Huomenna edessä pitkä bussimatka ja runsaat kuukautiset...
Menkat alkoivatkin jo. Ne ovat minulla todella runsaat. Huomenna tiedossa monta tuntia bussissa istumista. Vinkkejä?
Pari pysähdystä matkan varrekla on ja bussissa minikokoinen vessa.
Kommentit (101)
Kuukautishousut vaikka Prismasta, lisäksi suurimman imukyvyn tamponi. Näin itse toimisin todella runsaat menkat "perineenä".
Joltain yksityiseltä lääkäriasemalta etälääkäriaika tänään ja pyydät Caprilon-reseptin. Sillä saat hillittyä vuotoa muutamaksi tunniksi, jotta pärjäät ilman siteen vaihtoa. Ja ne Tenat tai vastaavat inkontinessisuojat imevät paljon paremmin kuin mitkään siteet. Joskus olen käyttänyt jopa vauvan vaippoja, kun niitä on sattunut kaapissa olemaan. Toimii nekin siteitä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Kuukautishousut vaikka Prismasta, lisäksi suurimman imukyvyn tamponi. Näin itse toimisin todella runsaat menkat "perineenä".
Lisäksi voi laittaa sen siteen tai Tenan.
Vierailija kirjoitti:
Isot siteet+ibuprofeeni ja jatkossa haet lääkäriltä reseptin citolapramiin. Käytät sitä bussin vessaa ja otat mukaan savetteja tai muita, joilla saat pyyhittyä kunnolla.
Kyllä, mielenterveyttä täytyy tukea!
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmä aloitus.
Kyllä ne menkat sullakin vielä alkaa, ei sitä pidä hävetä. Kaikilla ei onneksi ole runsaita menkkoja riesanaan, mutta jos on, niin toisten hyvät vinkit niiden kanssa pärjäämiseksi on tarpeen.
Ibuprofeeni (Burana yms) vähentää myös vuotoa, jos ei ole traneksaamihappoa (Caprilon tms). Sen Buranan syöminen kannattaa aloittaa jo tänään.
Käytin ihan vaippoja jos ei päässyt vaihtamaan. Mustat legginsit ja hame päälle, niin ei vaipan pönkötys näy.
Ibuprofeenia suosittelen minäkin. Vuorokaudessa 3x400mg ekoina vuotopäivinä. Tällä sain megamenkat kuriin, kun ennen toinen vuotopäivä oli yleensä ollut hirveä. Parhaiten auttaa, jos tietää jo etukäteen, minä päivänä vuoto alkaa ja voi aloittaa tropin ottamisen jo pari päivää ennen sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isot siteet+ibuprofeeni ja jatkossa haet lääkäriltä reseptin citolapramiin. Käytät sitä bussin vessaa ja otat mukaan savetteja tai muita, joilla saat pyyhittyä kunnolla.
Kyllä, mielenterveyttä täytyy tukea!
Citalopram taitaa olla kyllä masennukseen?
Kun olet selvinnyt tuosta bussimatkasta, niin hae apua vuotoosi gyneltä. Ei ole normaalia sinnitellä noin rajun vuodon kanssa. Ferritiiniarvotkin varmaan aivan pohjamudissa sulla? Itselläni kuukautiset loppuivat kokonaan minipillerien avulla (tiedän, etteivät lopu kaikilla).
Tsemppiä matkaan, toivottavasti kaikki menee hyvin!
Itse käytin tampoonia, isoa sidettä ja vielä apteekista saatavia vaippahousuja. Hyvin pärjäsin ja oli turvallinen olo noissa toppauksissa.
Joku muovinen tumma istuinalusta myös, niin ei ainakaan mene penkkiin.
https://www.clasohlson.com/fi/Istuinalusta-taitettava/p/31-8252-1
Vierailija kirjoitti:
Itse käytin tampoonia, isoa sidettä ja vielä apteekista saatavia vaippahousuja. Hyvin pärjäsin ja oli turvallinen olo noissa toppauksissa.
Noita vaippahousuja voi käyttää sitten useamman kerran, jos säilyvät puhtaina. Onhan alla alushousut ja side. Eihän pitkiä housujakaan pestä joka päivä. Yöllä käytän froteepyyhettä, tulee halvemmaksi. Minulla on tätä varten useampi kirkkaanpunainen froteepyyhe.
sama
Vierailija kirjoitti:
Miksi taas tällainen aloitus...yök.ja sitten näihin vaan vastaillaan.
Itsekin luit ja vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ibuprofeeni. Kyllä, vähentää todella vuotoa. Aloita jo nyt. Kuulin joskus radiossa särkylääkkeiden vaikutuksesta. En meinannut uskoa, mutta kokeilin. Toimii.
Siis tulehduskipulääkkeet lisäävät verenvuotoa lisäämällä vuotoaikaa. Kuukautiskipua kyllä poistavat.
Vierailija kirjoitti:
Sellaiset tosi isot ja imukykyiset siteet vaan pöksyihin, itse käytin pahimpina aikoina kahta kerrallaan, koska vuoto levisi eteen tai taakse. Tietysti pysähdystauoilla nopeasti vessaan vaihtamaan side.
Hyvä, jos on edes jo menkat, kun lähtee matkalle. Minulle kävi Kreikan matkalla tosi köpelösti: edessä oli pitkä bussimatka ja ekalla pysähdyksellä parin tunnin päässä mieheni hiippaili takanani. Valkoisissa shorteissani oli koko takapuoli punainen.
Vierailija kirjoitti:
Todella tyhmä aloitus.[/quote
Miksi sinä, tyhmä, eksyit tähän aloitukseen??!]
Mulla on runsaat menkat ja pärjännyt juuri maxi tamponilla ja kuukautissiteellä. Ehkä noin 5 h putkeen.
Paksu vaippa ja lisäksi tamponi/kuukuppi.
Oikeastaan menkoissa on minimaalisesti verta. Suurin osa on muita nesteitä ja kohdun osia.