Häät - miten olisit toiminut?
Mieheni äiti meni naimisiin ja meidät oli kutsuttu häihin (olemme olleet 7v naimisissa). Anoppi oli kutsunut myös mieheni exän (heillä ei ole lapsia, eli kyse ei ollut mistään lapsenlapsikuviosta). Lisäksi meidän oli plaseerattu samaan 12 hlön pöytään tämän exän kanssa. Miehelläni on ihan sivistyneet välit tähän naiseen, mutta minusta hääkutsu oli tarpeeton ja palseeraus suorastaan moukkamaista.
Minä istuin vastaanotolla n. 30 min. Kun buffet avattiin, häivyin koko juhlista.
Mitä olisit tehnyt?
Kommentit (81)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sellanen anoppi että hänen olisi voinut odottaa tekevän juuri noin, pelkästään veetuilumielessä. Ei hän mieheni entisestäkään tykännyt mutta käytti kyllä mieluusti kaikki mahdolliset tilanteet keksiäkseen jotain jäynää minulle. Tätä jatkui ihan siiheksi kun hän kuoli - mieheni vaimovalinta ei siis sopinut hänelle, joten ihan sama millainen nainen kyseessä.
Mieheni veljen vaimoa taas kohdeltiin kuin prinsessaa, vaikka ihan tavallinen ihminen hänkin on.
Jotkut ihmiset vain on luontojaan ilkeitä, eikä sille mitään voi.
Kuten sinä.
Tiedoksi anoppiaan haukkuville, mies valitsee aina äitinsä kaltaisen naisen vaimokseen. Eli vittumainen anoppi, vittumainen miniä.
No eikä valitse. Sehän se ongelma juuri joillekin anopeille onkin.
Minä kutsuin kaikkiin lastemme juhliin lasteni isän, josta siis olin eronnut, tyttikset miehellä saattoi vaihtua, mutta eipä se, jos lapsille oli ok, tyttiskin sai tulla, jos lapsi ei halunnut niin kutsu koski vain iskää. Tytär kutsui häihinsä isänsäkin ja yhdessä jorattiin eksäni kanssa jatkoilla, ei minkään valtakunnan ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä kutsuin kaikkiin lastemme juhliin lasteni isän, josta siis olin eronnut, tyttikset miehellä saattoi vaihtua, mutta eipä se, jos lapsille oli ok, tyttiskin sai tulla, jos lapsi ei halunnut niin kutsu koski vain iskää. Tytär kutsui häihinsä isänsäkin ja yhdessä jorattiin eksäni kanssa jatkoilla, ei minkään valtakunnan ongelmaa.
Tällä aloituksen exällä ei ollut lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli sellanen anoppi että hänen olisi voinut odottaa tekevän juuri noin, pelkästään veetuilumielessä. Ei hän mieheni entisestäkään tykännyt mutta käytti kyllä mieluusti kaikki mahdolliset tilanteet keksiäkseen jotain jäynää minulle. Tätä jatkui ihan siiheksi kun hän kuoli - mieheni vaimovalinta ei siis sopinut hänelle, joten ihan sama millainen nainen kyseessä.
Mieheni veljen vaimoa taas kohdeltiin kuin prinsessaa, vaikka ihan tavallinen ihminen hänkin on.
Kuten sinä.
Tiedoksi anoppiaan haukkuville, mies valitsee aina äitinsä kaltaisen naisen vaimokseen. Eli vittumainen anoppi, vittumainen miniä.No eikä valitse. Sehän se ongelma juuri joillekin anopeille onkin.
No kyllä valitsee, sehän se juuri onkin kun kaksi samanlaista ei tule toimeen keskenään. Aina mies valitsee äitinsä kaltaisen, katselkaa ympärillenne niin huomaatte.
Minä ymmärrän sinua Ap. Ei ole mitään syytä uskoa, että olisit kamala ihminen. Mutta kokemuksesta suosittelen kasvattamaan paksumman nahkan.
Vierailija kirjoitti:
Halusitko siis jättää miehesi rauhassa juttelemaan exäsi kanssa? Vai miksi häivyit?
*exänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se asiaa miksikään muuta, eksä on eksä ja sen kanssa, juhlissa ja muissa tilaisuuksissa kun satutaan, pitää tulla toimeen. Aikuiset ihmiset, hyvänen aika sentään.
Ja se on anopin asia, ketä häihinsä kutsuu, miniä pitää turpansa kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se asiaa miksikään muuta, eksä on eksä ja sen kanssa, juhlissa ja muissa tilaisuuksissa kun satutaan, pitää tulla toimeen. Aikuiset ihmiset, hyvänen aika sentään.
