Minkä turhien mieilikuvatuotteiden käyttämisen olet lopettanut? Esim. huuhteluaina. Miten tajusit, että ne on turhia?
Mä käytin huuhteluainetta nuorena, koska äitikin käytti. Sitten aloin miettiä, mikä sen funktio oikeasti on, enkä löytänyt enää yhtänä syytä käyttää sitä. Testasin muutaman koneellisen ilman huuhteluainetta ja sen kanssa ja eroa ei oikein ollut. Pyyhkeet oli ehkä huuhteluaineen kanssa hivenen pehmeämpiä, mutta eivät imeneet vettä yhtä hyvin. Nyt olen ollut huuhteluaineeton jo yli 20 vuotta. Siinä ajassa on jäänyt aika valtava kemikaalimäärä käyttämättä ja säästynyt paljon rahaa.
Kommentit (460)
Kasvojen puhdustusaineet ja kasvovesi. Usein huuhtelen pelkällö vedellä, pari kertaa viikossa käytän mietoa saippuaa. Ihoni on pysynyt ihan hyvänä. En juuri meikkaa.
Huuhteluainnet, nestemäiset saippuat ja kuorinta-aineet myös turhia.
En ole hankkinut autoa. Maalla asuvat tarvitsevat autoa oikeasti, kaupunkilaisille se ei yleensä olisi välttämättömyys,
Vierailija kirjoitti:
Kasvojen puhdustusaineet ja kasvovesi. Usein huuhtelen pelkällö vedellä, pari kertaa viikossa käytän mietoa saippuaa. Ihoni on pysynyt ihan hyvänä. En juuri meikkaa.
Huuhteluainnet, nestemäiset saippuat ja kuorinta-aineet myös turhia.
No mulle taas kasvojen puhdistusaine on pakollinen. Jos pesen vain vedellä iho on kamalassa kunnossa ja siihen jää oikein sellanen likainen kalvo.
Myöskin kuorinta pitää ihon raikkaana ja hyvänä.
Minulla kaikki löysät vaatteet imeytyy ihoon kiinni jos en käytä huuhteluaineita. Se on todella ärsyttävää. Tuntuu hyvin ikävältä, eikä näytä kovin kauniilta.
Ei ole hauskaa jos hameenhelma liimautuu jalkoihin kiinni tai joku paita imeytyy ihoon paljastaen kaikki muodot. Huuhteluaine poistaa nämä ongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huuhteluaineella on itseasiassa funktio ihan olemassa. Emäksinen pesuaine avaa kuidut, niin että lika irtoaa paremmin. Huuhteluaine on hapanta ja se sulkee kuidut uudelleen. Vähentää vaatteen kulumista, nukkaantumista ja haalenemista. Pienimäärä etikkaa toki ajaa saman asian ja käytän sitä ite.
Missä vaiheessa pistät sen pesuainelokeroon?
En ole se keneltä kysyit, mutta vastaan silti.
Laitan huuhteluaineita tai etikan samalla kun laitan pesuaineen. Huuhteluaineelle on oma lokero, josta kone ottaa sen käyttöön loppuhuuhteluiden aikana.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin, karkit ja sipsit viikonloppuna
Meillä on sama. Minulla on verensokerit koholla, etenkin väsyneenä. Verensokeri (paasto) oli 6,2 ja uusintaverikokeessa 5,9. Sitten menin tosi väsyneenä vielä kolmanteen kontrolliin, olikin 6,4. Ei ole aloitettu lääkitystä, vaan ruokavalio. Uni olisi tärkeää ja pitää katsoa syömisensä. Olen lopettanut kaikki turhat saunajuomat, karkit, sipsit, suklaat ihan kokonaan. Vasta sen jälkeen olen huomannut, että ne olivat turhia. Maailmani ei romahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Minulla kaikki löysät vaatteet imeytyy ihoon kiinni jos en käytä huuhteluaineita. Se on todella ärsyttävää. Tuntuu hyvin ikävältä, eikä näytä kovin kauniilta.
Ei ole hauskaa jos hameenhelma liimautuu jalkoihin kiinni tai joku paita imeytyy ihoon paljastaen kaikki muodot. Huuhteluaine poistaa nämä ongelmat.
Totta kyllä. Huuhteluetikka ei toimi tuohon. Nykyisin lähes kaikissa vaatteissa jotain keinokuitua, jotka sähköistyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meikit, hajusteet, huuhteluaine, silitysrauta lähes kokonaan.
Ja sen kyllä sinusta huomaa😆
En ole tuo kenelle vastasit, mutta ei sitä kyllä todellakaan huomaa, kun jättää turhat asiat käyttämättä. Sinusta kyllä huomaa, että olet inhottava ihminen.
ohis--
No kyllä sen huomaa jos silitysrautaa ei käytä...
Mistä sen huomaa jos ei käytä silitysrautaa?
Kuivaan pyykit aina kuivurissa silityskuiviksi. Silloin ne ovat hieman kosteita kuivaamisen päättyessä. Kun ne asettelee silloin hengareihin, niin kuivuvat sileiksi.
En ole käyttänyt silitysrautaa moneen vuoteen.
Vierailija kirjoitti:
Hiukset jätin pois. Että on elämä helpompaa eikä tarvi shampoita ja muita möhmöjä. Ja käytän välillä huuhteluainetta lakanoihin, mutta tosi lirauksen. Etikka saa haisemaan karmealle ihan kaiken. Ptyhyi!!
Tuo on totta, että jos vihaa etikan hajua, sen haistaa kyllä vaikka miten mietona.joku toinen pitäisi. Istun työkaverin kanssa samassa huoneessa ja hän käyttää pyykissä etikkaa. Minä haistan sen, epämiellyttävä haju. Kuntosalilla myös välillä sattuu näitä etikkaa urheiluvaatteiden huuhteluun käyttäviä. Kun ne hikoilee, leviää metrin päähän etikan löyhkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sen kyllä sinusta huomaa😆
En ole tuo kenelle vastasit, mutta ei sitä kyllä todellakaan huomaa, kun jättää turhat asiat käyttämättä. Sinusta kyllä huomaa, että olet inhottava ihminen.
ohis--
No kyllä sen huomaa jos silitysrautaa ei käytä...
Mistä sen huomaa jos ei käytä silitysrautaa?
Kuivaan pyykit aina kuivurissa silityskuiviksi. Silloin ne ovat hieman kosteita kuivaamisen päättyessä. Kun ne asettelee silloin hengareihin, niin kuivuvat sileiksi.
En ole käyttänyt silitysrautaa moneen vuoteen.
En minäkään silitä vaatteita. Vain verhot ja pöytäliinat.
Vierailija kirjoitti:
huuhteluaine, meikeistä väri/meikkivoide, talouspaperi>wc-paperi riittää
Minä en ole koskaan oppinut käyttämään talouspaperia. Mies käyttää sitä pintojen pyyhkimiseen ja kalan pyyhkimiseen ruoanlaitossa.
Itse käytän pesuliinoja pintojen pyyhkimiseen ja harson palasta kalan tai lihan pyyhkimiseen.
Kummallakin lapsuuskodista opittuja tapoja, joita ei haluta muuttaa. Hyväksytään kuitenkin toistemme erilaiset tavat.
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen siirtymistä luonnonkuituihin.
Jokseenkin masentavia nämä naisten vastaukset: "en värjää hiuksia, meikkaan ehkä kerran vuodessa, en käytä hajuvettä, en käytä suihkugeeliä..."
Kai mä olen sitten turhamainen, mutta minä todellakin meikkaan AINA työpäivinä. Ja todellakin käytän meikkauksessa näitä "turhiakin" tuotteita, kuten valokynä ja primer. Minä myös värjään hiuksiani, käytän antiperspiranttia ja hajuvettä. Ja rakastan hajustettuja suihkugeelejä. Noista asioista vain tulee itselle parempi fiilis.
Lopetin hiusten värjäämisen 10 vuotta sitten. Ajan kanssa huomasin, että oma väri on todella kaunis!
Meikkaankin nykyään harvoin ja etätyöläisenä ei tarvitse sillä tavalla murehtia ulkonäöstä. En ole ostanut yhtään vaatekappaletta 2 vuoteen.
Mua ällöttää markettien kosmetiikkaosastot. Meidät naiset aivopestään vihaamaan itseämme. Miksi miesten ei tarvitse meikata ja värjätä hiuksiaan?
Vierailija kirjoitti:
Deodorantti. En käytä enää. Huomasin että hikoilen sen kanssa ihan yhtä paljon kun ilmankin.
Eihän kukaan luule, että se estäisi hikoilun?? Eikä kukaan missään näin väitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin masentavia nämä naisten vastaukset: "en värjää hiuksia, meikkaan ehkä kerran vuodessa, en käytä hajuvettä, en käytä suihkugeeliä..."
Kai mä olen sitten turhamainen, mutta minä todellakin meikkaan AINA työpäivinä. Ja todellakin käytän meikkauksessa näitä "turhiakin" tuotteita, kuten valokynä ja primer. Minä myös värjään hiuksiani, käytän antiperspiranttia ja hajuvettä. Ja rakastan hajustettuja suihkugeelejä. Noista asioista vain tulee itselle parempi fiilis.
Olet astmaatikkojen ja hajuste herkkien painajainen.
Mutta minä minä - asenteella ei tarvitsekaan muista välittää
AP. Huuteluaineita on erilaisia ja voit myös itse vaikuttaa käytettävään määrään. Ei käyttövirhe tarkoita että itse tuote olisi huono.
Vierailija kirjoitti:
Silitysraudasta kannattaakin jättää esim. se kahva tai höyrynsäätönuppi, niitä voi tarvita koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet astmaatikkojen ja hajuste herkkien painajainen.
Mutta minä minä - asenteella ei tarvitsekaan muista välittää
Jessus mua ottaa aivoon nää hajusteherkkyysmarttyyrit joita on nykyään siis ihan joka paikassa! Pariisissa, Milanossa tai Roomassa tää porukka pöyristyis hapen"puutteeseen" nanosekunnissa. Ehkä parempi että pysyvät kälviöillään sukkapuikkojensa parissa.
Paskantaa housuun ja huuhtelee kotona.