Unettomuus!
Mulla on nyt lääkkeenä unettomuuteen Atarax 50mg ja Levoxin 50mg, ei auta. Olen ottanut lisäksi vielä 30mg Opamoxia vaikka oli sovittu lääkärin kanssa että en sitä enää käyttäisi. Olen vaan niin epätoivoinen ja valvonut jo 2 yötä putkeen. Onko jotain lääkettä vielä jota voisin pyytää lääkäriltä. Nyt tulossa kolmas yö ilman unta, en kestä kun olen niin väsynyt!
Kommentit (4056)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mua ahdistaa se, kuinka pitkään menee, että nukahdan ensimmäisen kerran ilman lääkitystä? Mitä jos mä en ollenkaan opi nukahtamaan? ):
Miten vahva unilääketoleranssi sinulla sitten on?
Sellainen, että pitäisi ottaa yli annosohjeen, mihin en halua lähteä. ):
Lääkkeet olivat Olanzapin ja Opamox.Oletko ollut tästä asiasta yhteydessä lääkäriin?
Minulla on myös unettomuus jakso, se alkoi joulukuussa 2022 ja unilääkkeiden avulla olen saanut nukutuksi. Määrätty lääke on ollut ketipinor ja annoskoko vaihdellut tässä ajassa 50mg-100mg.Mulla on lokakuussa lääkäriaika. Aloin alasajamaan lääkitystä itsekseni hitaasti ja vaiheittain. Täytyy varmaan ottaa hoitajaan yhteyttä, jos en viikkojenkaan päästä ole alkanut nukahdella ensimmäisiä kertoja. Onko sullakin niin, ettet saa ollenkaan nukuttua ilman lääkettä?
Se lopetus kannattaa tehdä lääkärin/hoitajan ohjeiden mukaan. Ei itse.
Ole ihmeessä hoitajaan yhteydessä jo nyt.
Kyllä.
Alasajoin lääkityksen niin hitaasti ja vaiheittaisesti kuin mahdollista. Silti nyt lopetuksen jälkeen olen jäänyt pohtimaan, että milloin nukahdan ensimmäisen kerran. ):
Ymmärrän että unettomuustilassa se nukahtamisen murehtiminen on kokoajan mielessä. Haluaa vaan epätoivoisesti unta ja mikään keino mikä ennen on toiminut, ei toimi.
Äitilläni on myös ollut joskus unettomuusjakso, mutta jotenkin ajan kanssa hän oppi uudelleen nukkumaan ilman lääkkeitä. Hän ei enää muista, miten hän onnistui taas nukahtamaan uudelleen.
Muistatko yhtään (suunnilleen) kuinka pitkän aikaa äitisi ei kyennyt nukahtamaan lääkityksen lopetuksen jälkeen? <3
Mua pelottaa, että viikkojenkaan valvominen ei välttämättä riitä. ):
Ja sitten menin vielä lukemaan Suomi24:lta kommentin, jossa oli valvottu yli 60vrk ja epäiltiin unikeskuksen hajonneen (lääkityksen lopetus). Mitenköhän 60vrk valvoneelle lopulta kävi, pystyttiinköhän häntä enää auttamaan?
Hänellä meni muutama päivä
Älä lue tollasia juttuja mitkä alkaa vaan enemmän stressaa ja huolestuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt mua ahdistaa se, kuinka pitkään menee, että nukahdan ensimmäisen kerran ilman lääkitystä? Mitä jos mä en ollenkaan opi nukahtamaan? ):
Lääkkeet olivat Olanzapin ja Opamox.Oletko ollut tästä asiasta yhteydessä lääkäriin?
Minulla on myös unettomuus jakso, se alkoi joulukuussa 2022 ja unilääkkeiden avulla olen saanut nukutuksi. Määrätty lääke on ollut ketipinor ja annoskoko vaihdellut tässä ajassa 50mg-100mg.Mulla on lokakuussa lääkäriaika. Aloin alasajamaan lääkitystä itsekseni hitaasti ja vaiheittain. Täytyy varmaan ottaa hoitajaan yhteyttä, jos en viikkojenkaan päästä ole alkanut nukahdella ensimmäisiä kertoja. Onko sullakin niin, ettet saa ollenkaan nukuttua ilman lääkettä?
Kyllä.
Alasajoin lääkityksen niin hitaasti ja vaiheittaisesti kuin mahdollista. Silti nyt lopetuksen jälkeen olen jäänyt pohtimaan, että milloin nukahdan ensimmäisen kerran. ):
Ymmärrän että unettomuustilassa se nukahtamisen murehtiminen on kokoajan mielessä. Haluaa vaan epätoivoisesti unta ja mikään keino mikä ennen on toiminut, ei toimi.
Äitilläni on myös ollut joskus unettomuusjakso, mutta jotenkin ajan kanssa hän oppi uudelleen nukkumaan ilman lääkkeitä. Hän ei enää muista, miten hän onnistui taas nukahtamaan uudelleen.
Muistatko yhtään (suunnilleen) kuinka pitkän aikaa äitisi ei kyennyt nukahtamaan lääkityksen lopetuksen jälkeen? <3
Ja sitten menin vielä lukemaan Suomi24:lta kommentin, jossa oli valvottu yli 60vrk ja epäiltiin unikeskuksen hajonneen (lääkityksen lopetus). Mitenköhän 60vrk valvoneelle lopulta kävi, pystyttiinköhän häntä enää auttamaan?Hänellä meni muutama päivä
Mulla on mennyt jo muutama päivä, enkä silti ole vieläkään edes torkahtanut. ): Muistatko kuinka kauan äitisi käytti lääkitystään? Voisiko mun kyvyttömyys nukahtaa johtua siitä, että käytin lääkitystä liian kauan päivittäin. Pelottaa, jos en opi nukahtamaan uudelleen? ):
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä.
Ja sitten menin vielä lukemaan Suomi24:lta kommentin, jossa oli valvottu yli 60vrk ja epäiltiin unikeskuksen hajonneen (lääkityksen lopetus). Mitenköhän 60vrk valvoneelle lopulta kävi, pystyttiinköhän häntä enää auttamaan?Hänellä meni muutama päivä
Mulla on mennyt jo muutama päivä, enkä silti ole vieläkään edes torkahtanut. ): Muistatko kuinka kauan äitisi käytti lääkitystään? Voisiko mun kyvyttömyys nukahtaa johtua siitä, että käytin lääkitystä liian kauan päivittäin. Pelottaa, jos en opi nukahtamaan uudelleen? ):
Mulla on olo, etten osaa enää lainkaan nukahtaa. ):
Olisiko jollakulla hetki aikaa kirjoitella mun kanssa? <3
Vierailija kirjoitti:
Olisin kiitollinen.
Nukkuminen ilman lääkitystä
Yritän viimeiseen saakka päästä eroon lääkityksestä (nukkuminen ilman lääkitystä), mutta jos käykin huonosti ajattelin kysyä seuraavaa...
Onko täällä ketään, joka ei oppinut nukahtamaan uudelleen ilman lääkitystä?
Miten on mahdollista elää, jos kehittää aina toleranssin eri lääkkeille?
Lopulta tulee tilanne, ettei mikään enää auta. ):
Olisiko täällä vertaistukea?
Nukkuminen ilman lääkitystä
Yritän viimeiseen saakka päästä eroon lääkityksestä (nukkuminen ilman lääkitystä), mutta jos käykin huonosti ajattelin kysyä seuraavaa...
Onko täällä ketään, joka ei oppinut nukahtamaan uudelleen ilman lääkitystä?
Miten on mahdollista elää, jos kehittää aina toleranssin eri lääkkeille?
Lopulta tulee tilanne, ettei mikään enää auta. ):
Olisiko täällä vertaistukea?
Ei ole ketään. Et kovin vähällä usko🤭
t.stella,ketipinor, zopinox N 61v
Up
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ketään. Et kovin vähällä usko🤭
t.stella,ketipinor, zopinox N 61v
Up
Oletko kuinka pitkään käyttänyt kyseistä lääkitystä? Käytätkö lääkitystä joka päivä? Millä annostuksella sulla on Ketipinor? Käytätkö millä annostuksella stellaa ja zopinoxia? Ovatko annostukset pysyneet samoina? Oletko koskaan yrittänyt olla ilman lääkitystä?
178 sivua upittamista ja saman jankuttamista!
Ap taitaa yrittää tehdä idiotismin ennätystä.