Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko saanut aikaan säästöjä?

Vierailija
05.08.2023 |

Ihan arkisilla muutoksilla? Oletko ihan laskenut paljonko joku muutos säästää vaikka vuositasolla?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain sairauskohtauksen ja lopetin sen myötä alkoholin käytön ja nyt jää joka kuukausi säästöön joku noin 500e-800e kun ennen jäi 100e-200e kuukaudessa säästöön. Ennen join siis varmaan noin 2 kertaa kuukaudessa ja voin sanoa että kallis harrastus toi ryyppäminen vaikka raitistumisen myötä minusta tuli todella yksinäinen sekä eristäytynyt. 

En ole käynnyt vuosiin ravintoloissa syömässä vaan syön aina kotona ja eväät töissä mukana, tämä on myös tuonnut hyvin säästöjä. Ravintolaruoka maksaa helposti sen 10-20 euroa kun taas itse tehty ruoka maksaa max 5e. 

Turhat autolla ajot myös minimiin eli pyri käymään työmatkalla esimerkiksi kaupassa.

Joku kysyy heti että mitä varten säästät? No säästän sitä varten että saan asuntolainani kuitattua mahdollisimman pian pois.

T:yksinäinenmies33v

Vierailija
22/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain sairauskohtauksen ja lopetin sen myötä alkoholin käytön ja nyt jää joka kuukausi säästöön joku noin 500e-800e kun ennen jäi 100e-200e kuukaudessa säästöön. Ennen join siis varmaan noin 2 kertaa kuukaudessa ja voin sanoa että kallis harrastus toi ryyppäminen vaikka raitistumisen myötä minusta tuli todella yksinäinen sekä eristäytynyt. 

En ole käynnyt vuosiin ravintoloissa syömässä vaan syön aina kotona ja eväät töissä mukana, tämä on myös tuonnut hyvin säästöjä. Ravintolaruoka maksaa helposti sen 10-20 euroa kun taas itse tehty ruoka maksaa max 5e. 

Turhat autolla ajot myös minimiin eli pyri käymään työmatkalla esimerkiksi kaupassa.

Joku kysyy heti että mitä varten säästät? No säästän sitä varten että saan asuntolainani kuitattua mahdollisimman pian pois.

T:yksinäinenmies33v

Uusia harrastuksia kehiin niin yksinäisyys helpottaa. Tupakka ja alkoholi on varmasti maailman kalleimmat harrastukset, vievät rahan lisäksi myös terveyden. Peukkuja sille että pääsit eroon, vaikkakin noin ikävällä tavalla. Taputat itseäsi selkään kun saat viimeisen erän asuntolainasta maksettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Veronpalautukset kerrytti taas kivasti mun säästöjä.

Vierailija
24/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata keskittyä säästämisen maksimointiin, siitä tulee raja vastaa hyvin nopeasti. Kannattaa ennemmin laittaa paukkuja tulojen kasvattamiseen, koska niillä ei ole ylärajaa.

Itselläni tulot romahti kun en voi tehdä entistä työtäni, en kuitenkaan halua lopettaa sijoittamista niin säästän sijoituksiin menevän rahan turhuuksista (herkuista, eineksistä, alkoholista...).

Joku kaunis päivä toki aion tienata enemmän, varmaan kun lapset kasvaa. Toivottavasti en silti palaa karkkiin ja limsaan törsäämiseen.

Vierailija
25/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkkipäivä nykyään kerran viikossa ja siinäkin rajana esim yksi pieni laku- tai suklaapatukka, minipussi karkkia tai vaihtoehtoisesti jäätelö. Tänä vuonna tulen säästämään noin 150 edelliseen verrattuna. Entinen jäätävä herkkulasku oikeasti laskettu vuoden kuiteista.

Tässä muuten toimi hyvänä herätyksenä k ja s kauppojen kanta-asiakkaan ostodata. Näkee suoraan kuinka paljon on ostanut vuodessa herkkuja. Itselläni oli mennyt satoja euroja ja nyt kun jätin pois lähes kaiken ja katson erityisen tarkasti kilohintoja ja määriä, ketjut menettävät jatkossa satoja euroja. Kiitos vaan heille.

Mistä tämän ostodatan näkee?

Vierailija
26/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakuten tv sieltä katselen ilmaisia sarjoja ja elokuvia. Suosittelen 👍 Kirjaston kirjoja luen.

Ruoan teen jo jääkaappiin kun entisestä ruokalajista on loppusuora menossa. Täten on aina valmista ruokaa jääkaapissa ja töihin evästä, eikä tule sorruttua pikaruokiin eikä puolivalmiisiin.

Ei ole autoa, vaan pyöräilen ja kävelen.

Makeannälkään teen pellillisen marjapiirakkaa (itse kerätyistä marjoista.)

Tyttärelle olen ostanut joululahjoja pitkin vuotta, kun tulee supertarjouksia/poistotuotteita vastaan.

Lopetin kuntosalijäsenyyden. Nostelen vapaita painoja kotona. Tosin työ fyysistä ja siihen työmatkat ja kotihommat päälle, niin eipä sitä ehdi/jaksa paljon mitään harrastellakaan. Helpotus oli oikeastaan luopua jäsenyydestä.

N38

Vierailija
27/47 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Pistän säästöön tietyn summan rahaa kuussa, mutta en mä ole säästänyt juustoa vaihtamalla ja laskemalla kuinka paljon siitä kertyy. Mulla on se tietty budjetti per kuukausi ja käytän sen niin kuin haluan. Jos ostan jonkun kalliimman vaatteen tai jotain, niin säästän sen sit sen kuun muissa kuluissa.

Vierailija
28/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole. Pistän säästöön tietyn summan rahaa kuussa, mutta en mä ole säästänyt juustoa vaihtamalla ja laskemalla kuinka paljon siitä kertyy. Mulla on se tietty budjetti per kuukausi ja käytän sen niin kuin haluan. Jos ostan jonkun kalliimman vaatteen tai jotain, niin säästän sen sit sen kuun muissa kuluissa.

Meidän perhe säästäisi 15€ vuodessa vaihtamalla Oltermannin Hermanniin (Lidlin hinnat, kotimaisia molemmat). Ei siis paljon mitään, mutta voisihan sitä laskea muitakin vastaavia, jäisikö vuodessa niin paljon enemmän rahaa että sillä tekisi vaikka jonkun reissun...?

Vierailija
29/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi mennyt 10% tuloista säästötilille. Mitään muuta ei ole tarvinut. Tämä käytäntö ollut minulla jo vuodesta 1998, kun olin ensimmäisessä kesätyössä 15-vuotiaana. Olen automatisoinut siirron, joten raha menee ikään kuin itsekseen säästöön. 

Vierailija
30/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän perhe säästäisi 15€ vuodessa vaihtamalla Oltermannin Hermanniin (Lidlin hinnat, kotimaisia molemmat). Ei siis paljon mitään, mutta voisihan sitä laskea muitakin vastaavia, jäisikö vuodessa niin paljon enemmän rahaa että sillä tekisi vaikka jonkun reissun...?

Toinen 15€ näköjään säästyisi vaihtamalla kalliimmat terveyssiteet lidlin merkkiin (ohuita ja molempia käytänkin).

Vierailija
31/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän 200 euroa kuussa vakuutussijoitukseen. Kerään rahaa hyvää päivää/pahaa päivää/eläkeikää varten. Nyt sijoituksissa yht. 28 000.

Vierailija
32/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toinen 15€ näköjään säästyisi vaihtamalla kalliimmat terveyssiteet lidlin merkkiin (ohuita ja molempia käytänkin).

Tacosoosit halvempaan, 25€ säästö vuodessa.

Vierailija
33/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästän 200 euroa kuussa vakuutussijoitukseen. Kerään rahaa hyvää päivää/pahaa päivää/eläkeikää varten. Nyt sijoituksissa yht. 28 000.

Mullaki menee sama 200€/kk rahastosäästämiseen.

Vierailija
34/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Halvinkin netflix pois, säästö 100€ vuodessa.

Spotify premium, toinen 100€.

Noin karkasti lasketuna. Helppoa säästöä kun kumpikaan ei minulle mikään elinehto, mutta tuli kokeiltua. Tilalle en tilannut mitään vastaavaa.

Typeriä ja turhia kuluja, noita meillä ei ole koskaan ollutkaan

Vierailija
35/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sillä että on aina töissä. Ei aikaa ostaa mitään.

Vierailija
36/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Olen koko ikäni pyrkinyt elämään mahdollisimman taloudellisesti. Pidän kirjaa tuloista ja menoista. Etsin edelleen jatkuvasti tapoja nipistää euroja tai senttejä pois kulutuksesta.

Ja myös sijoitan säästämiäni rahoja. Näin saa ihan mukavasti palkan päälle omaisuutta kerrytettyä. Palkasta puolet menee sijoituksiin ja puolet kuukauden kulutukseen, joka mikä käsittää kaiken vuokrasta juoksevien kulujen kautta ruokaan ynnä muuhun tarvittavaan.

Vierailija
37/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kuukausi laitan ansiosidonnaiset säästöön kun elämme puolison rahoilla.

Vierailija
38/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halvinkin netflix pois, säästö 100€ vuodessa.

Spotify premium, toinen 100€.

Noin karkasti lasketuna. Helppoa säästöä kun kumpikaan ei minulle mikään elinehto, mutta tuli kokeiltua. Tilalle en tilannut mitään vastaavaa.

Typeriä ja turhia kuluja, noita meillä ei ole koskaan ollutkaan

Mutta yllättävän moni kuluttaa näihin ja vielä moniin muihinkin, samantapaisia palveluita saattaa olla useita yhdellä ihmisellä

Vierailija
39/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päin vastoin. Hitto, miten paljon rahaa tässä kuussa on mennyt. Lähemmäksi 2000 euroa.

Mä oon pihistellyt tämän viikon ruuan suhteen, kun muusta en pysty pihistellä.

Vierailija
40/47 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karkkipäivä nykyään kerran viikossa ja siinäkin rajana esim yksi pieni laku- tai suklaapatukka, minipussi karkkia tai vaihtoehtoisesti jäätelö. Tänä vuonna tulen säästämään noin 150 edelliseen verrattuna. Entinen jäätävä herkkulasku oikeasti laskettu vuoden kuiteista.

Tässä muuten toimi hyvänä herätyksenä k ja s kauppojen kanta-asiakkaan ostodata. Näkee suoraan kuinka paljon on ostanut vuodessa herkkuja. Itselläni oli mennyt satoja euroja ja nyt kun jätin pois lähes kaiken ja katson erityisen tarkasti kilohintoja ja määriä, ketjut menettävät jatkossa satoja euroja. Kiitos vaan heille.

Mistä tämän ostodatan näkee?

Lataat puhelimeen ketjujen sovellukset, k-ruoka esim. Sinne tulee myös kuitit mutta helppo katsoa siitä vuoden yhteenvedosta mihin tuoteryhmiin on mennyt minkäkin verran rahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä