Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten äitinä käsitellä, että lapset "liukuvat" isän uuten perheeseen?

Vierailija
08.08.2023 |

Johon toki lapsetkin kuuluvat.

Erossa lapset jäivät minulle asumaan ja isä muutti 30km päähän. Oltiin hyvin tiivis perhe keskenämme lasten kanssa ensimmäiset vuodet, olen panostanut ajallisesti heihin ja työhön. Nyt isällä ollut uusperhe ja lapset ovat koko ajan tiiviimmin siellä, toki jo ikä tuo siihen mahdollisuutta kun osaavat liikkia itsenäisesti. Saattavat tuon tuosta mennäkin isän luo. Olen ideoinut meille jotain, mutta haluavatkin isälle. Soittavat paljon ja tykkäävät uusista sisarpuolistaan. Tuntuu, että elävät koko ajan enemmän sinnepäin.

Tunnen itseni syrjään ja osattomaksi jääväksi. Kyllä, liikun ja teen silläkin aikaa asioita. Mutta mieluummin tekisin lasteni kanssa. Saattavat juhlapyhinä halutakin heille, koska he lähtevät yhdessä laskettelemaan: minulla ei ole varaa niihin mitä siellä on. Täytyy siis olla hyvillään lasten puolesta. Mutta myönnän olevani surullinen.

Kun minä toin näytille mukavaa, lapsirakasta miesystävää lasten kommentit oli: ei kiitos, äitin koti vaan meille, riittää kun isällä muita. Jopa tylyjä miehelle. Tuntuu sekin toivottomalta, jään kaikessa jotenkin heikommalle.

Lapset tekee, kokee ja jakaa paljon kaikkea missä en ole mukana. Heidän hyvä taloudellinen asemakin mahdollistaa sen. Tunnen hieman menettäväni omia lapsia.
Miten näitä asioita päässään järjestää ja löytää rauha omaan mieleen?

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset saattavat olla illan isän kanssa yllättäen, ja sitten kuitenkin tulevat yöksi kotiin. Eikä kotona saisi olla äidin miesystävää, ahdistavaa kuulemma se. Eli minun on tosi vaikea mitään suunnitella tai järjestää. Saati viettää kotona iltaa ja seuraavaa aamua miesystävän kanssa, kun lapsista se olisi kauheaa että miea yöpyy meillä. Edelleen korostan, että mies on ystävällinen ja mukava, eivät vaan hyväksyisi äidille ketään. Ap

Vierailija
22/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä ei ole trollaus niin vastaus on siinä, että lapset menevät sinne missä on onnellisen kodin tuntu ja se tuntuu nyt olevan eksäsi koti perheineen ja lapsineen. Ja tämä ei missään nimessä tarkoita, että sinullakin pitäisi olla uusi mies ja uusia lapsia, vaan onnellinen sinä. Ja vain sinä tiedät mikä tekee sut onnelliseksi, mutta eksäsi perheestä tai tekemisistä se ei saa riippua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät päätä onko äidillä tai isällä muutakin elämää. Ole aikuinen

Vierailija
24/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset saattavat olla illan isän kanssa yllättäen, ja sitten kuitenkin tulevat yöksi kotiin. Eikä kotona saisi olla äidin miesystävää, ahdistavaa kuulemma se. Eli minun on tosi vaikea mitään suunnitella tai järjestää. Saati viettää kotona iltaa ja seuraavaa aamua miesystävän kanssa, kun lapsista se olisi kauheaa että miea yöpyy meillä. Edelleen korostan, että mies on ystävällinen ja mukava, eivät vaan hyväksyisi äidille ketään. Ap

Oletko kysynyt lapsilta miksi isällä saa olla uusi mutta äidillä ei? Keskustele asiasta! Ei lapset ole tyhmiä vaikka eivät itse osaa asioita välttämättä järkeillä ilman aikuisen keskusteluapua.

Vierailija
25/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi miesystävä ei kuulu teidän kotiin välttämättä, koska on ihan vieras mies tapoineen. Mutta voithan tavata häntä muualla enemmän. Ei ole pakko muuttaa yhteen. Hän on vähän kuin vieraana.

Miksi isän luona sitten voi olla uusi nainen ja jopa tämän lapsia? Jopa uusine tapoineen.

Koska jonkin ajan jälkeen henkilö ei enää ole ihan vieras mies tai ihan vieras nainen.

Juuri tämä. Isä on pystynyt luomaan uuden merkittävän suhteen, isän luona voi olla nainen ja tämän lapset: minulla ei saisi olla mitään. Ja omanikin tuon tuosta menevät isälle. Kuitenkin minun ja meidän koti pitäisi olla valmiina tulla, olla ja rauha ilman ketään muita kuin minä ja lapset. Jään tosi heikoille. Ap

Kuulostat katkeralta trollilta lapsiasi kohtaan. Ei ihme että viihtyvät paremmin mielikuvitus exälläsi.

Vierailija
26/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kato peiliin.

Vierailija
27/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä ex-miehesi sanoo, kun keskustelit hänen kanssaan tapaamisista? Eihän voi olla niin, että sinä päivystät kotona, milloin lapset suvaitsevat saapua. Kyllä pitää sopia ja ilmoittaa, että sullakin voi olla omaa elämää.

Vierailija
28/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tarvitsisi varmaankin vetää rajoja tuohon kuvioon. Keskustele lasten kanssa, että vaikka olet heidän äitinsä, olet myös aikuinen nainen, jolla on lupa aikuisen elämään. He eivät sitä määritä seurusteletko vai et. Ja varmaankin olisi syytä keskustella myös lasten isän kanssa noista tapaamisjärjestelyistä. Eihän se oletusarvo voi olla, että sinä päivystät kotonasi vuoden jokaisena päivänä sen mukaan, että mitä lapset milloinkin haluavat. Joustoa on hyvä olla puolin ja toisin, mutta tuollainen ei kuulosta järkevältä.

Aseta tilanteessa rajat. Näin opetat myös lapsille tärkeitä taitoja mm. omien rajojen esiin tuomisesta ja toisten kunnioittamisesta ja huomioon ottamisesta.

Vierailija
29/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

läheisriippuvainen, joka elää vain lastensa kautta

Vierailija
30/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinikin tarvitsee vielä aikuista mikä tuo turvallisuuden tunnetta ja jolla on auktoriteettia mitä on isän perheessä. Sinun luonasi roolit on kieroutunut väärinpäin ja murrosikäiset määräileekin äitiään mitä tämän tulee tehdä. Yritä ottaa ryhtiliike.

Vierailija
31/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko uudelle äitipuolelle ja isälle ok, että lapset ravaavat heillä miten sattuu huvittamaan ja mikä sattuu olemaan sen hetkinen fiilis? En itse äitipuolena tuota hyväksyisi, että lapset vetävät hommaa mikä pitäisi olla aikuisten käsissä. Aikuiset päättävät miten viikot menevät, miksi eksäsi suostuu tuohon? Ei tee lapsille hyvää se, että voivat aina paeta ongelmia, arkea ja vastuita toiseen paikkaan ja kiristää aikuisia. Sillä sitähän tuo on, kiristämistä ja manipulointia. Siis tuo että eivät olisi sinun luonasi ollenkaan jos miesystäväsi olisi käymässä luonasi. Tuollainen valta isään ja äitiin ei ole tervettä.

Vierailija
32/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin haluatko nyt siis että lapset aina luonasi? En ihan ymmärtänyt

Vierailija
33/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstariippuvainen jolla ei ole läheisiä.

Vierailija
34/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Trololoo

Vierailija
35/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusi miesystävä ei kuulu teidän kotiin välttämättä, koska on ihan vieras mies tapoineen. Mutta voithan tavata häntä muualla enemmän. Ei ole pakko muuttaa yhteen. Hän on vähän kuin vieraana.

Miksi isän luona sitten voi olla uusi nainen ja jopa tämän lapsia? Jopa uusine tapoineen.

Koska jonkin ajan jälkeen henkilö ei enää ole ihan vieras mies tai ihan vieras nainen.

Ehkä tämä uusi nainen on lapsille parempi ja miellyttävämpi? Mistä sitä tietää...

Ap tekee tästä itsekkäänä minäminä-ihmisenä hänen ja exän välisen valtataistelun nyxineen. Ei ajattele mitään lasten kannalta. Moni olis innoissaan, että lapsilla on hyvät suhteet uusioperheessä. Ties kuinka yleistä, että menee toisinpäin ja entiset lapset hylätään.

Mut marttyyrimammalle tärkeintä on aina omat oikeudet ja oma olo.

Vierailija
36/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miksi sen miehen pitää yöpyä teillä? Mikset sinä mene miehen luo tai menkää vaikka hotelliin?

Siinähän tulisi loppu ravaamisellekin samalla, kun et ole saatavilla, vaan sinulla on omat menot.

Jos lapset ovat niin isoja, että liikkuvat jo yksin, heidän kanssaan voi jutella. Totta kai teineistä tuntuu inhottavalta ajatus äidin seksielämästä omassa kodissa. Sen vuoksi sanot heille, että menemiset ja yöpymiset sovitaan etukäteen, koska silloin, kun teinit ovat isällään, sinä elät omaa aikuisen elämääsi ja lähdet muualle. Ei niitä yhteisiä öitä ja aamuja miehen kanssa kannata mainostaa.

Vierailija
37/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko keskustella lasten isän kanssa asiasta? Jos eksäsi on yhtään fiksu mies hän tajuu myös sinun näkökantasi ja järjestää asiat niin, että lapset ovat sinunkin kanssa tasapuolisesti. Keskustele myös lasten kanssa asiasta ja kysy heiltä mitä asioita haluaisivat tehdä kanssasi.

Vierailija
38/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotessa menettää osittain myös lapset. Tätä ei moni tule ajatelleeksi.

Vierailija
39/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tämä. Isä on pystynyt luomaan uuden merkittävän suhteen, isän luona voi olla nainen ja tämän lapset: minulla ei saisi olla mitään. Ja omanikin tuon tuosta menevät isälle. Kuitenkin minun ja meidän koti pitäisi olla valmiina tulla, olla ja rauha ilman ketään muita kuin minä ja lapset. Jään tosi heikoille. Ap

Et jää kuitenkaan ihan yksin ,kun sinulla on miesystävä ja aikaa olla hänen kanssaan.Joskushan lapset muuttavat pois kotoa,myös miehesi kotoa.

Vierailija
40/65 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin.Hyvä äiti ,joka yrittää ajatella lastensa parasta.Täytyy kuitenkin pitää omakin puolensa,eikä ajatella vain lasten parasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme