Huomenna edessä pitkä bussimatka ja runsaat kuukautiset...
Menkat alkoivatkin jo. Ne ovat minulla todella runsaat. Huomenna tiedossa monta tuntia bussissa istumista. Vinkkejä?
Pari pysähdystä matkan varrekla on ja bussissa minikokoinen vessa.
Kommentit (101)
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä provo. Ne joilla oikeasti on ongelmallisen runsaat kuukautiset osaavat ennakoida potentiaalisen katastrofin eivätkä kirjoittele täällä.
Kerrotkos tarkemmin, miten katastrofi ennakoidaan?
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi. <3
Ei.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmen-lapsen-aiti-menetti-jalkansa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ibuprofeenia suosittelen minäkin. Vuorokaudessa 3x400mg ekoina vuotopäivinä. Tällä sain megamenkat kuriin, kun ennen toinen vuotopäivä oli yleensä ollut hirveä. Parhaiten auttaa, jos tietää jo etukäteen, minä päivänä vuoto alkaa ja voi aloittaa tropin ottamisen jo pari päivää ennen sitä.
Gynen ohje 3x600 Burana pahimpina päivinä.
on totta, että ibuprofeenia käytetään myös kuukautisvuodon hillitsemiseen, mutta kaikkien kannattaa suhtautua varauksella nettiohjeisiin, mitä tulee lääkkeiden käyttöön. Voi olla monia syitä miksei kannata ibuprofeenia käyttää, siksi kannattaisi aina ensisijaisesti keskustella lääkärin kanssa lääkevaihtoehdoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maxi tamponi ja kunnon side.
Mulla oli aikoinaan niin runsaat kuukautiset, että en pystynyt edes laittamaan tamponia.
Minullakin sellaiset, että jos olisi laittanut tamponin, sen olisikin voinut ottaa heti laiton jälkeen pois ja vaihtaa uuteen. Sitten ehkä olisi voinut odottaa 10 minuuttia, jonka jälkeen uusi :D Onneksi ei enää.
Jos mahdollista niin juna on parempi vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
On tämä naisen elämä kyllä ihan kamalaa :( Tällaisissa "hätätapauksissa" ehdottomasti kannattaa syödä ibuprofeeniakin (Burana). Kirjoitinkin tästä juuri johonkin ketjuun, että itselläni tuolla jatkuvalla buranan syömisellä oli kyllä karut seuraukset. Nykyisin tulen siitä aivan hirvittävän kipeäksi 2-3 vrk lääkkeen ottamisen jälkeen, jotain se on tehnyt elimistölleni :( Söin sitä aikanaan tosi paljon, koska menkat kestivät pitkään ja olivat kamalat. Kyse ei siis ollut mistään satunnaisesta käytöstä vaan neljäsosa ajasta. Mieheni on lääkäri ja hän on tuota kauhistellut: nykyisin ei todellakaan suositella tulehduskipulääkkeitä kovin kevein perustein. Niihin kuolee vuosittain Suomessakin ihan mojova määrä ihmisiä. Siis ihan satunnaisessa käytössä (kuten nyt ap:lla) ymmärrän hyvin, mutta ehdottomasti suosittelen käyntiä hyvällä gynellä. Arvauskeskuksessa saa mitä saa, mutta esim. itselläni oikeasti hyvä gyne sai migreenini lähes lakkaamaan, koska käsitti millaiset pillerit juuri minulle sopivat. Olen ikuisesti kiitollinen. Samalla tavalla voisi keksiä ratkaisun ap:n vuoto-ongelmaan.
Totta. Minulle tapahtui kerran erään leikkauksen jälkeen jonkun kiulääkkeen kanssa lähetlä piti tilanne. Sen jälkeen anestesialääkäri oli kirjoittanut papereihini kipulääkkeiden käyttökiellon. Siellä oli pitkä lista kipulääkkeitä, joita minulle ei saa antaa. Parasetamoli on käsikauppalääkkeistä ainoa ja siitäkin on sanottu, että ota vasta sitten, kun on viimeinen pakko. Onneksi omaan korkean kipukynnyksen enkä pelkää kipua. Tilanne voisi olla hirveä esim. sisarelleni, joka itkee puoli tuntia pelkästä rokotuskivusta.
Ehkä tun vuksi gyne ei aikonaan edes puhunut minulle mitään kipulääkkeistä, vaan kirjoitti suoraan tuo caprilionin tms. ja myöhemmin sain sitten tk:sta _ilmaisen_ hormonikierukan. En muista miksi se oli ilmainen, silloin ei nuoretkaan vielä saaneet ilmaista ehkäisyä. Olisiko siksi, että se oli hoito runsaisiin kuukautisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukuppi. <3
Ei.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kolmen-lapsen-aiti-menetti-jalkansa…
jos on runsaat kuukautiset, niin ei ole mitään vaaraa siitä, että kuukuppi olisi liian pitkään sisällä. Jos sitä ei nimittäin itse poista ajoissa, niin se poistaa sitten itsensä ja se lammikko vuotoa onkin sitten hauskan suuri.
Entäs jos onnibussin kuski päättää antaa mustaa makkaraa?
Vierailija kirjoitti:
On tämä naisen elämä kyllä ihan kamalaa :( Tällaisissa "hätätapauksissa" ehdottomasti kannattaa syödä ibuprofeeniakin (Burana). Kirjoitinkin tästä juuri johonkin ketjuun, että itselläni tuolla jatkuvalla buranan syömisellä oli kyllä karut seuraukset. Nykyisin tulen siitä aivan hirvittävän kipeäksi 2-3 vrk lääkkeen ottamisen jälkeen, jotain se on tehnyt elimistölleni :( Söin sitä aikanaan tosi paljon, koska menkat kestivät pitkään ja olivat kamalat. Kyse ei siis ollut mistään satunnaisesta käytöstä vaan neljäsosa ajasta. Mieheni on lääkäri ja hän on tuota kauhistellut: nykyisin ei todellakaan suositella tulehduskipulääkkeitä kovin kevein perustein. Niihin kuolee vuosittain Suomessakin ihan mojova määrä ihmisiä. Siis ihan satunnaisessa käytössä (kuten nyt ap:lla) ymmärrän hyvin, mutta ehdottomasti suosittelen käyntiä hyvällä gynellä. Arvauskeskuksessa saa mitä saa, mutta esim. itselläni oikeasti hyvä gyne sai migreenini lähes lakkaamaan, koska käsitti millaiset pillerit juuri minulle sopivat. Olen ikuisesti kiitollinen. Samalla tavalla voisi keksiä ratkaisun ap:n vuoto-ongelmaan.
miten usein söit sitä ja millaisia määriä?
No laitat tampoonin sekä ison siteen.
Ei buranaa, ibuprof. masennuslääkkeen kanssa. Neuvoi farmaseutti onneksi.
Olin Afrikassa telttaleirillä, kun oli runsaat kuukautiset. Sidettä ja tampoonia vaan kehiin.
Vierailija kirjoitti:
Pelkkä provo. Ne joilla oikeasti on ongelmallisen runsaat kuukautiset osaavat ennakoida potentiaalisen katastrofin eivätkä kirjoittele täällä.
Juu... minä ennakoin sen jäämällä kotiin neljän seinän sisäpuolle kuukautisten aikana. Sitten tajusin miten sairasta sellainen on ja rohkaistuin ja menin lääkäriin.
mulla on 2 ekaa päivää pahimmat sitten niukentee... Tuntuu et kaikki vuotaa ulos tuon 2 päivän aikana.. Mieluummin ehkä valitsisin sit suht normaalin vuodon joka kestäisi viakka sen 7 päivää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas tällainen aloitus...yök.ja sitten näihin vaan vastaillaan.
Menkat on ihan samaa verta, mitä tulee vaikka nenästä tai sormesta. Miksi se ei ällötä mutta menkat on jotain niin yökyök? Menkoissa ei ole mitään yökkäilyn aihetta, ne kertovat että nainen on terve ja valmis lisääntymään (mikä sekin on täysin normaalia). Googleta menkkahäpeä ja mieti, miten se vaikeuttaa lukemattomien naisten elämää. Ja sen jälkeen ymmärrä, miten väärin tuo lähettämäsi yök-viesti oli.
Ei se kyllä ihan samaa verta ole. Ei mulla ainakaan nenästä tai sormesta tule mitään klimppejä tai riekaleita, toisin kuin joskus kuukautisissa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tänne kirjoitat ? Ketä kiinnostaa.Minua naisena nolottaa nämä aloitukset.
Sitten sulla on työstettävää itses kanssa. Mua ei haittaa puhua naisten asioista täällä
Libressen se paksu yöside on hyvä. On myös pitkä.
Varaa lisäksi runsaasti savetteja käsien ja alapään siistimiseen. Tyhjä roskapussikin voi olla hyvä idea. Viimeksi bussin wc-säiliö oli täynä eikä käsien pesuvettä tullut. Useim se roskis on täynnä ja muitenkin hankala käyttää, jos kädet on hyvin likaiset.
Tena Pants -pöksyt kestää hyvin muutaman tunnin.