Suuret ikäluokat saivat kaiken käytännössä ilmaiseksi.
On omakotitaloa, metsää, mökkiä, maata, autoja, vuokrakiinteistöjä sun muuta. Koettakaapa tänä päivänä samaa duunarin palkalla.
Kommentit (377)
Parasta asiassa on, että suuret ikäluokat päättivät eläkeiän nostosta, heti kun itse alkoivat lähestyä eläkeikää. Näin taattiin itselle mahtieläke loppuiäksi.
Tatjaanaan uusin jaska. Kateus on kyllä aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mannerheim oli presidentti, niin hän henkilökohtaisesti jakoi kaikille suurille ikäluokille kultaiset kelakortit. kultaisten kelakortin avulla sai helpon elämän.
Sitähän te vain haluaisitte olla, Kelan elättejä. Kateellisia olette niille, jotka ovat omalla työllään jotain saavuttaneet.
Mä maksan sun eläkkeen. Joten suuta soukemmalle elätti.
MIkään ei ole oikeistolainen kuin kouluttamaton eläkeporvari jolla on kolmen tonnin eläke.
Sitä ollaan rotareissa, leijonissa ja kokoomuksen klubilla moikkaillaan ja sumplitaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei taitaisi nykyinen sukupolvi enää pärjätä siinä työmaailmassa missä pomot oli vanhoja sodan käyneitä miehiä ja työkulttuuri sen mukaista.
Eikä taitaisi vanhempi sukupolvi enää pärjätä nykyisessä työmaailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltion nettohyötyjiä. Nyt pitäisi heidän osallistua reippaasti talkoisiin
No oishan se väärin, että hyötyisi jostain, minkä on itse rakentanut...
Ne mitään ole rakentaneet. Nyt vain nakertavat yhteiskunnan varoja ylisuurilla eläkkeillään.
Ovat rakentaneet elämänsä siihen kuntoon että ei enää tarvitse olla toisista riippuvaisia. Eläkkeet ovat mitä on tienattu. Olisitko itse valmis antamaan eläkkeestäsi, tuskinpa?
Eipä meiltä ole kysytty. Suuret ikäluokat saivat eläkettä 60-65 % ansioistaan. Meille viitisen vuotta pidempään töitä ja eläketaso n. 45 %.
Kyllä oma isäni ainakin sai enemmän. Tiedän numerot, kuin tein perunkirjoituksen.
Hän sai eläkettä n. 2400e. Kansakoulupohjalta. Jos se oli 60% palkasta, niin ei hänen hommissaan saatu sellaisia palkkoja, lähellekään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taitaisi nykyinen sukupolvi enää pärjätä siinä työmaailmassa missä pomot oli vanhoja sodan käyneitä miehiä ja työkulttuuri sen mukaista.
Eikä taitaisi vanhempi sukupolvi enää pärjätä nykyisessä työmaailmassa.
Ei pärjäisi. Kukaan ei ottaisi kouluttamatonta turjaketta mihinkään työhön vaikka olisi perinyt viisi mökkitonttia
Mitään en ole vanhemmilta saanut ja kuitenkin velaton omistusasunto Hki keskustassa, 2x sijoitusasunto, auto ym sijoituksia osakkeissa, rahastoissa ja virtuaalivaluutoissa. Sanoisin, että homma onnistuu lapsettomassa parisuhteessa, helpostikin, jossa molemmat töissä.
Vierailija kirjoitti:
Mitään en ole vanhemmilta saanut ja kuitenkin velaton omistusasunto Hki keskustassa, 2x sijoitusasunto, auto ym sijoituksia osakkeissa, rahastoissa ja virtuaalivaluutoissa. Sanoisin, että homma onnistuu lapsettomassa parisuhteessa, helpostikin, jossa molemmat töissä.
Ei koulutusta ja kesämökki missä?
Minun vanhempani ostivat vuonna 1986 juuri valmistuneesta rivitalosta kolmion. Eli kaksi makuuhuonetta, keittiö, erillinen wc, sauna ja kylpyhuone/wc.
Hintaa 370 000mk.
Vuoden 2022 euroiksi muunnettuna: 132 000€.
