Mitä tehdä kun "normaali" syöminen vaan lihottaa eikä kiinnostaisi että elämä pyörisi kaloreiden laskemisen ympärillä?
Ei myöskään kiinnosta olla kuntosalilla 5 kertaa viikossa jossakin himotreeneissä, mikä olisi se toinen vaihtoehto kaloreiden laskemiselle.
Kommentit (377)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä laske kaloreita vaan vähennä hiilareita. Oletko kokeillut vhh- tai ketoruokavaliota? Niissä ei nähdä nälkää.
Olen kokeillut. Paino tulee takaisin joten ihan turhia ovat. Lisäksi niitten aikana ei jaksa tehdä mitään.
Ap
Eli laihtuminen ei kiinnosta sinua. Oikein hyvää läskilaardielämää sinulle.
Nimenomaan vähärasvainen ruokavalio laihduttaa. Rasva lihottaa tutkitusti, ei hiilihydraatit (en puhu sokerista nyt). Vegaanina en syöään juuri muuta kun pääasiassa hiilihydraatteja ja olen hyvin hoikka.
Nimenomaan juurikin päinvastoin.
Taitaa olla 50-65% hiilihydraateista, 25-40% rasvasta saantisuositus.
Aivan, tuo on suositus. Mitä sitten?
Pätkäpaasto saattaisi auttaa sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä laske kaloreita vaan vähennä hiilareita. Oletko kokeillut vhh- tai ketoruokavaliota? Niissä ei nähdä nälkää.
Olen kokeillut. Paino tulee takaisin joten ihan turhia ovat. Lisäksi niitten aikana ei jaksa tehdä mitään.
Ap
Nimenomaan vähärasvainen ruokavalio laihduttaa. Rasva lihottaa tutkitusti, ei hiilihydraatit (en puhu sokerista nyt). Vegaanina en syöään juuri muuta kun pääasiassa hiilihydraatteja ja olen hyvin hoikka.
Nimenomaan juurikin päinvastoin.
Taitaa olla 50-65% hiilihydraateista, 25-40% rasvasta saantisuositus.
Aivan, tuo on suositus. Mitä sitten?
Tais mennä väärään viestiin vastaus. Jossain puhuttiin että virallisissa suosituksissa suositellaan syömään vain hiilihydraatteja/rasvaa
Minkä ihmeen takia moni ajattelee ainoaksi liikunnaksi kuntosalin? Uinti on omalla kohdallani ollut tehokkain muoto silloin kun piti saada kiloja pois. Höttöhiilarit eli makaronit ja valkoinen riisi kokonaan pois. Peruna on ok, kun ei syö sitä liikaa. Pastaa tulee usein otettua suhteessa enemmän. Ei makeaa ollenkaan. Vihanneksissakin on eroja. Maan päällä kasvavat ja kaali ovat kevyempiä kuin juurekset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ehkä kuitenkin ravinnon puutteessa olet alipainoinen.
Jännä miten hoikkuus on tavoiteltavaa, paitsi jos se on hankittu jollain muulla tavalla mitä oma uskonto sanoo on se vaan aliravitsemusta
Hän itse sanoi olevansa hyvin hoikka. Siis alipainoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jännä miten hoikkuus on tavoiteltavaa, paitsi jos se on hankittu jollain muulla tavalla mitä oma uskonto sanoo on se vaan aliravitsemusta
Njaa, omasta mielestä joku BMI 20 ja alle on jo usein tosi hoikka. Riippuu toki paljonko lihasta jne
Vierailija kirjoitti:
Minkä ihmeen takia moni ajattelee ainoaksi liikunnaksi kuntosalin? Uinti on omalla kohdallani ollut tehokkain muoto silloin kun piti saada kiloja pois. Höttöhiilarit eli makaronit ja valkoinen riisi kokonaan pois. Peruna on ok, kun ei syö sitä liikaa. Pastaa tulee usein otettua suhteessa enemmän. Ei makeaa ollenkaan. Vihanneksissakin on eroja. Maan päällä kasvavat ja kaali ovat kevyempiä kuin juurekset.
Kaiketi luulevat että lihakset tarkoittavat terveyttä. Elikkä jos ei ole bodari niin sitten on huono kuntoinen ja siitäpä saadaankin taas hyvä tekosyy välttää kaikkea liikunta.
- Kävellä ei voi koska se on tylsää
- Hölkkääminen ei käy koska lenkkarit kuluu
- Ulkona voi sataa vettä joten siksi ei voi kävelle edes sateettomina päivinä.
- Kuntosalille pääsee mukavasti autosta
Jne jne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Njaa, omasta mielestä joku BMI 20 ja alle on jo usein tosi hoikka. Riippuu toki paljonko lihasta jne
Hyvin hoikalla ei kummoiset lihakset ole :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa. Monet urhelijat, tanssijat yms. on mielestäni hyvin hoikkia ja hyvin ne viilettää. Mutta sinähän nyt väännät vaan pikkusieluisuuttas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Jaa. Monet urhelijat, tanssijat yms. on mielestäni hyvin hoikkia ja hyvin ne viilettää. Mutta sinähän nyt väännät vaan pikkusieluisuuttas
Tuskin tuo tämän ketjun "hyvin hoikka" kuitenkaan mikään urheilija on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Tuskin tuo tämän ketjun "hyvin hoikka" kuitenkaan mikään urheilija on.
Miksi keskityt epäolennaiseen?
Vierailija kirjoitti:
Pätkäpaasto saattaisi auttaa sinuakin.
Se oli kuulemma kauheeta kun tulee nälkä
Kasvisruokavalio on paras ja terveellisin. Et voi kasviksia syömällä lihoa.
Viljat pääsääntöisesti pois. Vain VÄHÄN rasvaa ja ei todellakaan mitään ketopaskasössötystä, koska se vaan sairastuttaa ja lihottaa pidemmän päälle. Ihmiset on viime vuosina aivopesty siihen, että pitäisi vetää ylenmäärin rasvaa ja proteiinia. Kyllä pitäisi olla ihan helv--himourheilija, että sellaiset määrät kaloreita saisi kulutettua, mitä noilla ketopaskadieeteillä suositellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kun joku kysyy :)
Minulla on vaaka kylppärissä. Noin kerran viikossa aamuisin punnitsen itseni. Jos on tullut ylimääräistä, vähennän esim. leipää, pastaa, perunaa. Kasviksia, marjoja, hedelmiä syön paljon. Leipä ja muu gluteiini pitoinen lihottaa minua. Nyt syön vain yhden (puolikas) täyskaura leivän aamulla ja yhden illalla. Päällä voita, oliiviöljyä ja viipale juustoa. Salaattiin lorotan oliiviöljyä ja syön naturel pähkinöitä pienen kourallisen päivässä. Mun pitää saada rasvaa (hyvälaatuista em.) ja proteiineja joka päivä, ne ei lihota ja pitää nälkää pois. Syön kananmunia noin 4 viikossa ja rahka-jogurtti seosta marjojen kanssa. Ruokana kalaa, lihaa, riistaa, joskus broileria (sitä ei saa luomuna, en välitä tehotuotetusta ruoasta).
Liikuntana kävely/hölkkä, pilates, kahvakuula treeni, noin 3 kertaa viikossa.
Näillä on menty monta vuotta ja vaihdevuosinakin tuntuu paino pysyvän kurissa, olo on energinen ja hyvä. Meneehän tähän aikaa ja rahaa, mutta toistaiseksi niitä ei ole mennyt sairastamiseen ja annoskoon ollessa maltillinen voi laatuun panostaa. Enkä mittaile mitään, kaloreista en tiedä mitään ja syön vain hyvää, tuoreetta ruokaa. Pari lasillista luomupunaviiniä viikossa. Joskus laadukasta jäätelöä jälkkäriksi.
Juuri hyvä esimerkki sellaisesta elämästä joka ei voisi kiinnostaa pätkääkään. Ruoat tarkasti suunniteltuja ja vapaa aika menee reeneihin.
Eihän tuossa ole mitään suunnitelmallista, ihan tavallisia ruokatarpeita. Kun ostaa jääkaappiin perustarpeita, niin siellä on aina esim. rahkaa ja hedelmiä sekä kasviksia ja lihaa/kalaa/härkistä, mistä saa tehtyä lounasta tai illallista.
Itse syön kutakuinkin noin myös, tosin mun jääkaapissa oleva jäätelö ei aina ole laadukasta ;)
Vierailija kirjoitti:
Mikä on sinulle normaalia syömistä? Ainoa mikä auttoi itselläni on että syön kahdesti päivässä ja olen jättänyt aamu- ja iltapalat pois. Yksi lämmin ruoka päivässä jolloin saa syödä mitä haluaa.
no tämäkö on normaalia syömistä?
Vierailija kirjoitti:
Kasvisruokavalio on paras ja terveellisin. Et voi kasviksia syömällä lihoa.
Viljat pääsääntöisesti pois. Vain VÄHÄN rasvaa ja ei todellakaan mitään ketopaskasössötystä, koska se vaan sairastuttaa ja lihottaa pidemmän päälle. Ihmiset on viime vuosina aivopesty siihen, että pitäisi vetää ylenmäärin rasvaa ja proteiinia. Kyllä pitäisi olla ihan helv--himourheilija, että sellaiset määrät kaloreita saisi kulutettua, mitä noilla ketopaskadieeteillä suositellaan.
Nyt kyllä puhut omituisia.
En ymmärrä miten vähemmän syömällä laihtuisi,kokeilin joskus ja perseelleen meni. Kun koko päivänä oli syönyt vain kaksi perunaa,yhden lihapullan, viipaleen ruisleipää ja juonut litratolkulla kahvia niin yö meni sitten pyöriessä närästyksen ja nälkää kiljuvien suolten kanssa. Kunnes klo 2 yöllä en enää kestänyt vaan paistoin 6 munaa ja heitin juustoraasteen jämät vielä päälle. Närästi kahta kauheammin,mutta ainakin maha oli täynnä ja uni tuli. Mielummin painan sata kiloa kuin syön hiiren annoksia ja valvon yöt nälässä! Puhumattakaan siitä miten vaikea on jaksaa töissä,kun mahassa yksinäinen lihapulla etsii kaveria.
Kuka sanoo, että tarvitsee olla himotreenaja? Ensinmäkin, harrasta hyötyliikuntaa. Kävele kaikki sopivan mittaiset kauppareissut edestakaisin jne. Kävele mahdollisimman paljon joka paikkaan. Sitten voisit ruveta etsimään sinulle MIELEISTÄ liikuntamuotoa. Sellaista, jota harrastaa liikunnan ilosta, ei hampaat irvessä. Jooga, uinti, kotijumppa tms. Pienennä niitä ateriakokoja, jos niissä on varaa, siten ettei jää nälkä, joiden mukaisesti nyt syöt. Jätä mahdollisimman paljon turhia kaloreita minimiin, kuten epäterveelliset herkut ja leivän ja jogurttien puputtaminen, jne. Syö oikeaa ruokaa. Ihan varmasti saat painosi hallintaan näillä ohjeilla. Ja yritä tosiaan löytää se mieleinen liikuntamuoto, josta saisit ILOA.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten vähemmän syömällä laihtuisi,kokeilin joskus ja perseelleen meni. Kun koko päivänä oli syönyt vain kaksi perunaa,yhden lihapullan, viipaleen ruisleipää ja juonut litratolkulla kahvia niin yö meni sitten pyöriessä närästyksen ja nälkää kiljuvien suolten kanssa. Kunnes klo 2 yöllä en enää kestänyt vaan paistoin 6 munaa ja heitin juustoraasteen jämät vielä päälle. Närästi kahta kauheammin,mutta ainakin maha oli täynnä ja uni tuli. Mielummin painan sata kiloa kuin syön hiiren annoksia ja valvon yöt nälässä! Puhumattakaan siitä miten vaikea on jaksaa töissä,kun mahassa yksinäinen lihapulla etsii kaveria.
Siinä menee jonkun aikaa, että keho tottuu uuteen kalorimäärään ja vatsalaukku pienenee. Luovutit heti alkumetreillä.
vähän helppoa matikkaa 15 minuutin kävelylenkki päivittäin on yhteensä 1h 45min kävelyä viikossa. 20min lenkki päivittäin on 2h 20min viikossa, 30 min lenkki päivittäin 3,5h viikossa. Eli jo pienistä puroista tulee hyvä määrä liikuntaa ja monesti se 20-30 min on ihan pikkujuttu kävellä, kunhan on saanut itsensä kotiovesta ulos. Toki jos on ihan rapakunnossa se 15min reipas kävely on jo hyvä alku. Puhelimeen saa helposti askelmittareita, jotka seuraa päivittäistä askelmäärää, jos ei omista älykelloa, eikä sitä siihen tarvitsekaan hankkia. Kävely pistää aineenvaihduntaan tehoa, parantaa unta, parantaa mielenterveyttä etc.