Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Ehkä mä myös kaipaisin jotain ystävällisiä tai lohduttavia sanoja. 😭.
Vierailija kirjoitti:
Zolpideemia, ainakin 2 tabl kerrallaan + Ketipinor 100 mg. Näillä nyt nukkuu ainakin muutaman tunnin.
Onko sulla ihan lääkärin resepti 2 tablettiin?
Hei ap. Minäkin olen nukkunut huonosti. Väsyttää
Vierailija kirjoitti:
Hei
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei <3😭
Hei:) miten päiväsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei <3😭
Päivä on ollut ahdistava. Jo päivällä mua ahdisti tuleva ilta ja yö. Olen kuitenkin pyrkinyt pysymään päivällä toimeliaana.
Entä miten sun päivä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei <3😭
Päivä on ollut ahdistava. Jo päivällä mua ahdisti tuleva ilta ja yö. Olen kuitenkin pyrkinyt pysymään päivällä toimeliaana.
Entä miten sun päivä?
ymmärrän .oon ollut väsynyt. mitä tykkäät tehdä? Kannattaa yrittää siirtää ajatuksia pois nukkumisesta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei <3😭
Entä miten sun päivä?ymmärrän .oon ollut väsynyt. mitä tykkäät tehdä? Kannattaa yrittää siirtää ajatuksia pois nukkumisesta
Tykkään kutoa ja nyt katson uutisia telkkarista. Yritän siirtää ajatuksia pois nukkumisesta, vaikka se on tosi vaikeaa.😞.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei <3😭
Entä miten sun päivä?ymmärrän .oon ollut väsynyt. mitä tykkäät tehdä? Kannattaa yrittää siirtää ajatuksia pois nukkumisesta
Tykkään kutoa ja nyt katson uutisia telkkarista. Yritän siirtää ajatuksia pois nukkumisesta, vaikka se on tosi vaikeaa.😞.
Asutko yksin? Oletko miettinyt mikä voi olla syysi huono unisuuteen? Itse olen erittäin herkkä ja suorittajaluonne, lisäksi lapsuudesta alkanut turvattomuuden tunne. Pelkäätkö asunnossasi ja onko se kotoisa? Auttaisiko pieni yövalo? Miten muuten elämä. Kaikki tälläiset voi vaikuttaa herkästi.
kuuluisat taiteilijat nukkuivat kolmessa eri syklissä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänään olisi viides valvottu yö. Otanko sitten perjantaina yhteyttä johonkin? Tosin voi olla, ettei mua osata auttaa. ):
Siis eikö sinulla jo ole hoitokontakti jos kerta sinulle on lääkkeitäkin määrätty? Mihin sun pitäis ottaa yhteyttä?
No on mulla jo hoitokontaktikin. Sinne otan sitten yhteyttä, johonkin siellä, mutta voi olla, etteivät he osaa auttaa mua. Alan olla valvomisesta jo ihan sekaisin. ):
No eiköhän se selviä. Kai nyt osaat puhelimella soittaa ja selvittää asiasi? Miten olet alunperin saanut noita lääkkeitä?
Osaan mä soittaa. ):
Mutta et soita, miksi? Vastaa nyt kerrankin kysymykseen.
Koska en tiedä, voiko mua enää auttaa mitenkään. ):
No hyvänen aika, sehän selviää vain soittamalla ajan lääkärillesi, joka on ne lääkkeetkin määrännyt.
Ap, jos et nuku kunnolla tai varsinkaan jos en nuku yhtään, totta kai soitat huomenna hoitotahoon tai psyk. päivystykseen, kerrot tilanteen ja kysyt neuvoa. Et menetä mitään, vaikka soitat ja aina voi kysyä, mitä kannattaisi tehdä, vaikka eivät osaisi auttaa.
Mulla on välillä unettomuuspätkiä, joten tiedän miten henkisesti raastavaa se on ja koska olen bipo, uni on mulle todella tärkeää. Jos huonosti nukuttuja öitä on jo monta, otan tosi pienen annoksen mirtazapinia ja joskus mulle kirjoitettiin myös opamox 15mg, kun unettomuuden taustalla oli kovaa stressiä ja ahdistusta. Olen kuitenkin siitä onnekas, että oon yleisesti ottaen hyvä nukkumaan ja tarvitsen lääkkeitä vain silloin tällöin. Mutta kun unettomuuskierre alkaa, se henkinen puoli siinä onkin se kinkkinen.
Ja siksi sanon, kuten moni muukin täällä on sanonut, että nyt olis tärkeää, ettet mieti koko ajan unettomuuttasi ja luo siitä koko ajan isompaa ja isompaa mörköä. Teet jotain rauhallista ja mieluisaa, ja heti kun nukuttaa, menet makuulle ja et yritä edes väkisin nukahtaa, vaan makaat ja olet, hengität. Uni saattaa tulla kun päästät irti siitä, että "nyt PITÄÄ nukkua". Ja jos et nukahdakaan, et panikoi, vaan teet taas jotain ja sama homma myöhemmin.
Ahdistus on nyt se isoin ongelma, joka pitää sua hereillä, joten kaikki mikä siihen auttaa, auttaisi sua myös uneen. Ole yhteydessä läheisiin, kuuntele musiikkia, käy lyhyillä kävelyillä. Katso jotain lohtusarjaa ja muista syödä. Kaikki mikä saa sut miettimään muuta kuin unettomuutta, on kotiin päin.
Tsemppiä ap ja tiedän miten hirvittävää nukkumattomuus on, joten sympatiat on sun puolella. Äläkä oikeasti kaihda sitä yhteydenottoa terveydenhuoltoon jos tilanne ei helpota. Mutta omilla keinoillakin on paljon tehtävissä. Voi olla että oletkin jo saanut nukuttua, mutta mitä enemmän lisää saat vajetta pois, sen parempi!
En saanut nukuttua. 😭. Olen valvonut 5 vrk.
Vierailija kirjoitti:
En saanut nukuttua. 😭. Olen valvonut 5 vrk.
Tuntuu tosi pahalta.
nosto