Kävin markkinoilla ja järkytyin hinnoista
Täällä on meneillään 4 päivää kestävät kansainväliset suurmarkkinat, joissa yleensä käy kymmeniä tuhansia ihmisiä. Niin kävin minäkin ja järkytyin hinnoista: ranskalainen nougat, 89 euroa kilo, italialaiset keksit, 69 euroa kilo, 4 maun italialainen jäätelöannos 15 euroa, koristeltu donitsi 6,99 euroa jne. Olisin luullut että noilla hinnoilla ei kauppa kävisi, mutta olin väärässä, siellä oli pitkät jonot lähes joka kojuun. 5 euroa maksavia bretzeleitä jonotti niin paljon porukkaa että ne oli myyty ennen kuin oli tiskiin ehditty laittaa, eli kuumana suoraan pussiin ja asiakkaalle. Myös 15-20 euron hintaiset ruoka-annokset näkyivät tekevän kauppansa.
Itse ostin vain kukkia, ne oli ihan kohtuuhintaisia, esim. 2 suurta ruusukimppua maksoi 10 euroa. En todellakaan maksa kekseistä 69 euroa kilo, kun eivät ole erityisen hyviä ja vastaavia saa Lidlin Italin viikoilta muutamalla eurolla pussillisen.
Kommentit (182)
Eräillä markkinoilla makkara maksoi 2,5 €. Ennen, ei niin kovin kauan sitten sen sai 1 €:lla. Hinnannousu on 150%. Hävytöntä, sanon minä.
Lidlin kerma on muistaakseni yli 90% aitoa kermaa, tuli itsellenikin yllätyksenä aikoinaan. Ne muissa kaupoissa myytävät on palmurasvasekoitteita.