Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaihdevuodet ja kun mikään ei kiinnosta

Vierailija
11.08.2023 |

Kaikki on vain tylsää ja ilotonta. Mikään ei kiinnosta. Mieli on maassa.
Mistä apua näihin oireisiin? Kertokaa kokemuksia.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako jokin luontaistuote valmiste?

Vierailija
2/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikorvaushoito auttaa. Kaikesta pelottelusta huolimatta hormonikorvaushoito pidentää keskimäärin naisen elämää ja nostaa elämänlaatua huimasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla aloitettiin ensin mielialalääkitys, kun en itse eikä kukaan muukaan osannut yhdistää vaihdevuosiin. Sitten siitä muutaman vuoden päästä aloitettiin hormonikorvaushoito. En tota mielialalääkitystä ole uskaltanut lopettaa, kun kaamosaika on mulle pahinta aikaa ja pakko jaksaa työt, lapset ja koti niin en halua alkaa tässä vaiheessa kokeilemaan pärjäänkö ilman. Muutenkin nyt mieliala hyvä ja normaali ja jaksava olo niin mennään nyt näillä. Ferritiini oli viimeksi mitatessa 8 niin syön myös rautaa ja D-vitamiinia kunnon määrä, etenkin talvisin.

Vierailija
4/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ap kuulu näihin ihmisiin, jotka henkeen ja vereen vastustaa hormonikorvaushoitoa? Itselläni on pari tämmöistä kaveria ja voin kertoa, että ovat aivan sairaan vaikeita ja eivät myöskään myönnä, että ovat vaihdevuosissa. Näin toista eilen ja hän hikoili ihan järkyttävästi ja ilmastoidussa asunnossani oli hänelle aivan liian kuuma ja senkin selitti jollain epämääräisellä. Toinen näistä on aivan järkyttävän arvaamaton. Et ikinä tiedä ennakkoon, uskaltaako tänään heittää huumoria eli ymmärtääkö sen tänään vai ei. Olen ystävällisesti kertonut heille omista kokemuksistani hkh ja toinen sanoi, että: "älä enää ikinä tule sanomaan minulle hormonikorvaushoidoista". Hän kertoi myös, että: "olen vielä nuori tyttö, jolla on yhä kuukautiset". Ikää on 55 v ja suoraan sanottuna välttelen häntä nykyisin, on niin arvaamaton.

Ja lisättäköön nyt, että itse aloitin hkh jo 2 vuotta sitten, ikää nyt 51 v. Itselläni ainakin elämänlaatu parani täysin. Jaksan taas liikkua, pitää huolta itsestäni, hymyillä ja kaikkea tämmöistä. Käytössäni on laastarihoito. Kannattaa kokeilla. 

Vierailija
5/5 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli vain alakuloisuutta (sitä nyt tottakai on ihmisellä muutenkin) ja ihmeellistä vetämättömyyttä (sitäkin kuuluu osansa normaaliin elämään), mutta ei mitään suoranaista vaihdevuosiongelmaa. Unettomuuden takia sitten aloitettiin laastarikorvaushoito, koska se nyt kuulemma vaan on aina harkitsemisenarvoinen vaihtoehto/hoito naisella jopa n. 40 ikävuodesta eteenpäin (olin tuolloin jo 50). Tämä siitä huolimatta, että olen kyllä ollut huono nukkuja muutenkin. Gyne totesi keskustelussamme sukurasitteet ym. huomioiden, että korvaushoito voi olla hyvinkin hyvä asia minun tapauksessani.

Ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia (vaikka nettihän näitä on pullollaan, kuten jokaisen muunkin lääkkeen kohdalla), mutta ei kyllä unikaan ollut yhtään parempaa. Jatkan kuitenkin ainakin toistaiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä