Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.
Otsikossahan se jo on.
Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.
Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.
Meneekö oikeasti näin?
Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.
Kommentit (769)
Nyt kun talo on rakennettu, voit rakentaa seksielämäsikin omin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun talo on rakennettu, voit rakentaa seksielämäsikin omin käsin.
Oikea rakkauden temppeli se apn omin käsin onneen talo.
Tosimies runkkaa omin käsin rakennetussa talossa!
Niimpä. Jos olisit rakentanut paremman talon olisi avioliittonnekin pelastunut ja olisitte nyt onnellisia hienossa omakotitalossa, jota naapuritkin kadehtisivat.
Tällä sivustolla mennään aina naisen / äidin edun mukaisesti kommenteissa.
Mies häviää aina. Mutta toisaalta, niin se on avioliitossa aina muutenkin 😂
Siksi ei avioliittoa, eikä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin se avioehto 🤔🤔🤔
Suosittelen sitä kaikille.Jännästi monet näköjään luulevat, et se on joku automaatio, et auttaa kaikkeen. Sehän ihan riippuu, mitä se sisältää. Ja onko mielestänne oikeasti oikein, jos menis niin, et toinen hoitaa kotia ja lapsia monta vuotta, menettää siinä eläkettä ja etenemismahdollisuuksia. Toinen tekee hyvää uraa, koska voi. Ja eron tullen kotihenkilö jää tyhjänpäälle. Tärkeintä, et uraohjus saa pitää työnsä hedelmät kokonaan.
Täähän se on noilla monilla jenkkipelaajilla myös. Se vaimo kotona pyörittää sitä kaikkea taustalla, jotta toinen voi sit keskittyä siihen uraan. Todellakin jää tyhjänpäälle eron myötä. Ja tää sit ok?
Avioehdon lisäksi koti-ihmiselle pitää maksaa korvausta ja eläkettä. Sitten vasta on oikeudenmukaista.
Päiväkotimaksut on niin verorahoin tuettu suomessa että se vaimokin voi mennä töihin tekemään omas uraa, usein vain eukkoja ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, minulle ei enää edes naisia, kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Niimpä. Jos olisit rakentanut paremman talon olisi avioliittonnekin pelastunut ja olisitte nyt onnellisia hienossa omakotitalossa, jota naapuritkin kadehtisivat.
Törkeä, sysi-ilkeä kommentti. Mene lääkäriin.
Huom: akka tässä on PETTÄNYT miestään, joka rakensi taloa omalle perheelleen. Akat on ilkeitä, itserakkaita, ahneita, valehtelevia, kiittämättömiä, kaiken rohmuavia tunkioita. Miehenä en ikinä uskaltaisi avioitua tyhjätaskun kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Huom: akka tässä on PETTÄNYT miestään, joka rakensi taloa omalle perheelleen. Akat on ilkeitä, itserakkaita, ahneita, valehtelevia, kiittämättömiä, kaiken rohmuavia tunkioita. Miehenä en ikinä uskaltaisi avioitua tyhjätaskun kanssa.
Ja kuinkas paljon miehet on historian saatossa pettäneet, rais kanneet ja tap paneet vaimojaan?
Kummasti ne miessukupuolen omat tekemiset unohtuu teiltä näissä kommenteissanne...
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/nostalgia/1930-ja-1994-olivat-hy…
1930-luku
1930 uusi avioliittolaki voimaan: aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta ja hänellä on oikeus omaan omaisuuteen
Nainen on ollut lähes orjan asemassa ja miesten alistamana ja miehesten mielestä naiset on niitä pahoja :D
Ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä miten sokeita suurin osa miehistä on oman sukupuolensa tekemisille
Vierailija kirjoitti:
Hyvä! Tuollaisella ajatusmaailmalla varustetun miehen on todellakin parempi olla ilman parisuhdetta ja lapsia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten ihmetellään miksi miehet välttelevät naisia. Minä ihmettelen miksi miehet vieläkin jaksavat suhtautua inhimillisesti vihollisiinsa.
Ja kyllä, feminismi on tehnyt naisista miesten vihollisia.
Kyllä! Tasa-arvo on syvältä. Naisten pitää alistua taas ja olla täysin miesten armoilla... Vai...?
Höpö höpö feminatzi, minulle kyllä käy EHDOTON TASA-ARVO!
Se taas ei tunnu käyvän feministeille, kas kummaa.
Keille helvatan feministeille? Minkälaisia tunnet? Tuskin yhtään ketään. Uskotko, ei ole mitään yhtä feministien hallitusta, jotka sit päättää kaikenlaista sun pään menoks.
Miehillä ollut niin selkeä ylivalta kaikkeen niin pitkään, et pienikin muutos siihen saa jotkut ihan paniikin valtaan. Mikä sinun elämässä on konkreettisesti huonontunut tasa-arvoistumisen myötä?Tuo miesten ylivalta, eli patriarkaatti, on feministien salaliittoteoria joka EI OLE TOTTA! Feminismi on harhaiselle perustalle rakennettu poliittinen ääriliike!
Voi olla feministisiä liikkeitä, mutta feminismi ei itsessään ole mikään yhtenäinen liike.
Feminismin ansiosta kuitenkin naiset ovat mm. saaneet äänioikeuden, oikeuden hallita omaa omaisuuttaa naimisiin mennessään, äitiysvapaa, äitiyspakkaus, päiväkotijärjestelmä ym. ym. Tässä historiasta muutama esimerkki ja ne kaikki ovat hyödyttäneet koko yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
https://kotiliesi.fi/ihmiset-ja-ilmiot/nostalgia/1930-ja-1994-olivat-hy…
1930-luku
1930 uusi avioliittolaki voimaan: aviovaimo vapautuu miehensä holhouksesta ja hänellä on oikeus omaan omaisuuteen
Nainen on ollut lähes orjan asemassa ja miesten alistamana ja miehesten mielestä naiset on niitä pahoja :D
Ei koskaan lakkaa hämmästyttämästä miten sokeita suurin osa miehistä on oman sukupuolensa tekemisille
Pitäiskö sinunkin tulla jo pois sieltä 30-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
Varmaan onkin parasta, jos ajattelet avioliittoa jonakin, jossa pitää voittaa toinen. Se ei ole mikään kilpailu, jossa pelataan toisiaan vastaan, vaan siinä pelataan samassa joukkueessa.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että vaimosi löysi uuden rakkauden, eikä tarvitse enää kuunnella lapsenomaista saarnoja siitä kuka rakensi talon ja kuka määrää.
Niin miehen ei tarvitse enää kuunnella päällepäsmäriä joka kuvittelee tekevänsä jonkun palveluksen ylikansoittamalla maailmaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ylipäätään on pakko mennä naimisiin, niin tehkää hyvät ihmiset se avioehto ja mainitkaa siihen ehdottomasti myös nykyiset ja mahdollisesti avioliiton aikana perustettava yritystoiminta.
Kumpikin pitää omansa, eikä ole oikeutta toisen omaisuuteen. Ja jos toinen rakentaa ja maksaa talon, niin se on hänen mahdollisen eron tullen.
Nykyään moni liitto päättyy salasuhteeseen / pettämiseen ja aikuisten riitaan vedetään lapset ja kaikki mukaan.
Itse olen myös eronnut. Vaimo petti ja jätti. Mutta, tehtiin ositus siitä huolimatta sovinnossa, kumpikin piti oman omaisuutensa, ei riidelty. Lapsista tehtiin yhteishuoltajuus vapaalla keskinäisellä sopimuksella, en maksa elatusmaksuja. Lapset on molemmilla noin 50/50 ja yhdessä hankitaan, mitä lapset tarvii. Lastenvalvojalle tämä sopi tietenkin, kun lapset on hyvin hoidettu. Vanhemmat saavat sopia asiat keskenäänkin.
Vaimosi siis rakastui toiseen ja halusi eron?
No, aika nätisti sinä muotoilit asian... Kyllä se oli enemmänkin niin, että puolen vuoden salasuhde, törkeää pettämistä, valehtelua.... Yritin useasti kysyä mikä on, kun käyttäytyy oudosti. Työkiireitä, oli vastaus.
Joo, kai se siihen rakastuikin. Mutta en tiiä, oikeuttaako se pettämisen kaikkine ikävine asioineen.Toinen asia on sitten ne lapset. En voi väkisin toista pitää. Jos vaimo halusi mennä, niin millä sen estää? Ei millään. Ei jäänyt muita vaihtoehtoja, kun yrittää lasten eteen tehdä se, mikä tehtävissä on.
Ikuisesti minua jää harmittamaan perheemme hajoaminen, se ei ollut se, mitä olisin lapsille tai ylipäätään perheellemme halunnut käyvän.
Juu ymmärrän oikein hyvin, että se harmittaa. Mietin vaan sitä, että joskus sille ei vaan voi mitään, että toiseen rakastuu.
Ystävälleni kävi niin. Hän tosin oli ns. haku päällä, vaikka oli naimisissa. Se on ollut kova pala exälle ja lapsille. Omat hiukseni harmaantui, kun surin heidän eroaan niin paljon. Olimme pariskuntina ystäviä ja jouduin alkuun salata sen salasuhteen myös mieheltäni. Se oli kamalaa aikaa. Ja osoitus siitä, ettei noi touhut kosketa vain sitä pariskuntaa.
Olen edelleen ystävä tän ystävättären kanssa. Olemme pojan kummeja. Uusi suhde ollut olemassa kohta kakskytvuotta. Olen joutunut sen jossain vaiheessa hyväksymään. Kun tavallaan ei ole mun asia.
En siis toivo tällaista kenellekään. Ihmismieli on kummallinen. Aina ei ole tyytyväinen, vaikka periaatteessa asiat olisi hyvin. Sen on kamalaa, mutta toista ei silti kannata tuomita liian syvästi. Ellei sit ole systemaattinen sarjapettäjä.
Vierailija kirjoitti:
Tätä palstaa ei kannata pitää ihmisen mittana. Itse olen kyllä usein naisten puolella näissä naiset vs. miehet keisseissä. Onhan se hyvä, ettei kaikki naiset aina toisia naisia v*haa.
Tässä tapauksessa vaikea ottaa kantaa, kun ei ole kuullut sen toisen osapuolen kantaa (kuten täällä koskaan). Lähinnä mietityttää tuo: tein hulluna töitä, samalla rakensin omin käsin talon, kuskasin lapset, tein ruuat, vaimo ei tehnyt mitään
...ei ole uskottava stoori tää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kuinkas paljon miehet on historian saatossa pettäneet, rais kanneet ja tap paneet vaimojaan?
Kummasti ne miessukupuolen omat tekemiset unohtuu teiltä näissä kommenteissanne...
Hiukan kauas menee tästä alkuperäisestä ketjusta ohi nyt.
Tämä! Vähenisi se miestenkin kullin jakaminen eli l o r t t o i l u jos petturimies joutuisi luopumaan omaisuudestaan petetyn hyväksi