Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
1741/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulta ei saa vastauksia? Voisitko vastata tähän viestiin, AP?:

"AP, mistä unettomuutesi johtuu tai mistä se on saanut alkunsa? Entä miten vietät yleensä aikaasi, eikö sinulla ole elämässä mitään muuta tekemistä kuin kirjoittaa tänne? Tukeeko se mielestäsi tätä unettomuusongelmaasi, vai voisitko kenties tehdä jotain muuta, kuten laittaa puhelimen pois ja mennä vaikka ulos kävelylle ja tapaamaan ystäviä?

Kun itse kärsin unettomuudesta aiemmin, muiden ihmisten näkeminen (jo ihan kaupassa käynti) ja ulkoilu olivat niitä asioita, jotka pitivät minut järjissäni. Pyrin elämään ihan tavallista arkea enkä roikkunut jossain AV:lla."

Kerroin jo aiemmin mistä unettomuuteni johtuu ja mistä se on saanut alkunsa. Käyn yleensä sisarukseni kanssa ulkona kävelyllä. Käyn kyllä kaupassa ja hoidan kotiaskareita.

Pyöriikö pelko parin kuukauden unettomuudesta silloinkin, kun olet aktiivinen? Tietääkö sisaruksesi uniongelmistasi? Jos ei, kerro ihmeessä. Voisit ehkä laajentaa kuvioitasi esim kirjastoon, torille, kirppikselle...

Vierailija
1742/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulta ei saa vastauksia? Voisitko vastata tähän viestiin, AP?:

"AP, mistä unettomuutesi johtuu tai mistä se on saanut alkunsa? Entä miten vietät yleensä aikaasi, eikö sinulla ole elämässä mitään muuta tekemistä kuin kirjoittaa tänne? Tukeeko se mielestäsi tätä unettomuusongelmaasi, vai voisitko kenties tehdä jotain muuta, kuten laittaa puhelimen pois ja mennä vaikka ulos kävelylle ja tapaamaan ystäviä?

Kun itse kärsin unettomuudesta aiemmin, muiden ihmisten näkeminen (jo ihan kaupassa käynti) ja ulkoilu olivat niitä asioita, jotka pitivät minut järjissäni. Pyrin elämään ihan tavallista arkea enkä roikkunut jossain AV:lla."

Kerroin jo aiemmin mistä unettomuuteni johtuu ja mistä se on saanut alkunsa. Käyn yleensä sisarukseni kanssa ulkona kävelyllä. Käyn kyllä kaupassa ja hoidan kotiaskareita.

Pyöriikö pelko parin kuukauden unettomuudesta silloinkin, kun olet aktiivinen? Tietääkö sisaruksesi uniongelmistasi? Jos ei, kerro ihmeessä. Voisit ehkä laajentaa kuvioitasi esim kirjastoon, torille, kirppikselle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1744/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 yötä on maksimi. En halua joutua sinne koskaan enää, joten syön lääkkeeni. Zolpidem + ketiapiini on nyt käytössä. Lääkkeet ostan sieltä, missä olen. En voi matkustaa mihinkään pidemmäksi aikaa, missä ei varmasti ole saatavilla käyttämiäni lääkkeitä. Eli otan etukäteen selvää, pääasiassa matkustan kuitenkin länsimaissa  joten ongelmia ei ole tullut. 

5 yötä on kyllä pitkä aika valveilla (itsekin kokenut). <3.

Mitkä annostuksella käytät lääkkeitä? Kuinka kauan olet kyseisiä lääkkeitä käyttänyt?

Mikä on sun lemppari maa länsimaissa?

Kuinka monessa maassa olet matkustanut keskimäärin?

Missä olet esimerkiksi matkustanut länsimaiden ulkopuolella?

Väli- ja E-Amerikassa lähinnä. Afrikkaan en oikein uskalla mennä juuri lääkkeiden saatavuuden takia + tietysti huonot nettiyhteydet haittaavat työntekoa.

Mutta miten tämä liittyy unettomuuteen? Niin kauan, kun oma nukkumisesi on kuvaamasi kaltaista, et valitettavasti voi varmaan mennä minnekään.

Lääkeannostukseni on niin paljon, että varmasti nukun :-) Vähintään 2x zolpideemia yössä, enemmän jos heräilen eikä uni tule uudestaan ilman lääkettä. Ketiapiini nyt vain 50-100 mg. Tällä cocktaililla olen pärjännyt useita vuosia ja olen voinut hyvin. Nukun yleensä riittävästi ja olen päivisin pirteä ja aktiivinen.

Minun on vaikea sopeutua päivänvalon määrän nopeisiin vaihteluihin Suomessa, joten mitä lähempänä yön ja päivän pituus ovat, sitä parempi. 

Vierailija
1745/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 yötä on maksimi. En halua joutua sinne koskaan enää, joten syön lääkkeeni. Zolpidem + ketiapiini on nyt käytössä. Lääkkeet ostan sieltä, missä olen. En voi matkustaa mihinkään pidemmäksi aikaa, missä ei varmasti ole saatavilla käyttämiäni lääkkeitä. Eli otan etukäteen selvää, pääasiassa matkustan kuitenkin länsimaissa  joten ongelmia ei ole tullut. 

5 yötä on kyllä pitkä aika valveilla (itsekin kokenut). <3.

Mitkä annostuksella käytät lääkkeitä? Kuinka kauan olet kyseisiä lääkkeitä käyttänyt?

Mikä on sun lemppari maa länsimaissa?

Kuinka monessa maassa olet matkustanut keskimäärin?

Missä olet esimerkiksi matkustanut länsimaiden ulkopuolella?

Väli- ja E-Amerikassa lähinnä. Afrikkaan en oikein uskalla mennä juuri lääkkeiden saatavuuden takia + tietysti huonot nettiyhteydet haittaavat työntekoa.

Mutta miten tämä liittyy unettomuuteen? Niin kauan, kun oma nukkumisesi on kuvaamasi kaltaista, et valitettavasti voi varmaan mennä minnekään.

Lääkeannostukseni on niin paljon, että varmasti nukun :-) Vähintään 2x zolpideemia yössä, enemmän jos heräilen eikä uni tule uudestaan ilman lääkettä. Ketiapiini nyt vain 50-100 mg. Tällä cocktaililla olen pärjännyt useita vuosia ja olen voinut hyvin. Nukun yleensä riittävästi ja olen päivisin pirteä ja aktiivinen.

Minun on vaikea sopeutua päivänvalon määrän nopeisiin vaihteluihin Suomessa, joten mitä lähempänä yön ja päivän pituus ovat, sitä parempi. 

Vierailija
1746/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1747/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP, kuten huomaat, meitä unettomia on moneen lähtöön. Mullakin kuvoita: nuoruudesta lähtien pitempiä ja lyhyempiä unettomuusjaksoja. Jos valvominen lähtee ns lapasesta, katkaisen sen Ketipinorilla, joita mulla on on aina varalta. Lyhyeen käyttöön varsinainen nukahtamis-pilleri. Melatoniiniakin löytyy. Olen tilanteeni hyväksynyt ja ihan toimiva on. Olen N45

Vierailija
1748/4056 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1749/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1750/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1751/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten mä voin lopettaa Olanzapin (1/2)x5mg, kun aina jos en ota tablettia, en nuku ollenkaan (en tosin aina nuku tabletinkaan kanssa)? ):

Vierailija
1752/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mä voin lopettaa Olanzapin (1/2)x5mg, kun aina jos en ota tablettia, en nuku ollenkaan (en tosin aina nuku tabletinkaan kanssa)? ):

Opamox 15mg mulla menee tällä hetkellä 1/2 + 1/2 (viikon kuluttua aion ottaa vain yhden 1/2 tabletin) ):

Vierailija
1753/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

):

Vierailija
1754/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1755/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1756/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opamox 15mg mulla menee tällä hetkellä 1/2 + 1/2 (viikon kuluttua aion ottaa vain yhden 1/2 tabletin) ):

Vierailija
1757/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1758/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1759/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
1760/4056 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset