Kun kännykkäsi rikkoutuu, et pysty toimimaan tässä yhteiskunnassa
Kännykkäni sanoi itsensä irti aamulla. Siinä sitten miettii, että miten tässä yhteiskunnassa nyt toimii ilman sitä kännykkää. Miten pääset töihin? Miten maksat laskut? Että on siellä ne kaikki apit on, että kiva. Joutu jopa kävelemään osan matkasta töihin. Mikä oli tietenkin hyvä asia. Mutta pelottavaa olla niin riippuvainen jostain kapulasta, että pystyy toimimaan täysvaltaisena yhteiskunnan jäsenenä.
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
"Miten pääsen töihin?"
Busseissa voi nykyään maksaa pankkikortilla
"Miten maksan laskut?"
Tietokoneella
Oliko muita ongelmia?
Pk-seutu on kehityksestä jäljessä eikä kulkuvälineissä voi maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi. Helppoa.
Niin, mutta jos mulla ei vaikka olis rahaa ostaa? Ja kaikki appien palauttaminen uuteen maksaa...
Miten niin maksaa?
Ikinä en ole maksanut mistään appien eli sovellusten palauttamisesta tai asentamisesta uuteen puhelimeen.Tietty jos on avuton ja pyytää liikettä asentamaan ne, niin ei ne sitä ilmatteeksi tee
Mites noiden pankkien ja pankkikorttien appien uudelleenlataus niinku onnistuu? Kukahan vaan vois alkaa latailemaan mun pankkien appeja eri kännyköihin. Ne pyytää helvetesti eri varmennuksia jopa postitse. Joten Pidä turpas kiinni.
Ap
Opiskelijat saa HSL opiskelijahinnan vaan älylaitteeseen. Olin pulassa kun puhelin hajosi!
Ei pidä naittaa koko elämäänsä yhteen herkästi rikkoutuvaan laitteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi. Helppoa.
Niin, mutta jos mulla ei vaikka olis rahaa ostaa? Ja kaikki appien palauttaminen uuteen maksaa...
Miten niin maksaa?
Ikinä en ole maksanut mistään appien eli sovellusten palauttamisesta tai asentamisesta uuteen puhelimeen.Tietty jos on avuton ja pyytää liikettä asentamaan ne, niin ei ne sitä ilmatteeksi tee
Mites noiden pankkien ja pankkikorttien appien uudelleenlataus niinku onnistuu? Kukahan vaan vois alkaa latailemaan mun pankkien appeja eri kännyköihin. Ne pyytää helvetesti eri varmennuksia jopa postitse. Joten Pidä turpas kiinni.
Ap
Ihan on onnistunu ilman kustannuksia toi sovellusten uudelleen lataus. Pitää olla, pankista riippuen mitä ja millaisia, erilaisia henkilökohtaisia tunnuksia joiden avulla sovellukseen kirjautuu. Vaikka lataisin käyttämäsi pankin sovelluksen en pääsisi ilman henkilökohtaisia tietojasi sinun asiakkuuteesi kirjautumaan.
Minulla on myös tabletilla pankkiapit yms. joten pystyn ihan helposti toimimaan vaikka kännykkä hajoaisi. Noita appejahan voi ladata useampaan paikkaan, ei kannata pitää vain kännyssä.
Ja joillakin voi olla jopa monia kymmeniä appeja, joita pitää uudelleenladata. Ei ihan helppo homma. Toisin kuin joku kotimamma siellä setänsä tai serkkunsa läppärillään peräjuupajoella siellä näpyttelee ja soittelee isänsä tai miehensä nokialaisella.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi. Helppoa.
Miten niin maksaa?
Ap
Minulla on myös ns. mobiilivarmenne, eli en ole vain pankin tunnistuksen varassa, vaan voin tunnistautua myös mobiilivarmenteella.
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin te av-mammat teette (mies pitää saaha).
Hain täältä tukea, mutta joo.....
AP
Tietokoneella voin hoitaa myös omat asiani, tosin kännykässä on paljon näitä varmennusjuttuja mitä vaaditaan kirjautumisissa joten se saattaa vaikeutua jos yhtäkkiä rikkoutuisi.
Vierailija kirjoitti:
Tietokoneella voin hoitaa myös omat asiani, tosin kännykässä on paljon näitä varmennusjuttuja mitä vaaditaan kirjautumisissa joten se saattaa vaikeutua jos yhtäkkiä rikkoutuisi.
No sas se ap, joka lähtee ostaa uutta kännyä.
Vierailija kirjoitti:
Ja joillakin voi olla jopa monia kymmeniä appeja, joita pitää uudelleenladata. Ei ihan helppo homma. Toisin kuin joku kotimamma siellä setänsä tai serkkunsa läppärillään peräjuupajoella siellä näpyttelee ja soittelee isänsä tai miehensä nokialaisella.
AP
On mullakin kymmeniä sovelluksia, mutta vain toi julkisen kausilippu on sellanen mitä tarvin (lähes)päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin kuin te av-mammat teette (mies pitää saaha).
Hain täältä tukea, mutta joo.....
AP
Tukea mihin? Väite jonka esitit alkuperäisessä viestissäsi ei pidä paikkaansa, sitä on vähän vaikea tukea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sas se ap, joka lähtee ostaa uutta kännyä.
Uusi känny ei kuitenkaan kauheasti lämmitä, jos ne varmennussovelluksen zydeemit jäi sinne vanhaan luuriin ja pitää alkaa kikkailemaan henkilöllisyytensä todistelemisilla että saa taas viritettyä samat uuteen luuriin.
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvin pystyy elämään.
Mulla on kannettava tietokone jolla pääsen pankkiin maksamaan laskut.
Ja teen sillä paljon muutakin, kuten sometan.Bussilippu löytyy myös korttina.
AP taitaa olla vähän avuton.
Miten oletkaan päässyt kenellekään töihin 🤔
Käytätkö tunnuslukutaulukkoa, vai kuinka kirjaudut verkkopankkiisi ja muihin virallisiin palveluihin?
mulla hajosi puhelin vuosi sitten ja totesin saman kuin aloittajakin, että kaikki on kännykässä nykyään. Ihan kaikki. Eikä se ole avuttomuutta, että maailmasta on muotoutunut sellainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta uusi. Helppoa.
Miten niin maksaa?
Ap
Minulla on myös ns. mobiilivarmenne, eli en ole vain pankin tunnistuksen varassa, vaan voin tunnistautua myös mobiilivarmenteella.
Kun puhelin hajoaa, niin ei voi sillä tunnistautua. Mun tutun puhelin katosi ja sen mukana pankkikortti ja henkilötodistus, niin ei päässyt mihinkään palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Sehän kertoo vaan sen kuinka vääristynyt tämä "yhteiskunta" on jos ihminen tarvitsee puhelimen elääkseen tällä planeetalla
Miten se siitä kertoo? Eikö se pikemminkin kerro tämän yhden yksilön heikkolahjaisuudesta? Kuten kommenttisikin kertoo vain sinun mielentilastasi ja tunteistasi, ei reaalitodellisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikein hyvin pystyy elämään.
Mulla on kannettava tietokone jolla pääsen pankkiin maksamaan laskut.
Ja teen sillä paljon muutakin, kuten sometan.Bussilippu löytyy myös korttina.
AP taitaa olla vähän avuton.
Miten oletkaan päässyt kenellekään töihin 🤔Käytätkö tunnuslukutaulukkoa, vai kuinka kirjaudut verkkopankkiisi ja muihin virallisiin palveluihin?
mulla hajosi puhelin vuosi sitten ja totesin saman kuin aloittajakin, että kaikki on kännykässä nykyään. Ihan kaikki. Eikä se ole avuttomuutta, että maailmasta on muotoutunut sellainen.
Tuohon kannattaa varalle tilata tunnuslukulaite. Pieni lätkä, ei vie tilaa kaapissa/laatikossa, ja sen saa sieltä käyttöön jos puhelin rikkoutuu.
Ainoastaan julkisen liikenteen kausilippu on puhelimessa sovellus joka "jättäisi pulaan". Laskut maksan tietokoneella, kaupassa maksan kortilla, niissä maksullisissa paikoissa missä viime aikoina olen pysäköinyt on ollut maksulaitteet. Eli pääsääntöisesti ihan hyvin pärjäisi ilman puhelinta, vain tuo julkinen liikenne aiheuttaisi pientä lisävaivaa, mutta ei olisi ylitsepääsemätön ongelma.