Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alle keski-ikäiset! Mitä teitä vanhemmat ihmiset ei vaan tajua nykykulttuurissa?

Vierailija
08.08.2023 |

Kun tuolla on toi päälle-keski-ikäisten ketju "keski-ikäiset mitä ette vain tajua nykykulttuurissa" niin perustetaan me nuoremmat vastavalitusketju

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että nuorempaa polvea sylettää ihan syystäkin se että saamme maksamiimme työeläkemaksuihin nähden sitten aikanaan niin olemattoman pientä eläkettä, että monella ei ole varaa jäädä eläkkeelle ollenkaan. Ja että meillä se vanhuuseläkeikä on tosiaan muutenkin melkein tasan 70, eli näkymät on radikaalisti erilaiset kuin tämän päivän eläkeläisillä.

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Olen itse sitä 60-70-luvulla syntyneiden sukupolvea, joka on tutkijoiden mukaan se porukkaa, joka on saanut vähiten hyötyä yhteiskunnasta. Moni on tehnyt pienellä palkalla töitä, joutunut olemaan pätkätöissä, lomatettuna, joutunut työttömäksi laman aikaan tai myöahemmin, saanut kärsiä työsyrjinnästä yli 50-vuotiaana ja siksi työeläkkeet eivät ole kovin kummoisia. Lisäksi meillähän työeläkettä ei edes kertynyt ennen 23 ikävuotta. Moni ollaan oltu työelämässä kuitenkin jo 15-vuotiaasta. Niillä ennen 25-ikävuotta lapsia tehneillä ei ollut vielä kodinhoidontukeakaan, joten aika ison loven sekin teki nykyiseen työeläkkeesen. Fyysisiäkin töitä on jouduttu tekemään kun automaisaatiota ja it-hommia vielä ollut niissä meidän nuoruuden töissä. Terveydenhoito ei ole ollut sitä parasta meidän nuoruudessa joten se näkyy sitten terveydessä siitä viiskymppisestä eteenpäin. Ei saatu lapsena niitä rokotuksia, eli sairastettiin monet taudit väkisin. Meidän lapsuudessa uhkasi vielä tuberkuloosi ja aivokalvontulehdus.

Meitä edelliset sukupolvet elivat sota-aikana lapsuutensa tai juuri sen jälkeen melko köyhissä oloissa. Oli karmeita kulkutauteja, joista meidän sukupolvi ei enää tiennyt mitään kuten kurkkumätä ja lavantauti.

Kuule, jokaisella sukupolvella on ne omat ongelmansa. Kaikenlainen katkeruus ja kateus on todella turhaa.

Vierailija
42/48 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Että nuorempaa polvea sylettää ihan syystäkin se että saamme maksamiimme työeläkemaksuihin nähden sitten aikanaan niin olemattoman pientä eläkettä, että monella ei ole varaa jäädä eläkkeelle ollenkaan. Ja että meillä se vanhuuseläkeikä on tosiaan muutenkin melkein tasan 70, eli näkymät on radikaalisti erilaiset kuin tämän päivän eläkeläisillä.

Tämäkään ei pidä paikkaansa. Olen itse sitä 60-70-luvulla syntyneiden sukupolvea, joka on tutkijoiden mukaan se porukkaa, joka on saanut vähiten hyötyä yhteiskunnasta. Moni on tehnyt pienellä palkalla töitä, joutunut olemaan pätkätöissä, lomatettuna, joutunut työttömäksi laman aikaan tai myöahemmin, saanut kärsiä työsyrjinnästä yli 50-vuotiaana ja siksi työeläkkeet eivät ole kovin kummoisia. Lisäksi meillähän työeläkettä ei edes kertynyt ennen 23 ikävuotta. Moni ollaan oltu työelämässä kuitenkin jo 15-vuotiaasta. Niillä ennen 25-ikävuotta lapsia tehneillä ei ollut vielä kodinhoidontukeakaan, joten aika ison loven sekin teki nykyiseen työeläkkeesen. Fyysisiäkin töitä on jouduttu tekemään kun automaisaatiota ja it-hommia vielä ollut niissä meidän nuoruuden töissä. Terveydenhoito ei ole ollut sitä parasta meidän nuoruudessa joten se näkyy sitten terveydessä siitä viiskymppisestä eteenpäin. Ei saatu lapsena niitä rokotuksia, eli sairastettiin monet taudit väkisin. Meidän lapsuudessa uhkasi vielä tuberkuloosi ja aivokalvontulehdus.

Meitä edelliset sukupolvet elivat sota-aikana lapsuutensa tai juuri sen jälkeen melko köyhissä oloissa. Oli karmeita kulkutauteja, joista meidän sukupolvi ei enää tiennyt mitään kuten kurkkumätä ja lavantauti.

