Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ruokaa laittaisit jos sinun tulisi ruokkia 8 henkeä?

Vierailija
10.08.2023 |

Meille on tulossa vieraita ja yhteensä meitä on kahdeksan. Kaikki aikuisia ja ilman ruokarajotteita. Ajatuksena tarjoilla jokin melko kasuaali perjantai-illan päivällinen mutta kuitenkin jotain vähän parempaa kuin makaronilaatikkoa. Olen melko taidokas ruuanlaittaja joten reseptin ei tarvitse välttämättä olla kovin yksinkertainen tai nopea mutta esimerkiksi varsinaiset pihvi-illalliset jätän laskuista ihan kustannustehokkuuden vuoksi. Suurin osa syöjistä on melko raavaita miehiä jotka ovat tulleet pidemmän matkan takaa, joten ruoka saa olla myös raskasta.

Kommentit (226)

Vierailija
61/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nakkeja ja ranskalaisia. Helppo ja nopea.

Vierailija
62/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagne kunnolla tehtynä hyvästä jauhelihasta ja kunnollisella bechamel-kastikkeella. Siihen kylkeen vihersalaatti ja hyvää leipää ja punkkua tietty. Jälkkäriksi itsetehty tiramisu. Meillä tälläiset italialaiset illat ovat olleet hitti ja keränneet kiitosta.

Ääni lasagnelle!

Alkupalaksi kermaista tattikeittoa.

Huh, mikä setti, jos alkuun on kermaista tattikeittoa, sitten tuhtia lasagnea ja loppuun vielä kermapainotteinen tiaramisu. Vaikka minulla ei mitään kermaa vastaan olekaan, tulisi huono olo noin tuhdista kokonaisuudesta. Tuhti pääruoka vaatii joko alkuun tai jälkkäriksi jotain kevyempää ettei vieraat ole ihan ähkyinä loppuillasta. 

Tuhti ähky olet itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasagne kunnolla tehtynä hyvästä jauhelihasta ja kunnollisella bechamel-kastikkeella. Siihen kylkeen vihersalaatti ja hyvää leipää ja punkkua tietty. Jälkkäriksi itsetehty tiramisu. Meillä tälläiset italialaiset illat ovat olleet hitti ja keränneet kiitosta.

Ääni lasagnelle!

Huh, mikä setti, jos alkuun on kermaista tattikeittoa, sitten tuhtia lasagnea ja loppuun vielä kermapainotteinen tiaramisu. Vaikka minulla ei mitään kermaa vastaan olekaan, tulisi huono olo noin tuhdista kokonaisuudesta. Tuhti pääruoka vaatii joko alkuun tai jälkkäriksi jotain kevyempää ettei vieraat ole ihan ähkyinä loppuillasta. 

Tuhti ähky olet itse.

Mitä helvettiä nyt taas? Tuossa kommentoitiin RUOKAA, ei sinua. Ei mitään syytä pillastua tuohon tapaan. 

Vierailija
64/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme että mammat ovat valaan kokoisia kun ruuat ovat kermaa, kermaa, kermaa ja kermaa. 

Ei mammoilla ole varaa ostaa kermaa.

Vierailija
65/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chili Con Carne olisi hyvä, suuri pata sitä. Riisiä kaveriksi. Lisäksi voisi olla vihersalaatti ja joku tuhti pasta salaatti. Marjapiirakka ja jäätelöä jälkiruoaksi.

Vierailija
66/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni lasagnelle!

Tiramisuun ei kermaa kuulu vaan valkuaiset ja keltuaiset vatkataan erikseen vaahdoksi ja yhdistetään mascarponeen.

Vierailija
67/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chili Con Carne olisi hyvä, suuri pata sitä. Riisiä kaveriksi. Lisäksi voisi olla vihersalaatti ja joku tuhti pasta salaatti. Marjapiirakka ja jäätelöä jälkiruoaksi.

Miksi tuhdin pataruuan ja riisin lisäksi pitää vielä olla tuhtia pastasalaattia? Meinaatko tainnuttaa vieraat hiilarilla? 

Vierailija
68/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni lasagnelle!

Tiramisuun ei kermaa kuulu vaan valkuaiset ja keltuaiset vatkataan erikseen vaahdoksi ja yhdistetään mascarponeen.

Mascarpone on kermainen tuote. Ei todellakaan mikään kevyt jälkkäri lasagnen ja kermaisen tattikeiton päälle. 

Vierailija
69/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen hauduttanut karjalapaistia savipadassa monta tuntia useammalle vieraalle. Aina on maistunut. Olen laittanut nautaa, possua ja lammasta.  On kyllä harvinaisen helppo ruoka valmistaa, mutta silti niin hyvää. 

Vierailija
70/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Burgundin pataa,

Ja tietty hyvää viiniä 🙏🏻

Perinteinen hyvä karjalanpaistikin käy. On helppo valmistaa, kun laittaa uuniin, lisäksi perunamuusi.

Karjalanpaistin kanssa jotain hyvää viinaa.

Ja sekasauna lämpiämään ruokailun ajaksi.

Vierailija
71/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen hauduttanut karjalapaistia savipadassa monta tuntia useammalle vieraalle. Aina on maistunut. Olen laittanut nautaa, possua ja lammasta.  On kyllä harvinaisen helppo ruoka valmistaa, mutta silti niin hyvää. 

Ja pari luuta olen laittanut myös, että luuytimestä tulee makua. 

Vierailija
72/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt lihapataa, et karjalanpaistia. Aitoon karjalanpaistiin ei tule lammasta. 

Vierailija
73/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kermainen lohisoppa.

Boooring.

Vierailija
74/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaikka osso  bucoa uunissa. Hyvää ja valmistuu helposti haudutettuna. 

Vierailija
75/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kermainen lohisoppa.

Mahtava hdotus lohisoppa.Eihän ole kalalle alergiaa ole vieraissa?Silloin vaan iso sose keitto.Kerkiät seurustellakin vieraiden kanssa kun ruokana on jokin keitto.

Tunkekaa se sosekeittonne... 

Vierailija
76/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet tehnyt lihapataa, et karjalanpaistia. Aitoon karjalanpaistiin ei tule lammasta. 

Arkiversioon ei tule lammasta, mutta kyllä juhlavampaan versioon on myös lammasta käytetty. 

Vierailija
77/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karjalanpaistiin on käytetty nimenomaan vaikka mitä lihaa jopa sisäelimiä. 

Vierailija
78/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on huomenna noutopöytä, jossa on uusia perunoita, lämminsavulohta + kylmä kermaviilikastike, lihapullia, kreikkalaista salaattia, patonkia ja levitettä. Kaiken muun voi tehdä etukäteen tai hankkia valmiina, paitsi perunat pitää keittää ajallaan.  Ei ole vaikea rasti. 

Vierailija
79/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein jo 8 annosta makaronilaatikkoa. Itse söisin jotain muuta koska söin jo oman osani.

Vierailija
80/226 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hain perinteisen karjalanpaistiohjeen ja siihen käytettiin eri eläinten lihoja ja ydinluut tulivat myös sekaan. 

Kyllä sitä lammastakin siihen laitettiin. Sisäelimiäkin voi laittaa. Ennen vanhaan yritettiin hyödyntää kaikki lihat eläimestä sisäelimineen. Ehkä sulla on nykyaikainen karjalanpaistiohje.