Häät - miten olisit toiminut?
Mieheni äiti meni naimisiin ja meidät oli kutsuttu häihin (olemme olleet 7v naimisissa). Anoppi oli kutsunut myös mieheni exän (heillä ei ole lapsia, eli kyse ei ollut mistään lapsenlapsikuviosta). Lisäksi meidän oli plaseerattu samaan 12 hlön pöytään tämän exän kanssa. Miehelläni on ihan sivistyneet välit tähän naiseen, mutta minusta hääkutsu oli tarpeeton ja palseeraus suorastaan moukkamaista.
Minä istuin vastaanotolla n. 30 min. Kun buffet avattiin, häivyin koko juhlista.
Mitä olisit tehnyt?
Kommentit (81)
Miksi olet niin pikkumainen? Eikö aikuiset ihmiset kestä toistensa seuraa vaikka olisi kuinka eksiä?
No tapahtuiko siellä pöydässä jotain epämiellyttävää, jonka vuoksi et voinut pitempään olla?
Eipä tuo minua haittaisi, kun olen itsekin hyvissä väleissä miehen exän kanssa. 12 henkilöä samassa pöydässä on aika paljon.
Onko anoppi ystävä exän kanssa? Vai halusiko vaan kettuilla? Tässä on minusta olennainen ero.
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Vai onko miehesi exä hyviä kavereita edelleen ex-anoppinsa kanssa? Se selittäisi hääkutsun, mutta plaseeraus on joka tapauksessa tökerö.
Anoppi soittelee kai exän kanssa, koska ex on "niin mukava". (minä en ole kuulemani mukaan mukava)
ap
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
Ex ei ole miehen ystävä. Anoppi saa olla.
Mutta en halua istua koko iltaa exän kanssa, sorry.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Vai onko miehesi exä hyviä kavereita edelleen ex-anoppinsa kanssa? Se selittäisi hääkutsun, mutta plaseeraus on joka tapauksessa tökerö.
Anoppi soittelee kai exän kanssa, koska ex on "niin mukava". (minä en ole kuulemani mukaan mukava)
ap
En yhtään ihmettele anoppisi mielipidettä.
Olisin toiminut ihan normaalisti. Kyllä aikuisen ihmisen pitää pystyä exienkin kanssa vähintäänkin tuollaisissa tilanteissa toimimaan.
Onko taustalla jotain erityistä, miksi exä aiheuttaa sinussa tuollaisen reaktion?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Okei, eli ongelma on p*ska anoppi. Tervetuloa kerhoon. Hänkö on oikeasti suoraan sanonut, että sinä et ole mukava? Kenelle, pojalleenko?
Kiitos kysymästä minä olisin nauttinut bufetin antimista ja viihtynyt häissä loppuun asti.
Mun mielestä on noloa näyttää sille exälle, että olet mustasukkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Okei, eli ongelma on p*ska anoppi. Tervetuloa kerhoon. Hänkö on oikeasti suoraan sanonut, että sinä et ole mukava? Kenelle, pojalleenko?
Tyttärelleen, joka kertoi siitä miehelleni.
Anopilla oli täysi oikeus kutsua häihinsä ketä haluaa. Jos teidät oli kolmisin laitettu yhteen pöytään tai ex miehesi viereen ja sinut kauemmas, niin olisi ollut jo törkeää, mutta 12 hlö pöytä on iso. Älä ota henkilökohtaisesti. Olette olleet 7 vuotta naimisissa, miksi noin vanha juttu ottaa niin koville vieläkin?
Olisin kironnut mielessäni anopin moukkamaisuutta mutta juhlinut normaalisti. Jos olette olleet jo seitsemän vuotta naimisissa niin mitä väliä on jollakin vanhalla exällä. Joo, tilanne oli vähän kiusallinen mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön. Ajattelitko ollenkaan että jos anoppisi teki tuon tahallaan niin hän sai juuri sen mitä halusikin ja jos hän on niin pöljä ettei tajunnut mitä teki niin sitten sössit välisi häneen. Lisäksi teit todella paskamaisesti miehellesi. Ikävä sanoa, mutta kun toimit noin niin ainoa joka tässä hävisi olit sinä itse.
Vierailija kirjoitti:
AP on moukka.
Tällä palstalla ap on aina moukka
Ikävästi tehty sinua kohtaan kieltämättä. Itsekin olisin pahoittanut mieleni. Jos sinusta tuntui paremmalta lähteä niin ymmärrän. Mutta tavallaan myös annoit ' luovutusvoiton'.
Jos sinulla ja exällä ei ole ollut yhteenottoja etkä ole kuullut hänen puhuvan pahaa sinusta niin ehkä olisi pitänyt kestää tilanne ja pitää pokka, esiintyä luontevasti ihmisten edessä. Olet kuitenkin miehesi nykyinen, exä on menneisyyttä.
Olet nyt loukkaantunut, mutta ehkä ärtynyt myös itsellesi kun jätit seurueen ilman kunnon syytä. Joskus on vain purtava hammasta ja kestettävä.
Vierailija kirjoitti:
Olisin kironnut mielessäni anopin moukkamaisuutta mutta juhlinut normaalisti. Jos olette olleet jo seitsemän vuotta naimisissa niin mitä väliä on jollakin vanhalla exällä. Joo, tilanne oli vähän kiusallinen mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön. Ajattelitko ollenkaan että jos anoppisi teki tuon tahallaan niin hän sai juuri sen mitä halusikin ja jos hän on niin pöljä ettei tajunnut mitä teki niin sitten sössit välisi häneen. Lisäksi teit todella paskamaisesti miehellesi. Ikävä sanoa, mutta kun toimit noin niin ainoa joka tässä hävisi olit sinä itse.
En koe hävinneeni, eipähän tarvitse enää osallistua anopin rientoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ex ei ole miehen ystävä. Anoppi saa olla.
Mutta en halua istua koko iltaa exän kanssa, sorry.
ap
vähintään 8 vuotta
Olette olleet miehesi kanssa naimisissa jo 7 vuotta, joten exän ja hänen erosta on... mitä, vähintään 8 vuotta? Pelkäätkö exää, rikoitko liiton, onko exä ollut sinua kohtaan erityisen epämiellyttävä vai miksi et kykenee olemaan aikuinen ja seurustelemaan sivistyneesti?
Lisäksi loukkasit anoppiasi ja hänen puolisoaan käyttätymiselläsi. Ja lisäksi jätit miehesi selittelemään selittämään moukkamaisuuttasi.