Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olisit, jos pikkuserkkusi ulkomailta ottaisi sinuun yhteyttä?

Vierailija
09.08.2023 |

Ihan vain tervehtiäkseen? Olen siis itse ehkä (:D) tuo eksoottinen pikkuserkku Suomesta. Isotätini perhe muutti aikoinaan Kanadaan ja piti kyllä eläessään yhteyttä tänne sukuunsa. Vaan nyt ovat jo aikaa sitten kuolleet sen polven ihmiset, eikä nuoremmilla ole juuri tietoa toisistaan. Tutkin vähän asioita ja löysinkin aika helposti sukulaisiani netin sukupuu sivustoilta. Omia tietojani siellä ei ole, mutta tunnistin tämän isotätini nimen ja hänen sukupuutaan on joku kirjoittanut. Somesta löytyi aika helposti melko varmasti oikeita henkilöitä. Niin alkuperäiseen kysymykseen, mitähän tällaisesta yhteydenotosta ollaan mieltä? :)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikäs siinä.

Vierailija
2/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin iloisesti yllättynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No totta puhuen en jaksa pitää yhteyksiä edes Suomessa asuviin sukulaisiini sillä verukkeella että ollaan sukua mutta muuten kyllä voisin itseäni kiinnostavista asioista vaihtaa ajatuksia päivät pitkät (esim. yhteinen harrastus)

Vierailija
4/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa! Minuun on otettu yhteyttä ja oli mukava tutustua.

Vierailija
5/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi seksikäs nuori tyttö niin jees.

Vierailija
6/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen oo yhtä oikeaa tapaa. Minulla on sukulaisia jotka suuresti ilahtuvat yhteydenotosta ja sukulaisia jotka eivät edes vastaa jos vaikka jonkun sanan laittaa viestiä. Ei sitä tiedä ennenkuin kokeilee.

Vierailija
7/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin innoissani, että olisi löytänyt minut ja että hän kiinnostunut suomalaisista sukujuuristaan.

Kutsuisin käymään, meillä on kesämökkinä, iso vanha maalaistalo, sinne kyllä mahtuu vieraita.

Olisi mukava esitellä hänelle Suomea ja käyttää häntä sukunsa entisillä asuinseuduilla.

Vierailija
8/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti piti vuosia kirjeenvaihtoa amerikansukulaisten kanssa, kyllä varmaan ovat ihan ilahtuneita jos yhtään omat sukujuuret kiinnostaa

Vierailija
9/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin siitä kukaan voi vihastuakaan. Todennäköisesti ilahtuvat ja pahimmassakin tapauksessa jättävät vain vastaamatta. 

Vierailija
10/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä vaan. Jos sukulaista ei kiinnosta, se on hänen häpeänsä.

Vierailija
11/11 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä epäluuloinen, milloin "serkku" olisi vailla rahaa lentolippuihin.