Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämäni biisi syksy 2023

Vierailija
08.08.2023 |

Aloitetaan puhtaalta pöydältä uusin eli viides kausi. Ihanaa, kun tämä ohjelma sai jatkoa.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : Elämäni Biisi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (1965)

Vierailija
221/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveä oli Saijonmaan suomenruotsilla höpisemä versio Dahlgrenin biisistä.

Vierailija
222/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jolene ja Ring of Fire ei nyt oikein lähteneet...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jolene ja Ring of Fire ei nyt oikein lähteneet...

Täh?

Vierailija
224/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

JP Leppäluoto ja Ilta voisivat duetoida jonkun tyyliin Nick Cave ja Kylie Minogue - näyttivät ja kuulostivat hyvältä tuossa loppulaulussa vierekkäin Jolenea laulaissaan.

Vierailija
225/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne ei voi laulaa kappaleita suomenkielellä. Itse kun osaa kuin suomee ja savvoo.

Ulkolaisia kappaleita en tunnista mitään, enkä tietenkään tiedä mitä sanoja on kyseisessä laulussa, koska osaan vain suomea. 

Toiseksi, ne taputukset ärsyttää, ne ikään kuin katkaisee puheen, taputuksia on liikaa.

Minkä ikäinen olet? Omat vanhemmat on 63 v. ja 61 v. ja molemmat osaavat englantia.

Sehän oli pakollinen oppiaine

1961 syntyneet on eka ikäluokka, jolla on ollut pakollinen englannin opiskelu 3. luokalta alkaen. Tosin monessa koulussa opettajat ovat voineet ottaa sen jo aiemmin opetusohjelmaan.

Minä olen synt -57 ja aloin lukemaan englantia silloisessa kansakoulussa kolmannella luokalla josta sitten oppikouluun jatkamaan. Ruotsi alkoi oppikoulun ekalla.

Toikin on vaihdellut kunnittain/ kaupungeittain! Itse oon -66 syntynyt, Helsingissä, ja meillä alkoi kolmannella ruotsi. Muutimme Espooseen, kun olin viidennellä, ja siellä olikin ollut kolmannesta lähtien englanti. Oli aika haastavaa yrittää ottaa pari vuotta edellä olevien kielitaitoa kiinni. Onneksi oli tosi omistautunut ekun ope, joka jaksoi tsempata ja valaa uskoa minuun. Silti ruotsi on mulle jotenkin luontevampi kieli noista kahdesta 🙄

Vierailija
226/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi vain yksi henkilö oli sellainen, josta olin edes kuullut. Oli kyllä poikkeuksellista. Vähän pelkään, että sarja ei jatku enää pitkään.

Ehkä ohjelmaan suostuvat julkkikset loppuu kesken. Tai on jo aikalailla loppunut jo. Ja siihen sitten loppuu tämän ohjelman tekokin.

Olisipa hyvä nähdä presidentti-ehdokkaat ohjelmassa.

Vierailija
227/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tarina ja sanoma Peterillä!

Vierailija
228/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli tänään kiva ohjelma. Kaksi satu-setää Paavo ja Simo. Kivat tarinat kaikilla ja tykkäsin muista biiseistä paitsi Arja Saijonmaa ei oikein onnistunut.

Vierailija
229/1965 |
16.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JP Leppäluoto ja Ilta voisivat duetoida jonkun tyyliin Nick Cave ja Kylie Minogue - näyttivät ja kuulostivat hyvältä tuossa loppulaulussa vierekkäin Jolenea laulaissaan.

Vähän ihastelinkin sitä miten kauniisti JP katsoi Iltaa tuossa loppulaulussa. Hyvän näköisiä olivat vierekkäin.

Vierailija
230/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti Ilta esiintyy tänään, hän osaa esiintyä.

Satumaan tulkisti.

Huonosti meni se "tulkinta". Joku muu (esim. Marjoranta) olisi vetänyt paljon paremmin.

Vierailija
231/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta oli tänään kiva ohjelma. Kaksi satu-setää Paavo ja Simo. Kivat tarinat kaikilla ja tykkäsin muista biiseistä paitsi Arja Saijonmaa ei oikein onnistunut.

Oli kivat vieraat ja biisitoiveet. Katja taas pilasi ohjelman muka-nokkelilla kommenteillaan ja leveällä "Tampereen" murteellaan + sekoilemalla lappustensa kanssa, kiskomalla hamettaan ja puhumalla liikaa ylipäänsä.

Niitä biisejä ei tarvitsisi sentään kolmea kertaa esittää.

Vieraat pelasti ohjelman. Siksi katsoin... 😄

Vierailija
232/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihastelinkin sitä miten kauniisti JP katsoi Iltaa tuossa loppulaulussa. Hyvän näköisiä olivat vierekkäin.

Huh huh, kannatetaan yhteisduettoa 😍

Vierailija
233/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi Marzi ei voi opitää suutaan kunnolla kun soittaa tai olla edes tyylikkäämpi.

Minkä takia sen pitäis olla niinkuin sä haluat? Pääasia se osaa soittaa! Eikö se nyt oo se päätarkoitus.

Vierailija
234/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kivat vieraat ja biisitoiveet. Katja taas pilasi ohjelman muka-nokkelilla kommenteillaan ja leveällä "Tampereen" murteellaan + sekoilemalla lappustensa kanssa, kiskomalla hamettaan ja puhumalla liikaa ylipäänsä.

Niitä biisejä ei tarvitsisi sentään kolmea kertaa esittää.

Vieraat pelasti ohjelman. Siksi katsoin... 😄

Oli hauska kun Simo heitti Katjasta läppää siinä lopussa :D

Vierailija
235/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään tässä ohjelmassa siitä, että mukana on ihmisiä ihan eri piireistä, ja kaikki kohtelevat toisiaan tasavertaisina ja kunnioittavasti. Ihan liikaa nykyisin on omissa pienissä poteroissa huutelua, ja se on todella ikävää. 

Ketkä huutelevat?

Vierailija
236/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli hyvä ja letkeä jakso. Telkkariin tottuneet pystyy tuomaan huumorin ja kepeyden mukanaan, kuten Nyman ja Frangen. Paavokin rentoutui. Kaikilla hyvä kemia.

Vierailija
237/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saijonmaa lauloi mielestäni kauniisti herkän biisin, mutta ääntää todellakin ruotsia sellaisella tönköllä, selkokielisellä suomenruotsilla, joka kuulostaa kieltämättä vähän vääränlaiselta.

Vierailija
238/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Simo ihan pro tällaisessa ohjelmassa.

Vierailija
239/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saijonmaa lauloi mielestäni kauniisti herkän biisin, mutta ääntää todellakin ruotsia sellaisella tönköllä, selkokielisellä suomenruotsilla, joka kuulostaa kieltämättä vähän vääränlaiselta.

Arja lausuu niin, että minäkin luulen osaavani ruotsia.

Vierailija
240/1965 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa joku suomenruotsalainen laulaja, joka lausuu ruotsia ruotsalaisittain? Jari Sillanpää ehkä harvoja muutamia, jotka osaa lausua ruotsinkieliset biisit ruotsalaisittan.

Miksi ohjelmasta on 2 aktiivista ketjua? Eikö olisi parempi, ettei keskustelu hajaudu kahteen paikkaa? Työlästä seurata molempia ketjuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kuusi