Oletko saanut aikaan säästöjä?
Ihan arkisilla muutoksilla? Oletko ihan laskenut paljonko joku muutos säästää vaikka vuositasolla?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Hitto, miten paljon rahaa tässä kuussa on mennyt. Lähemmäksi 2000 euroa.
Mä oon pihistellyt tämän viikon ruuan suhteen, kun muusta en pysty pihistellä.
Joskus näin vaan käy. Kaikkia kuluja ei voi karsia, etenkään lapsiin liittyviä. Mutta säästää sitten toisaalta niin ne yllättävätkään kulut ei vie konkurssiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päin vastoin. Hitto, miten paljon rahaa tässä kuussa on mennyt. Lähemmäksi 2000 euroa.
Mä oon pihistellyt tämän viikon ruuan suhteen, kun muusta en pysty pihistellä.Joskus näin vaan käy. Kaikkia kuluja ei voi karsia, etenkään lapsiin liittyviä. Mutta säästää sitten toisaalta niin ne yllättävätkään kulut ei vie konkurssiin.
On pitänyt huoltaa asioita ja rikkinäisen tavaroiden tilalle on pitänyt hankkia uusia tilalle. Palkkaan ei ole kova, joten huolta tässä vähän pukkaa. Ei onneksi lapsia itselläni ole.
Aloitin 01/22 laittamalla joka pe väh 10 ilmoitusta toriin.
Oon tänä vuonna myynyt yli tonnilla. Kukaan ei huomaa eroa ja mistään ei ole pitänyt luopua. Lisäksi oon halvimpia juttuja vienyt itsepalvelukirppikselle 2 kertaa, tänä vuonna. Työsarkaa on ainakin ensi vuodeksi.
Siivotessa oon löytänyt vaikka mitä hukassa ollutta ja siinäkin oon säästänyt, ei oo tarvinnut uutta.
Synttärilahjaksi sain vanhemmilta uudet petivaatteet. Entiset oli aika kulahtaneita. Pesen petivaatteet 2 vkon välein, joka 2 kertaa laitan uuden ja joka 2 krt laitan vanhan.
Tällä hetkellä säästöä tulossa edelliseen vuoteen verrattuna karkista 140€ (-80%), alkoholista 30€ (-40%).
Herkut vähentynyt edelliseen puoleen vuoteen verrattuna 30€. Pähkinät 6€.
Muita säästöjä tulossa mutta niistä ei vielä lukemia. Tuotteita vaihdettu halvempiin mutta laadusta tinkimättä eli ei kotimaista ulkomaiseen.
Suurin rahallinen säästö tuli, kun myin talon ja muutin vuokralle kaupunkiin. Pelkistä bensakuluista syntyy jo 400€ säästö kuukaudessa. Auton muut kulut päälle. Lisäksi jätin herkut vähemmälle. En pois, mutta vähemmälle. Ennen ostin kylmäsavulohta, rapuja ja sen sellaisia helposti satasella kuukaudessa, mutta nyt ehkä kolmella kympillä. Makeat herkut leivon nykyään itse, samoin leivän. Myös kalliita juustoja ja viiniä ostan paljon harvemmin. Ulkona syömistäkin olen vähentänyt.
Jätin lounasbuffat ja muut ravintolassa syömiset. Säästö näkyy tilillä vaikka en tarkkaa summaa osaa sanoa.
Pienillä muutoksilla ja säästöillä jää vuodessa satoja euroja säästöön. Kannattaa katsoa kaikki ruoka-aineet että löytyykö halvempi samanlainen tuote tilalle tai vaikka joku ihan eri tuote. Juuston tilalle vaikka välillä maksamakkaraa.