Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?

Vierailija
11.08.2023 |

Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.

Kommentit (460)

Vierailija
421/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hikeni lopetti haisemisen dödön käytön lopettamisen jälkeen muutamassa viikossa. Mitäpä sitä käyttämään jos ei tarvitse.

Ei lopettanyt. Nenäsi vain turtui siihen

Meidän ei.

T: työkaverisi.

Vierailija
422/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperi. Rätillä voi pyyhkiä.

WC-kukka ja vastaavat, turhaa jätettä.

Hiustenkuivain. Kuivuu itsestään.

Muovikassit. Siinäpä tulee roskapusseille hintaa.

Tiskiharja. Astianpesusieni on nopeampi ja tehokkaampi.

Pesupallo nestemäiselle pyykinpesuaineelle. Ainetta voi jäädä palloon, jos pallo menee vaikka lakanan mutkaan. Aineen voi kaataa suoraan pyykeille.

Hyvä lista. Itse kyllä käytän talouspaperia esim. kuorin porkkanat jne. sen päällä ja nostan siitä kuoret helposti roskiin. Ilmankin varmaan pärjäisi.

Tiskiharja on itsellä vähällä käytöllä, kone pesee. Sieni ei ole bakteeripesä kuten joku vihjasi, jos sen huuhtelee ja kuivaa hyvin ja vaihtaa tarpeeksi usein. Joitain voi pestä koneessakin. Itse pesen sienellä tasot ja hellan.

Pesupallo ja WC-kukat on tosi hyvä lisä mainittujen listaan! Täydellisen turhia.

Hankin itse pesukoneen, joka annostelee pesuaineen itse, koska sitä tulee tosi helposti laitettua liikaa! Se oli hyvä hankinta, suosittelen.

Pesupallo on aivan loistava keksintö! Mulla on pesukone kuin uusi pesuainelokerosta muutamna sentin pesuainepallon ansiosta. WC-kukat ja muut WC-hajut on turhia, kun pesee sitä WC-pönttöä säännöllisesti pesuaineella ja harjalla.

Huuhteluaineen käytön lopetin 90-luvun lopussa, kun neuvolantäti sanoi, ettei sitä saa käyttää vauvanvaatteisiin. Olin ihan että no sehän on sitten sellainen myrkky, ettei sitä laiteta aikuistenkaan pyykkiin. Eikä ole laitettu.

Talouspaperista en ikinä luovu. On niin monta vesivahinkoa pelastettu sillä. 

Meikistä luovuin kesälomalla kokonaan, kun ruskettuneena olin ihan nätti muutoinkin. Töihin mennessä laitoin taas. Mutta meikkivoidetta/mineraalipuuteria en käytä kuin juhliin, kun tukkivat ihohuokoset.

Karkit ovat turhia, paitsi tumma suklaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja dödöstä en luovu. Myös hajusteeton dödö pitää kainalot siisteinä, toisin kuin joku täällä luuli. Ostan Prisman edullista.

Vierailija
424/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pesupallo nestemäiselle pyykinpesuaineelle. Ainetta voi jäädä palloon, jos pallo menee vaikka lakanan mutkaan. Aineen voi kaataa suoraan pyykeille.

Hyvä lista. Itse kyllä käytän talouspaperia esim. kuorin porkkanat jne. sen päällä ja nostan siitä kuoret helposti roskiin. Ilmankin varmaan pärjäisi.

Tiskiharja on itsellä vähällä käytöllä, kone pesee. Sieni ei ole bakteeripesä kuten joku vihjasi, jos sen huuhtelee ja kuivaa hyvin ja vaihtaa tarpeeksi usein. Joitain voi pestä koneessakin. Itse pesen sienellä tasot ja hellan.

Pesupallo ja WC-kukat on tosi hyvä lisä mainittujen listaan! Täydellisen turhia.

Hankin itse pesukoneen, joka annostelee pesuaineen itse, koska sitä tulee tosi helposti laitettua liikaa! Se oli hyvä hankinta, suosittelen.

Pesupallo on aivan loistava keksintö! Mulla on pesukone kuin uusi pesuainelokerosta muutamna sentin pesuainepallon ansiosta. WC-kukat ja muut WC-hajut on turhia, kun pesee sitä WC-pönttöä säännöllisesti pesuaineella ja harjalla.

Huuhteluaineen käytön lopetin 90-luvun lopussa, kun neuvolantäti sanoi, ettei sitä saa käyttää vauvanvaatteisiin. Olin ihan että no sehän on sitten sellainen myrkky, ettei sitä laiteta aikuistenkaan pyykkiin. Eikä ole laitettu.

Meikistä luovuin kesälomalla kokonaan, kun ruskettuneena olin ihan nätti muutoinkin. Töihin mennessä laitoin taas. Mutta meikkivoidetta/mineraalipuuteria en käytä kuin juhliin, kun tukkivat ihohuokoset.

Aurinkorasvaa en laita, kun sain siitä aivan järkyttävän aurinkoihottuman aikoinaan Miamissa. Ostin sikäläistä suihkutettavaa. 

Hitaasti kun totuttelee aurinkoon, ei pala.

Vierailija
425/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Talouspaperi. Ihan turha ruuat saat pois tasoilta pöytäpyyhkeellä ja roskiin puristamalla.

Ja kun lattialle tippuu esim ripulikakkaa, pyyhit sen rätillä?🤮

Rätillä pyyhkiminenkö on sinun mielestä ällöttävämpää kuin kuivalla talouspaperilla pyyhkiminen? 😆Siihen voi käyttää vessarättiä, ei keittiörättiä.

Vierailija
426/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperia en ole ikinä ymmärtänyt. Mihin sitä tarvii/mihin sitä voi käyttää? Itse pyyhin kaikki sotkut kostealla rätillä, jotka voi pestä.

Vierailija
427/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talvisaappaat. Tajusin että pärjään tennareilla aivan hyvin, eivät minun jalkani tai nilkkani palele.

Odota, kun vanhenet, niin saattaa käydä niin, että nilkkasi palelevat helteelläkin...

Vierailija
428/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyyhkeet on keksitty. Talouspaperi on turhake.

Vierailija
429/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pitkään miettinyt jos lopettaisin käyttämästä mielikuvia mukavasta naisesta ja ihmisistä jotka muka osaisi käyttää päätään. Pesupähkinät tai omat pähkinät eivät tunnu tavoittavan älyllistä naisseuraa.

Vierailija
430/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meikit, hajusteet, huuhteluaine, silitysrauta lähes kokonaan.

Ja sen kyllä sinusta huomaa😆

Silitysraudasta en luovu. Mulla on semmonen 1975 ostettu rauta, höyryrautaa en huoli. Laitatutin myös silityslautamekanismin keittiörempan yhteydessä. Ainoa huoli on, että milloin rauta menee rikki ja semmosia ei enää myydä.

Vierailija
431/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen lopettanut liudan kosmetiikatuotteita. Ihon hoitoon ei tarvitse 10 putelia eikä meikkejä kymmeniä. Huuhteluaine juurikin pilaa vain vaatteet. En osta vaatteita kuin perus pakolliset. Lähes kaikki on karsittu.

Tää on hyvä! Nykyään varsinkin joka ikinen puolijulkkis julkaisee ihonhoitorutiininsa, enkä usko hetkeäkään, että ne oikeasti käyttää aamuin illoin niitä 30 tuotetta, mitä mainostavat. Hyvä kasvovoide, puhdistusaine ja aurinkovoide riittää. Meikkaamisessa ei tarvi primer-voidetta, erillistä luomiprimeria, meikkivoidetta, kymmentä eriväristä korjausvoidetta, valokynää jne jne jne.

ap

Mainostihan se yksi perintöprinsessa alapäävoidettakin. Toivottavasti sai edes kunnon korvauksen.

Vierailija
432/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huuhteluaine on kyllä täysin turha. Tsisi mennä niin että köyhänä opiskelijana en ostanut ja huomasin ettei sitä tosiaan tarvitse mihinkään. Toinen tuote oli suuri järkytys: meikinpoistoaine oli loppu ja käytin sitten käsisaippuaa. Meikit lähti ihan yhtä hyvin pois. Ainakin ei-hellävaraiset putsarit ja tavallinen saippua ovat ihan samoin toimivaa tavaraa!

