Mitä tehdä kun "normaali" syöminen vaan lihottaa eikä kiinnostaisi että elämä pyörisi kaloreiden laskemisen ympärillä?
Ei myöskään kiinnosta olla kuntosalilla 5 kertaa viikossa jossakin himotreeneissä, mikä olisi se toinen vaihtoehto kaloreiden laskemiselle.
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Ala syödä shiratakia! Siinä on nolla kaloria: https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/hiilaritonta-rasvatonta-ja-k…
Hyvin itse maustamalla, esim. paistamalla paistinpannulla tästä saa todella hyvää!
Namm! Äärimmäisen herkku tuote ja käy melkein mihin vaan. Ainoa miinus että varmaan viedään käsistä kun aina loppu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Syötkö liikaa proteiinia, lihaa?
Paljon kasviksia, vähän lihaa.
Ap
... Eli ei ihme jos on nälkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä turhaan stressaamaan lihomisesta.
Minulle ruoka maistuu, herkut myös.
Kieltämättä kyllä kauhistuin kun pitkästä aikaa kävin vaaalla- 70 kg on aika paljon puolitoistametriselle.
Ahtautuneet välilevyt vaikeuttaa kävelyä eikä kuntoilu muutenkaan innosta.Niinpä. Eikö ole mahdollista olla hoikka ja hyväkuntoinen ilman että on himourheilja joka käy salilla 5x viikossa ja tekee omat prep mealsit? Ja kaveriporukassa olla se joka kieltäytyy aina syömästä kun on joku spesiaalidieetti käynnissä.
Ap
Himotreenaajana sun just ei tarvi preppailla mitään vaan käytännössä voit syödä mitä tahansa miettimättä, etkä silti liho.
Harvan kroppa kestäå himotreeniä, jos ei ole nuoresta asti harjoitellut ammattilaisen ohjauksessa.
Satakiloisena uin kovaa 8-14km viikossa, kävin salilla pari kertaa viikossa, venyttelyt lähes joka päivä, lisäksi hyötykävelyä 15-20km viikossa. Olin ylikunnossa, en saanut tehoja enempää, en kehittynyt, lihakset oli tönkkönä.
Söin normaalia kotiruokaa, vaon harvoin makeaa, kerran kuussa "roskaruokaa", en käytä alkoholia.
Kerro ihmeessä, miten paljon enemmän olisi pitänyt treenata, että olisin laihtunut?
Vierailija kirjoitti:
Paljnko painat tällä hetkellä ja pituus
Voisiko olla anoreksia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten vaan on asia hyväksyttävä. Itse syön normaalia ruokaa keskimääräistä naista enempi mutta en pahemmin herkuttele. Alkoholia juon pari kertaa kuussa. Mä pysyn jotenkin samassa painossa, kun kävelen reipasta tahtia 4-5 krt viikossa 10km lenkin.
Aivan. Eli kävelet 2 tuntia päivässä.
Ei kiinnosta.
Ap
No jos ei kiinnosta liikkua eikä rajoittaa syömistä niin ole sitten läski.
Pätkäpaastoa olisin ehdottanut, jos kiinnostaisi yrittää mitään.
Skippaan jo aamiaiset, eli syön varmaan ruoat 8-10 tunnin ikkunassa. Ei auta.
Ja taas joku 5:2 missä nähdään nälkää 2 päivää viikossa, ei kiitos.
Millaista ruokaa syöt ja minkä verran?
Paljon kasviksia. Usein käyn vegaaniruokalassa.
Jos lihaa, niin yleensä kanaa. Harvoin mitään pihviä.
Syön kyllä normaalit annokset. Siis niin että lautanen on täynnä eikä ruoan jälkeen ole nälkä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Syötkö vaaleita leipiä?
En syö juuri ollenkaam leipää. Vaaleta tai muuta.
Ap
Ihanaa kun joku kysyy :)
Minulla on vaaka kylppärissä. Noin kerran viikossa aamuisin punnitsen itseni. Jos on tullut ylimääräistä, vähennän esim. leipää, pastaa, perunaa. Kasviksia, marjoja, hedelmiä syön paljon. Leipä ja muu gluteiini pitoinen lihottaa minua. Nyt syön vain yhden (puolikas) täyskaura leivän aamulla ja yhden illalla. Päällä voita, oliiviöljyä ja viipale juustoa. Salaattiin lorotan oliiviöljyä ja syön naturel pähkinöitä pienen kourallisen päivässä. Mun pitää saada rasvaa (hyvälaatuista em.) ja proteiineja joka päivä, ne ei lihota ja pitää nälkää pois. Syön kananmunia noin 4 viikossa ja rahka-jogurtti seosta marjojen kanssa. Ruokana kalaa, lihaa, riistaa, joskus broileria (sitä ei saa luomuna, en välitä tehotuotetusta ruoasta).
Liikuntana kävely/hölkkä, pilates, kahvakuula treeni, noin 3 kertaa viikossa.
Näillä on menty monta vuotta ja vaihdevuosinakin tuntuu paino pysyvän kurissa, olo on energinen ja hyvä. Meneehän tähän aikaa ja rahaa, mutta toistaiseksi niitä ei ole mennyt sairastamiseen ja annoskoon ollessa maltillinen voi laatuun panostaa. Enkä mittaile mitään, kaloreista en tiedä mitään ja syön vain hyvää, tuoreetta ruokaa. Pari lasillista luomupunaviiniä viikossa. Joskus laadukasta jäätelöä jälkkäriksi.
Vierailija kirjoitti:
80kg 168cm
Vierailija kirjoitti:
Minulla on vaaka kylppärissä. Noin kerran viikossa aamuisin punnitsen itseni. Jos on tullut ylimääräistä, vähennän esim. leipää, pastaa, perunaa. Kasviksia, marjoja, hedelmiä syön paljon. Leipä ja muu gluteiini pitoinen lihottaa minua. Nyt syön vain yhden (puolikas) täyskaura leivän aamulla ja yhden illalla. Päällä voita, oliiviöljyä ja viipale juustoa. Salaattiin lorotan oliiviöljyä ja syön naturel pähkinöitä pienen kourallisen päivässä. Mun pitää saada rasvaa (hyvälaatuista em.) ja proteiineja joka päivä, ne ei lihota ja pitää nälkää pois. Syön kananmunia noin 4 viikossa ja rahka-jogurtti seosta marjojen kanssa. Ruokana kalaa, lihaa, riistaa, joskus broileria (sitä ei saa luomuna, en välitä tehotuotetusta ruoasta).
Näillä on menty monta vuotta ja vaihdevuosinakin tuntuu paino pysyvän kurissa, olo on energinen ja hyvä. Meneehän tähän aikaa ja rahaa, mutta toistaiseksi niitä ei ole mennyt sairastamiseen ja annoskoon ollessa maltillinen voi laatuun panostaa. Enkä mittaile mitään, kaloreista en tiedä mitään ja syön vain hyvää, tuoreetta ruokaa. Pari lasillista luomupunaviiniä viikossa. Joskus laadukasta jäätelöä jälkkäriksi.
Juuri hyvä esimerkki sellaisesta elämästä joka ei voisi kiinnostaa pätkääkään. Ruoat tarkasti suunniteltuja ja vapaa aika menee reeneihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ala syödä shiratakia! Siinä on nolla kaloria: https://www.mtvuutiset.fi/makuja/artikkeli/hiilaritonta-rasvatonta-ja-k…
Hyvin itse maustamalla, esim. paistamalla paistinpannulla tästä saa todella hyvää!
Namm! Äärimmäisen herkku tuote ja käy melkein mihin vaan. Ainoa miinus että varmaan viedään käsistä kun aina loppu
Ilmeisesti syöt kanan kanssa ? Ja vihannesten. Kokeilen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80kg 168cm
Pahoittelut, mutta tuo on kyllä paljon, ihan suoraan sanottuna. Mutta tämän tiedät tietysti itsekin. Olen melkein samanmittainen eli 166 cm, mutta painan 59 ja nyt tarkoitus tiristää vielä 2 kg pois, niin olen minulle ihannemitassa. Paras keino on yksinkertaisesti pienentää annoskokoa. Ota vaikka pienempi lautanen käyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri hyvä esimerkki sellaisesta elämästä joka ei voisi kiinnostaa pätkääkään. Ruoat tarkasti suunniteltuja ja vapaa aika menee reeneihin.
Niin, elämä on valintoja täynnä. Minä elän tällä hetkellä terveenä, hoikkana, hyväkuntoisena ja energisenä. Kolme kertaa viikossa tunnin treeni, minulle jää ainakin rutkasti vapaa-aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No yksinkertainen neuvo on edelleen se syö vähemmän. Vähemmän voi syödä monella tapaa, vaikka puolittamalla annokset, paastoamalla jne. usein se kuitenkin tarkoittaa että pien nälänsietokyky ei oo pahitteeks.
Mietipä uudelleen mitä on normaali syöminen.
Vierailija kirjoitti:
Mietipä uudelleen mitä on normaali syöminen.
Leipää, riisiä ja pastaa, pihvi, ja jälkkäriä päälle?
Jos herkuttelu on satunnaista niin ongelma lienee suomalaisille tyypillinen leipä jota vedetään välipaloina ja ruuan kyljessäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tutustu 8viikkoa.fi
Niin, eli tuollaiset jutut ovat juuri sellaiset jotka ei kiinnosta.
Eka ollaan kokoajan nälissään jollakin kitumisdieetillä, eli ne 8 viikkoa menee roskiin elämisen suhteen, ja sen jãlkeen kilot tulee takaisin ja lisääkin.
Ap
Yksi mummu kysyi laihtuneelta salaisuutta. Tämä sanoi: vain pienempiä annoksia. Kuulin vierestä, uskon tuon enkä kitudieettiä.