Siitä voi miettiä, miten ennen oli duunarilla varaa ostaa kaikenlaista. Isäni osti seuraavana vuonna aivan uuden auton, Nissan Sunnyn. Vastaavanlainen uusi auto voisi olla vaikka Kia tai Hyundai. Uusien hinnat lähtee edelleen 30k eurosta.
Tänä vuonna samalla paikkakunnalla rivitalokolmio, uudiskohde, alkaen 246 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei koulutusta ja kesämökki missä?
Löytyy AMK-tutkinto ja ei olla mökki-ihmisiä. Ostetaan asunto Espanjasta kun aika koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Minun vanhempani ostivat vuonna 1986 juuri valmistuneesta rivitalosta kolmion. Eli kaksi makuuhuonetta, keittiö, erillinen wc, sauna ja kylpyhuone/wc.
Hintaa 370 000mk.
Siitä voi miettiä, miten ennen oli duunarilla varaa ostaa kaikenlaista. Isäni osti seuraavana vuonna aivan uuden auton, Nissan Sunnyn. Vastaavanlainen uusi auto voisi olla vaikka Kia tai Hyundai. Uusien hinnat lähtee edelleen 30k eurosta.
Ja hinnan perusteella vaikuttaa kuolevalta kunnalta. Kokeilepa kasvukeskuksesta jollainen tuo kylä oli vuonna 86.
Boomereilla oli aika yleinen kuvio että heidän vanhempiensa asunto maalla tai kaupungissa siirtyi heille, kun vanhemmat siirtyivät vanhainkotiin. Näin mm. oma isäni sai ison talon maalta kesämökiksi. Siellä vietin lapsuuteni kesät. Ainoa huono puoli oli ettei ranta ollut lähellä.
Boomerit eivät yleensä maksaneet penniäkään vanhempiena hoidosta vanhainkodissa.
Itse menevät attendokotiin, ja lasten perintö palaa siihen.
Vierailija kirjoitti:
Boomerit eivät yleensä maksaneet penniäkään vanhempiena hoidosta vanhainkodissa.
Itse menevät attendokotiin, ja lasten perintö palaa siihen.
Ja perintönä ovat saaneet kelpo palstan kaatokuntoista metsää, jonka tuotto on helposti riittänyt perintöveroon. Lapsilleen sitten jättävät ositetun ja vastakaadetun raiskion.
Niin, ainahan on helpompi syyttää omista ongelmistaan niitä, joilla menee hyvin. Periaatteessa vasemmistolainen ideahan se on, että itselle pitäisi kaikki saada ilmaiseksi, muut maksavat.
Vierailija kirjoitti:
Niin, ainahan on helpompi syyttää omista ongelmistaan niitä, joilla menee hyvin. Periaatteessa vasemmistolainen ideahan se on, että itselle pitäisi kaikki saada ilmaiseksi, muut maksavat.
Onko kaikki suuren ikäluokan edustajat sitten vasemmistolaisia?
Vierailija kirjoitti:
Hintaa 370 000mk.
Ja siinä uudessa Sunnyssa oli vaikka mitä hienouksia. Ilmastointi, multimediajärjestelmä, lohkolämmitin, ABS-jarrut, turvatyynyt yms. Eiku ootas...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintaa 370 000mk.
Ja siinä uudessa Sunnyssa oli vaikka mitä hienouksia. Ilmastointi, multimediajärjestelmä, lohkolämmitin, ABS-jarrut, turvatyynyt yms. Eiku ootas...
Se maksoi 3200mk
Miksi eläkeläiset eivät myönnä asiaa? Väittävät että tiukkaa oli eikä saatu tukia. Kuitenkin numerot todistavat muuta
Oma tuttvapariskunta jossa mies oli opettaja kertovat myös aina kuinka niukkaa elämä oli kun ostivat 25 v ensimmäisen asuntonsa ensimmäisen lapsen ollessa vuoden. Sitä enne asuivat appivanhempien kanssa heidän talossa ja mies oli ollut töissä ja pari vuotta kun ope koulutus oli silloin lyhyempi kuin nyt. Anoppi hoiti vauvaa ja vaino kävi töissä.
Nyt 25 v on vasta valmistumassa velat niskassa vuokra asunnossaan omasta voi haaveilla joskus 30 vuotiaana jos silloinkaan.