Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Häpeätkö lentämistä?

Vierailija
08.08.2023 |

Suomalaiset toimittajat ovat parin vuoden ajan jankuttaneet että varsinkin Ruotsissa mutta ehkä myös Suomessa esiintyy ns. lentohäpeää. Minä en tunne ketään joka häpeäisi lentämistä, tunnetteko te?

Kommentit (118)

Vierailija
21/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, sillä lennän huonommin kuin 1-siipinen harakka vastatuulessa

Vierailija
22/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihmisen tehtävä ei ole yrittää estää ilmastomuutosta vaan evankelioida ksoka sielujen pelastumisen tarve. On kirjattu että maailma on tulelle talletettu ja se luodaan uudeksi. Kalliin armonajan tuuskausta on ilmastotalkoiluksi salanimetty pyrkyröinti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Asun pienesti ja energiatehokkaasti, olen kasvissyöjä jo pitkältä ajalta, ei autoa, ei kesämökkiä, ei saunaa, ei lemmikkejä, ei lapsia. Kulutan säästeliäästi, en osta pikamuotia, olen minimalismiin päin kallellaan.

Minulla sukulaisia ja ystäviä, jotka asuvat kaukana niin Suomessa kuin ulkomaillakin, ja heidän tapaamisensa olisi aika hankalaa ilman lentämistä. Toki tykkään myös matkustella muutenkin lentäen. Koen, että olen omat ekotekoni jo arjessa tehnyt. 

Minulla on joitain ystäviä, jotka paheksuvat lentämistä suuresti. Toisaalta heillä on lapsia, lemmikkejä (lähinnä isoja koiria), kesämökit, useampi auto, osalla jopa uima-altaat ja/tai lämmitetyt porealtaat pihalla, sähkösaunat lämpenevät talvella harva se ilta, isot energiasyöpöt omakotitalot. Lisäksi heillä elämäntilanne on se, että parikymppisenä 20 vuotta sitten on lennetty halvat Aasian matkat jne, eikä enää edes kiinnostakaan matkustella kaukokohteisiin. Heille unelmaloma on omalla mökillä/huvilalla,  vuokramökillä Levillä lasketellen, kotona uima-altaalla polskutellen, kotimaan ökykallis kylpyläloma tai automatka pohjois-Norjaan vaeltamaan. En vilpittömästi jaksaisi kuunnella noiden ystävien moraalisaarnaa siitä, että minä matkustan lentämällä. Mutta ei, en todellakaan häpeä lentämistä. 

Vierailija
24/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kännissä parvekkeelta yritin.  Päättyi aika nolosti. Kaverit nauroivat ja ensiapuun piti mennä.

Vieläkin nolottaa.

Vierailija
25/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten hankkiminen on moraalittominta ilmastontuhoamista.

Lentäminen siinä mittakaavassa ok.

Vierailija
26/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, tänä vuonna jo 27 lentoa lennetty

Vierailija
27/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, miksi pitäisi ?

Vierailija
28/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osaisin lentää, en todellakaan häpeäisi sitä, vaan olisin ylpeä.

Vierailija
29/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeää, kohta taas lennän etelään :)

Vierailija
30/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnit saa anteeksi ripittäytymällä inhasti ja suullisesti, ei sillä että lähtee eliitin nwo-talkoisiin

Vierailija
31/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sanotaan näin etten kehtaisi lentää useammin kuin kerran parissa vuodessa. Sen verran itsekkään kuvan jatkuva lentomatkustaminen antaa ihmisestä ainakin itselleni.

Jos alkaa sääntelemään omia tekemisiään muiden mielipiteiden mukaan, niin sitä saa sitten tehdä koko elämän. Itseä pätkät välittää muiden mielipide mun lentämisistä. 

Niin, siis oma mielipiteeni on se että jatkuva lentely on itsekästä.

Aika itsekäs katsantokanta toivoa muiden toimivan juuri sinun mielipiteesi mukaan.

Vierailija
32/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä vaan pelkään.

Vierailija
33/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollenkaan. Ehkä miettisin asiaa tarkemmin, jos asuisin Keski-Euroopassa. Luultavasti valitsisin lentämisen silloinkin. Tykkään nähdä muita maita ja minulla on siihen varaa. Siitä matkanteosta itsestään en niin pidä, se on vain pakollista, joten valitsen nopeimman tavan.

Vierailija
34/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläessäni matkustanut lentokoneella 2 kertaa ja viimeisimmästä on jo yli kymmenen vuotta. En ole ajatellut lennellä minnekään tulevaisuudessakaa.

Vierailija
35/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki riittää vielä minun eliniän, lennän, kulutan, heitän kaikki yhteen roskikseen, en kierrätä, kaikki menee muovipulloista olut tölkkeihin roskiin, menkööt minne menee, ajan 15 l / 100 km kuluttavalla V8 autolla, kastelen vesijohtovedellä nurmikkoa jos kuivaa jne. jne. Ei ole jälki kasvua, tulevat sukupolvet saavat hukkua tai käristyä, aivan yksi hailee minulle. Vain yksi asia on 100% varmaa, ihminen tuhoaa itse itsensä.

M57

Vierailija
36/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En häpeä, mutta en myöskään lennä. Lennot on minun osaltani lennelty. N41

Vierailija
37/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 48 vuoden pituisen elämäni aikani yhden meno-paluu lennon lentokoneessa. En häpeä, vaikka lentäisin jatkossa 10 kertaa vuodessa.

Vierailija
38/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että joku pusaa sinappikoneen, niin aika moni saa lennellä rauhassa, että pääsee tasoihin.

Vierailija
39/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mikä juttu tää oikein on? En todellakaan häpeä. Lennän ihan tasan juuri sen verran kuin haluan ja näen tarpeelliseksi.

Vierailija
40/118 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lennän joka vuosi 2-3 kertaa etelään ja autolla tehdyt lomareissut Italiaan tms päälle.

En tietenkään häpeä lentelyäni.

Alle 2 kuukautta seuraavaan matkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme