Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rakensin perheelle omakotitalon omin käsin - vaimo vaatii erossa talosta puolet itselleen.

Vierailija
06.08.2023 |

Otsikossahan se jo on.

Rakensin muutama vuosi takaperin itse omin käsin töiden ohella perheelle omakotitalon. Olen rakennus- ja talotekniikkka-alan yrittäjä, joten kaikki on itse tehtyä - lakien ja pykälien mukaan.

Nyt erossa vaimon juristi ja kiinteistönvälittäjä laskee, että eihän sillä mitää väliä ole, että raadoin pitkää päivää ja tuotin perheelle puoli-ilmaisen talon pään päälle, vaan joudun jumalaut maksaan omasta työstäni vaimolle! Siis tein itse ja säästin, jotta vaimo voi nyhtää talon reaalihinnan mukaisen osuuden minulta nyt.

Meneekö oikeasti näin?

Kuitenkin eron syykin on se, että vaimo petti. Olin kuulemma liikaa töissä... Nyt pitäisi sitten maksaa siitä, että tein perheelle elantoa, saatiin hieno koti, hienot autot, lapsille kalliit harrastukset. Kaikki tuo tietysti jatkuu, mutta ei luonnollisesti vaimon osalta, joka hyppäsi kelkasta.

Kommentit (769)

Vierailija
481/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina avioehto kuntoon, ennen alttaria !

Vierailija
482/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen on hoitanut lapset ja kodin, ja menee ihan oikein, että puolet kuuluu vaimolle.

Mitäpä te kotiäipät tuumaisitte, kun mies sanoisi teille "Menepä sinä akka töihin tienaamaan, niin minä jään hoitamaan kotia ja lapsia."?

Ja se ei nyt kelpaa selitykseksi että mies ei muka osaa siivota, kokata tai hoitaa lapsia, joten sen takia äipän on pakko "uhrautua" ja jäädä kotiin. Myöskään se ei kelpaa selitykseksi että miehellä on 10-kertainen palkka akkaan verrattuna, joten fiksumpaa kun mies käy töissä.

Nyt on kyse siitä, että naiset varsin mielellään jää kotiin loisimaan, koska se on mukavampaa kun töissä raataminen. Ja silti nämä kotiäidit uhriutuvat ja vinkuvat kuinka tekevät tärkeää työtä kotona ilman palkkaa... Niin no... Mies se kuitenkin on joka tuo rahan pöytään. Ilman miehenne rahoja olisitte kadulla kerjäämässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
483/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Polta koko paska tai aiheuta tyyliin vesivahinko sinne

Jep! Omiin muroihin kuseminen kannattaa ihan aina! Peukkua!

Josä rakennat hiekkalinnan tai lumiukon, ni sä saat sen rikkooki.

Josä ostat telsun kolmella donalla tost noi vaan, ni sä voit kostoks pistää sen paskaksi lattialle, jos perhe mölisee ja vittuilee. Kävelet vaan ohi ja kiskaset sen lattialle.

Sä ostit sen ja sä rikot sen.

Vankilapsykologina kesätöissä tällaista asennetta oli käsittämättömän paljon asiakkailla. Sääliksi kävi.

Persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä on valitettavan paljon ja varmasti vankiloissa yliedustettuina

Vierailija
484/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voisit koettaa laskea työtuntiesi määrän ja arvon ja yrittää josko se osuus laskettaisiin sinun hyväksesi. Exäsi tuskin olisi taloa osannut rakentaa.

Hae yksinhuoltajuutta, osaat sinäkin ne muksut päiväkotiin viedä. Exä maksaa sulle sitten elareita. Aina voi kokeilla.

Vierailija
485/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas ne lapset hoiti kun sinä kävit töissä ja rakensit sitä taloa?

Milläs se perhe olisi elänyt ja millä olisi saanut omakotitalon, ilman että mies käy töissä? Ei se vaimon kotona loisiminen leipää pöytään tuo. Miehen on PAKKO käydä töissä,kun nainen makaa kotona ja "hoitaa lapsia."

Onko omakotitalo pakollinen? Halusiko vaimo nimenomaan omakotitalon vai oliko se enemmän miehen toive? Lasten hoito ei muuten ole loisimista, tämän tietäisit mikäli sinulla olisi lapsia. Jos se olisi loisimista niin kukaan ei maksaisi niille tarhantädeille palkkaa.

Ja jos se lasten hoito on vaan loisimista niin miksi miehet eivät ole sankoin joukoin jääneet lasten kanssa kotiin loisimaan ja elelemään helppoa elämää :D

Ja edelleen, jos mies olisi joutunut itse ne lapsensa hoitamaan niin ei olisi sitä taloa, koska jonkun ne lapset täytyy hoitaa sillä aikaa kun mies sitä taloa rakentaa

Vierailija
486/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Josä ostat telsun kolmella donalla tost noi vaan, ni sä voit kostoks pistää sen paskaksi lattialle, jos perhe mölisee ja vittuilee. Kävelet vaan ohi ja kiskaset sen lattialle.

Vankilapsykologina kesätöissä tällaista asennetta oli käsittämättömän paljon asiakkailla. Sääliksi kävi.

Persoonallisuushäiriöisiä ihmisiä on valitettavan paljon ja varmasti vankiloissa yliedustettuina

No onhan se varmaan ikävää kun on ihmisiä kenen tunteilla, ajalla,  rahoilla yms. ei pelleillä ja saa mitä ansaitsee. 

Vierailija
487/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on hoitanut lapset ja kodin, ja menee ihan oikein, että puolet kuuluu vaimolle.

Mitäpä te kotiäipät tuumaisitte, kun mies sanoisi teille "Menepä sinä akka töihin tienaamaan, niin minä jään hoitamaan kotia ja lapsia."?

Ja se ei nyt kelpaa selitykseksi että mies ei muka osaa siivota, kokata tai hoitaa lapsia, joten sen takia äipän on pakko "uhrautua" ja jäädä kotiin. Myöskään se ei kelpaa selitykseksi että miehellä on 10-kertainen palkka akkaan verrattuna, joten fiksumpaa kun mies käy töissä.

Nyt on kyse siitä, että naiset varsin mielellään jää kotiin loisimaan, koska se on mukavampaa kun töissä raataminen. Ja silti nämä kotiäidit uhriutuvat ja vinkuvat kuinka tekevät tärkeää työtä kotona ilman palkkaa... Niin no... Mies se kuitenkin on joka tuo rahan pöytään. Ilman miehenne rahoja olisitte kadulla kerjäämässä.

Olen mies ja eri mieltä. Olin kahden lapsen kanssa kotona, kun vaimo sai hyvän työpaikan ja lähti töihin. Ei se helppoa ollut 2 vuotiaan ja 9 kk kanssa. Kivaa, mutta ei kyllä mitään loisimista. Kokkaamiset ja muut päälle. Kaupassa käyntikin on kahden lapsen kanssa melkoinen saavutus. Kokeilepa,

Vierailija
488/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimosikin pusersi yhteiset lapsenne maalmaan omalla pimpallaan. Eli hän ilmeisesti saa pitää lapset?

Vierailija
489/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onhan se varmaan ikävää kun on ihmisiä kenen tunteilla, ajalla,  rahoilla yms. ei pelleillä ja saa mitä ansaitsee. 

Joko väkivaltahullu on taas täällä hehkuttamassa omia väkivaltafantasioitaan? Mistä vetoa, että sinä olet oikeasti mies ja olet hakannut akkasi ainakin kertaalleen, ellet useamminkin.

Takana ainakin yksi linnatuomio väkivallasta, ellei useampikin. Harmi etteivät saaneet hoidettua tuota mentaalipuoltasi siellä kuntoon...

Toivottavasti akkasi otti ja lähti (hengissä)

Vierailija
490/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Milläs se perhe olisi elänyt ja millä olisi saanut omakotitalon, ilman että mies käy töissä? Ei se vaimon kotona loisiminen leipää pöytään tuo. Miehen on PAKKO käydä töissä,kun nainen makaa kotona ja "hoitaa lapsia."

Onko omakotitalo pakollinen? Halusiko vaimo nimenomaan omakotitalon vai oliko se enemmän miehen toive? Lasten hoito ei muuten ole loisimista, tämän tietäisit mikäli sinulla olisi lapsia. Jos se olisi loisimista niin kukaan ei maksaisi niille tarhantädeille palkkaa.

Ja jos se lasten hoito on vaan loisimista niin miksi miehet eivät ole sankoin joukoin jääneet lasten kanssa kotiin loisimaan ja elelemään helppoa elämää :D

Ja edelleen, jos mies olisi joutunut itse ne lapsensa hoitamaan niin ei olisi sitä taloa, koska jonkun ne lapset täytyy hoitaa sillä aikaa kun mies sitä taloa rakentaa

Oma miespuolinen sukulaiseni oli yrittäjä ja halusi välttämättä omakotitalon. Oli jatkuvasti töissä ja vaimo käytännössä yksinhuoltaja. Mies vapaa-ajalla lähinnä kaljoitteli ja rassasi autotallissa moottoripyöräänsä. Ei paljon vaimon ja lasten asiat kiinnostaneet. Toki perusteli ylitöitään "perheen parhaalla."

Lopulta vaimo kyllästyi olemaan mieslapsen kanssa ja otti eron.

Tarinan opetus: ei se talo paljoa vaimon mieltä lämmitä, jos siellä on vain yksin lasten kanssa kun mies joko ylitöissä tai omissa harrastuksissaan. Suurin osa naisista toivoo että puoliso osallistuisi mahdollisimman tasapuolisesti lasten-ja kodinhoitoon ja se omaisuuden kerryttäminen on toissijaisempi asia, etenkin jos se johtaa siihen että vaimo on käytännössä yksinhuoltajan asemassa

Vierailija
491/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma miespuolinen sukulaiseni oli yrittäjä ja halusi välttämättä omakotitalon. Oli jatkuvasti töissä ja vaimo käytännössä yksinhuoltaja. Mies vapaa-ajalla lähinnä kaljoitteli ja rassasi autotallissa moottoripyöräänsä. Ei paljon vaimon ja lasten asiat kiinnostaneet. Toki perusteli ylitöitään "perheen parhaalla."

Lopulta vaimo kyllästyi olemaan mieslapsen kanssa ja otti eron.

Tarinan opetus: ei se talo paljoa vaimon mieltä lämmitä, jos siellä on vain yksin lasten kanssa kun mies joko ylitöissä tai omissa harrastuksissaan. Suurin osa naisista toivoo että puoliso osallistuisi mahdollisimman tasapuolisesti lasten-ja kodinhoitoon ja se omaisuuden kerryttäminen on toissijaisempi asia, etenkin jos se johtaa siihen että vaimo on käytännössä yksinhuoltajan asemassa

Näinpä. Ja sitten myös se, että kiireinen, äreä mies, joka ei koskaan ole kotona, tuskin myöskään tyydyttää vaimoaan seksuaalisesti. Mies joka nuolee naiselleen orgasmin päivittäin ja antaa riittävää yhdyntää, pitää vaimonkin tyytyväisenä.

Vierailija
492/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli vaimo on ollut YH koko sen ajan mitä olet taloa rakentanut. Ei ihme ettei pinna kestänyt kun et näe asiassa ongelmaa.

Ei taloa kovin kauan rakenneta 😂. Täällä mammat keuhkoaa kuin talonrakennus olisi iäisyysprojekti.

Harmillinen tilanne, ap. Avioon mennessä kannattaa aina ajatella se pahin skenaario myös ja tehdä avioehto.

Vierailija
493/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missäs ihanneyhteiskunnassa sinä elät, kun sinulle naiset ovat noin riippuvaisia miehistä ja siks niiden pitäis alistua ihan mihin vaan?

En tunne yhtään kotiäitiä. Kaikki mun tuntemat naiset ovat koulutettuja ja töissä.

Miesten ei ole työnsä puolesta ollut helppo jäädä kotiin lapsia hoitamaan, halusivat tai ei. Nyt lailla on siihen pyritty puuttumaan, ja osa miehistä vinkuu silti.

Jokainen mies, joka koti-isäks on ikinä jäänyt (minun tuntemat) eivät ole kokeneet sitä loisimiseksi. Ovat kokeneet sen raskaaksi ja arvokkaaksi työksi. Ovat löytäneet omat keinot "selviytyä" arjesta. Eräskin isä kävi lapsensa lounaan kuittaamassa kahvilassa karjalanpiiraalla. Joka ikinen arkipäivä. Itse sai siinä ulkoilua ja kahvihetken samalla. Keinonsa kullakin.

Vierailija
494/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli vaimo on ollut YH koko sen ajan mitä olet taloa rakentanut. Ei ihme ettei pinna kestänyt kun et näe asiassa ongelmaa.

Ei taloa kovin kauan rakenneta 😂. Täällä mammat keuhkoaa kuin talonrakennus olisi iäisyysprojekti.

Harmillinen tilanne, ap. Avioon mennessä kannattaa aina ajatella se pahin skenaario myös ja tehdä avioehto.

Jaajaa, jos talon rakentaa tuosta vaan, ihan hetkessä, vaikka päivässä siihen voi käyttää vain sen 2-3h aikaa (ottaen huomioon, et ap hoiti lapset siinä ohessa, omien sanojensa mukaan), niin mitä siitä talosta sit niin keuhkotaan? Eihän se ole sit kummonen saavutus.

Vierailija
495/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä jos sattuisi vaikka jonkinlainen onnettomuus? Esim t u l i p a l o

Vierailija
496/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Narsissistin vaan tapaisit, kuka osaa hyvin teeskentellä ja todellisuudessa onkin vaan onnenonkia. Sinusta teki uhrin. Niiten käsissä kakki joutuvst aiemmin tai myöhemmin uhreiksi. Mitä nopeammin pääset eroon tämmöisesta ja aloitat uuden elämän, sitä helpommin pääset. Ole huolellisempi seuraava naista kohdatessa. Miehiä on samanlaisiä onnenonkijoita ja naisten huväksikäyttäjiä. Kunnolliset naiset, miehet ja ihmiset? +! Varokaa niitä kehitysvammaisia olentoja, kdtkä kulkevst meidän joukpssa ihmisen ulkomuotoa omasvana, mutta on äö osamäärältä puolet teidän kenkänumerostanne. He ovat hyviä näytteliöitä ja teeskenteliöitä., että saisivat viety teiltä kaikki- rahasn, omaisuuden, perheen, onnen, terveyden, ja lopulta hengen ja elämän.

Vierailija
497/769 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No aika tuore oo tapaus vielä, tuo pettäminen sattui viime jouluna ja eroa viritelty nyt kesästä asti. Vaimo on ollut jo kerran aiemmin naimisissa ja sillä oli riitaisa ero. Lapsia niille ei kerennyt tulla. Avioehto meillä on ja sen mukaan molemmat pitää tuomansa asiat.

Asianajaja mulla on, mutta on suosittu ja ei ole ehtinyt ottaa kantaa asiaan vielä. Tuon vaateen sain viikolla.

Kuitenkin muuten meni hyvin, vaimo päätti pettää. Oli kai useammankin kerran.

Toki vaimo hoisi lapsia, kun ei suostunut töihin menemään. Yritin firmani alkuaoikoina, että menisi töihin, kun ei ollut yhtään rahaa, mutta halusi hoitaa lapsia. Eikä noille akateemisille oikein taida olla omia töitä.

Kuitenkin lasten nukutus ja iltaharrastuksiin vienti oli poikkeuksetta minun heiniä. Samoin vein lapset aamulla kouluun. Vaimo sai nukkua 7 asti, minä heräsin aina 4:30 hoitaan paperihommia. Vaimo pääsi nukkumaan aina 22:30, minä vasta 23:00. Vaihdoin autoihin renkaat, korjasin laitteet ja polkupyörät ja käytin joka aamuna koiran lenkillä. Mutta syytönhän rouva siihen oli.

Meinaavat, että silti vaimolle kuuluu enemmän vaikka on avioehto.

Taas joku nainen on kirjoittanut Nyyrikki tarinansa, lehti johon vuosikymmeniä sitten sai kertoa satuja rakkaudesta. Tämä talonrakentaja on aivan varmasti nainen, kukaan mies ei kirjoita tuolla tavoin. Toki toki....

Vierailija
498/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniko mies haluaisi jäädä kotiin pikkulasten kanssa samalla kun vaimo käy töissä?

Aika harva, mitä olen kuullut.

Moni nainenkaan ei sitä aikaa meinaa jaksaa sitä aikaa kotona. Pikkulapsiaika yksin kotona voi olla raskasta eikä muiden tapaaminen, kerhot ja leikkipuistot välttämättä siihen auta.

Miksi lasten kasvatustyötä kutsutaan makaamiseksi ja loisimiseksi silloin, kun sitä tehdään omien lasten kanssa?

Vierailija
499/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä täällä taas on miesvihassa kylpeviä, katkeroituneita akkoja. Onko mikään ihme kun jäitte yksin.

Ja naisvihaahan tässä ketjussa ei ole ollut yhtään, mitä nyt muutamaan kertaan todettu että pettävän "akan" saa tap paa vaikka veitsellä...Aina projisoitte naisiin sen oman vihanne ja katkeruutenne

Onneksi sinunkaltaiset miehet jäävät aina lopulta yksin. Naisvihanne nimittäin näkyy teistä ulospäin

Olen nainen. En tosin katkeroitunut niin kuin sinä. Keskustelussa on enemmän miesvihaa sinun kaltaisilta ihmisiltä. Suosittelen hakemaan apua, tuollainen katkeruus voi viedä sinulta hengen.

Kyllähän sä olet kaunainen ja katkeroitunut, se huokuu jokaikisestä viestistäs mitä tänne oot laittanut. Sitäpaitsi kukaan nainen ei puhu miesvihasta täällä :D

Sä olet se sekopää tässä keskustelussa joka tarvis psykiatrista apua...Harmi kun kaikenmaailman avohoitopotilaat kulkee vapaana

Olen kirjoittanut tänne kaksi viestiä, tämä on kolmas. Minä puhun miesvihasta. Kärsitkö mielenterveysongelmista, vai mikä on hätänä?

Vierailija
500/769 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mies ja eri mieltä. Olin kahden lapsen kanssa kotona, kun vaimo sai hyvän työpaikan ja lähti töihin. Ei se helppoa ollut 2 vuotiaan ja 9 kk kanssa. Kivaa, mutta ei kyllä mitään loisimista. Kokkaamiset ja muut päälle. Kaupassa käyntikin on kahden lapsen kanssa melkoinen saavutus. Kokeilepa,

No täällä on toinen mies, ja taas eri mieltä. Olin myös kahden lapsen kanssa kotona, kun vaimo kävi töissä. Lapset olivat hiukan vanhempia, eli 3,5 v ja 11 kk, kun vaimo lähti töihin. Minusta oli ihan mukavaa ja helppoa. Kokkasin, hoidin kodin, lapset ja lemmikin. Vaimo tuli valmiille ruoalle. Kävin tietenkin kaupassa, pesin pyykit jne. Tein vieläpä pientä remonttia siinä sivussa iltaisin koko ajan. Toki nämä asiat täytyi tehdä, mutta silti jäi ihan eri lailla aikaa huokaista kuin töissä, joissa on aina kiire. Pitemmän päälle tilanne oli tietysti mahdoton, koska rahantulo oli vähäistä, mutta jos vaimolla olisi ollut hyvä työpaikka / palkka, olisin jäänyt koti-isäksi helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi