Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kävin markkinoilla ja järkytyin hinnoista

Vierailija
11.08.2023 |

Täällä on meneillään 4 päivää kestävät kansainväliset suurmarkkinat, joissa yleensä käy kymmeniä tuhansia ihmisiä. Niin kävin minäkin ja järkytyin hinnoista: ranskalainen nougat, 89 euroa kilo, italialaiset keksit, 69 euroa kilo, 4 maun italialainen jäätelöannos 15 euroa, koristeltu donitsi 6,99 euroa jne. Olisin luullut että noilla hinnoilla ei kauppa kävisi, mutta olin väärässä, siellä oli pitkät jonot lähes joka kojuun. 5 euroa maksavia bretzeleitä jonotti niin paljon porukkaa että ne oli myyty ennen kuin oli tiskiin ehditty laittaa, eli kuumana suoraan pussiin ja asiakkaalle. Myös 15-20 euron hintaiset ruoka-annokset näkyivät tekevän kauppansa.

Itse ostin vain kukkia, ne oli ihan kohtuuhintaisia, esim. 2 suurta ruusukimppua maksoi 10 euroa. En todellakaan maksa kekseistä 69 euroa kilo, kun eivät ole erityisen hyviä ja vastaavia saa Lidlin Italin viikoilta muutamalla eurolla pussillisen.

Kommentit (182)

Vierailija
181/182 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku mietti että osa niistä tuotteista olisi Lidlistä. No niin onkin! Esim. tuolla Kuopion torin face-sivulla on julkaistu kuvia markkinoilta, ja bubble waffle kojun kuvassa näkyy Nutella-purkkien lisäksi Milbona cream topping, eli se kermavaahto mitä ne käyttää on sitä Lidlin spray-kermaa!!! Siinäpä teille "artesaani-tuotetta" kerrakseen....

Luulisi että noin kalliisiin vohveleihin ja lettuihin käytettäisiin oikeaa kermaa eikä spray-kermaa. Mahtaa olla melkoinen kasa tyhjiä pulloja, ei kovin ympäristöystävällistä. Luulisi että olisi järkevämpää ostaa sellainen sifoni-pullo millä kerman saa vaahdoksi. No, ehkäpä Lidllin kerma nyt vaan on niin hyvää... Tai ainakin halpaa.

Lidlin kerma on muistaakseni yli 90% aitoa kermaa, tuli itsellenikin yllätyksenä aikoinaan. Ne muissa kaupoissa myytävät on palmurasvasekoitteita.

Vierailija
182/182 |
11.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräillä markkinoilla makkara maksoi 2,5 €. Ennen, ei niin kovin kauan sitten sen sai 1 €:lla. Hinnannousu on 150%. Hävytöntä, sanon minä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan