Suuret ikäluokat saivat kaiken käytännössä ilmaiseksi.
On omakotitaloa, metsää, mökkiä, maata, autoja, vuokrakiinteistöjä sun muuta. Koettakaapa tänä päivänä samaa duunarin palkalla.
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Omakotitalo maksoi 50 000 markkaa, ja lainaan sai valtion tukea. Rankkaa oli.
Katso tuolta alkupään kommentista, millaisilla palkoilla se omakotitalo maksettiin.
Miksi katsoisin kommenttia jossa kaikki on väärin?
Vierailija kirjoitti:
TikTokista havaitsin, että Yhdysvalloissa on suuri ikäluokka alkanut itse pitää ääntä aikuisten lastensa puolesta liittyen juuri tähän, että heille on annettava samat mahdollisuudet menestyä ja saavuttaa vakaa ja taloudellisesti turvallinen elämä, kuin boomereillakin oli aikanaan. Ainakin jotkut boomerit ovat alkaneet käyttää ääntään kritisoiden hallitusta ja myös kanssaboomereita. Kanssaboomereita kritisoidaan "ei meillä ollut kännyköitä, eikä syöty avocadoleipiä- jankutuksesta" ja peräänkuulutetaan silmien avaamista, rehellisyyttä ja empatiaa nuorempaa sukupolvea kohtaan. Todella tarpeellinen ilmiö.
Snylttarit/kuokkavieraat ovat pilanneet joka maan.
Vierailija kirjoitti:
Vad blir bättre av denna diskussion?
Många unga startar diskussioner för att provocera och tjafsa. Det här är en sådan.
Inget att avundas efterkrigstider.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, kyllä nykyäänkin duunarin palkalla saa maksettua vaikka mitä. Ennen ei istuttu kalliin kaljatuopin ääressä, käyty kahta kertaa vuodessa ulkomailla, koreiltu vaatteilla instassa tai woltattu ruokaa.
En tee mitään noista. Oliko sulla joku pointtikin tossa vuodatuksessa?
Suomi (ja koko Eurooppa) oli täysin romuna kun suuret ikäluokat syntyivät. Vertaa vaikka Itä-Ukrainaan ja mieti, minkä työmäärän jälleenrakennus ja hyvinvointiyhteiskunnan rakentaminen niukoilla resursseilla on vaatinut.
Ei ollut tietotekniikkaa, koneita, rakennusmateriaaleja, oli vain halu tehdä parempi maa teille tuleville sukupolville.
Meitä oli iso ryhmä jokta lähdimme pakoon köyhyyttä Suomesta Ruotsiin. 600 000 joille ei tarjottu periaatteessa muuta kuin kylmää kättä .Että meille se kunnia pitäisi antaa .Emme ole olleet siellä työttöminä emmekä käyttäneet hyväksemme valtion palveluita.
Ostettiin rivari 100 000 markalla 70-luvulla. Myytiin se pois 500 000 eurolla. Rankkaa on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltion nettohyötyjiä. Nyt pitäisi heidän osallistua reippaasti talkoisiin
No oishan se väärin, että hyötyisi jostain, minkä on itse rakentanut...
Ne mitään ole rakentaneet. Nyt vain nakertavat yhteiskunnan varoja ylisuurilla eläkkeillään.
Ne joilla ylisuuret eläkkeet eivät saa minkäänlaisia tukia valtiolta.Sinä kyllä saat työtön vetys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltion nettohyötyjiä. Nyt pitäisi heidän osallistua reippaasti talkoisiin
Jälkipolvilleen jättivät laskut huvitteluistaan.
Nykyiset duunarit maksaa näiden eläkkeet, kun eivät kyenneet sitä itse rahoittamaan.
Ja niinkuin sinäkin ajattelet tulevia polvia kun lennät Balille etsimään itseäsi burnoutin jälkeen kun hamsteri kuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne mitään ole rakentaneet. Nyt vain nakertavat yhteiskunnan varoja ylisuurilla eläkkeillään.
Ovat rakentaneet elämänsä siihen kuntoon että ei enää tarvitse olla toisista riippuvaisia. Eläkkeet ovat mitä on tienattu. Olisitko itse valmis antamaan eläkkeestäsi, tuskinpa?
Eipä meiltä ole kysytty. Suuret ikäluokat saivat eläkettä 60-65 % ansioistaan. Meille viitisen vuotta pidempään töitä ja eläketaso n. 45 %.
Vierailija kirjoitti:
Ostettiin rivari 100 000 markalla 70-luvulla. Myytiin se pois 500 000 eurolla. Rankkaa on.
Minä uilkomailla ostin asunnon 80 luvulla 13100 euroa .80 neliöä. Kyllä porukalla oli hauskaa .Pitivät minua täysin hulluna.
Nyt istun asunnossa jonka arvo noin 1000000 euroa. Itse mietin nämä strategiat mikä on parasta tulevaisuuden kannalta.
Sanonpahan että tämä ketju on kyllä jonkun tietämättömän aloitus.??
Ja eläteistä puheen ollen, ennen ei ollut näitä Kelan ja Soskun elättejä kuten nykyään,
kaikki kohta maksetaan pystyyn kun työt ei maita, kaikkia tämä ei tietenkään koske,
mutta tuossakin kaupan lähikaupan edessä ukkolauma ja akat kiskoo kaljaa joka pv, Ja mikä mökä
ja näytköset kun akat lääppii toisiaan, kyllä inhottaa kun ohitse pitää kauppaan mennä,
Töitä on tehty 45 vuotta ukon kanssa ja sitä parjattua taloa ei ole, mutta toimeen tullaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat rakentaneet elämänsä siihen kuntoon että ei enää tarvitse olla toisista riippuvaisia. Eläkkeet ovat mitä on tienattu. Olisitko itse valmis antamaan eläkkeestäsi, tuskinpa?
Ei ne vaan niitä eläkkeitään ole tienanneet, vaan nykysukupolvet niitä maksavat. Olisivatkin, niin voisi olla kesämökkiin muillakin varaa.
Oletan suuren osan työväen mökkien olevan entisen kotimökin maista lohkaistun.
Koulutettu väki pystyi tontit ostamaanOletat väärin. Tuttavapiirin eläkeläiset ovat kaikki ihan normiduunareita ja omistavat kesämökit landelta.
Kyllä minäkin ja monet tutut omistamme kesämökkimme vaikka tontti on saatu perinnönjaossa osituksessa. Ihsn ainakin kiinteistöverolappu tulee mulle ja lainhuuto tontille on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vaan niitä eläkkeitään ole tienanneet, vaan nykysukupolvet niitä maksavat. Olisivatkin, niin voisi olla kesämökkiin muillakin varaa.
Oletan suuren osan työväen mökkien olevan entisen kotimökin maista lohkaistun.
Koulutettu väki pystyi tontit ostamaanOletat väärin. Tuttavapiirin eläkeläiset ovat kaikki ihan normiduunareita ja omistavat kesämökit landelta.
Kyllä minäkin ja monet tutut omistamme kesämökkimme vaikka tontti on saatu perinnönjaossa osituksessa. Ihsn ainakin kiinteistöverolappu tulee mulle ja lainhuuto tontille on.
Varmasti raskasta. Tsemppiä nyt.
Eläkeläisten asumistuki on isompi kuin vaikka lapsiperheiden. Miksi?
Suurin ero taitaa olla se että töihin mentiin nuorempina ja voitiin ostaa oma asunto aikaisemmin jolloin muutakin varallisuutta pystyi hankkimaan nuorempana.Nyt täytyy opiskella vuosia ennen työllistymistä vakityöhön.
Miettikää itse te eläkeläiset,,jos olisitte joutuneet ottamaan opintolainaa j
ja opiskelemaan sen 3 v amistututkintoon nuorena?
Tuttavat, 80 v pariskunta omistavat ison talon hyvällä alueella Helsingissä. Ovat asuneet siinä 80 luvulta lähtien. Mies oli opettaja ja vaimo toimistoapulainen joka oli lasten kanssa kotona 10v. Mitä luulette voisiko samanlainen pariskunta ostaa oman 150 neliöisen talon isolla tontilla hyvältä alueelta Helsingissä nyt?
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinulle, ap, on tuollaista soopaa syöttänyt?
Veikkaan vasemmistoa ja demareita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Många unga startar diskussioner för att provocera och tjafsa. Det här är en sådan.
Inget att avundas efterkrigstider.
Que te pasa idiota?
Palkat, verotus ja etenkin tonttien hinnat oli ennen ihan muuta kuin nykyään. Vähän menee tämä ohi, mutta esim. Espoon nöykkiöstä sai 2-3000 neliön tavallisen tontin v.1952 nykyrahassa alle 5000€:n olen nähnyt kauppakirjan. Ja kuullut parista muusta.
Tämän hetken ostovoima on sama kuin vuonna 1975. Mutta talon sai vuonna 1975 alle 100 000 markalla.