Häät - miten olisit toiminut?
Mieheni äiti meni naimisiin ja meidät oli kutsuttu häihin (olemme olleet 7v naimisissa). Anoppi oli kutsunut myös mieheni exän (heillä ei ole lapsia, eli kyse ei ollut mistään lapsenlapsikuviosta). Lisäksi meidän oli plaseerattu samaan 12 hlön pöytään tämän exän kanssa. Miehelläni on ihan sivistyneet välit tähän naiseen, mutta minusta hääkutsu oli tarpeeton ja palseeraus suorastaan moukkamaista.
Minä istuin vastaanotolla n. 30 min. Kun buffet avattiin, häivyin koko juhlista.
Mitä olisit tehnyt?
Kommentit (81)
Istuiko exä siis 12 hengen pöydässä ihan eri päässä pöytää vai aivan lähellä sinua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
Ex ei ole miehen ystävä. Anoppi saa olla.
Mutta en halua istua koko iltaa exän kanssa, sorry.
ap
vähintään 8 vuotta
Olette olleet miehesi kanssa naimisissa jo 7 vuotta, joten exän ja hänen erosta on... mitä, vähintään 8 vuotta? Pelkäätkö exää, rikoitko liiton, onko exä ollut sinua kohtaan erityisen epämiellyttävä vai miksi et kykenee olemaan aikuinen ja seurustelemaan sivistyneesti?
Lisäksi loukkasit anoppiasi ja hänen puolisoaan käyttätymiselläsi. Ja lisäksi jätit miehesi selittelemään selittämään moukkamaisuuttasi.
En rikkonut liittoa, emme olleet edes tavanneet kun he erosivat. mieheni ei selittänyt äidilleen mitään, koska tämä ei ollut kysynyt. Kenen kanssa minun olisi pitänyt seurustella sivistyneesti? Kotona voin mieheni kanssa seurustella. Pöydässä oli meidän lisäksi ex ja 9 muuta ihmistä, joita en ollut koskaan ennen nähnyt.
Hyväksyn kyllä palstan mielipiteen, olen kaikkien mielestä kamala tyyppi, onneksi pyrin pysyttelemään poissa ihmisten ilmoilta, kun selvästi olen niin ärsyttävä.
Salaa toivon, että teidät kaikki plaseerataan puolisoidenne exien pöytiin tulivissa juhlissa. Saatte sitten nauttia sivistyneestä keskustelusta.
ap
Olisit seurustellut sovistyneesti kaikkien 11 sinun lisäksi pöydäsä istuvien kanssa, niin on tapana tehdä.
Elämässä joutuu töissä ja vapaa-ajalla väistämättä tilanteisiin ja tilaisuuksiin, joissa ei tunne kaikkia läsnäolijoita. Silloin seurustellaan ja tutustutaan, harrastetaan small talkia ja ollaan ihmisiksi, ei lähdetä mielenosoituksellisesti pois koska ei tunneta ketään. Jösses.
Ja kyllä, olen ollut puolisoni exän kanssa samoissa juhlissa, samassa harrastusryhmässäkin sattumoisin. Se ei ole kummallekaan ongelma.
Mitä mieltä miehesi oli tästä yhden naisen mielenosoituksestasi?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sellanen anoppi että hänen olisi voinut odottaa tekevän juuri noin, pelkästään veetuilumielessä. Ei hän mieheni entisestäkään tykännyt mutta käytti kyllä mieluusti kaikki mahdolliset tilanteet keksiäkseen jotain jäynää minulle. Tätä jatkui ihan siiheksi kun hän kuoli - mieheni vaimovalinta ei siis sopinut hänelle, joten ihan sama millainen nainen kyseessä.
Mieheni veljen vaimoa taas kohdeltiin kuin prinsessaa, vaikka ihan tavallinen ihminen hänkin on.
Jotkut ihmiset vain on luontojaan ilkeitä, eikä sille mitään voi.
Mun anoppi rakasti mieheni exää ja siksi ei koskaan hyväksynyt mua. Siitäkään huolimata, että miehen ja exän jutut päättyi kun ex ei oikein muistanut seurustelevansa vaan hyppi sängystä sänkyyn... aina muistettiin kehua kuinka "ihanaa oli, kun Minna kävi taas kylässä". Saattoi siis soittaa mulle erikseen kertoakseen tämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
ap
vähintään 8 vuotta
Olette olleet miehesi kanssa naimisissa jo 7 vuotta, joten exän ja hänen erosta on... mitä, vähintään 8 vuotta? Pelkäätkö exää, rikoitko liiton, onko exä ollut sinua kohtaan erityisen epämiellyttävä vai miksi et kykenee olemaan aikuinen ja seurustelemaan sivistyneesti?
Lisäksi loukkasit anoppiasi ja hänen puolisoaan käyttätymiselläsi. Ja lisäksi jätit miehesi selittelemään selittämään moukkamaisuuttasi.
En rikkonut liittoa, emme olleet edes tavanneet kun he erosivat. mieheni ei selittänyt äidilleen mitään, koska tämä ei ollut kysynyt. Kenen kanssa minun olisi pitänyt seurustella sivistyneesti? Kotona voin mieheni kanssa seurustella. Pöydässä oli meidän lisäksi ex ja 9 muuta ihmistä, joita en ollut koskaan ennen nähnyt.
Hyväksyn kyllä palstan mielipiteen, olen kaikkien mielestä kamala tyyppi, onneksi pyrin pysyttelemään poissa ihmisten ilmoilta, kun selvästi olen niin ärsyttävä.
Salaa toivon, että teidät kaikki plaseerataan puolisoidenne exien pöytiin tulivissa juhlissa. Saatte sitten nauttia sivistyneestä keskustelusta.
ap
Tällä paljastit sen mitä olet! Kuulen korvissani, kuinka kaikkeen syytön miehesi on kuulut kunniansa kotiuduttuaan. Sääliksi käy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
vähintään 8 vuotta
ap
Minulle ainakin se sopisi oikein hyvin. Mieheni ex on käynyt meillä kylässäkin. Oikein mukava ja fiksu nainen.
Vierailija kirjoitti:
Istuiko exä siis 12 hengen pöydässä ihan eri päässä pöytää vai aivan lähellä sinua?
viistosti vastapäätä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisin kironnut mielessäni anopin moukkamaisuutta mutta juhlinut normaalisti. Jos olette olleet jo seitsemän vuotta naimisissa niin mitä väliä on jollakin vanhalla exällä. Joo, tilanne oli vähän kiusallinen mutta ei mitenkään ylitsepääsemätön. Ajattelitko ollenkaan että jos anoppisi teki tuon tahallaan niin hän sai juuri sen mitä halusikin ja jos hän on niin pöljä ettei tajunnut mitä teki niin sitten sössit välisi häneen. Lisäksi teit todella paskamaisesti miehellesi. Ikävä sanoa, mutta kun toimit noin niin ainoa joka tässä hävisi olit sinä itse.
En koe hävinneeni, eipähän tarvitse enää osallistua anopin rientoihin.
Lapsellista.
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti anoppi ja miehen exä ovat ystäviä keskenään, jolloin häihin kutsuminen on ollut aivan lunnollista. Se, että sinä et voinut olla samassa tilassa miehesi exän kanssa, kertoo vain sinun mustasukkaisesta luonteestasi ja moukkamaisesta käytöksestä.
Jos miehesi tulee exänsä kanssa juttuun, niin samaan pöytään plaseeraminen oli ihan ok.
Niin ja mietin, että kuinka paljon vieraita muutenkaan oli? Oisko tilaisuus järjestetty pienimuotoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti anoppi ja miehen exä ovat ystäviä keskenään, jolloin häihin kutsuminen on ollut aivan lunnollista. Se, että sinä et voinut olla samassa tilassa miehesi exän kanssa, kertoo vain sinun mustasukkaisesta luonteestasi ja moukkamaisesta käytöksestä.
Jos miehesi tulee exänsä kanssa juttuun, niin samaan pöytään plaseeraminen oli ihan ok.
Niin ja mietin, että kuinka paljon vieraita muutenkaan oli? Oisko tilaisuus järjestetty pienimuotoisesti.
n. 70 vierasta
ap
En minä halua istua pöydässä, missä ei ole ketään tuttujani, miksi juttelisin vieraille ihmisille?
Mitä miehesi sanoi tästä katoamistempustasi?
Vierailija kirjoitti:
En minä halua istua pöydässä, missä ei ole ketään tuttujani, miksi juttelisin vieraille ihmisille?
Vaikka tutustuaksesi heihin?
Olisin käyttäytynyt kuin aikuinen.
Mennyt juhliin, nauttinut juhlista ja lähtenyt kotiin.
Ei ole minun asiani puuttua vieraslistaan tai plaseeraukseen.
Vierailija kirjoitti:
viistosti vastapäätä
Vierailija kirjoitti:
Tätä ihmisryhmää olen aina ihmetellyt.
Sen ymmärrän että tietyissä uskonnoissa nainen ei saa puhua muille miehille, kuin omalle aviomiehelle tai sukulaismiehilleen.
Mutta jos kyse on ihan suomalaisesta, niin mikä siinä on ettei tuntemattomalle uskalleta puhua?
Onko ne samaa sakkia, jotka eivät vastaa puhelimeen jos numero on vieras?
Vierailija kirjoitti:
Hän ymmärsi, ei suuttunut.
Ihmetteli miten pääsin kotiin (bussilla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
vähintään 8 vuotta
ap
Tällä paljastit sen mitä olet! Kuulen korvissani, kuinka kaikkeen syytön miehesi on kuulut kunniansa kotiuduttuaan. Sääliksi käy.
Miksi mieheni olisi kuullut kunniansa? En ymmärrä.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko häivyit yksin bussilla kertomatta edes miehellesi mitään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis oikeastiko häivyit yksin bussilla kertomatta edes miehellesi mitään?
Sanoin hänelle, että lähden nyt, kun muut jonottavat ruokaa. En ryhtynyt kuvailemaan reittivalintojani yms.
ap
Olisin jäänyt juhliin. Itsesi nolasit.