Ilmoitin lapsille, että harrastukset loppuvat rahapulan takia, nyt saan kauheaa huutoa
Jumaliste, minä teen kaikkeni, että olisi ruokaa pöydässä ja hyvä olla. Mitä mä saan kuulla: kiukuttelua ja ovien paiskontaa. Korkojen ja elinkustannusten nousun takia täytyy alkaa säästämään, ei ole vaihtoehtoa. Millä näille saisi taottua järkeä päähän? Kadulle ei ole varmaan kiva mennä.
Kommentit (209)
On se kumma kun 70-luvulla keksittiin itse harrastukset. Talvella mentiin läheisen lammen/järven jäälle ja kolattiin itse sinne luistelurata. Kesäisin rakennettiin majoja sekä muuten vaan harrastettiin ulkoilua. Nykyään tuntuu että aina pitää harrastuksista maksaa jotta piltit pysyy tyytyväisenä! On tää mennyt ihmeelliseksi tää maailmanmeno!
Jääkiekko on kyllä siitä turhimmasta päästä. Mun vanhemmat ei ois ikinä kustantaneet mulle noin kallista harrastusta. Kävin ratsastamassa. Se maksoi tunnilta 27 mk. Kävin kerran viikossa. Ei ollut kallista, mutta se olikin 80-lukua. Nyt sekin harrastus maksaa maltaita.
Selitä lapsille että nyt on pakkotilanne. Laskut on maksettava ja ruokaa saatava. Vai ovatko mieluummin ilman kotia ja ruokaa?
Meillä kylän pojat teki itse luisteluradan. Kolasivat ja hommasivat jonkun tekemään jääkentän. Siellä pelasivat. Ei tarvittu mitään seuroja kun läiskivät huvikseen kiekkoa keskenään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasten on hyvä oppia vastoinkäymisiä ja rahan arvo.
Tuosta olen samaa mieltä, vanhempi lapsi saisi jo ensi kesänä hakea töihin.
Ap
Mitä jos menet ihan vanhempana itse sinne töihin? Perkele sua ja kaltaisias.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma kun 70-luvulla keksittiin itse harrastukset. Talvella mentiin läheisen lammen/järven jäälle ja kolattiin itse sinne luistelurata. Kesäisin rakennettiin majoja sekä muuten vaan harrastettiin ulkoilua. Nykyään tuntuu että aina pitää harrastuksista maksaa jotta piltit pysyy tyytyväisenä! On tää mennyt ihmeelliseksi tää maailmanmeno![/quote
Jatkoa- Ei tulisi mielenkään alkaa maksamaan lasten harrastuksista tai kuljettaa heitä minnekään muuten kuin ehkä pakollisista välineistä.
Mitä jos laittaisit eka korkin kiinni ja lopettaisit sen röökaamisen?
Vierailija kirjoitti:
Jääkiekko on kyllä siitä turhimmasta päästä. Mun vanhemmat ei ois ikinä kustantaneet mulle noin kallista harrastusta. Kävin ratsastamassa. Se maksoi tunnilta 27 mk. Kävin kerran viikossa. Ei ollut kallista, mutta se olikin 80-lukua. Nyt sekin harrastus maksaa maltaita.
Selitä lapsille että nyt on pakkotilanne. Laskut on maksettava ja ruokaa saatava. Vai ovatko mieluummin ilman kotia ja ruokaa?
Minunkaan vanhemmat eivät kustantaneet 70-luvulla muuta kuin luistimet ja mailat. Siispä menimme kavereiden kanssa läheiselle lammelle+ kolattiin luistelualue ja alettiin pelata lätkää! Ei siihen seuramaksuja tai jäähallimaksuja tarvittu. Hyvin tultiin toimeen ja kivaa oli!
Vierailija kirjoitti:
Meillä kylän pojat teki itse luisteluradan. Kolasivat ja hommasivat jonkun tekemään jääkentän. Siellä pelasivat. Ei tarvittu mitään seuroja kun läiskivät huvikseen kiekkoa keskenään.
Mitä pahaa tässä muka on kun alapeukutetaan? Kaverit voi olla seurana.
No voi hyvä luoja nyt, kyllä aikuisen ihmisen pitää osata kertoa lapsilleen asiat miten ne ovat ilman mitään keksittyjä tarinoita ja näytelmiä.