Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut aikaan säästöjä?

Vierailija
05.08.2023 |

Ihan arkisilla muutoksilla? Oletko ihan laskenut paljonko joku muutos säästää vaikka vuositasolla?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun säästöni on vapaaehtoinen eläkevakuutus. En ole muutenkaan tuhlailevaisuuteen taipuvainen, enkä materian perään. Meillä on velaton talo, mulla pieni palkka ja olen osa-aikaeläkkeellä, silti pärjään ( pärjäämme ) hyvin. Tykkään opiskelevia nuoriamme auttaa rahallisesti ennemmin, kuin itseeni ns.tuhlata.

-oli ehkä ohis, sori 😊

Vierailija
2/47 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kukaan? Vaikka harva se päivä täällä jaetaan säästövinkkejä, työttömyys uhkaa, uusi elämä ja rikastuminen alkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jättänyt pois alkoholin, siinä säästää vuositasolla kulutuksesta riippuen, paljonkin.

Jokainen voinee laskea omalta kohdaltaan vaikka normiviikon ja arvioi vuosikulutuksen.

En ole koskaan maksanut elokuvakanavista tai musiikin suoratoistopalveluista.

Jos heittelee kymppejä sinne tänne niin oma valinta.

Noutoruoka tai ravintolasyöminen minimissä.

Joku ajattelee, että onpa tylsää elämää ja ettei ole mitään.

On minulla sitä mitä arvostan tai haluan. Mutta se ei liity syömiseen eikä juomiseen.

Vierailija
4/47 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin ostamaan lihan, broilerin ja kalan ilta-aleista. Siinä säästää pitkän pennin. Seuraan lisäksi mitä tarjouksia kaupoissa muutenkin on. S-mobiilissa ja K-sovelluksessa on myös tarjouksia, niitä hyödynnän. Edullisia raaka-aineita löytyy nyt kasviksista. Edullisista raaka-aineista isompia satseja ruokaa niin ei tule paljon hintaa annosta kohti.

Suoratoistoja on, mutta osa niistä välillä tauolla. HBO ja Disney "pakko" pitää koska niissä mulla alehinnat niin en halua perua. 

Täällä ei saa woltilla tms. ruokaa vaan itse pitää hakea noutoruokansa jos haluaa. Aika harvoin tulee haettua. 

Mä säästän talon omarahoitusta varten, joten pitää katsoa mihin sitä rahansa laittaa. Parissa rahastossa on rahaa ja toiseen menee S-bonukset suoraan. Lisäksi on säästötili.

Vierailija
5/47 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvinkin netflix pois, säästö 100€ vuodessa.

Spotify premium, toinen 100€.

Noin karkasti lasketuna. Helppoa säästöä kun kumpikaan ei minulle mikään elinehto, mutta tuli kokeiltua. Tilalle en tilannut mitään vastaavaa.

Vierailija
6/47 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karkkipäivä nykyään kerran viikossa ja siinäkin rajana esim yksi pieni laku- tai suklaapatukka, minipussi karkkia tai vaihtoehtoisesti jäätelö. Tänä vuonna tulen säästämään noin 150 edelliseen verrattuna. Entinen jäätävä herkkulasku oikeasti laskettu vuoden kuiteista.

Vierailija
7/47 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin koirani kalliit nappulat vastaavaan mutta halvempaan merkkiin, paikallinen eläinkauppa myy molempia. Säästän 30 euroa per säkki, liki 500 vuodessa.

Tietenkään en vaihtaisi jos olisi joku erikoisruokavalio ja vaihtaisin takaisin jos tulisi jotain oireira, mutta hyvältä näyttänyt jo muutaman kuukauden.

Vierailija
8/47 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joku käyttänyt tämän palstan säästövinkkejä ja säästänytkin vai jäikö taas ajatuksen tasolle?

Vierailija
9/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tammi-kesäkuun saunasiiderit 45€, heinä-joulukuussa jää 4 euroon. Pieni säästö mutta muiden vastaavien kanssa yhteensä iso.

Vierailija
10/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvinnut säästää.

Vierailija
11/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Näyttää siltä että sähkönkulutuksessa tulee yli 25% säästö viimevuoteen

Vierailija
12/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätin kampaajalla käynnit pois. Säästö vuodessa noin 100€.

Viikossa herkkuihin noin 10€, jatkossa maksimi 1-2€. Säästö satoja euroja.

Lankoja ja askartelutarvikkeita 2-3 kuukauden välein noin 50€:lla. Jatkossa 0€ ja säästöjä satoja euroja vuodessa.

Puolen litran limsapullo viikossa noin 2€. Nyt 0€. Säästöä 100€ vuodessa.

Kirppiksellä shoppailu kerran kuukaudessa, yleensä meni noin 10-20€/kerta. Nyt 0€ ja säästöjä satoja euroja vuodessa.

Vaihdoin kotivakuutuksen ja suurensin omavastuuta, säästö vuodessa noin 100€.

Helppoa! Ikävästi vain vaikuttaa myyjiin mutta tätähän se hallitus haluaa. Lisää työttömiä.

Vierailija
13/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karkkipäivä nykyään kerran viikossa ja siinäkin rajana esim yksi pieni laku- tai suklaapatukka, minipussi karkkia tai vaihtoehtoisesti jäätelö. Tänä vuonna tulen säästämään noin 150 edelliseen verrattuna. Entinen jäätävä herkkulasku oikeasti laskettu vuoden kuiteista.

Tässä muuten toimi hyvänä herätyksenä k ja s kauppojen kanta-asiakkaan ostodata. Näkee suoraan kuinka paljon on ostanut vuodessa herkkuja. Itselläni oli mennyt satoja euroja ja nyt kun jätin pois lähes kaiken ja katson erityisen tarkasti kilohintoja ja määriä, ketjut menettävät jatkossa satoja euroja. Kiitos vaan heille.

Vierailija
14/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan. Kaikki karsittu miniminivå.

.

Vierailija
15/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun säästöni on vapaaehtoinen eläkevakuutus. En ole muutenkaan tuhlailevaisuuteen taipuvainen, enkä materian perään. Meillä on velaton talo, mulla pieni palkka ja olen osa-aikaeläkkeellä, silti pärjään ( pärjäämme ) hyvin. Tykkään opiskelevia nuoriamme auttaa rahallisesti ennemmin, kuin itseeni ns.tuhlata.

-oli ehkä ohis, sori 😊

vapaaehtoinen VAKUUTUS ei ole säästö vaan lisäkulu. Luovutat varallisuuttasi vakuutusyhtiön varallisuudeksi tulevaa vakuutuskorvausta vastaan. Menetät tuossa vain rahaa verrattuna oikeisiin sijoituksiin...

Vierailija
16/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata keskittyä säästämisen maksimointiin, siitä tulee raja vastaa hyvin nopeasti. Kannattaa ennemmin laittaa paukkuja tulojen kasvattamiseen, koska niillä ei ole ylärajaa.

Vierailija
17/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen säästänyt 3000. Kuulostaa vaatimattomalta, mutta olen säästänyt ne kymppitonnin eläkkeestä. En koe jääneeni mistään paitsi. Lapset säästävät myös opintoihin ja olen mahdollistanut sen heille.

Vierailija
18/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-oli ehkä ohis, sori 😊

vapaaehtoinen VAKUUTUS ei ole säästö vaan lisäkulu. Luovutat varallisuuttasi vakuutusyhtiön varallisuudeksi tulevaa vakuutuskorvausta vastaan. Menetät tuossa vain rahaa verrattuna oikeisiin sijoituksiin...

Minullakin on vapaaehtoinen eläkevakuutus sekä sen lisäksi rahastosijoituksia.  Paremmin tuo eläkevakuutus on tuottanut mitä osa sijoituksista. Sen lisäksi minulle on nyt ollut hyötyä verovähennyksestä.

Vierailija
19/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tottunut säästöbudjettiin,kaupassa ei ole edes kiusausta ostaa turhuuksia.

Vierailija
20/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata keskittyä säästämisen maksimointiin, siitä tulee raja vastaa hyvin nopeasti. Kannattaa ennemmin laittaa paukkuja tulojen kasvattamiseen, koska niillä ei ole ylärajaa.

Voi tehdä molempia yhtäaikaa sen hetken kun säästöjä pystyy tekemään. Mutta joo, olet täysin oikeassa. Tosin monet eivät kykene esimerkiksi lisäämään työntekoa loputtomiin, joten passiivinen tulo ainoa mahdollisuus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan seitsemän