Miksi Suomessa on niin pahaa kahvia?
Kitkerää mutavettä vaan joka paikassa. Kunnon espressoa, cappuccinoa tai flat whiteja ei meinaa löytää mistään. Olen kesälomamatkalla yhdessä Suomen suurimmista kaupungeista ja kunnon kahvia ei löydy kuin Espresso Housesta. Olisi kivempi hakea kahvi jostain ei-ketjumestasta, mutta eihän niistä saa kuin pahaa pannukahvia. Miksi suomalaiset ei juo kunnon kahveja?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat opetettuja juomaan käsittämättömän pahaa vaaleapaahtoista kahvia, josta ei saa kuin vatsansa kipeäksi.
Onko tämä joku sodanaikainen perintö, kun raa'at pavut vielä paahdettiin itse sillä ihmepannulla ja puuhellalla?
Onneksi sentään kaupoissa myydään kunnollista tummapaahtoista _ruotsalaista_ kahvia. Ja myös kahvikoneita, joihin saa ihan asiallisia kapseleita.
Mitä yhteistä on ruotsalaisella ja kunnollisella kahvilla? Siis suomalainenkin on hirveää. Pohjoismaissa ei ole hyvää alkuunkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat opetettuja juomaan käsittämättömän pahaa vaaleapaahtoista kahvia, josta ei saa kuin vatsansa kipeäksi.
Onko tämä joku sodanaikainen perintö, kun raa'at pavut vielä paahdettiin itse sillä ihmepannulla ja puuhellalla?
Onneksi sentään kaupoissa myydään kunnollista tummapaahtoista _ruotsalaista_ kahvia. Ja myös kahvikoneita, joihin saa ihan asiallisia kapseleita.
Mitä yhteistä on ruotsalaisella ja kunnollisella kahvilla? Siis suomalainenkin on hirveää. Pohjoismaissa ei ole hyvää alkuunkaan.
On kuitenkin. Ruotsista Löfbergs, Tanskasta Jacobs ja Lahdesta Yellow Bourbon
Olen ollut kahvin maistelu-kurssilla Kolumbiassa. Suomessa kahvin raaka-aine saattaa olla hyvää, mutta liian vaalea paahto ja kuppiloiden käytäntö, jossa suodatinkahvia seisotetaan pannussa, pilaavat hyvätkin kahvipavut.