Ja se on anopin asia, ketä häihinsä kutsuu, miniä pitää turpansa kiinni.
ei kai miniä mitään sanonut, lähti häistä pois
Jos olette olleet jo 7 vuotta naimisissa, yks hailee istuuko joku exä samassa 12 hengen pöydässä.
Kerroit, että miehelläsi on ihan sivistyneet välit exäänsä Jos sinä olet ollut miehesi kanssa 7v jo naimisissa niin oletan, että yhdessä olette olleet ainakin 10v. Kerroit ettei heillä ole yhteisiä lapsia. Luulisi ettei 10 vuotta eron jälkeen ole enää minkäänlaista kontaktia exään, että voisi edes puhua mistään väleistä. Aika erikoista, että anopin ja ex-miniän välit ovat pysyneet kaikkien näiden vuosien jälkeen läheisenä. Luulisi, että ystävyys hiipuu ajan kuluessa, kun pojallaan on jo uusi elämä kumppanikin. Tietysti anoppi saa kutsua häihinsä kenet haluaa ja ehkä ajatteli, että erosta on jo niin kauan, että yhteiseen pöytään voi laittaa. Jos taka-ajatuksena oli yrittää saada poika ja exä jutustelemaan keskenään toivoen kipinän syttymistä uudelleen heidän välillään niin silloin olisin minäkin häipynyt häitä ovet paukkuen. Vaikea sanoa, kun emme voi tietää anopin motiiveista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sinä.
Tiedoksi anoppiaan haukkuville, mies valitsee aina äitinsä kaltaisen naisen vaimokseen. Eli vittumainen anoppi, vittumainen miniä.No eikä valitse. Sehän se ongelma juuri joillekin anopeille onkin.
No kyllä valitsee, sehän se juuri onkin kun kaksi samanlaista ei tule toimeen keskenään. Aina mies valitsee äitinsä kaltaisen, katselkaa ympärillenne niin huomaatte.
Potaskaa. Ehkä sinun piireissäsi on sitten noin, mutta turha yleistää.
Valitseeko myös nainen isänsä kaltaisen? Ja onko pojat sitten aina isänsä kaltaisia ja tytöt äitinsä?
Aikamoinen maailmankuva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
Ex ei ole miehen ystävä. Anoppi saa olla.
Mutta en halua istua koko iltaa exän kanssa, sorry.
ap
vähintään 8 vuotta
Olette olleet miehesi kanssa naimisissa jo 7 vuotta, joten exän ja hänen erosta on... mitä, vähintään 8 vuotta? Pelkäätkö exää, rikoitko liiton, onko exä ollut sinua kohtaan erityisen epämiellyttävä vai miksi et kykenee olemaan aikuinen ja seurustelemaan sivistyneesti?
Lisäksi loukkasit anoppiasi ja hänen puolisoaan käyttätymiselläsi. Ja lisäksi jätit miehesi selittelemään selittämään moukkamaisuuttasi.
En rikkonut liittoa, emme olleet edes tavanneet kun he erosivat. mieheni ei selittänyt äidilleen mitään, koska tämä ei ollut kysynyt. Kenen kanssa minun olisi pitänyt seurustella sivistyneesti? Kotona voin mieheni kanssa seurustella. Pöydässä oli meidän lisäksi ex ja 9 muuta ihmistä, joita en ollut koskaan ennen nähnyt.
Hyväksyn kyllä palstan mielipiteen, olen kaikkien mielestä kamala tyyppi, onneksi pyrin pysyttelemään poissa ihmisten ilmoilta, kun selvästi olen niin ärsyttävä.
Salaa toivon, että teidät kaikki plaseerataan puolisoidenne exien pöytiin tulivissa juhlissa. Saatte sitten nauttia sivistyneestä keskustelusta.
ap
Kiitos, osallistuin juuri hiljattain mieheni eksän syntymäpäiville ja tulisin mielelläni plaseeratuksi hänen viereensä. Oli tosi mukava tyyppi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla huono itsetunto vai mistä johtuu kauna exää kohtaan? Voi olla anopin ystävä ja miehesikin. Mä en koe exiä uhkana, miksi kokisin?
Ex ei ole miehen ystävä. Anoppi saa olla.
Mutta en halua istua koko iltaa exän kanssa, sorry.
ap
vähintään 8 vuotta
Olette olleet miehesi kanssa naimisissa jo 7 vuotta, joten exän ja hänen erosta on... mitä, vähintään 8 vuotta? Pelkäätkö exää, rikoitko liiton, onko exä ollut sinua kohtaan erityisen epämiellyttävä vai miksi et kykenee olemaan aikuinen ja seurustelemaan sivistyneesti?
Lisäksi loukkasit anoppiasi ja hänen puolisoaan käyttätymiselläsi. Ja lisäksi jätit miehesi selittelemään selittämään moukkamaisuuttasi.
En rikkonut liittoa, emme olleet edes tavanneet kun he erosivat. mieheni ei selittänyt äidilleen mitään, koska tämä ei ollut kysynyt. Kenen kanssa minun olisi pitänyt seurustella sivistyneesti? Kotona voin mieheni kanssa seurustella. Pöydässä oli meidän lisäksi ex ja 9 muuta ihmistä, joita en ollut koskaan ennen nähnyt.
Hyväksyn kyllä palstan mielipiteen, olen kaikkien mielestä kamala tyyppi, onneksi pyrin pysyttelemään poissa ihmisten ilmoilta, kun selvästi olen niin ärsyttävä.
Salaa toivon, että teidät kaikki plaseerataan puolisoidenne exien pöytiin tulivissa juhlissa. Saatte sitten nauttia sivistyneestä keskustelusta.
ap
Mä en seurestelisi sivistyneesti mun puolison exien kanssa. Molempien kanssa viettäisin oikein mukavan ja rennon illan. Me käydään kylässä kahdella mun puolison exällä, ja mun puoliso tulee oikein mainiosti toimeen mun exän kanssa. Niiden kanssa on aikoinaan asuttu ja eletty, joten ei ne mitään sysipa**oja ihmisiä ole.
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän sinua Ap. Ei ole mitään syytä uskoa, että olisit kamala ihminen. Mutta kokemuksesta suosittelen kasvattamaan paksumman nahkan.
Niinpä, mikään ei viittaisi Ap:n huonoon käytökseen vaan lähinnä herkkyyteen tai herkkänahkaisuuteen, jotka saattavat olla hyvinkin lähellä toisiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuten sinä.
Tiedoksi anoppiaan haukkuville, mies valitsee aina äitinsä kaltaisen naisen vaimokseen. Eli vittumainen anoppi, vittumainen miniä.
Ei hän ollut mieheni äiti vaan mieheni isän 2. puoliso.
Sinä taas vaikutat juuri sellaiselta, joka "rehellisyyden" nimissä laukoo "totuuksia" (mutta oikeasti haluaa loukata toisia).
Ilmeisesti anoppi ja miehen exä ovat ystäviä keskenään, jolloin häihin kutsuminen on ollut aivan lunnollista. Se, että sinä et voinut olla samassa tilassa miehesi exän kanssa, kertoo vain sinun mustasukkaisesta luonteestasi ja moukkamaisesta käytöksestä.
Jos miehesi tulee exänsä kanssa juttuun, niin samaan pöytään plaseeraminen oli ihan ok.
En myöskään ymmärrä ongelmaa. Meillä sukujuhlissa on exiä ja nyksiä, en ole koskaan kokenut tätä ongelmalliseksi koska nämä ovat kaikki ihan hyviä tyyppejä. Avioerot nyt vaan on nykyään niin tavallisia että luulisi näitä joka suvussa olevan. Itse olin myös ex-anoppini ystävä ja uskottu hänen kuolemaansa asti, vaikka erostamme oli kulunut jo lopuksi yli 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä, mikään ei viittaisi Ap:n huonoon käytökseen vaan lähinnä herkkyyteen tai herkkänahkaisuuteen, jotka saattavat olla hyvinkin lähellä toisiaan.
Kyllä herkkä ja herkkänahkainenkin osaa käyttäytyä jos haluaa. AP ajattelee protestoineensa anopille mutta hän itse asiassa teki todella ikävästi miestänsä kohtaan kun jätti hänet yksin juhliin.
No riippuu hieman teidän väleistä, oliko tuo tahditonta vai ei. Itseäni ei haittaisi, koska olen ihan hyvissä väleissä mieheni exän kanssa ja ollaan monissakin tilaisuuksissa mahduttu saman katon alle mm. lapsensa synttäreitä ollaan järjestetty yhdessä. Tietysti, jos meillä olisi syystä tai toisesta oikein huonot välit, saattaisin olla eri mieltä. En kuitenkaan ole mustasukkainen luonne ja yleensäkin tulen hyvin toimeen erilaisten ihmisten kanssa.
Tilanne selvisi minulle vasta juhlapaikalla. Sekä kutsu että plaseeraus.
ap