Kaikissa shamppoissa, suihkusaippuoissa etc on sama vaikuttava aine, saippua. Itse käytän puuilosta ostettua kanisterisaippuaa ihan kaikkeen. Eri saippuapurnukat ovat myyntimiesten rahastuskusetusta.

Huuhteluainetta en ole koskaan käyttänyt. En ole keksinyt sille mitään tarvetta.

Vierailija
433/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteluainetta en oo koskaan käyttäny. Miksi sitä pitäisi käyttää? Puuteria käytin nuorena, mutta nykyään painelen vaan liian kiiltelyn tavalliseen vessapaperiin. Ajaa saman asian, muttei tee yhtä pakkeloitua lopputulosta.

Vierailija
434/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkkitietoisuutta kokeilin kerran teininä kun eräs muodikkaat lapsoset omaava äiti-ihminen suorastaan pakotti isäni ostamaan minullekin Dieselin hupparin 2000-luvun alussa. Hävetti kulkea se päällä isoine D-logoineen, enkä sittemmin ole logotavaroita harratanut. Suomalaiset on niin merkkitietoisia että kierrätyskeskuksissakin on ohjeet laittaa Marimekon tuotteisiin muhkea hintalappu, vaikka vaate/meikkipussi tms olisi kulunut rääsyksi. Aivan kaistapäistä.

Pakettilomat myös henk. koht. painajainen.

Vierailija
435/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei huuhteluaina vaan huuhtelujoskus.

Vierailija
436/460 |
13.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talouspaperi. En jaksanut ostaa kun ei ikinä mahtunut kuormaan (käyn kaupassa kävellen), ja totuin olemaan ilman.

Hiusväri. Rahat olivat vähissä. Totuin olemaan ilman sitäkin. Nyt hiusten värjäys tuntuu ihan kummalliselta idealta. Miksi se on niin yleistä?

Juhlavaatteet. Silloin harvoin kun on juhlat, laitan siisteimmät vaatteeni päälle. Tai jos hankin uutta juhliin, ostan jotain, mitä tulee käytettyä muulloinkin. Toimii!

Vierailija
437/460 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

shampoo. vedellä tulee puhdasta kun vaan jaksaa sen rasvasen vaiheen yli :D

Vierailija
438/460 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole, enkä käytä.

Miksi etenkin näin kesällä käyttäisin kainaloissa dödöä, kun hikoilen kuitenkin KOKO vartalosta.

Dödö pitää hienhajun poissa. Ei haise pahalle.

Vierailija
439/460 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea huuhteleaine oikealle materialille ei ole turha, vaan päinvastoin, se lisää vaatteen käyttöikää, kestävyyttä, käyttömukavuutta, hylkii likaa jne.

Esim. keinokuidut, kuten sukkahousut tai villavaatteet.

Ja taas talouspaperi on hyvä esim. rasvaisen paistinpannun puhdistuksessa, jossa rasva imetään t.paperiin ennen varsinaista pesua, jolla ehkäistään vierämäriputkien rasvan ja lian kertymiseltä ja näin vältetään kalliit huoltotyöt.

Itse en keksi mitään turhia, vaan kaikilla on jokin syy ja tarkoitus sen käytölle.

Vierailija
440/460 |
14.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopetin meikkaamisen noin kahdeksan vuotta sitten. Meikkaamiseen ja meikin pesemiseen meni noin 20min päivittäin aikaa - nykyään voin käyttää sen vaikka joogaan. Enää meikkaan vain erityistilanteisiin, vaikka oopperaan tai juhliin mennessäni.

Jo sulla on kiireinen elämä, jos 20 minuuttia päivässä on paljon. Minä istun sen ajan pöntölläkin päivittäin, enkä ajatellut luopua tuostakaan rutiinista. Käyn myös iltaisin suihkussa, menee 10 minuuttia hyvää aikaa.

Miksi miesten ei tarvitse ehostaa töihin? Hyvä jos ukot saisi edes dödöä käyttämään :D