Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun kännykkäsi rikkoutuu, et pysty toimimaan tässä yhteiskunnassa

Vierailija
09.08.2023 |

Kännykkäni sanoi itsensä irti aamulla. Siinä sitten miettii, että miten tässä yhteiskunnassa nyt toimii ilman sitä kännykkää. Miten pääset töihin? Miten maksat laskut? Että on siellä ne kaikki apit on, että kiva. Joutu jopa kävelemään osan matkasta töihin. Mikä oli tietenkin hyvä asia. Mutta pelottavaa olla niin riippuvainen jostain kapulasta, että pystyy toimimaan täysvaltaisena yhteiskunnan jäsenenä.

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tällä vastailee. Olin siellä kaupassa ja kysyin itselleni sopivia kännyjä. Se myyjä laittoi sen mun iPhonen lataukseen ja se heräsi. No mä olin sitten että ostetaan se uusi adapteri ja jatketaan vanhalla, että kyllä tää mun ihana kaveri (joka nukkuu, käy mun kanssa vessassa, on aina mun luona) pärjää vielä.

No ne ihana rakas vierelläni nukkui pois eilen. Kai se tsemppasi siellä phone-liikkeessä. Sitten taas käveltiin töihin.

Tänään meen ostaa sen uuden iphonen ja tiedonsiirto onnistuu parilla kympillä. En itse jaksa nähdä vaivaa näppäillä kaikki tiedot sinne uuteen.

Kaikista järkyttävintä tässä on on se pointti, että mä olen inhimillästynyt mun kaverin, iphonen. 

AP

Sun puhelin on ollut sun kaveri ja tärkeä apulainen varmaan jo aika kauankin. Voit hyvin surra sitä ja pitää vaikka pienen oman muistotilaisuuden, sen uuden puhelimen kanssa. Juot pari lasia viiniä, kuuntelet pari biisiä ja suret. Laitat puhelimen nättiin laatikkoon kaapin perälle tai viet kierrätykseen. Kyllä se siitä vielä!

Vierailija
122/125 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osta uusi. Helppoa.

Niin, mutta jos mulla ei vaikka olis rahaa ostaa? Ja kaikki appien palauttaminen uuteen maksaa...

Kun ostaa uuden puhelimen, niin sovelluksien asentamisesta ei tarvitse maksaa. Kun tarvetta ilmenee, niin sitä mukaa asentelee sovelluksia puhelimeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko mahdollista että yhteiskunnassa olisi varasysteemit, helpot, jos laitteet rikkoutuvat. On suuret välimatkat ja kylmääkin, tai kuumaa. Ettei kukaan joudu kauheisiin ongelmiin. Ja etteivät asiat olisi niin valtavan tulostusmäärän /byrokratian /tositteiden /muun takana. Entä pitäisikö pysäkeillä olla aikataulut, mutta entä jos ei ole kelloa. Näitä on hyvä miettiä. Itse en ainakaan halua vaikeuttaa muiden elämää, vaan helpottaa, edes asenne.

Vierailija
124/125 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

pankkiasiat hoidan tietokoneella. toki puhelinta tarvitaan, kun tulee viesti siitä että mitä numerosarjaa pitää käyttää avainlukulistasta.

Vierailija
125/125 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpuhelimen hukkaaminen tai rikkoutuminen olisi ikävä takaisku. Se kun toimii meillä kellokorttina, niin en voisi kuitata työaikoja. Siellä on myös muutamia sovelluksia, joita töissä tarvitaan. Lopulta se olisi kuitenkin työnantajan ongelma hankkia uusi hetimiten.

Jos omalle puhelimelle tapahtuisi jotain, ei se olisi isokaan katastrofi. Pankkiasiat hoituisi pöytäkoneella tai tabletilla. Työpuhelimella olisin tavoitettavissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä