Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1721/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1722/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se unettomuus tappaa. Mutta lääkkeet tappaa varmimmin.

No ei tapa lääkkeet. Olen oikeasti uneton ja syönyt lääkkeitä yli 30 v. Nukun ainoastaan lääkkeillä. Olen hengissä ja vietän melkein normaalia elämää. "Melkein" sen takia, että toimintakykyni on tietysti alentunut valvottujen öiden jälkeen ja olen joutunut lyhentämään työpäivää, teen osa-aikatyötä. Fyysisesti olen hyvin terve, harrastan liikuntaa ja teen etätöitäni pääosin Suomen ulkopuolella.

Millaista sun unettomuus oli/on? Oletko joskus kokeillut olla ilman lääkkeitä? Kuinka montaa lääkettä sulla on ollut yli 30v aikana?

Nainen. 50-v. En muista kuinka monta lääkettä on ollut kokeilussa, kymmeniä vähintään, ehkä 20-30.

Käytännössä aina yksi varsinainen nukahtamislääke + jotain muuta unen tueksi. Nukahtamislääkkeet ovat bentsoja tai niitä muistuttavia z-lääkkeitä. 

Uni ei ole palautunut riittäväksi unilääkevieroituksen jälkeen, joten lääkkeitä on jatkettu. Enhän nukkunut nuorempanakaan, joten pysyvä lääkitys oli minulle pelastus, aloin pärjäämään opiskeluissa ja työelämässä. Sitä ennen elämä oli rikkinäistä räpeltämistä valvotusta yöstä seuraavaan ja tipahdin aina pois koulusta välillä. Terapiasta ja muista hoidoista ei ollut apua nukkumiseen.

Mikä nukahtamislääke ja unen tuki sulla on ollut pisimpään, kuinka kauan? Kuinka usein keskimäärin olet joutunut vaihtamaan lääkkeitä?

Kuinka monta valvottua yötä peräkkäin sulla on ollut pahimmillaan?

Onko lääkärikontaktisi Suomessa vai Suomen ulkopuolella?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1724/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1725/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, mistä unettomuutesi johtuu tai mistä se on saanut alkunsa? Entä miten vietät yleensä aikaasi, eikö sinulla ole elämässä mitään muuta tekemistä kuin kirjoittaa tänne? Tukeeko se mielestäsi tätä unettomuusongelmaasi, vai voisitko kenties tehdä jotain muuta, kuten laittaa puhelimen pois ja mennä vaikka ulos kävelylle ja tapaamaan ystäviä?

Kun itse kärsin unettomuudesta aiemmin, muiden ihmisten näkeminen (jo ihan kaupassa käynti) ja ulkoilu olivat niitä asioita, jotka pitivät minut järjissäni. Pyrin elämään ihan tavallista arkea enkä roikkunut jossain AV:lla.

Vierailija
1726/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1727/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1728/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulta ei saa vastauksia? Voisitko vastata tähän viestiin, AP?:

"AP, mistä unettomuutesi johtuu tai mistä se on saanut alkunsa? Entä miten vietät yleensä aikaasi, eikö sinulla ole elämässä mitään muuta tekemistä kuin kirjoittaa tänne? Tukeeko se mielestäsi tätä unettomuusongelmaasi, vai voisitko kenties tehdä jotain muuta, kuten laittaa puhelimen pois ja mennä vaikka ulos kävelylle ja tapaamaan ystäviä?

Kun itse kärsin unettomuudesta aiemmin, muiden ihmisten näkeminen (jo ihan kaupassa käynti) ja ulkoilu olivat niitä asioita, jotka pitivät minut järjissäni. Pyrin elämään ihan tavallista arkea enkä roikkunut jossain AV:lla."

Vierailija
1729/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulta ei saa vastauksia? Voisitko vastata tähän viestiin, AP?:

"AP, mistä unettomuutesi johtuu tai mistä se on saanut alkunsa? Entä miten vietät yleensä aikaasi, eikö sinulla ole elämässä mitään muuta tekemistä kuin kirjoittaa tänne? Tukeeko se mielestäsi tätä unettomuusongelmaasi, vai voisitko kenties tehdä jotain muuta, kuten laittaa puhelimen pois ja mennä vaikka ulos kävelylle ja tapaamaan ystäviä?

Kun itse kärsin unettomuudesta aiemmin, muiden ihmisten näkeminen (jo ihan kaupassa käynti) ja ulkoilu olivat niitä asioita, jotka pitivät minut järjissäni. Pyrin elämään ihan tavallista arkea enkä roikkunut jossain AV:lla."

Kerroin jo aiemmin mistä unettomuuteni johtuu ja mistä se on saanut alkunsa. Käyn yleensä sisarukseni kanssa ulkona kävelyllä. Käyn kyllä kaupassa ja hoidan kotiaskareita.

Vierailija
1730/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1731/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 yötä on maksimi. En halua joutua sinne koskaan enää, joten syön lääkkeeni. Zolpidem + ketiapiini on nyt käytössä. Lääkkeet ostan sieltä, missä olen. En voi matkustaa mihinkään pidemmäksi aikaa, missä ei varmasti ole saatavilla käyttämiäni lääkkeitä. Eli otan etukäteen selvää, pääasiassa matkustan kuitenkin länsimaissa  joten ongelmia ei ole tullut. 

Vierailija
1732/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1733/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 yötä on maksimi. En halua joutua sinne koskaan enää, joten syön lääkkeeni. Zolpidem + ketiapiini on nyt käytössä. Lääkkeet ostan sieltä, missä olen. En voi matkustaa mihinkään pidemmäksi aikaa, missä ei varmasti ole saatavilla käyttämiäni lääkkeitä. Eli otan etukäteen selvää, pääasiassa matkustan kuitenkin länsimaissa  joten ongelmia ei ole tullut. 

5 yötä on kyllä pitkä aika valveilla (itsekin kokenut).

Mitkä annostuksella käytät lääkkeitä? Kuinka kauan olet kyseisiä lääkkeitä käyttänyt?

Mikä on sun lemppari maa länsimaissa?

Vierailija
1734/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1735/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1736/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 yötä on kyllä pitkä aika valveilla (itsekin kokenut). <3.

Mitkä annostuksella käytät lääkkeitä? Kuinka kauan olet kyseisiä lääkkeitä käyttänyt?

Kuinka monessa maassa olet matkustanut keskimäärin?

Vierailija
1737/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1738/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1739/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 yötä on kyllä pitkä aika valveilla (itsekin kokenut). <3.

Kuinka monessa maassa olet matkustanut keskimäärin?

Missä olet esimerkiksi matkustanut länsimaiden ulkopuolella?

Vierailija
1740/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up