Häät - miten olisit toiminut?
Mieheni äiti meni naimisiin ja meidät oli kutsuttu häihin (olemme olleet 7v naimisissa). Anoppi oli kutsunut myös mieheni exän (heillä ei ole lapsia, eli kyse ei ollut mistään lapsenlapsikuviosta). Lisäksi meidän oli plaseerattu samaan 12 hlön pöytään tämän exän kanssa. Miehelläni on ihan sivistyneet välit tähän naiseen, mutta minusta hääkutsu oli tarpeeton ja palseeraus suorastaan moukkamaista.
Minä istuin vastaanotolla n. 30 min. Kun buffet avattiin, häivyin koko juhlista.
Mitä olisit tehnyt?
Kommentit (81)
Siis vähintään 7-vuotta sitten exäytynyt tyyppi nyrhii sua edelleen niin ettet mahdu samaan huoneeseen.... Onnea matkaan.
Minulla oli sellanen anoppi että hänen olisi voinut odottaa tekevän juuri noin, pelkästään veetuilumielessä. Ei hän mieheni entisestäkään tykännyt mutta käytti kyllä mieluusti kaikki mahdolliset tilanteet keksiäkseen jotain jäynää minulle. Tätä jatkui ihan siiheksi kun hän kuoli - mieheni vaimovalinta ei siis sopinut hänelle, joten ihan sama millainen nainen kyseessä.
Mieheni veljen vaimoa taas kohdeltiin kuin prinsessaa, vaikka ihan tavallinen ihminen hänkin on.
Jotkut ihmiset vain on luontojaan ilkeitä, eikä sille mitään voi.
Anopin häät, sinulla ei ole mitään nokan koputtamista siitä ketä hän sinne kutsuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Vai onko miehesi exä hyviä kavereita edelleen ex-anoppinsa kanssa? Se selittäisi hääkutsun, mutta plaseeraus on joka tapauksessa tökerö.
Anoppi soittelee kai exän kanssa, koska ex on "niin mukava". (minä en ole kuulemani mukaan mukava)
ap
Sinun käyttäytymisestä päätellen et todellakaan ole mukava. Tykkäsit anopistasi tai et niin sinun kannattaisi pitää hyvät välit. Jos et tule toimeen anoppisi kanssa tulee se vääjäämättä heijastumaan avioliittoosi ennemmin tai myöhemmin.
Jos sulla ja exällä ei ole ollut mitään skismaa toistenne kanssa, niin en ymmärrä reaktiota. Exä on varmaan anopin ystävä ja vieras muiden joukossa
Vierailija kirjoitti:
AP on DramaQueen
Päähenkilösyndrooma taitaa vaivata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa oudolta. Vai onko miehesi exä hyviä kavereita edelleen ex-anoppinsa kanssa? Se selittäisi hääkutsun, mutta plaseeraus on joka tapauksessa tökerö.
Anoppi soittelee kai exän kanssa, koska ex on "niin mukava". (minä en ole kuulemani mukaan mukava)
ap
Anoppisi on oikeassa, et vaikuta ja et varmasti olekaan mukava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
Ex ei ole miehen ystävä. Anoppi saa olla.
Mutta en halua istua koko iltaa exän kanssa, sorry.
ap
vähintään 8 vuotta
Olette olleet miehesi kanssa naimisissa jo 7 vuotta, joten exän ja hänen erosta on... mitä, vähintään 8 vuotta? Pelkäätkö exää, rikoitko liiton, onko exä ollut sinua kohtaan erityisen epämiellyttävä vai miksi et kykenee olemaan aikuinen ja seurustelemaan sivistyneesti?
Lisäksi loukkasit anoppiasi ja hänen puolisoaan käyttätymiselläsi. Ja lisäksi jätit miehesi selittelemään selittämään moukkamaisuuttasi.
En rikkonut liittoa, emme olleet edes tavanneet kun he erosivat. mieheni ei selittänyt äidilleen mitään, koska tämä ei ollut kysynyt. Kenen kanssa minun olisi pitänyt seurustella sivistyneesti? Kotona voin mieheni kanssa seurustella. Pöydässä oli meidän lisäksi ex ja 9 muuta ihmistä, joita en ollut koskaan ennen nähnyt.
Hyväksyn kyllä palstan mielipiteen, olen kaikkien mielestä kamala tyyppi, onneksi pyrin pysyttelemään poissa ihmisten ilmoilta, kun selvästi olen niin ärsyttävä.
Salaa toivon, että teidät kaikki plaseerataan puolisoidenne exien pöytiin tulivissa juhlissa. Saatte sitten nauttia sivistyneestä keskustelusta.
ap
En ymmärrä ongelmaasi. Aikuinen tyttäreni meni muutama vuosi sitten naimisiin ja sekä minut + nykyinen puolisoni että isänsä + hänen nykyinen puolisonsa ja sulhasen vanhemmat oli plaseerattu lähiomaisten pöytään. Ei ollut ongelma kenellekään, päinvastoin, pidän nykyisin yhteyttä exän nyxään somen kautta. Meillä oli paljon yhteisiä mielenkiinnon kohteita (luonto ym).
Vierailija kirjoitti:
Anopin häät, sinulla ei ole mitään nokan koputtamista siitä ketä hän sinne kutsuu.
ei olekaan, siksi ap poistui?
Halusitko siis jättää miehesi rauhassa juttelemaan exäsi kanssa? Vai miksi häivyit?
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sellanen anoppi että hänen olisi voinut odottaa tekevän juuri noin, pelkästään veetuilumielessä. Ei hän mieheni entisestäkään tykännyt mutta käytti kyllä mieluusti kaikki mahdolliset tilanteet keksiäkseen jotain jäynää minulle. Tätä jatkui ihan siiheksi kun hän kuoli - mieheni vaimovalinta ei siis sopinut hänelle, joten ihan sama millainen nainen kyseessä.
Mieheni veljen vaimoa taas kohdeltiin kuin prinsessaa, vaikka ihan tavallinen ihminen hänkin on.
Jotkut ihmiset vain on luontojaan ilkeitä, eikä sille mitään voi.
Kuten sinä.
Tiedoksi anoppiaan haukkuville, mies valitsee aina äitinsä kaltaisen naisen vaimokseen. Eli vittumainen anoppi, vittumainen miniä.
Itse en olisi mennyt lainkaan, pitkä pinna sulla. Tai jos asia olisi selvinnyt mulle häissä olisin lähtenyt saman tien. Olen toki 50+ v en esim 20v. Joskus lähtö on enemmän totuuden puhumista kuin suunsa avaaminen.
Eihän ongelma ole exä, vaan anoppi, joka ei pidä sinusta. Tiedän, miten epäkunnioitettu olo siitä tulee. Minua ei sentään exään verrata, mutta kälyihin. Mutta kyllä näitä on, että suku ei vaan hyväksy uutta puolisoa vuosienkaan jälkeen.
Tuolla häissä olisin tosin ollut tappiin asti oikein kiusallani. Olen ottanut linjan, että olen kuin en olisikaan ja hymyilen vaan mieheni rinnalla. Anoppi tottukoon tai kärsiköön hautaan asti. Suhde mieheeni on pääasia ja kaikki muu vain extraa.
Oletko kysynyt mieheltäsi kumpi on parempi sängyssä, sinä vai hänen exänsä?