Kuule, jokaisella sukupolvella on ne omat ongelmansa. Kaikenlainen katkeruus ja kateus on todella turhaa.

Sinun pätkätyösi ja lomautuksesi eivät liity millään tavalla siihen kiistattomaan tosiasiaan, että eläkekerroin on avokätisin boomereille ja kaikista epäedullisin milleniaaleille ja z-sukupolvelle. Rahoitamme tyel-maksuillamme parhaillaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä, ja itse emme tule niitä rahoja koskaan näkemään. Ihan turha yrittää harhauttaa keskustelua johonkin tuberkuloosiin ja kurkkumätään, ne eivät liity asiaan mitenkään, ja muutenkin koomista yrittää esittää nykyiset viisikymppiset porukkana jolla olisi ollut lapsuudessaan suunnilleen kehitysmaaolosuhteet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

quote=Vierailija]

Vierailija kirjoitti:

Sinun pätkätyösi ja lomautuksesi eivät liity millään tavalla siihen kiistattomaan tosiasiaan, että eläkekerroin on avokätisin boomereille ja kaikista epäedullisin milleniaaleille ja z-sukupolvelle. Rahoitamme tyel-maksuillamme parhaillaan nykyisten eläkeläisten eläkkeitä, ja itse emme tule niitä rahoja koskaan näkemään. Ihan turha yrittää harhauttaa keskustelua johonkin tuberkuloosiin ja kurkkumätään, ne eivät liity asiaan mitenkään, ja muutenkin koomista yrittää esittää nykyiset viisikymppiset porukkana jolla olisi ollut lapsuudessaan suunnilleen kehitysmaaolosuhteet.

Seitkytluvulla syntyneet ei ole boomereita.

X-sukupolvi ja milleniaalit ovat kyllä oikeasti kärsijöitä, kehitysmaaolosuhteista ei ole kukaan puhunut, mutta kyllä 70-luvulla syntyneiden lapsuudessa peloteltiin mm. Venäjältä tulevalla kurkkumädällä. Z-sukupolvi osaa onneksi työelämän pistää hyväksikäytölle hanttiin, hienoa. Kaikessa ei tarvitsisi kääntää toista poskea.

Vierailija
44/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulemma netistä ei kannata tilata mitään koska rikolliset varastavat tiedot ja tyhjentävät pankkitilin. Wikipediaan ei voi luottaa koska sinne voi kuka hyvänsä kirjoittaa mitä hyvänsä.

Vierailija
45/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinnallisuutta, ihmiset tyhmistyy koko ajan.

Vierailija
46/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt ei ole oikeita töitä. Ei voi olla töihinsä sitoutunut, jos pitää etätyöpäiviä. Ihmettelee suureen ääneen työpaikalla, että missä sitä on taas oltu, jos on ollut etätöissä.

Miksi nää keski-ikäjutut kuulostaa kauttaaltaan omien vanhempien ikäisiin liitetyiltä stereotypioilta? :D Kuulostaa erittäin oudolta, että joku ikäiseni (45+) ihmettelisi etätöitä. 

Ne suoraan töihin päässet oli meitä 20 v vanhempia. Moni meistä valmistui kortistoon ysärillä, itse olin laman aikaan yläkoulussa. 

T. Etäilijä, jota myös huvittaa kun taas on keksitty seksi ja huumeet. 

Vierailija
47/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöt ei ole oikeita töitä. Ei voi olla töihinsä sitoutunut, jos pitää etätyöpäiviä. Ihmettelee suureen ääneen työpaikalla, että missä sitä on taas oltu, jos on ollut etätöissä.

Keski-ikäisillä on vielä noin 20 vuotta työelämää edessä, eli kyllä he ymmärtävät myös etätyöt.

Tämä. :D Ollaan ilmeisesti himppasen kuplauduttu, jos omaan isoäitiini sopivia juttuja yritetään liittää minuun. 

Vierailija
48/48 |
17.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaan joillain keski-ikäisillä on kummallinen suhtautuminen etätöihin. Mun työpaikalla on muutama äänekäs viisikymppinen, jotka väittävät, että etätöissä oleminen ei ole luonnollista ihmiselle ja toimistolla käyminen mahdollisimman usein olisi työyhteisön etu. Onneksi johtoryhmä jätti tämänkaltaiset kommentit omaan arvoonsa, eikä ole pakottamassa ihmisiä jatkuvasti toimistolle. Mä oon työskennellyt muissa organisaatioissa ja siellä etätöihin on suhtauduttu kivasti, mutta nykyisessä paikassa on kummallinen vastakkainasettelu etäilijöiden ja toimistolla käyvien välillä. Se, että jollain keski-ikäisellä palstalaisella ei ole kokemusta tästä ei tarkoita, ettei jossain työyhteisössä tällaista tapahtuisi ja nimenomaan keski-ikäisten toimesta. Itse olen 28-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi