Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko AV:lla ketään, jonka kanssa voisin jutella hetken (vertaistukea)? 😭
Olisiko joku, jonka kanssa jutella edes hetken? ):
Voisiko joku jutella hetken?
Jutella ihan mistä vain, kunhan saisin edes jonkun todisteen siitä, että olen ylipäätään olemassa. ):
Nyt olisi hyvä aika mennä päivystykseen pyytämään apua. kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jutella ihan mistä vain, kunhan saisin edes jonkun todisteen siitä, että olen ylipäätään olemassa. ):
Mitä tuossa boldatussa tekstissä lukee? (:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi hyvä aika mennä päiv..., mutta mitä loppuosassa lukee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi hyvä aika mennä päiv..., mutta mitä loppuosassa lukee?
Tuo boldattu teksti näkyy vain puoliksi. ):
Oletko pitänyt ns. unipäiväkirjaa? Kirjoitat siis ylös paljonko olet nukkunut/oletko ollut nukkumatta, mitä lääkkeitä sinä päivänä olet ottanut ja paljonko, millainen olo ollut, mitä toimia tehnyt unen kannalta? Sitä kannattaa pitää ja ottaa lääkärikäynnille mukaan niin hän saa paremman kokonaiskuvan, jos ei ole esim. sama tuttu lääkäri joka kerta. Väsyneenä et välttämättä muista näitä ja jää asioita lääkärille kertomatta.
Vierailija kirjoitti:
Oletko pitänyt ns. unipäiväkirjaa? Kirjoitat siis ylös paljonko olet nukkunut/oletko ollut nukkumatta, mitä lääkkeitä sinä päivänä olet ottanut ja paljonko, millainen olo ollut, mitä toimia tehnyt unen kannalta? Sitä kannattaa pitää ja ottaa lääkärikäynnille mukaan niin hän saa paremman kokonaiskuvan, jos ei ole esim. sama tuttu lääkäri joka kerta. Väsyneenä et välttämättä muista näitä ja jää asioita lääkärille kertomatta.
Tuo on muuten hyvä idea. Mun pitää kirjoittaa siihen pitkä rivi, ollut nukkumatta, tekstejä. Hyvä idea siinäkin mielessä, että mun aivot on ihan muussia nyt. Mut tosi kiva, että kommentoit jotain. 😭.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten hyvä idea. Mun pitää kirjoittaa siihen pitkä rivi, ollut nukkumatta, tekstejä. Hyvä idea siinäkin mielessä, että mun aivot on ihan muussia nyt. Mut tosi kiva, että kommentoit jotain. 😭.
Mä oon tosi kiitollinen kaikesta tuesta ja vertaistuesta.
Olisiko vielä lisää mitä tahansa kommentteja? <3 Yritän estää mieltäni panikoitumasta.
Vierailija kirjoitti:
Eli mä olen koukuttunut kaikkiin lääkkeisiin (Atarax, Levozin ja Opamox), myös psykoosilääkkeisiin, sillä en pysty nukkumaan yhtään ilman niitä, ja nyt kun sietokyky on kasvanut, en lääkkeilläkään. 😭. Mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä? Olen siis se sama 5 vrk valvonut. Tiedän, että pitäisi yrittää rauhoittua, mutta se on todella vaikeaa.
En tiedä, miksi kaikki keskittyvät pelkästään tuohon bentsoon, kun mulla on vaikeuksia myös muiden lääkkeiden kanssa.
Älä kaikesta noita lääkkeitä syytä, kyllä sun ongelmat on pohjimmiltaan ihan jotain muuta.
No, yritän katsoa telkkaria, vaikka en jaksakaan yhtään keskittyä. ):
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää tiedä, miten mä selviän tästä. 😭. Tämä on 6. yö ilman unta. Selviänköhän mä vielä, jos valvon 8-10 vrk putkeen? Eikö mun sitten kaiken järjen mukaan pitäisi jo nukkua?
Mulla oli vuosia sitten tuollainen pitkä unettomuuskausi. Lääkäri sanoi, että kaikki rasittava liikunta piti jättää pois ja käydä kevyellä kävelyllä iltaisin, 20 min riitti. Nukkumattomuus rasittaa sydäntä, joten lääkäri käski herkästi soittaa 112, jos epäili sydänoireita. Itse sain, mutta onneksi oli vain paniikkikohtaus, lääkäri sanoi, että hyvä - toimin juuri niin kuin pitikin, koska riski oli olemassa.
Muista kuitenkin, että tällä hetkellä pelkosi tulevasta unettomasta yöstä pahentaa tilannettasi. Tiedän, että helpompi sanoa kuin tehdä, mutta yritä rauhoittaa mielesi iltaa kohden. Ja soita lääkäriaikoja, niin kauan että löytyy se, joka keksii tilanteeseen ratkaisun. Selviät kyllä. Kun vihdoin saat nukuttua muutaman yön, unettomuuden pelkokin alkaa hellittää ja pääset aloittamaan sen työn jolla alat rakentaa normaalia unta.
Vierailija kirjoitti:
Atarax? Siihenhän tulee toleranssi tosi nopeasti. Miksei sulla ole melatoniinia ja mirtatsapiinia? Itse nukun niiden yhdistelmällä.
Ataraxiin ei kyllä tule mitään toleranssia, se on allergialääke. Olen syönyt sitä itse pian 10v 1-2tbl joka ilta eikä ole tarvinnut nostaa annosta.
Mirtatsapiini lihottaa ja melatoniini aiheuttaa kolmasosalle suomalaisista verensokerin nousua erään geenin takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko, se kannattaa, joskus valitettavasti osa lääkäreistä ei ota tosissaan, ennen kuin näkee. Uneton on usein itkuinen ja sekava, epäilyksiä herättävä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en enää tiedä, miten mä selviän tästä. 😭. Tämä on 6. yö ilman unta. Selviänköhän mä vielä, jos valvon 8-10 vrk putkeen? Eikö mun sitten kaiken järjen mukaan pitäisi jo nukkua?
Mulla oli vuosia sitten tuollainen pitkä unettomuuskausi. Lääkäri sanoi, että kaikki rasittava liikunta piti jättää pois ja käydä kevyellä kävelyllä iltaisin, 20 min riitti. Nukkumattomuus rasittaa sydäntä, joten lääkäri käski herkästi soittaa 112, jos epäili sydänoireita. Itse sain, mutta onneksi oli vain paniikkikohtaus, lääkäri sanoi, että hyvä - toimin juuri niin kuin pitikin, koska riski oli olemassa.
Muista kuitenkin, että tällä hetkellä pelkosi tulevasta unettomasta yöstä pahentaa tilannettasi. Tiedän, että helpompi sanoa kuin tehdä, mutta yritä rauhoittaa mielesi iltaa kohden. Ja soita lääkäriaikoja, niin kauan että löytyy se, joka keksii tilanteeseen ratkaisun. Selviät kyllä. Kun vihdoin saat nukuttua muutaman yön, unettomuuden pelkokin alkaa hellittää ja pääset aloittamaan sen työn jolla alat rakentaa normaalia unta.
Kiitän pitkästä viestistä
nosto