IL Pääkirjoitus: Hämmästys leviää nyt maailmalla - Mitä Suomen pojille on kaikessa hiljaisuudessa tapahtunut?
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/b7c887dd-9e1a-4c04-885b-0471b5b…
Ymmärtäkää nyt, että Suomen pojilla on hätä! Ymmärrättekö! YMMÄRRÄTTEKÖ?
Kommentit (965)
Kannattaisiko tehdä läksyt eikä pelata.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisiko tehdä läksyt eikä pelata.
Veikkaan tätä. Lapset ja varsinkin pojat, on niin kiinni laitteissa, että tuskin normaali ajattelu edes kehittyy siinä.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kaikenlainen jatkuva uudistaminen, sekä inkluusiot ym. älykääpiömäiset ratkaisut teettää.
Tärkeämpää on myös hommata kouluihin väliseinättömiä olohuoneita oppilaille, kuin varmistua, että oppi menee perille.
Kyllä se kaikki lähtee kodista. Olen jo pitkään ihmetellyt täällä laajasalossa, että 13-15v tyypit notkuu ulkona klo 2 yöllä, vaikka olis koulupäivä tulossa. Kun niitä nuoria ei ole se 1 tai 2 vaan niitä on lauma. Himassa ei välitetä yhtään ja se heijastuu sittenmuuhunkin elämään, kun ei jaksa eikä kiinnosta. Oa polttelee jointteja hajusta päätellen. Olen raflassa duunissa ja pyörällä, kun ajelen kentän läpi, niin siellä koripalloa pelaillaan ja vedellää jointtia. Kotona pitäis opettaa kunnioittaa ihmisiä ja kertoa asioita. Eihän kukaan opi mitään, kun ei niille kerrota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Opettajakunta ja koko se kiertorata on naisistunut. Itse en ole elänyt niin pahassa ajassa missä pojat nykyään joutuvat olemaan koulussa yms. mutta kuitenkin tällä vuosituhannella. Odotan vain yhteiskunnan harmaantumista ja jatkuvaa rappioitumista kunnes H-hetki koittaa ja tapan näitä naisia. Voisin veikata etten ole ainoa tällainen nukkuva solu.
Opettajia vai? Eivät he näitä päätöksiä opetussuunnitelmaan ole tehneet.
Pelataan ja viihdytään. Koulu ja opiskelu ei kiinnosta, kun niiden eteen pitäisi nähdä vaivaa. Väki on laiskistunut.
Miksi tyttöjä ja poikia pitää verrata toisiinsa? Eikö pitäisi puhua oppilaiden hädästä yleensä?
Vierailija kirjoitti:
Opettajakunta ja koko se kiertorata on naisistunut. Itse en ole elänyt niin pahassa ajassa missä pojat nykyään joutuvat olemaan koulussa yms. mutta kuitenkin tällä vuosituhannella. Odotan vain yhteiskunnan harmaantumista ja jatkuvaa rappioitumista kunnes H-hetki koittaa ja tapan näitä naisia. Voisin veikata etten ole ainoa tällainen nukkuva solu.
Kasva aikuiseksi ja jätä typerät kostofantasiat. Sulla on asiat hyvin jos suurin murheesi on naisopettajat.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tyttöjä ja poikia pitää verrata toisiinsa? Eikö pitäisi puhua oppilaiden hädästä yleensä?
Ei! Jos sillä on penis, sitä pitää kurittaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä se kaikenlainen jatkuva uudistaminen, sekä inkluusiot ym. älykääpiömäiset ratkaisut teettää.
Tärkeämpää on myös hommata kouluihin väliseinättömiä olohuoneita oppilaille, kuin varmistua, että oppi menee perille.Kyllä se kaikki lähtee kodista. Olen jo pitkään ihmetellyt täällä laajasalossa, että 13-15v tyypit notkuu ulkona klo 2 yöllä, vaikka olis koulupäivä tulossa. Kun niitä nuoria ei ole se 1 tai 2 vaan niitä on lauma. Himassa ei välitetä yhtään ja se heijastuu sittenmuuhunkin elämään, kun ei jaksa eikä kiinnosta. Oa polttelee jointteja hajusta päätellen. Olen raflassa duunissa ja pyörällä, kun ajelen kentän läpi, niin siellä koripalloa pelaillaan ja vedellää jointtia. Kotona pitäis opettaa kunnioittaa ihmisiä ja kertoa asioita. Eihän kukaan opi mitään, kun ei niille kerrota mitään.
Tottakai pitää olla jenkkiläinen gansta-meininki päällä! Se on niin cool, dude.
Vierailija kirjoitti:
Pelataan ja viihdytään. Koulu ja opiskelu ei kiinnosta, kun niiden eteen pitäisi nähdä vaivaa. Väki on laiskistunut.
Tää koskee myös aikuisia, jotka on työpäivänsä twitterissä rääkymässä, kansanedustajista lähtien.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opettajia vai? Eivät he näitä päätöksiä opetussuunnitelmaan ole tehneet.
Ei tietenkään, koska henkisesti ja fyysisesti munattomat opettajat eivät kahvihuoneruikutusta enempää viitsi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei! Jos sillä on penis, sitä pitää kurittaa!
Taiat ite haluta sitä kuritusta.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole valkoisille pojille tilaa suomen intersektionaalsiessa feministi globalsiti helvetissä. Miesten pitää alkaa pitää puoliaan. primitiivisesti.
Se varmaan tarkoittaa vauvapalstalla vänkyttämistä päivästä toiseen?
Kumma, että Pisa-testeissä edes tiedetään mitä sukupuolta vastaajat edustavat. On se niin vanhanaikaista, ja ketä kiinnostaa, jos sukupuolen perusteella syrjitään poikia. Ei ketään. Vain tyttöjä on mahdollista syrjiä, vaikka he vievät valtaosan korkeakoulupaikoista ja hyväpalkkaisista töistä eivätkä sitten tietenkään suorita sitä varsinaista yhteiskunnan jatkumisen kannalta keskeistä tehtäväänsä eli lisääntymistä.
Niiden syrjäytyneiden miesten on aika paha hankkia yksinään lapsia, niin viimeinen sammuttakoon valot.
Ennen edellistä peruskouluuudistusta valitettiin, että pojille ei sovi autoritäärinen opetus ja pänttääminen. Siispä tuli itseohjautuvuus ja ilmiöoppiminen. Toimi vielä huonommin!
Takaisin vanha koulumalli, jossa istutaan pulpeteissa ja kuunnellaan mitä opettaja opettaa luokan edessä ja vastataan kysymyksiin, kun opettaja kyselee ja kuulustelee. Pojille ei sovi vapaamuotoinen koulu, jossa tehdään sitä sun tätä jossain ryhmätilassa ja jokainen vastaa itse siitä oppiiko ja milloin jotain vai onko kokonaan oppimatta.
Koulu takaisin kouluksi. Otetaan nyt kerrankin Virosta mallia kun siellä menee hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Opetushallituksen fem akot teki vähän uudistuksia ja tässä on lopputulos. Powerpointilla kaikki näytti niin hyvältä ja oli paljon trendisanoja saatu niihin mukaan.
Harmi ettei siellä ole enempää miehiä miettimässä lasten hyvinnvointia. Viestisikin osoittaa, että olette niin kovin fiksuja, asiallisia ja rakentavia.
Vierailija kirjoitti:
Takaisin vanha koulumalli, jossa istutaan pulpeteissa ja kuunnellaan mitä opettaja opettaa luokan edessä ja vastataan kysymyksiin, kun opettaja kyselee ja kuulustelee. Pojille ei sovi vapaamuotoinen koulu, jossa tehdään sitä sun tätä jossain ryhmätilassa ja jokainen vastaa itse siitä oppiiko ja milloin jotain vai onko kokonaan oppimatta.
Mutta tuo malli taas ei sovi tytöille.
Huvittavintahan on että tämä inklusiivinen koulutus oli ihan mielettömän hieno, mutta kallis projekti, sitten tuli katainen, stubb ja sipilä ja pala palalta se muutettiin säästöohjelmaks.
Nyt koulut on pakotettu toteuttaan suunnitelmaan joka ois vaatinu toimiakseen tuplabudjetin puolella siitä mitä ennen oli ja nyt sitten oikeistohörhöt kehtaavat olla olevinaan siitä kun ooi niin tyhmä idea koko uudistus.