Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyi hyvä mies perheen perustamiseen, mutta en tunne seksuaalista vetoa

Vierailija
08.08.2023 |

Ikää minulla 33v ja ainakin yksi lapsi olisi toiveissa. Olen kolme vuotta sitten tapahtuneen vaikean eroni jälkeen tavannut paljon miehiä, mutta kenenkään kanssa ei ole tuntunut olo luontevalta. Nyt olen tavannut miehen joka on monessa mielessä juuri sitä mitä haluan ja hän myös toivoo jatkossa lasta. Ongelma vaan on se etten tunne oikein mitään vetoa häneen seksuaalisesti ja romanttinen yhteys toistaiseksi puuttuu. Kuitenkin hänenlaisensa luotettavat ja perhekeskeiset miehet ovat harvassa. Mietin nyt kovasti kannattaako tätä katsoa vielä pidemmälle vai ei? Ikä tuo painetta jos haluaa lapsen saada, en tiedä uskallanko enää pitkään etsiä.

Kommentit (538)

Vierailija
81/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap, oletteko siis edes kokeilleet läheisyyttä tai seksiä? Oletko selvittänyt mitä ajatuksia miehellä on sinusta, näkeekö tulevaisuutta?

Emme ole, läheisyyttä ei ole ollut ollenkaan. Olemme tunteneet 3kk ajan. Mies on hyvin kiinnostunut ja haluaisi tutustua lisää, mutta on ujo tekemään aloitteita ja ilmeisesti myös melko kokematon. Ja minä taas en koe luontevaksi lähestyä häntä fyysisesti. Ap

Tulkitsenko oikein: olet tottunut siihen että sinulle tehdään aloite ja nyt kun joutuisit itse ottamaan ohjat käsiin, se ei tunnu luontevalta? Vai oletko ollut aiemmin itse aloitteellinen?

Ei ole kysymys siitä etten osaisi tai voisi tehdä aloitteita. En vain tunne halua mieheen. Ap

Vierailija
82/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on mahdollista hankkia lapsi myös itsellisesti ja odotella sopivaa kumppania siihen arkeen, jos se lapsen saanti on ehdottomasti numero 1.

Myös munasolujen pakastus on vaihtoehto. Ei tarvitse tarttua mieheen, joka ei lämmitä millään tavalla, mutta täyttää vaan sellaisen "no tää ois kiva iskä"-lootan, vaan voit rauhassa etsiä sopivan kumppanin.

Lapsen kehitykselle - siinähän kasvatetaan tulevaa aikuista, ihminen on lapsi vain lyhyen aikaa loppupelissä - ei tee hyvää kasvaa parisuhteessa, jossa pariskunta lähinnä tottumuksesta sietää toisiaan.  Jos siis toiveena on, että oma lapsi aikuisena löytää rakkautta ja päätyy suhteeseen, jossa häntä rakastetaan omana itsenään ja hän voi rakastaa toista omana itsenään. Tulee vaan lisää tällaisia "No kai tää käy"-aikuisia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas ymmärrä yhtään miksi pitäisi väkisin viritellä suhdetta kumppanin kanssa joka ei millään lailla sytytä. Totta se on ettei aikaa ole rajattomasti jos perhettä kaipaa mutta ei 33-vuotias ole mikään ikäloppu jonka pitäisi nyt vaan tyytyä johonkin mikä ei edes lähtökohtaisesti herätä mitään. Mikään ei myöskään takaa sitä että se mies on edes luotettava tai perhekeskeinen. 

33-vuotias alkaa oikeasti olla jo aika vanha jos mietitään pariutumista lasten hankkiminen mielessä, joten jos päästää mahdollisuuksia käsistään, silloin on myös tiedostettava se, että saattaa lopulta jäädä lapsettomaksi. Käytännössä usein pitää jossain vaiheessa tehdä se valinta että ottaako vähemmän täydellisen kumppanin ja tekee lapsia hänen kanssaan vai tyytyykö elämään loppuikänsä lapsettomana. Fakta on että kun ikää tulee, vaihtoehtojen määrä vähenee koko ajan, eikä sitä täydellistä välttämättä koskaan löydä. Toki sitä voi odotella vaikka loppuikänsä, mutta sitten on turha katkeroitua kun lapset jäivät tekemättä. Se on silloin ollut täysin oma valinta.

Vierailija
84/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa iässä enään mitään housurakkautta haeta.  Ne ajat ovat menneet. Mieluummin turvallinen kaveri kuin joka iso rakkaus joka kuitenkin kohta lopahtaa. 

Ei tietenkään toisen tunteillakaan saa leikkiä joten ois paras puhua asiat valmiiksi. 

Vierailija
85/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta seuraa vain onneton elämä. Ainoa reilu tapa ehdottaa olisi olla rehellinen ja ehdottaa kumppanuusvanhemmuutta.

Vierailija
86/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä te nuoret olette nykyään avuttomia!

Tuossa 33v iässä mahdollisuudet alkaa olla jo katsottu. Pitää ottaa lusikka kauniiseen käteen ja ottaa se minkä saa. Jos yleensäkään jonkun haluaa ja lapsia. On ihan harhaluuloa kuvitella, että joku parempi odottaa heti nurkan takana. Ei odota. Aika kuluu.

Vapaita lapsettomia puolisoehdokkaita on tuossa iässä koko ajan vain vähemmän ja tarjonta supistuu. Jää luu lopulta käteen jos on liian ronkeli.

Miten ihmeessä 33v alkaa olla mahdollisuudet katsottu? Niinkuin tuolla jo aiemmin sanottiin ihmisiä pariutuu ja eroaa nykyään kaiken ikäisinä, ei nykyään enää tavata sitä oikeaa kaksikymppisenä ja sitten on parhaat loppuiäksi viety. Maailma on muuttunut. Sitä paitsi tässähän ei sanottu, että miehen pitäisi olla lapseton. Itse tunnen vaikka kuinka monia jotka on reilusti yli kolmekymppisenä puolison löytäneet ja perheen perustaneet.

Vierailija
87/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän kuin ensitreffit alttarilla tyyliä sitten. Näinhän ennen solmittiin avioliitot- järkiperustein. Oliko ne sitten onnellisia? Jotkut ehkä, suurin osa varmaan ei, paitsi jos onneksi lasketaan raha, talo ja lapset. Rakkausavioliitot on yleistyneet vasta 1900- luvulla. 

Vierailija
88/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ap, oletteko siis edes kokeilleet läheisyyttä tai seksiä? Oletko selvittänyt mitä ajatuksia miehellä on sinusta, näkeekö tulevaisuutta?

Emme ole, läheisyyttä ei ole ollut ollenkaan. Olemme tunteneet 3kk ajan. Mies on hyvin kiinnostunut ja haluaisi tutustua lisää, mutta on ujo tekemään aloitteita ja ilmeisesti myös melko kokematon. Ja minä taas en koe luontevaksi lähestyä häntä fyysisesti. Ap

Tulkitsenko oikein: olet tottunut siihen että sinulle tehdään aloite ja nyt kun joutuisit itse ottamaan ohjat käsiin, se ei tunnu luontevalta? Vai oletko ollut aiemmin itse aloitteellinen?

Ei ole kysymys siitä etten osaisi tai voisi tehdä aloitteita. En vain tunne halua mieheen. Ap

Täysin tuhoon tuomittu lähtöasetelma. Miten hemmetissä olet edes päätynyt tapailemaan kyseistä miestä?

Vierailija
89/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanoisitko esimerkiksi ystävällesi tai siskolle, joka on samassa tilanteessa, että joo, anna mennä vaan, tuohan on tosi hyvä löytö?

Jos pitää kysyä täällä, että aloittaisikohan suhteen, niin silloin tietää, että ei sitä suhdetta halua aloittaa. Jos tietää haluavansa jonkun ja lapsia tämän kanssa, niin ei sitä tarvitse ulkopuolisilta varmistaa tai kysyä siihen lupaa AV:lta.

Tämä ei ole Se mies. Jatka etsintää. Kyllä 3kk kohdalla pitäisi kipinät sinkoilla ja olla aidosti innoissaan toisesta sen sijaan, että mietitään vaan, että no iskänä tää tyyppi varmaan toimisi....

Vierailija
90/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kätevästi onnistuit välttämään kysymyksen. Siis aloitteesta. Ei se useimmille ihmisille helppoa ole, se aloitteiden tekeminen, mutta naisille se taitaa olla erityisen vaikeaa. Ellei jopa mahdotonta.

Vierailija
91/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos seksuaalinen vetovoima puuttuu täysin, miten ehdokas on muka edes potentiaalinen? Molemmat ansaitsette suhteen jossa on vetovoimaa.

Lapsia voit saada myös ilman suhdetta. Jos on pokkaa, voithan ehdottaa kumppanuusvanhemmuutta. Ehdotus voi kyllä loukata. Sano vaikka olevasi aseksuaali ja vaikeuksia tuntea muutenkin vetovoimaa

Vierailija
92/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n mies on vuoden, parin päästä kirjoittamassa ketjuun Millaiselta tuntuu olla suhteessa, kun tajuatkin olevasi varavaihtoehto, joku johon tyydyttiin?

Koska siitähän tässä on kysymys.

Vierailija
93/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta kätevästi onnistuit välttämään kysymyksen. Siis aloitteesta. Ei se useimmille ihmisille helppoa ole, se aloitteiden tekeminen, mutta naisille se taitaa olla erityisen vaikeaa. Ellei jopa mahdotonta.

Ei ole lainkaan vaikeaa olla aloitteellinen silloin kun tuntee vetovoimaa toiseen. Sehän käy silloin ihan luontevasti. Mutta jos ei ole mitään vetovoimaa niin aloitteellisuus on todella vaikeaa, jopa mahdotonta.

-eri

Vierailija
94/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Syy miksi naiset ei tee aloitteita johtuu siitä ettet kiinnosta ja kukaan ei halua aloitteita tehdä sinun suhteesi.

Vierailija
95/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haluat miehen, jota et kuitenkaan halua?

Noin, tuossa on vastaus sinulle jo; et halua.

Mies kiertoon ja deittimarkkinoille etsimään uutta kumppania, jonka kanssa haluat lapsen. Hyviä miehiä ON olemassa, on misogynista propagandaa väittää, että miehet ovat tuhoon tuomittu, onneton sukupuoli, joka ei osaa mitään, vaan on aina 5-vuotiaan tasolla etsimässä äitiä. Sellaisiakin sankareita on olemassa, mutta ei hemmetti vie kaikki miljardit miehet ole tuollaisia.

Vierailija
96/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Syy miksi naiset ei tee aloitteita johtuu siitä ettet kiinnosta ja kukaan ei halua aloitteita tehdä sinun suhteesi.

Tuossa puhuttiin nyt aloitteen tekemisestä tapailuvaiheessa. Silloin ainakin itselläni on oletus, että aloitteen tekeminen kiinnostaa myös sitä toista osapuolta. Mutta nyt ap todisti että näemmä jotkut jopa tapailevat myös ihmisiä, jotka eivät oikeasti voisi vähempää kiinnostaa. Itse kyllä annan pakit heti.

Eri

Vierailija
97/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noin se meni minullakin. Tai siis että sitä vetoa tunsi vääränlaiseen mieheen, syntyi lapsi ja nyt tasaista perhe-elämää vietän rauhallisen ja mukavan miehen kanssa, johon en tunne vetoa. On niin paljon helpompaa kun tunteet ei roihua.

Sama mulla. Nuorena rakastuin niin että sattui... erossa olo oli kauheaa, yhdessä en voinut olla. Sanoin ystävällenikin, että tämä mies on liikaa. En vain kestä näin suuria tunteita. Kesä oltiin yhdessä. Luulin jotenkin, että hän ei ollut yhtä rakastunut. Mutta sanoikin, ettei Hän kestä eroa. Järkyttävää, kauheaa, ihanaa. Syksyllä erottiin, kun jouduin toiselle paikkakunnalle.

Soiteltiin, joskus tavattiin...

Menin naimisiin mukavan, huumorintajuisen miehen kanssa. Yhteiseloa 29v takana.

Vieläkin joskus ikävöin.

Mutta hyvä näin.

Vierailija
98/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sellainen kaverimies, joka on erittäin omistautunut perheelleen. Mukavaa on vaikkei varsinaisesti säkenöi.

Vierailija
99/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se romantiikka ole mikään tae eikä stä vetovoimaa tarvita avioliittoon. Rakkaus tulee  hitaasti arjessa. Se on kauppa ja  paras ajatella  lasten tulevaisuutta. Kunnollinen mies on todella aarre, eikä niitä riitä jokaiselle.   Ja hän haluaa lapsen.

Vierailija
100/538 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt joko seksiä heti (teet itse aloitteen) tai sitten unohdat koko tyypin. Ei tuossa oikein muita vaihtoehtoja ole.