Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna edessä pitkä bussimatka ja runsaat kuukautiset...

Vierailija
06.08.2023 |

Menkat alkoivatkin jo. Ne ovat minulla todella runsaat. Huomenna tiedossa monta tuntia bussissa istumista. Vinkkejä?

Pari pysähdystä matkan varrekla on ja bussissa minikokoinen vessa.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella tyhmä aloitus.[/quote

Miksi sinä, tyhmä, eksyit tähän aloitukseen??!]

Kirjoittelevatko tänne jotkin ymmärtämättömät miehet vai ne joilla on niukat kuukautiset jotka kestää kaks päivää?

Vierailija
42/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä siellä minikokoisessa vessassakin siteen/tamponin pystyy vaihtamaan...

Ei muuten mahdu... En saa edes ovea kiinni, jollen jää reisien varaan. Jos istuisin bussin pytyllä, polvet menisi ovesta läpi. T.nainen176cm

Höh, jätä ovi auki. Huudat et ei saa kattoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaat kuukautiset

Lääkärikirja Duodecim

10.10.2022

Naistentautien ja synnytysten erikoislääkäri Aila Tiitinen

www. terveyskirjasto.fi

Ibuprofeiini 400g neljästi vuorokaudessa vähentää 20% vuotoa ja samalla helpottaa kipuja.

Vierailija
44/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi taas tällainen aloitus...yök.ja sitten näihin vaan vastaillaan.

No mitäs vielä tulit avaamaan ketjun ja kirjoittaakin piti? Haloo.

Naisilla on kuukautiset, koita kestää.

Vierailija
45/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos paljon neuvoista ja nikseistä! Joo, ferritiini on ollut 3 (!). Nyttemmin syönyt rautatabletteja ja jaksaminen hitusen parempaa.

Jos miehillä olisi kuukautiset, bussit olisi suunniteltu niin, että niissä on tilavammat vessat.

Caprilonia mulla on, ja se vöhentää vuotoa jonkin verran, tosin parina ekana päivänä vuoto on silti hyvin runsasta.

Ibuprofeiiniakin mulla olisi - en ole kuullutkaan, että se vähentäisi vuotoa. Olen ollut siinå luulossa, että tulehduskipulääkkeet (muut kuin parasetamoli) pikemminkin lisäävät verenvuotoja.

Menkkapikkareihin en ole törmännyt, täytyy katsella niitä, sitten kun menen isoille kaupoille.

Te yököttelijät, nämä ovat naisille normaaleja asioita., varsinkin jos kuukautiset ovat runsaat. Vertaistuki ja vinkit ovat usein tarpeen. Kasvakaa aikuisiksi.

Ap

Vierailija
46/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on runsaat menkat ja pärjännyt juuri maxi tamponilla ja kuukautissiteellä. Ehkä noin 5 h putkeen.

Mun runsailla menkoilla (maxitamponilla ja yösiteellä) saattaa tulvia yli jo 2 tunnin jälkeen. 😒

Vierailija
47/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä opittu neuvo:

Suurin side tuplana pitkittäin. Lisäksi sama varustus toisiin pikkareihin. Itse olen oppinut, että tuota pakettia kannattaa pitää paikallaan vaikka pyöräilyshortseilla. Sitten vasta housut.

Jos tähän lisää tamponin ja edes ne toiset pikkarit korvaa kuukautispikkareilla, niin varmaan selviää.

Vierailija
48/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imukykyisin tamponi ja imukykyisin side ja kuukautispikkarit tai jotkut tenapökät jalkaan. Jos pakko vaihtaa minivessassa, niin sitten pitää vaihtaa. Ota myös vaihtovaatteita ja vaikka joku paksu froteepyyhe persauksen alle. Jos vaatteet likaantuu, niin niitä pääsee sitten vaihtamaan niillä pysähdyksillä. Huoltsikan vessassa ainakin voi peseytyä myös.

Vierailija
49/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänne kirjoitat ? Ketä kiinnostaa.Minua naisena nolottaa nämä aloitukset. 

Jos sulla olis kikkeli niin ei nolottais? Minua yksisarvisena keijukaisena nolottaa sun kommenttis.

Vierailija
50/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkoa ajatellen kannattaa tilata kunnollisen kokoisia kestositeitä. Esim. jälkivuotoon tarkotettuja. Ovat paljon isompia kuin kaupan kertikset. Sellainen ja kuukautiskuppi, niin pärjää jo muutaman tunnin ainakin.

Vierailija
51/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden yösiteen ei tartte olla maksimi. Kaksi kolmen sarjaa peräkkäin.

Vierailija
52/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki kuukautisalushousut jotka ns supervuodolle ja lisäksi laita plustamponi ja side. Vaihtelet niitä, nuo alushousut pitää hyvin.

Noita alkkareita saa ihan Prismasta ym.

Vierailija
53/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos paljon neuvoista ja nikseistä! Joo, ferritiini on ollut 3 (!). Nyttemmin syönyt rautatabletteja ja jaksaminen hitusen parempaa.

Jos miehillä olisi kuukautiset, bussit olisi suunniteltu niin, että niissä on tilavammat vessat.

Caprilonia mulla on, ja se vöhentää vuotoa jonkin verran, tosin parina ekana päivänä vuoto on silti hyvin runsasta.

Ibuprofeiiniakin mulla olisi - en ole kuullutkaan, että se vähentäisi vuotoa. Olen ollut siinå luulossa, että tulehduskipulääkkeet (muut kuin parasetamoli) pikemminkin lisäävät verenvuotoja.

Menkkapikkareihin en ole törmännyt, täytyy katsella niitä, sitten kun menen isoille kaupoille.

Te yököttelijät, nämä ovat naisille normaaleja asioita., varsinkin jos kuukautiset ovat runsaat. Vertaistuki ja vinkit ovat usein tarpeen. Kasvakaa aikuisiksi.

Ap

Ole hyvä ap! Meitä on paljon ja hyvät vinkit on tarpeen. Tuo ipuprofeiini toimii ( lue terveyskirjasto.fi) koska nimenomaan hillitsee kuukautisten aikana vuodon määrää.

Sen sijaan asetyylisalisyylihappo eli asperiini, disperiini ohentavat verta ja lisäävät vuotoa. Siksi niitä köytetään esim. sydän -ja verenkiertosairauksissa ennaltaehkäisemään mm. veritulpan syntymistä.

Mukavaa reissua kaikesta huolimatta!🤗🌸

Vierailija
54/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautishousut, t.side ja tampax ) voit huoletta matkustaa!

Vierailija
55/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja yksi vinkki lisää: ota mukaan joku tumma/musta takki tai iso neule, jonka voi läpivuodon sattuessa kietaista vyötärölle peittämään sotkeutuneita housuja/ mekkoa/ hametta. Voit sitten pysähdyksen aikana mennä ns. peitettynä huoltsikan vessaan siistiytymään.

Vierailija
56/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cerazette ehkäisyyn. Loppui runsaat kuukautiset kokonaan.

Vierailija
57/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytin ihan vaippoja jos ei päässyt vaihtamaan. Mustat legginsit ja hame päälle, niin ei vaipan pönkötys näy.

Tätä olin tulossa ehdottamaan. Itse myös käytin pahimpina aikoina tena pantsejä öisin. Pysyy varmasti paikallaan ja imukykyä riittää. Eikä tarvi olla monta erilaista tuppoa persuksissa. Varmasti mukavampi istua tenoissa kuin ihme sideviritelmien kanssa.

Vierailija
58/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillerit niukentaa tuntuvasti kuukautisia. Ymmärrän toki, jos ne eivät sovi sinulle. Iysellä käytössä kuukautiskuppi, oletkohan ap sitä kokeillut?

Vierailija
59/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tänne kirjoitat ? Ketä kiinnostaa.Minua naisena nolottaa nämä aloitukset. 

Tämä on äitien ja naisten foorumi, miksi tänne ei kirjottaisi? Tuskin miehet osaavat neuvoa, miten selvitä kovasta kuukautisvuodosta. 

Vierailija
60/101 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi ibuprofeeni. Kyllä, vähentää todella vuotoa. Aloita jo nyt. Kuulin joskus radiossa särkylääkkeiden vaikutuksesta. En meinannut uskoa, mutta kokeilin. Toimii.

Aspiriini taas lisää veren juoksevuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kuusi