Kannattaako 45-vuotiaan naisen enää edes haeskella miestä?
Olen ollut viimeksi sinkkuna yli 10 vuotta sitten, ja silloinkin se seuranhaku oli melko masentavaa touhua. Nykyinen tinderöintikulttuuri kuulostaa vielä kauheammalta, ja kuulemma keski-ikäiselle naiselle ei ole tarjolla enää käytännössä mitään. Hetkellisesti mulla oli tässä Tinder, tarjolla tuntui olevan lähinnä vonkaajia ja juoppoja. Annanko vaan olla?
Kommentit (242)
Jos tarkoitus on nyt vain löytää mieskaveri ja hupia, voit jatkaa etsintää vielä joitakin vuosia - yksilöllisestä kannattavuudesta on mahdotonta vastata toisen puolesta.
Millainen tuttavapiiri sinulla on, tai millaisella alueella asut, jos lähipiiristäsi löytyy vain "juoppoja ja vonkaajia"? Kuinka arvokkaasti esiinnyt, jos vieras mies uskaltaa kohdella sinua halpana? Kiinnitä huomiota näihin asioihin, ja kysy vasta sitten kannattavuudesta.
Jos ajatus etsinnän kannattavuudesta stressaa sinua, et ehkä ole vielä henkisesti kypsä uuteen puolisoon.
Haluat kiivaasti tyrkyttää itsesi hyvälle miehelle, mutta et löydä mielestäsi hyvää miestä. Haaskaat kuitenkin aikaasi miehiin, joita et arvosta - käytätkö heitä itsetuntosi pönkitykseen?
Ole avoin ja rehellinen arvoissasi. Jos haluat puolison, älä rupattele vieraiden miesten kanssa mistä tahansa. Hienot naiset eivät tee niin.
Ehkä annat vaikutelman liian epätoivoisesta yrittäjästä, eikä se sytytä, saati herätä kunnioitusta. Et arvosta muita, mutta heidän pitäisi jumaloida sinua? Et tiedä, mitä haluat? Mutta kannattavaa pitäisi olla?
Vierailija kirjoitti:
Jos tarkoitus on nyt vain löytää mieskaveri ja hupia, voit jatkaa etsintää vielä joitakin vuosia - yksilöllisestä kannattavuudesta on mahdotonta vastata toisen puolesta.
Millainen tuttavapiiri sinulla on, tai millaisella alueella asut, jos lähipiiristäsi löytyy vain "juoppoja ja vonkaajia"? Kuinka arvokkaasti esiinnyt, jos vieras mies uskaltaa kohdella sinua halpana? Kiinnitä huomiota näihin asioihin, ja kysy vasta sitten kannattavuudesta.
Miten voi lukea aloituksen noin väärin? Sanottiin, että Tinderissä oli juoppoja ja vonkaajia. Ei ollut puhe omasta lähipiiristä eikä todennäköisesti asuinalueestakaan kun useimmilla se hakusäde on vähintään kymmeniä kilometrejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy se fakta, että nettideittailu on numeropeliä. Siinä voi helposti kulua kuukausia tai vuosia mutta jos jätät sen kortin käyttämättä niin voit missata sen oikean miehen.
Vai teetkö paljonkin aloitteita miehille arkielämässä?
Se on miesten homma tehdä aloite. Jos ei edes siihen pysty, on joku perässä vedettävä tossukka.
Niinkö. Onko olemassa muitakin tehtäviä jotka määräytyvät sukupuolen mukaan?
Sotiminen: tykistökranaatin iskun seurauksena kappaleiksi repeytyminen, sotavangiksi joutuminen ja kidutus, shell shockista kärsiminen lopun ikää, kaverin kuolemisen näkeminen, vihollisen ampuminen.
Nämä kaikki ovat miesten etuoikeus.
No voi byhyy. Itse te miehet olette armeijanne rakantaneet ja sodat aloittaneet, joten nauttikaa oman patriarkaattinne tuotoksista.
Ihme naisvihaa taas täynnä koko ketju ja sitten vielä joku säälittävä kiintiövolisija itkemässä armeijan kamaaluutta. Kasvakaa peräkammari-inkkelit aikuisiksi, niin kyllä teidätkin ehkä joku vielä huolii.
Riippuu ihan siitä että miltä näytät.
Jos olet hyvännäköinen, niin tuskin sinulla tulee olemaan mitään vaikeuksia löytää miestä. Jos et ole hyvännäköinen, niin voi olla aika vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy se fakta, että nettideittailu on numeropeliä. Siinä voi helposti kulua kuukausia tai vuosia mutta jos jätät sen kortin käyttämättä niin voit missata sen oikean miehen.
Se on miesten homma tehdä aloite. Jos ei edes siihen pysty, on joku perässä vedettävä tossukka.
100% samaa mieltä. Kyllä miehet tekevät aloitteen, jos ovat oikeasti kiinnostuneita.
Jos miehet eivät tee sinua kohtaan aloitteita, olet todennäköisesti hyvin matalatasoinen nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100% samaa mieltä. Kyllä miehet tekevät aloitteen, jos ovat oikeasti kiinnostuneita.
Jos miehet eivät tee sinua kohtaan aloitteita, olet todennäköisesti hyvin matalatasoinen nainen.
Pelkkä oikea kiinnostus ei kyllä riitä. Naisen tulee näyttää selkeästi vihreää valoa myös.
Ei kannata. Päiväys jo ummessa.
Vierailija kirjoitti:
Mihin edes tarvitset miestä? Eikö ole ihanaa olla oman kodin rauhassa? Ei tarvitse tehdä kompromisseja mistään, voit olla ja elää miten päin vain, tehdä kotitöitä just omalla tavallasi, voit mennä ja tulla ilman raportointivelvollisuutta, ei tule riitaa mistään kenenkään kanssa jne. Et ole kenenkään kodinkone tai palvelija. Lista on loputon.
Itse olen samanikäinen, olin avioliitossa 20 vuotta, mies jätti. En enää ikinä ota miestä riesakseni.
Tämä. Olen 43 ja erosin pitkästä parisuhteesta neljä vuotta sitten. Sen jälkeen oli lyhyt jakso, kun deittailin ja seurustelinkin kerran, mutta sitten totesin ettei parisuhde ole sittenkään mun juttu. En tiedä onko oikeasti koskaan ollutkaan, mutta nyt paremman itsetuntemuksen ja elämänkokemuksen myötä sen vasta ymmärsin. Suosittelen eroseminaaria ja tarvittaessa psykoterapiaa, jotta saa menneisyyden kanssa tilit selviksi ja hyvän henkisen tasapainon, jos ei vielä ole. Sitä saattaakin yllättyä, vaikka luuli jo tuntevansa itsensä.
T. Entinen "parisuhdeihminen"
Jos nyt eroaisin niin en etsisi miestä enää ainakaan saman katon alle asumaan. Sinkkuna parasta on juuri vapaus, ja nainen saa seksiä kyllä halutessaan ihan missä iässä tahansa jos on yhtään pitänyt huolta itsestään. Näille incelien ilkeämielisille parasta ennen -jutuille voi viitata kintaalla. Kiinnostusta on ollut ihan viime vuosinakin niin parikymppisten kuin viisikymppisen suunnasta. N46
Vierailija kirjoitti:
Kunhan etsit sitä vanhemmista miehistä etkä pilaa kenenkään nuoremman miehen mahdollisuutta perheeseen.
Ei kaikki nuoret miehet halua lapsia.
Itsekin olin jossain vaiheessa sitä mieltä että ei enää ikinä saman katon alle yhdenkään miehen kanssa. Että kevyesti voin tapailla ja ottaa rusinat pullasta. Sitten menin rakastumaan ja halusinkin koko pullan, koko sydämestäni. Joskus elämä yllättää kun sille antaa mahdollisuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, live-elämässä meneekin näin jos vaikkapa töiden tai harrastusten parissa tavataan. Mutta jossain Tinderissä on minusta kohtuutonta odottaa, ventovieras ihminen olisi sillä tavalla "oikeasti kiinnostunut" parin rivin profiilitekstistä. Se oikea kiinnostus syttyy tutustumiseen myötä jos on syntyäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos ajatus etsinnän kannattavuudesta stressaa sinua, et ehkä ole vielä henkisesti kypsä uuteen puolisoon.
Haluat kiivaasti tyrkyttää itsesi hyvälle miehelle, mutta et löydä mielestäsi hyvää miestä. Haaskaat kuitenkin aikaasi miehiin, joita et arvosta - käytätkö heitä itsetuntosi pönkitykseen?
Ole avoin ja rehellinen arvoissasi. Jos haluat puolison, älä rupattele vieraiden miesten kanssa mistä tahansa. Hienot naiset eivät tee niin.
Ehkä annat vaikutelman liian epätoivoisesta yrittäjästä, eikä se sytytä, saati herätä kunnioitusta. Et arvosta muita, mutta heidän pitäisi jumaloida sinua? Et tiedä, mitä haluat? Mutta kannattavaa pitäisi olla?
Myös muilla kuin hienoilla naisilla on oikeus etsiä sopivaa kumppania.
Vierailija kirjoitti:
Hei älä heitä kirvestä kaivoon! Itse olin suurin piirtein saman ikäinen kun olin taas sinkku, usean väärän ihmisen jälkeen. Olin jo oikeastaan alkanut hyväksyä sen että vaikka mun korteissa oli ollut paljon hyviä asioita, rakkaus ei ollut yksi niistä. Kunnes sitten, aivan salamana, elämääni astui mies ja vei mut ja sydämeni nopeasti aivan täysin. Ja minä hänen! En ollut kokenut koskaan sellaista onnea, ja tästä rakkaudesta olen kiitollinen edelleen joka ikinen päivä.
Jos SINÄ olet sinkku, miksipä jossain ei voisi olla joku yhtä kiva vastakappalekin. Näin itse yritin vaikeimpina hetkinä ajatella.
Kuinka kauan teidän suhde on nyt kestänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös muilla kuin hienoilla naisilla on oikeus etsiä sopivaa kumppania.
Mutta miettivätkö he etsimisen kannattavuutta?
Tää on laskelmoiva nainen, tää aloittaja. Toisaalta "juopoilla ja vonkaajilla" leikittelevä... 🙄
Vanhetessa, kun haluja lakkaa ilmenemästä, motiivia suhteeseen voi joutua miettimään uudelleen. Tietysti tämä perustuu ajatukseen, että asenne suhteeseen olisi naiselle epätyypillinen, ei-järkevä, primitiivinen. Jos näin kuitenkin on, voidaan lysyä, voiko 45-vuotiaan naisen motiivi olla sama vielä 5:n vuoden kuluttua, olettaen, että halukkuus on hiipunut mutta nainen ei kompensoi asiaa lääkkeellä?