Millaiselta tuntuu olla suhteessa, kun tajuatkin olevasi varavaihtoehto, joku johon tyydyttiin?
Kuinka pitkään olit tällaisessa suhteessa ja miten se lopulta päättyi? Vai oletko vieläkin tällaisessa suhteessa? Mistä tajusit, että olitkin varavaihtoehto tai sellainen, jonka kanssa nyt vain ollaan, kun ei muutakaan saanut?
Kommentit (501)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessani olen äärimmäisen onnellinen että olen sinkku. Eipä tarvitse olla kenenkään kakkosvaihtoehto johon tyydytään kun ei ykköstä saatu.
Sinkkuhan on todella helppo olla. On vaan. Ei se ainakaan mikään saavutus ole.
Ei kai kenenkään siviilisääty tai suhdestatus mikään saavutus ole, ihan kummallinen ajatuskin.
On se ainakin suurempi saavutus elää pitkä liitto ja kasvattaa tervepäiset lapset kuin vaan olla.
Nyky-yhteiskunnassa nuo ovat isoja saavutuksia, jos vielä onnellisina, niin moniko pystyy.
Ja samat ihmiset kritisoivat järjestettyjä avioliittoja (aikuisten)...?
Vierailija kirjoitti:
Miks jotkut naiset juoksevat hyvännäköisten ja hyvätuloisten miesten perässä? Mies voi olla ihan kusipää ja kohdella naista ala-arvoissesti, itsekkäästi sekä epäkunnioittavasti mut ei sillä väliä kun sillä on rahaa, statusta ja narsistin käytöspiirteet. Kaikkee paskaa kestetään kun on sitä rahaa, asemaa ja komeutta.
Ei enää businessmiehiä mun elämääni. Sain karvaasti kokea sen kuinka helposti vaihdettavissa naiset ovat tällaisen miehen elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Miks jotkut naiset juoksevat hyvännäköisten ja hyvätuloisten miesten perässä? Mies voi olla ihan kusipää ja kohdella naista ala-arvoissesti, itsekkäästi sekä epäkunnioittavasti mut ei sillä väliä kun sillä on rahaa, statusta ja narsistin käytöspiirteet. Kaikkee paskaa kestetään kun on sitä rahaa, asemaa ja komeutta.
Ei kukaan järkevä nainen juoksekaan, ainakaan tuontyyppisten perässä, koska tunnistavat nopeasti ihmistyypin ja hakevat elämäänsä kuitenkin fiksuja omantasoisiaan tunneälykkäitä ja empaattisia ihmisiä. Ulkonäkö ei siinä ole se ykkösasia, joka tuollaisilla miehillä puolestaan yleensä on. Sitten nämä miehet itkevät, miksi eivät kelvanneet sille ja sille, kun luulevat olevansa tasoluokituksen eliittiä, kun kukaan ei ole kertonut heille olevansa kusipäitä.
.
Terveiset etelästä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olette säälittäviä kun ette pysty elämään sinkkuna vaan on pakko saada kumppani. Ettekö osaa elää yksin, olette vastuussa omasta elämästänne ja joudutte hoitamaan asianne itsenäisesti?
Vaikuttaa siltä että suurin osa ei ole vielä todellisuudessa kasvanut vanhemmistaan eroon. Itsenäiset ihmiset ovat sinkkuja.
No olipahan provo kommentti. Voisin yleistää yhtä älykkäästi, että sinkut ovat pelkureita, jotka eivät uskalla astua parisuhteeseen.
Kerron kaverini itse kertoman kuvauksen omasta avioliitostaan. Puhtaasti kulissiliitto, joskaan mies ei jaksa samalla tavalla panostaa rahallisesti ovat kuulemma pikemminkin yhdessä tottumuksen vuoksi. Kaveri käy viinillä ja lääkkeillä. Ovella puskee vastaan jäätävä kylmyys. Seksi kulminoituu lauantaihin suunnilleen saunan jälkeen. 5 minuuttia ratsastusta ja pois.
Varmasti aikansa kutakin, mutta en vaihtais.
Sen verran itsekunnioitusta itseään kohtaan pitää olla ettei suostu varallaoloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei enää businessmiehiä mun elämääni. Sain karvaasti kokea sen kuinka helposti vaihdettavissa naiset ovat tällaisen miehen elämässä.
Eikä tule mun elämään..karvas kokemus takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua lukiessani olen äärimmäisen onnellinen että olen sinkku. Eipä tarvitse olla kenenkään kakkosvaihtoehto johon tyydytään kun ei ykköstä saatu.
Kyllä se kuule on saavutus, sillä paine pariutumiseen ja perheen perustamiseen on niin valtava. Moni perheellinen tietää varsin hyvin itsekin menneensä naimisiin ja perustaneensa perheen "koska niin kuuluu tehdä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajusin vasta, kun puolisoni sai hänet kenestä oli aina haaveillut. Jätti minut ja lapset. Jäi haava ja trauma, enkä ole uskaltanut yrittää uutta parisuhdetta sen jälkeen.
Mistä tiedät, että oli aina haaveillut hänestä? Oliko joku nuoruudenrakkaus, josta oli jo yhteenmennessänne kertonut vai?
Miten hän jätti teidät?
Sanoi suoraan. Ystävä, johon oli ollut ihastunut teinistä lähtien. Ensin tapailivat selän takana ja kun kyselin uusista menoista ja radiohiljaisuudesta, niin kertoi kaiken. Parin viikon päästä jo muutti.
Oh hoh. Aikamoinen petos.Tiesitkö tästä nuoruudenihastuksesta jo avioliittosi alkuaikoina?
Entäpä kauan olit naimisissa tuon miehen kanssa?
Voi luoja että olet tyh....mä!!!! Missä kohdassa hän sanoi, että kyseessä oli AVIOPUOLISO?!?!?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan järkevä nainen juoksekaan, ainakaan tuontyyppisten perässä, koska tunnistavat nopeasti ihmistyypin ja hakevat elämäänsä kuitenkin fiksuja omantasoisiaan tunneälykkäitä ja empaattisia ihmisiä. Ulkonäkö ei siinä ole se ykkösasia, joka tuollaisilla miehillä puolestaan yleensä on. Sitten nämä miehet itkevät, miksi eivät kelvanneet sille ja sille, kun luulevat olevansa tasoluokituksen eliittiä, kun kukaan ei ole kertonut heille olevansa kusipäitä.
.
Mä kerroin ja mut jätettiin. Heti oli uusi nainen kainalossa. Ja valheet jatkuvat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Mä kerroin ja mut jätettiin. Heti oli uusi nainen kainalossa. Ja valheet jatkuvat
Kyllä järkevä nainenkin voi sortua epärehellisiin miehiin. Kukaan ei ole täydellinen ihmistuntija.
Vierailija kirjoitti:
Ja samat ihmiset kritisoivat järjestettyjä avioliittoja (aikuisten)...?
Järjestetyt/kulissiliitot perustuu rahaan. Samoilta ukoilta kuulee kitinää yhden kahvikupin tarjoamisesta.
Jotkut ovat kyllä taitavia ihmissuhdepelaajia. Totuus tulee vain valitettavasti ilmi liian myöhään
En tiedä kuuluuko tähän ketjuun... Mä aikoinaan lähdin baariin nähdäkseni jos ihastukseni olisi siellä. Niin teki se mieskin. Mä en ollut hänen ihastuksensa, mutta hän oli mun.
Siinä sitten menin juttelemaan ja vähän kuin nappasin innokkaampana juttuseuraksi miehen. Siinä se ilta sitten meni höpötellessä ja toisiamme silmiin tuijottaessa. Se toinen mimmi oli narikassa samaan aikaan katsoi hieman surullisena miestä. Eli ihastus taisi olla heillä molemmin puolista.
En mä tuota tilannetta koskaan ajatellut, että mä olen se toinen ajatus. Mietin vaan, että jihuu sain miehen! Voitin!
Nytkin tuli sama ilo. Hyvän miehen sainkin ja pirun komeen. 25 vuotta yhdessä oltu, enkä ole huomannut, että hän sitä toista hirveesti haikailis. Ollaan me aiheesta joskus juteltukin ja mies ihan uunona, että kestä sä nyt puhut. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Juurikin noin se meni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuule on saavutus, sillä paine pariutumiseen ja perheen perustamiseen on niin valtava. Moni perheellinen tietää varsin hyvin itsekin menneensä naimisiin ja perustaneensa perheen "koska niin kuuluu tehdä".
Paine voi olla, jos tuntee tarvitsevansa parisuhteen. Biologia meitä kuitenkin ohjaa myös, eikä vain järki.
Sinkuksi pääsee aina, parisuhteeseen ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.Mä kerroin ja mut jätettiin. Heti oli uusi nainen kainalossa. Ja valheet jatkuvat
Kyllä järkevä nainenkin voi sortua epärehellisiin miehiin. Kukaan ei ole täydellinen ihmistuntija.
Tuo on totta, tuollaiset miehet osaavat näytellä hyvin tarvittaessa.
Businessmiehestä kans kokemus. En tiedä kuinka monella varasijalla olin mutta meitä varalla olijoita olikin sitten monta muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa jotenkin harhaiselta teinityttöromaanilta, että kaikissa parisuhteissa olisi älytön kaksoisliekki ja molemmat ainoita oikeita toisilleen. Suurin osa parisuhteista on solmittu käytännön asiat mielessä, läheisyys, arjen jakaminen ja perheen perustaminen esimerkiksi.
Mutta yllä oleva ei poista sitä, etteikö kuvatunlainen suhde voisi olla hyvä ja täynnä kiintymystä ja molemminpuolista kunnioitusta. Häntäheikit sitten erikseen, jotka aina tavoittelevat kuuta taivaalta.
Prsesiis. Olen ollut mieheni kanssa 12 vuotta. Kumpikaan meistä ei ole toisensa ns. ykkösvaihtoehto. Mutta meillä on hyvä ja mutkaton suhde, niin tuokin on voitu puhua suoraan ääneen.
Juuri tuollainen kanssa olin lyhyen aikaa kunnes tajusin että minun arvomaailmani on ihan toisenlainen.