Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unettomuus!

Vierailija
08.08.2023 |

Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!

Kommentit (4056)

Vierailija
421/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
422/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samassa tilanteessa ja olen jo sanonut psyk.sair.hoitajalle että tämä kestänyt jo niin kauan ettei kukaan voi auttaa. Elettävä vaan on, ei ole vaihtoehtoa.

Monet lääkkeet testattu ,ei auta.

Tsemppiä sulle ap! Ehkä tieto ettet ole ongelman kanssa yksin,auttaa. Itse saan vertaistukea facen Unettomat ryhmästä.

Olisiko sulla hetki aikaa jutella? ):

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oletteko sitä, mieltä, että mun pitäisi tässä vaiheessa aloittaa lääkkeiden alasajo? Tuo alasajo tuntuu vaan tosi hankalalta, kun en ole edes lääkkeiden kanssa nukkunut kohta viiteen vuorokauteen.

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin saattaa olla, että valvon putkeen parikin viikkoa (3 vk).

Mulla olisi nyt tahtotila alasajaa lääkitykseni.

Onko AV:lla ketään, jolla alasajoon olisi liittynyt valtavat unettomuusputket? ): Miten selvisitte niistä?

Miten me voitaisiin tietää, missä vaiheessa teet mitäkin. Ei kukaan sinusta tiedä oikeastaan mitään. Jankutuksesi ärsyttää.

Ajattelin, että täällä olisi ihmisiä, joilla olisi samankaltaisia kokemuksia. Mun tilanne alkaa vaikuttamaan melko harvinaiselta. ):

Tilanteesi ei ole ollenkaan harvinainen, päinvastoin. Suomessa on hankalasti hoidettavia unettomia joka lähtöön. Etsi joku unihäiriö-palsta. Niistä löydät vinkkejä ja vertaistukea.

Vierailija
424/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt anna mitään henk.koht.tietoja täällä kellekään. Mutta tosiaan unettomia muitakin on todella paljon, on todellakin yleistä.

Se samassa tilanteessa oleva.

Vierailija
425/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomat face ryhmässä on ihmisiä joilla myös vaikeat unihäiriöt, ovat olleet jotkut myös osasto hoidossa yms. Kannattaa liittyä ryhmään ja lukea muiden kokemuksia ja lääkkeistä mitä kukin käyttää.

Vierailija
426/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli oletteko sitä, mieltä, että mun pitäisi tässä vaiheessa aloittaa lääkkeiden alasajo? Tuo alasajo tuntuu vaan tosi hankalalta, kun en ole edes lääkkeiden kanssa nukkunut kohta viiteen vuorokauteen.

Ja sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin saattaa olla, että valvon putkeen parikin viikkoa (3 vk).

Onko AV:lla ketään, jolla alasajoon olisi liittynyt valtavat unettomuusputket? ): Miten selvisitte niistä?

Ei se valtava putki ollut, koska kun lääkkeen määrä ja riippuvuus vähenee niin unettomuus paranee. Alussa unettomuutta, mutta sitten alkaa uni lisääntymään. Mitä väliä tällä sulle olisi jos et nytkään nuku? Tosin uskon, että torkut ja luulet valvovasi. Mulla on oura ja usein on hetkiä, jolloin on tuntunut, että olen valvonut, mutta oura sanoo, että nukuin.

Ei sillä tavallaan olekaan mitään väliä, mutta tavallaan luotan tällä hetkellä siihen, että lääkitys katkaisee unettomuusputket jossain vaiheessa (vaikka muuten teho on mennyt). Sitten, kun lopetan lääkkeet kokonaan, niin tämä rajoitin poistuu ja saatan valvoa pari viikkoa putkeen (kuten joillekin on käynyt).

En torku, sillä ajattelen ajatuksia aivan tietoisesti.

):

Niin, siis tätä juuri yritin selittää, että minäkin olen kuvitellut olleeni valveilla kokonajan ja hyvinkin tietoisena, mutta Ouran mukaan olenkin ollut unessa. Eli kroppa nukkuu ja mieli uinuu kevyttä horroksellista koiran unta. Se ei silloin ole ollenkaan haitallista, koska sekin uni on ihmiselle riittävä. Olen aika varma, että jos sinultakin otettaisiin unikäyrät yöltä, niin sinäkin olet joitakin aikoja ollut ihan oikeassa unessa.

Mutta vaikuttaakin nyt hyvin paljon siltä, että haluaisit sammuttaa aivosi ja olla ajattelematta. Sanoisin tähän sellaisen asian, mitä muutkin ovat sanoneet, että terapiaan mars mars. Ei aivoja ole tarpeen sammuttaa jos olet ok pääsi kanssa. Oletko sinä ok?

Vierailija
427/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen samassa tilanteessa ja olen jo sanonut psyk.sair.hoitajalle että tämä kestänyt jo niin kauan ettei kukaan voi auttaa. Elettävä vaan on, ei ole vaihtoehtoa.

Tsemppiä sulle ap! Ehkä tieto ettet ole ongelman kanssa yksin,auttaa. Itse saan vertaistukea facen Unettomat ryhmästä.

Oletko törmännyt Unettomat ryhmässä myös vaikeasta unettomuudesta kärsiviin ihmisiin ): Onko siellä ollut ketään samankaltaista ihmistä kuin minä. ):

Mikä estää sinua liittymästä sinne?

Vierailija
428/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten me voitaisiin tietää, missä vaiheessa teet mitäkin. Ei kukaan sinusta tiedä oikeastaan mitään. Jankutuksesi ärsyttää.

Ajattelin, että täällä olisi ihmisiä, joilla olisi samankaltaisia kokemuksia. Mun tilanne alkaa vaikuttamaan melko harvinaiselta. ):

No kun tilanteesi ei ole ollenkaan harvinainen; Ei unettomuuden eikä sekaisin olevan psyykkeesi puolesta. Siis: tilanteesi EI ole harvinainen!

Vierailija
429/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olisi viides valvottu yö. Otanko sitten perjantaina yhteyttä johonkin? Tosin voi olla, ettei mua osata auttaa. ):

Siis eikö sinulla jo ole hoitokontakti jos kerta sinulle on lääkkeitäkin määrätty? Mihin sun pitäis ottaa yhteyttä?

No on mulla jo hoitokontaktikin. Sinne otan sitten yhteyttä, johonkin siellä, mutta voi olla, etteivät he osaa auttaa mua. Alan olla valvomisesta jo ihan sekaisin. ):

No eiköhän se selviä. Kai nyt osaat puhelimella soittaa ja selvittää asiasi? Miten olet alunperin saanut noita lääkkeitä?

Osaan mä soittaa. ):

Mutta et soita, miksi? Vastaa nyt kerrankin kysymykseen.

Vierailija
430/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Zolpideemia, ainakin 2 tabl kerrallaan + Ketipinor 100 mg. Näillä nyt nukkuu ainakin muutaman tunnin.

Vierailija
431/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään olisi viides valvottu yö. Otanko sitten perjantaina yhteyttä johonkin? Tosin voi olla, ettei mua osata auttaa. ):

Siis eikö sinulla jo ole hoitokontakti jos kerta sinulle on lääkkeitäkin määrätty? Mihin sun pitäis ottaa yhteyttä?

No on mulla jo hoitokontaktikin. Sinne otan sitten yhteyttä, johonkin siellä, mutta voi olla, etteivät he osaa auttaa mua. Alan olla valvomisesta jo ihan sekaisin. ):

No eiköhän se selviä. Kai nyt osaat puhelimella soittaa ja selvittää asiasi? Miten olet alunperin saanut noita lääkkeitä?

Osaan mä soittaa. ):

Mutta et soita, miksi? Vastaa nyt kerrankin kysymykseen.

Koska en tiedä, voiko mua enää auttaa mitenkään. ):

Vierailija
432/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä illat ja yöt on aina mulle vaikeita. ):

Vierailija
433/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
434/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt etenkin, kun olen valvonut jo 4 vuorokautta. Miten rauhoitella ahdistunutta mieltä? 😞

Vierailija
435/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
436/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt etenkin, kun olen valvonut jo 4 vuorokautta. Miten rauhoitella ahdistunutta mieltä? 😞

Jotenkin vaan tuntuu, etten saa pidettyä itseäni kasassa.

Vierailija
437/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

nosto

Vierailija
438/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko törmännyt Unettomat ryhmässä myös vaikeasta unettomuudesta kärsiviin ihmisiin ): Onko siellä ollut ketään samankaltaista ihmistä kuin minä. ):

Sinne varmaan pitää liittyä omalla nimellä ja naamalla, ap haluaa jatkaa sekoiluaan ja jankkaustaan anonyyminä. Palsta mahdollistaa ikävästi tuon jumittamisen, ei tarvitse ottaa vastuuta elämästään kun voi vaan aamusta iltaan kirjoitella tänne kuinka kauheaa on.

Vierailija
439/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinne varmaan pitää liittyä omalla nimellä ja naamalla, ap haluaa jatkaa sekoiluaan ja jankkaustaan anonyyminä. Palsta mahdollistaa ikävästi tuon jumittamisen, ei tarvitse ottaa vastuuta elämästään kun voi vaan aamusta iltaan kirjoitella tänne kuinka kauheaa on.

Päätin kirjoittaa tänne, koska ajattelin, että anonyyminäkin voi jakaa kokemuksia matalalla kynnyksellä. Ja saada vertaistukea.😭. Tämä palsta on tavallaan mun viimeinen keino olla vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa. Olen kiitollinen jokaisesta kommentista.

Vierailija
440/4056 |
10.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätin kirjoittaa tänne, koska ajattelin, että anonyyminäkin voi jakaa kokemuksia matalalla kynnyksellä. Ja saada vertaistukea.😭. Tämä palsta on tavallaan mun viimeinen keino olla vuorovaikutuksessa ihmisten kanssa. Olen kiitollinen jokaisesta kommentista.

Ehkä mä myös samalla varmistelen, mitä mun pitäisi ajatella mun tilanteesta (objektiivisesti), kun omassa päässä on vain se subjektiivinen näkemys. Ehkä mä myös haen tukea ja lohdutusta, kun mua pelottaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän