Mitä mieltä olisit, jos pikkuserkkusi ulkomailta ottaisi sinuun yhteyttä?
Ihan vain tervehtiäkseen? Olen siis itse ehkä (:D) tuo eksoottinen pikkuserkku Suomesta. Isotätini perhe muutti aikoinaan Kanadaan ja piti kyllä eläessään yhteyttä tänne sukuunsa. Vaan nyt ovat jo aikaa sitten kuolleet sen polven ihmiset, eikä nuoremmilla ole juuri tietoa toisistaan. Tutkin vähän asioita ja löysinkin aika helposti sukulaisiani netin sukupuu sivustoilta. Omia tietojani siellä ei ole, mutta tunnistin tämän isotätini nimen ja hänen sukupuutaan on joku kirjoittanut. Somesta löytyi aika helposti melko varmasti oikeita henkilöitä. Niin alkuperäiseen kysymykseen, mitähän tällaisesta yhteydenotosta ollaan mieltä? :)
Kommentit (36)
Ihmettelisin suuresti koska mulla ei ole pikkuserkkuja ulkomailla.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi seksikäs nuori tyttö niin jees.
mitä serkumpi,sen "herkumpi"...
Tuskinpa ottaa, mut on adoptoitu ja olen jo aikapäiviä sittem kieltänyt tietojeni luovuttamisen mm. sukututkimuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisi seksikäs nuori tyttö niin jees.
AI tyttö, jota promptaa karvainen Nigerialainen mies.
Yksi mummon(s. 1902) siskoista muutti Yhdysvaltoihin, eikä hänestä sen koommin kuulunut.
Hyvinkin voi olla minulla sukulaisia rapakon takana tai sitten ei.
Yhteyden katkeaminen saattoi johtua siitäkin, että mummon lapsuudenperhe hajosi, mm. mummo karkasi kotoaan surkeiden olojen takia 12-vuotiaana.
Sain soiton ulkomaalaiselta pikkuserkulta. Hyvää suomea puhui, tosi hyvää. Yksi ongelma: soittaja oli nainen, pikkuserkkuni on mies. Hänellä nyt sattuu olemaan nimi mikä täällä tulkitaan helposti naisen nimeksi.
Isoisäni täti muutti leskeksi jäätyään poikansa perässä tanskaan vieden vielä alaikäiset lapset mukanaan. Heillä oli Suomessa harvinainen mutta Tanskassa yleinen sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Isoisäni täti muutti leskeksi jäätyään poikansa perässä tanskaan vieden vielä alaikäiset lapset mukanaan. Heillä oli Suomessa harvinainen mutta Tanskassa yleinen sukunimi.
Lisäisin etten ole löytänyt perhettä mistään.
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa ottaa, mut on adoptoitu ja olen jo aikapäiviä sittem kieltänyt tietojeni luovuttamisen mm. sukututkimuksiin.
Näkemyksiä on niin monia. Itse varmaan yrittäisin selvittää kaiken mahdollisen.
Ei kai siitä mitään haittaakaan olisi. Parhaassa tapauksessa saattaa saada elinikäisen ystävän pikkuserkusta, huonoimmassa tapauksessa ei usko todeksi tai vastaa ollenkaan ja elämä jatkuu alkuharmituksen jälkeen ennallaan.
Ensimmäisenä tulisi mieleen huijaus, joten en luultavasti vastaisi mitään. Tuollainen tilanne olisi kuitenkin mahdollinen, koska isäni on adoptoitu enkä tiedä hänen suvustaan juuri mitään.
En ole sukurakas, koska äidinpuoleisen suvun kanssa on ongelmia, joten mitään jatkuvaa yhteydenpitoa en suosisi.
Todennäköisesti pitäisin jonkinlaisena huijauksena tms. Jos taas varmistuisin, että tieto pitää paikkaansa, niin tuskin pitäisin sitä yhtään sen suurempana tapahtumana kuin kenenkään muunkaan ventovieraan yhteydenottoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näkemyksiä on niin monia. Itse varmaan yrittäisin selvittää kaiken mahdollisen.
Miksi alapeukku?
En tiedä miksi minun pitäisi olla kiinnostunut (varsinkaan ventovieraasta) ihmisestä vain koska hän on jotain sukua minulle.
Pitäisin huijarina ellei joku sukulainen menisi takuuseen
Valitettavasti nykyään ukkomailta tulee paljonkin yhteydenottoja ja ne ovat kaikki huijausyrityksiä.
Tämä varmaan lopettaa kokonaan mahdollisuudet saada yhteyttä amerikansukulaisiin ja päinvastoin, koska kontaktia pidetään automaattisesti huijauksena.