Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äitinä käsitellä, että lapset "liukuvat" isän uuten perheeseen?

Vierailija
08.08.2023 |

Johon toki lapsetkin kuuluvat.

Erossa lapset jäivät minulle asumaan ja isä muutti 30km päähän. Oltiin hyvin tiivis perhe keskenämme lasten kanssa ensimmäiset vuodet, olen panostanut ajallisesti heihin ja työhön. Nyt isällä ollut uusperhe ja lapset ovat koko ajan tiiviimmin siellä, toki jo ikä tuo siihen mahdollisuutta kun osaavat liikkia itsenäisesti. Saattavat tuon tuosta mennäkin isän luo. Olen ideoinut meille jotain, mutta haluavatkin isälle. Soittavat paljon ja tykkäävät uusista sisarpuolistaan. Tuntuu, että elävät koko ajan enemmän sinnepäin.

Tunnen itseni syrjään ja osattomaksi jääväksi. Kyllä, liikun ja teen silläkin aikaa asioita. Mutta mieluummin tekisin lasteni kanssa. Saattavat juhlapyhinä halutakin heille, koska he lähtevät yhdessä laskettelemaan: minulla ei ole varaa niihin mitä siellä on. Täytyy siis olla hyvillään lasten puolesta. Mutta myönnän olevani surullinen.

Kun minä toin näytille mukavaa, lapsirakasta miesystävää lasten kommentit oli: ei kiitos, äitin koti vaan meille, riittää kun isällä muita. Jopa tylyjä miehelle. Tuntuu sekin toivottomalta, jään kaikessa jotenkin heikommalle.

Lapset tekee, kokee ja jakaa paljon kaikkea missä en ole mukana. Heidän hyvä taloudellinen asemakin mahdollistaa sen. Tunnen hieman menettäväni omia lapsia.
Miten näitä asioita päässään järjestää ja löytää rauha omaan mieleen?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kiellän menemästä ovat harmissaan / kiukkuisia eivätkä ainakaan halua tehdä kanssani. Isompi kysyy kiellänkö heitä isän kanssa olemasta. Soittavat isälle ja isä puolisoineen siellä, tuntuu että olen pahis jos estän. Ap

No ei tuo isä kyllä nyt tuo sinun vanhemmuutta yhtään.

Vierailija
62/65 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kiellän menemästä ovat harmissaan / kiukkuisia eivätkä ainakaan halua tehdä kanssani. Isompi kysyy kiellänkö heitä isän kanssa olemasta. Soittavat isälle ja isä puolisoineen siellä, tuntuu että olen pahis jos estän. Ap

Korjaus: tue. Isä ei tue sinun vanhemmuutta. Tekee siinä väärin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

13v ja alle 16v

Vierailija
64/65 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeästi sinun luona on lasten oikea koti, jonka rauhan rikkoo se jos sinun uusi mies on paikalla. Heidän isän uusioperhe taas on yksikkö, johon he ovat pitkän etäämmän menon jälkeen vähitellen sulautuneet sisään. Mutta ei se lapsille missään nimessä ole heidän koti, se on mummolan kaltainen paikka jossa on mukavia ja välittäviä ihmisiä ja jossa on kivaa viettää aikaa. Oikeassa kodissa sinun luona sitten voi latautua, olla turvassa täysin oma itsensä ja viettää ne mahdolliset ei niin kivat hetket, kuten kiukutella. 

Eihän tilanne sinulle ole mitenkään ideaali ja kyllä lasten kulkemisesta pitää hieman tarkemmin sopia. Esimerkiksi jos he lähtevät isän luo, niin pitää sopia milloin tulevat takaisin ja ovatko yötä ja tuota päätöstä muutetaan vain erikseen sopimalla. Muutenhan he voisivat vain häipyä omille teiniseikkailuille niin että kumpikin luulee lapsen olevan toisen luona.

Elämässä on hyvä myös oppia, että sovituista asioista pidetään kiinni. Eli jos sinulla ja lapsilla on jotain sovittua tekemistä niin se toteutuu. Toisaalta myös heidän isälle pitäisi olla selvää, että hän ei esim. parin tunnin varoitusajalla kutsu lapsia luokseen tekemään jotain kivaa vaan noudattaa tapaamissopimustanne ja muutokset sovitte yhdessä.

Vierailija
65/65 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu että isällä on kahden sijasta kolme teiniä jotka tukeutuu häneen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi