Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo ihmisestä, jos valmistaa perunamuusin jauheesta eikä oikeista perunoista?

Vierailija
04.08.2023 |

Ainakin laiskuudesta kertoo, mikään ei ole niin helppoa kuin perunoiden keittäminen

Kommentit (211)

Vierailija
181/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä ei aina saa vanhoja perunoita, uusista tulee liisteriä.

Uusista tulee liisteriä? Oleko kenties koettanut poimia niitä idätettyjä perunoita, jotka on jo kylvetty?

Vierailija
182/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Yhden muusijauheen käyttö ei kerro ihmisestä yhtään mitään, siihen miljoonaan vivahteeseen luonteesta ja ihmisestä...... Kysyjästä kyllä kertoo....

Tämä. Enempää en viitsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pussimuusi on helppoa ja hyvää, kun sen osaa tehdä oikein. 

Keitän tilkkasen vettä, sitten  lisään maitoa. Lisään muusijauheen ja mausteita (suolaa ja perunamaustetta). Loraus kermaa sekaan, sekä juoksevaa flooraa tai nokare voita/margariinia. Päälle esim. koristukseksi yrttejä. Avot, on hyvää ja helppoa!!!

Tuon sörsselin bioenergia on nolla. Toisin kuin kotimaisen luomuperunan, joka on keitetty merisuolavedessä. Bioenergia 200.

En ole kiinnostunut hippien pioenerkioista, kunhan kaloreja tulee 3500kcal ja proteiinia 200g per vuorokausi, niin siinä on pioenerkiaa ihan tarpeeksi.

Vierailija
184/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös ihmisiä jotka ostavat mitään valmisruokia tai puolivalmisteita tai käy ravintoloissa syömässä / tilaa ruokaa. Mitä se kertoo tällaisista vähempiosaisista, vähempiälyisistä, laiskoista, uusavuttomista ihmisroskista? Kuka hitto ostaa jotain valmis ketsuppia kun sitä voi tehdä itse? Tai valmis pastaa, oli sitten missä maassa tahansa tehty... Kyllä maailma on pullollaan ihan turhaa tilaa vievää ihmis-saastaa jotka vie tilaa mun erinomaisuudelta, mun ainoalta oikealta mielipiteeltä ja mun ainoista oikeista tavoista elää ja toimia.

Jokainen taaplaa kuten taaplaa. Eikä se tyyli taaplata ole useinkaan oma, vaan jostakin ympäriltä tai sosiaalisista verkostoista, populismiyhteisön paikallisosastosta ym.omaksuttua. Ehkä sinulla sitten on "ainoat oikeat mielipiteet", mutta ne ovat sitä vain oman tukahdetun "eriomaisuutesi" kautta, ja monet verkostot ovat tästä täysin eri mieltä !!

Sarkasmin ymmärtäminen ei selvästi ole vahvuutesi.

Vierailija
185/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen kyllä huomaa, keillä on järki ja oman terveyden ja hyvinvoinnin arvostus tallella. He eivät jauhomuuseja ja muuta lisäainemoskaa vedä tai ainakin se on harvinaista eikä mikään jokapäiväinen juttu. Tajuavat jopa, miltä kunnollinen ruoka maistuu eikä makuaistia ole pilattu.

Suomalainen ruokakulttuuri ja asenteet, joissa hehkutetaan paskoja eineksiä, vastaavat isossa kuvassa lähinnä USAa ja Brittejä (ja yllättäen sielläkin on paljon läskejä ihmisiä). Ei tarvitse mennä kuin Ruotsiin ja Viroon, niin ihmisillä on perusjärki ja paljon parempi asenne ruokaa kohtaan. Ei huolita mitä tahansa, vaan arvostetaan hyviä perusraaka-aineita. Puhumattakaan jostain Italiasta, Kreikasta ja Ranskasta. Hyvää perusasioiden arvostamista, elämänlaatua ja iloa. Ei tarvitse olla gourmeta, mutta ruoka on oikeaa ruokaa.

Tavallinen, normaaleista raaka-aineista tehty kotiruoka on parasta ja netti on täynnä myös helppoja ja vaivattomia reseptejä.

Vierailija
186/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan pari-kolmekymppisten sukupolvi ei ole normaalia ruokaa nähnytkään. Kun on kasvanut päiväkotien, koulujen ja jos vielä kotonakin eletään jauhomuusilla. Ellei kotonakaan saa kunnollista ruokaa, niin aika heppoisat eväät saa. Ei ihme, että nuoremmat sukupolvet ovat heikompaa tekoa niin fyysisesti kuin henkisestikin. Ravinneköyhä ruoka ja viemärinesteet (pepsimaxit ja energiajuomat) vaikuttavat myös mielenterveyteen suoliston bakteerikannan pilaamisen kautta.

En tiedä, onko nykyihmisillä sitten niin heppoisat tiedot ja käsitykset, mikä on itselle hyväksi. Tai ilmeisesti ei vain jakseta välittää, kun on niin paljon muuta. Puhutaan vain musta valkoiseksi ja syyllistetään syyllistämisestä, kun ei muuta jaksa ja viitsi.

Vierailija
187/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...siltä puuttuu makuaisti...

Vierailija
188/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kulinaristi mutta tuohon en pysty.

Vierailija
189/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Yhden muusijauheen käyttö ei kerro ihmisestä yhtään mitään, siihen miljoonaan vivahteeseen luonteesta ja ihmisestä...... Kysyjästä kyllä kertoo....

Ei kerro yhtään mitään. Höpttäkää lisää...

Vierailija
190/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa! Myös keittoihin käytän pakkasesta löytyviä peruna+kasvis -pakasteita, kivittäkää minut!! Lapset tykkää pussimuusista (Lidl) ja se riittää minulle. Vkoloppuna on sitten aikaa hifistellä ruuanlaiton kanssa, arkena lähinnä vaan tankataan.

Kyllä nekin lapset olisi varmaa usein vähemmän nälkäkiukkuisia, mikäli saisivat useammin kunnon ruokaa. Ja kyllähän kunnon ruoka aikaa vie enemmän kuin valmisruuat, mutta ei sentään niin paljon, että nälkäkiukun tunne kannattaisi sen syyksi pitemmäksi aikaa jättää. Ainakin itse ajattelisin näin.

Se nälkäkiukkuhan tulee päiväkodin jälkeen eli eiköhän olisi parempi syyllistää päiväkodin ruokaa kuin äitiä.

Vierailija
191/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo että ihmisellä on muuta tekemistä kuin laittaa ruokaa.

Ja yllätys, yllätys, joidenkin mielestä pussimuusi on myös hyvää.

Ihanne siitä, että kaikki ruoka pitää aina tehdä itse alusta asti, on perua agraariyhteiskunnasta. Jos vielä tänäkin päivänä vaaditaan että ruoan eteen pitää raataa vaikkei ole pakko, se kertoo vain siitä että vaatija ei ole itse koskaan päässyt kotipeltoa edemmäs.

Itsetekemisen ihanne Suomessa näkyy todella monessa muussakin asiassa, kuten siinä että kotisiivouksen ostamista saatetaan hävetä. Köyhän maan perintö elää vahvana.

Älä nyt käännä tätä ihan päälaelleen, että vain "sivistymättömät maalaiset hölmöt" tekevät kunnollista ruokaa. Sivistyneet, koulutetut kaupunkilaisetkin kyllä huolehtivat terveydestään ja kunnollisesta ravinnosta. Välttävät lisäaineita ja kaikkea superteollista moskaa. Mitä koulutetumpi sitä parempilaatuista ruokaa kodeissa syödään.

Ei se ole vaikeaa tai vaivalloista tehdä kotona aidoista raaka-aineista ruokia. Ilman lisäaineluetteloa. Se on elämänlaatua, iloa ja nautintoa. Itsensä ja lastensa terveyden ja hyvinvoinnin vaalimista.

Nämä lisäainemoskat eivät ole mitään muuta kuin ihmisten huijaamista. Teollisuus tahkoo rahaa sillä, että aitoja, oikeita, laadukkaista raaka-aineita pihistellään ja kaikki täytetään tyhjillä, halvoilla teollisilla kemikaaleilla ja lisäaineilla. Sillä saadaan paremmat katteet kuin normaaleista ruuista.

Ihmisiltä puuttuu kriittisyyttä ja oman hyvinvoinnin arvostusta.

En käännä päälaelleen. Kyse on kulttuurista ja tekemisen perinteestä.

Käännät sinänsä kyllä päälaelleen, koska tiedostavat, fiksut, itseään arvostavat ja hyvinvointiinsa panostavat ihmiset ei kyllä jauhomuusseilla elä.

Remppoja suomalaiset kyllä tekevät itse ja nikkaroivat mielellään kaikenlaista. Monelle se on mielekästä tekemistä. Kotisiivouksen ostaminen alkaa olla jo ihan peruskauraa ja hyvin harva sitä enää nolostelee ostaa, jos tarvetta on.

Pienelläkin vaivalla voi kotona tehdä ruokaa hyvistä ja normaaleista raaka-aineista. Ei se mitään sirkustemppuja tai kahden tunnin kokkausmaratoneja vaadi.

Jos joku on köyhän maan perintöä, niin nimenomaan se, että syödään halvinta ja kamalinta einestä (vaikka jauhomuussia). Hyvin toimeentulevat panostavat terveyteensä ja hyvinvointiinsa myös ruuan kautta.

Köyhän mään perintöä on juurikin ajatus kaiken mahdollisen tekemisestä itse, ilman apua tai helpottavia apuja. Tässä ketjussa on tosi hyvä sarkastinen viesti, jossa ihmeteltiin miksi ihmiset ostavat valmisketsuppia kun senkin voisi tehdä itse. Oman kilven kiillotusta tuo itsetekemisen alleviivaaminen ja toisin toimivien syyllistäminen monesti on, historiallinen tausta on vahva.

Vierailija
192/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

peruna (> 92 %), suola (3,9 %) (suola, jodi), rypsiöljy (osittain kovetettu), emulgointiaine (E471), maltodekstriini, stabilointiaine (E450), hiivauute, hapettumisenestoaine (E300), happamuudensäätöaineet (E331, E330), luontainen sipuliaromi.

Juuri tuon tuotesisällön takia kierrän kaikki muusijauheet kaukaa. Epäterveellistä moskaa.

Tuo happamuudensäätöaine pitäisi määrätä pakolliseksi suurelle osalle kansasta, sen verran paljon on noita hapannaamoja liikkeellä.

Vierailija
193/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanne siitä, että kaikki ruoka pitää aina tehdä itse alusta asti, on perua agraariyhteiskunnasta. Jos vielä tänäkin päivänä vaaditaan että ruoan eteen pitää raataa vaikkei ole pakko, se kertoo vain siitä että vaatija ei ole itse koskaan päässyt kotipeltoa edemmäs.

Itsetekemisen ihanne Suomessa näkyy todella monessa muussakin asiassa, kuten siinä että kotisiivouksen ostamista saatetaan hävetä. Köyhän maan perintö elää vahvana.

Älä nyt käännä tätä ihan päälaelleen, että vain "sivistymättömät maalaiset hölmöt" tekevät kunnollista ruokaa. Sivistyneet, koulutetut kaupunkilaisetkin kyllä huolehtivat terveydestään ja kunnollisesta ravinnosta. Välttävät lisäaineita ja kaikkea superteollista moskaa. Mitä koulutetumpi sitä parempilaatuista ruokaa kodeissa syödään.

Ei se ole vaikeaa tai vaivalloista tehdä kotona aidoista raaka-aineista ruokia. Ilman lisäaineluetteloa. Se on elämänlaatua, iloa ja nautintoa. Itsensä ja lastensa terveyden ja hyvinvoinnin vaalimista.

Nämä lisäainemoskat eivät ole mitään muuta kuin ihmisten huijaamista. Teollisuus tahkoo rahaa sillä, että aitoja, oikeita, laadukkaista raaka-aineita pihistellään ja kaikki täytetään tyhjillä, halvoilla teollisilla kemikaaleilla ja lisäaineilla. Sillä saadaan paremmat katteet kuin normaaleista ruuista.

Käännät sinänsä kyllä päälaelleen, koska tiedostavat, fiksut, itseään arvostavat ja hyvinvointiinsa panostavat ihmiset ei kyllä jauhomuusseilla elä.

Remppoja suomalaiset kyllä tekevät itse ja nikkaroivat mielellään kaikenlaista. Monelle se on mielekästä tekemistä. Kotisiivouksen ostaminen alkaa olla jo ihan peruskauraa ja hyvin harva sitä enää nolostelee ostaa, jos tarvetta on.

Pienelläkin vaivalla voi kotona tehdä ruokaa hyvistä ja normaaleista raaka-aineista. Ei se mitään sirkustemppuja tai kahden tunnin kokkausmaratoneja vaadi.

Jos joku on köyhän maan perintöä, niin nimenomaan se, että syödään halvinta ja kamalinta einestä (vaikka jauhomuussia). Hyvin toimeentulevat panostavat terveyteensä ja hyvinvointiinsa myös ruuan kautta.

Köyhän mään perintöä on juurikin ajatus kaiken mahdollisen tekemisestä itse, ilman apua tai helpottavia apuja. Tässä ketjussa on tosi hyvä sarkastinen viesti, jossa ihmeteltiin miksi ihmiset ostavat valmisketsuppia kun senkin voisi tehdä itse. Oman kilven kiillotusta tuo itsetekemisen alleviivaaminen ja toisin toimivien syyllistäminen monesti on, historiallinen tausta on vahva.

Itse tekeminen tai ei, on oma keskustelunsa. Minusta tärkeintä olisi puhua laadusta ja jauhomuusi nyt vain on paskinta laatua mitä löytyy.

Voi tehdä vähällä vaivalla, mutta käyttää hyviä normaaleja raaka-aineita (= ei lisäainelistaa). Tää on vain liikaa tajuta niille, jotka ovat jo kroppansa, päänsä ja makuaistinsa pilanneet.

Ei ole yhdentekevää, mitä ihminen syö ja juo vuosikymmen toisen perään. Tärkeä arvovalinta.

Vierailija
194/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aina voi saivarrella jostain ketsupista. Se on iso kuva kuitenkin mikä ratkaisee. Kuinka paljon niitä lisäaineita ja huonoa laatua onkaan kaiken kaikkiaan. Ellei edes muussi ole ilman pitkää lisäainelitaniaa, niin mitenköhän paljon niitä kaiken kaikkiaan ruuassaan ja juomissaan nauttii.

Jokainen voi kohdallaan katsoa oman ravitsemuksensa kokonaisuutta. Ihan ilman kenenkään syyllistämisiä. Iso kuva on se mikä ratkaisee. Eikä se, jos muuten normaalien ruokien seassa syö kerran vuodessa retkellä jauhomuussia, niin eihän sillä mitään merkitystä ole. Mutta jos jokapäiväinen ruoka on aina tuollaista moskaa, niin eihän se hyvää tee. Kyllä sen nyt voi edes myöntää niin kamalasti syyllistymättä. Itsehän sitä kantaa seuraukset. Lapsille soisi kyllä parempaa.

Vierailija
195/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää käy varmaan sille,joka ihmettelee,mikä on keittiö.

Vierailija
196/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmuudella voi sanoa, että jauhomussin puputtaja ei ole ainakaan kulinaristi tai kovinkaan ronkeli tai tarkka syömisistään.

Vierailija
197/211 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunamuusijauhe on yksi parhaimmista keksinnöistä. 

Usein itse perunoista tehty muusi on kauheata tapettiliisteriä, kun sitä veivataan ja veivataan, että saadaan siitä sileää. Kunnolla valmistettu muusijauho-muusi  on parasta. 

Siitä saa helposti myös perunalaatikoita, leipäsiä ym. 

Ostan joka kerta Lidlissä käydessäni pakkauksen, jos ei kotona kaapissa jo ole. 

Vierailija
198/211 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön perunamuusia tosi harvoin. Kotona syön keitettyjä perunoita. Vaan jos teen suurta iltapalaherkkuani perunamuusi rieskaa, niin siihen käytän jauhetta.

Vierailija
199/211 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perunamuusijauhe on yksi parhaimmista keksinnöistä. 

Usein itse perunoista tehty muusi on kauheata tapettiliisteriä, kun sitä veivataan ja veivataan, että saadaan siitä sileää. Kunnolla valmistettu muusijauho-muusi  on parasta. 

Siitä saa helposti myös perunalaatikoita, leipäsiä ym. 

Ostan joka kerta Lidlissä käydessäni pakkauksen, jos ei kotona kaapissa jo ole. 

Ei vaadi suurta älykkyyttä tai taitoa valita sopiva perunalajike (jauhoinen) muussiin.

Tää ketjuhan vaikuttaa ihan mainostajien ketjulta, että miten hyvää ja ihanaa paska, huonolaatuinen lisäainemoska onkaan! Olette markkinointimiesten vietävissä olevia lampaita siellä Lidlin kassajonossa.

Vierailija
200/211 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on köyhän maan perintöä, niin se, että ruokaa ei arvosteta! Mikä tahansa äkkiä hutaistu mössö kelpaa ilman mitään kyseenalaistamista tai hyvien perusraaka-aineiden arvostamista.

Sekin on köyhän maan perintöä että tehdään kuten markkinointimiehet yllyttää ilman omia aivoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi