Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kertoo ihmisestä, jos valmistaa perunamuusin jauheesta eikä oikeista perunoista?

Vierailija
04.08.2023 |

Ainakin laiskuudesta kertoo, mikään ei ole niin helppoa kuin perunoiden keittäminen

Kommentit (211)

Vierailija
161/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se pussimuusi ainakin parempaa kun kaikki itse tehdyt mitä oon maistanu, esim äidin ja mummin. Kuka tykkää mistäkin.

Vierailija
162/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kerro yhtään mitään.

Mun perheessä välillä syödään jauheella ja välillä oikeilla perunoilla muusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös ihmisiä jotka ostavat mitään valmisruokia tai puolivalmisteita tai käy ravintoloissa syömässä / tilaa ruokaa. Mitä se kertoo tällaisista vähempiosaisista, vähempiälyisistä, laiskoista, uusavuttomista ihmisroskista? Kuka hitto ostaa jotain valmis ketsuppia kun sitä voi tehdä itse? Tai valmis pastaa, oli sitten missä maassa tahansa tehty... Kyllä maailma on pullollaan ihan turhaa tilaa vievää ihmis-saastaa jotka vie tilaa mun erinomaisuudelta, mun ainoalta oikealta mielipiteeltä ja mun ainoista oikeista tavoista elää ja toimia.

Jokainen taaplaa kuten taaplaa. Eikä se tyyli taaplata ole useinkaan oma, vaan jostakin ympäriltä tai sosiaalisista verkostoista, populismiyhteisön paikallisosastosta ym.omaksuttua. Ehkä sinulla sitten on "ainoat oikeat mielipiteet", mutta ne ovat sitä vain oman tukahdetun "eriomaisuutesi" kautta, ja monet verkostot ovat tästä täysin eri mieltä !!

Miksi 2 huutomerkkiä? Kiivastuitko? On jotain myös erinomaisuuden ja mielestään oman oikean mielipiteen välillä, eikä makuasioissa ole varsinaisesti kyse mielipiteistä. Ne on makuasioita.

On hieman kyseenalaista jos henkilön A makuasioihin puututaan rankalla kädellä, mutta ei henkilö B:n Ehkä niistä ei edes puolueellisuuden takia tiedetä.

Minä kyllä ymmärsin sen ensimmäisen kommentin itsekehun sarkasmina ja satiirina.

Vierailija
164/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös ihmisiä jotka ostavat mitään valmisruokia tai puolivalmisteita tai käy ravintoloissa syömässä / tilaa ruokaa. Mitä se kertoo tällaisista vähempiosaisista, vähempiälyisistä, laiskoista, uusavuttomista ihmisroskista? Kuka hitto ostaa jotain valmis ketsuppia kun sitä voi tehdä itse? Tai valmis pastaa, oli sitten missä maassa tahansa tehty... Kyllä maailma on pullollaan ihan turhaa tilaa vievää ihmis-saastaa jotka vie tilaa mun erinomaisuudelta, mun ainoalta oikealta mielipiteeltä ja mun ainoista oikeista tavoista elää ja toimia.

Jokainen taaplaa kuten taaplaa. Eikä se tyyli taaplata ole useinkaan oma, vaan jostakin ympäriltä tai sosiaalisista verkostoista, populismiyhteisön paikallisosastosta ym.omaksuttua. Ehkä sinulla sitten on "ainoat oikeat mielipiteet", mutta ne ovat sitä vain oman tukahdetun "eriomaisuutesi" kautta, ja monet verkostot ovat tästä täysin eri mieltä !!

Miksi 2 huutomerkkiä? Kiivastuitko? On jotain myös erinomaisuuden ja mielestään oman oikean mielipiteen välillä, eikä makuasioissa ole varsinaisesti kyse mielipiteistä. Ne on makuasioita.

On hieman kyseenalaista jos henkilön A makuasioihin puututaan rankalla kädellä, mutta ei henkilö B:n Ehkä niistä ei edes puolueellisuuden takia tiedetä.

Esim. meillä omat erikoisuuteni ruokatottumuksissa, joita henkilö ei edes kiistä, mutta nähtävästi on kiirinyt ympäriinsä vähän liioitellenkin, (jotkut ystävällisesti puuttuneet) mutta eipä ehkä levinnyt ympäriinsä ne oikeat syyt siihen, miksi meillä ei syödä esim. makaronilaatikkoa tai on syöty lähinnä vain 7 eri ruokalajia vuosikausia ja syyt niihin, ei ole siinä henkilössä, jolla vähän oudot ruokailutottumukset, vaan siinä toisessa, joka näyttäytynyt ehkä niin "normaalina" ja terveellisenä ruokailutavoiltaan. Tietäisitte vaan kaikki ruokatarinat. Enemmän ongelmia kyllä aiheuttanut tuo, joka ei syö "lapsellisesti"

herkkuja. Ei voi normaaliksi kutsua hänen touhujaan myöskään raukailu puolelta.

Sanonpa vaan että terveellistä ja hyvää ruokaa tekevä mamma olisi ollut pulassa hänen kanssaan, vaikka ammatti kokki olisi.

En tajunnut ollenkaan mitä tässä haluttiin kertoa..

Vierailija
165/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä. En tunne ketään, joka käyttäisi muusijauhetta.

Aika moni taitaa käyttää, kun Lidlin tarjouslehdessäkin oli muusijauheen kohdalla maininta "asiakkaiden suosikki"

Lidlin muusijauhe/jauhemuusi onkin parasta. Meillä on paketti tai pari aina varalla mökillä. Kauppaan on matkaa 27 km.

Vierailija
166/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo minusta sen, että laitan päiväkodin jälkeen kovalla kiireellä lapsille ruokaa

Vierailija
167/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika moni taitaa käyttää, kun Lidlin tarjouslehdessäkin oli muusijauheen kohdalla maininta "asiakkaiden suosikki"

Lidlin muusijauhe/jauhemuusi onkin parasta. Meillä on paketti tai pari aina varalla mökillä. Kauppaan on matkaa 27 km.

Samaa mieltä. Minulla kotoa kauppaan sama matka, aina varalla ko paketteja, säilyvät ihan eri tavoin kuin tuoreet perunat yms.

Vierailija
168/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä. Minulla kotoa kauppaan sama matka, aina varalla ko paketteja, säilyvät ihan eri tavoin kuin tuoreet perunat yms.

Tuoreet perunatkin säilyvät hyvin talven yli. Keväällä saattavat alkaa tosin itämään, mikä ei vielä syömistä haittaa. No, kyllähän kuivajauheet säilyvät vielä pidempään, mutta mikä järki on haalia kaapit täyteen kuivavalmisteita, jos tuoreita saa paljon ja edullisesti?

Vierailija
169/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

IBS. Suolisto ei kestä yhtään itse tehtyä muusia.

Vierailija
170/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa! Myös keittoihin käytän pakkasesta löytyviä peruna+kasvis -pakasteita, kivittäkää minut!! Lapset tykkää pussimuusista (Lidl) ja se riittää minulle. Vkoloppuna on sitten aikaa hifistellä ruuanlaiton kanssa, arkena lähinnä vaan tankataan.

Tuoreena pakastetut pelkät vihannekset on ihan eri asia kuin joku lisäainemuusijauhe, älä niistä pakasteista huolestu.

Vierailija
171/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä ymmärsin sen ensimmäisen kommentin itsekehun sarkasmina ja satiirina.

Jippi ! Hurra ! Joku ymmärää vielä satiiriakin ! Huom. : Vain yhdet huutomerkit !

Vierailija
172/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kertoa vaikka sen, että ihminen on kiireinen ja väsynyt, mutta haluaisi silti syödä muusia.

Jos haluaa tapettiliisteriä syödä että säästää 10-15 minuuttia niin se sit. 

-perunan kuorinta 5 min

-keittäminen 10 min

-muussaus, voin ja kananmunan ja mahdollisesti lorauksen maitoa lisäys 5 min.

Yht 20 min. 

Sinulla se vasta tuleekin liisterimuusi. Seassa kuorenkappaleita ja puolikypsä peruna, hyi hele sentään. Joko et ole ihan oikeasti tehnyt muusia ikinä tai sitten kaikki kellosi ovat hajallisia, näyttävät aikaa mitenkin sattuu. Veikkaan kyllä ekaa vaihtoehtoa.

Tuo 10 minuuttiakin voi olla tosiaan vähän liikaa. Puikula kun valmistuu tuossa ajassa varmasti. Voi jopa mennä yli, mutta muussissa se ei ole ihan niin tarkkaa.

No, meillä lähikaupoissa ei ole mitään puikuloita myynnissä. Tulee muusille hintaa, jos pottuja pitää lähteä roudaamaan kymmenien tau satojen kilsojen päästä. Siihen verrattuna pussimuusikin tulee superhalvaksi.

Käytän Lidlin edullista perunamuusijauhetta, jossa maitojauhe on mukana.

Tulee edullisemmaksi kuin itse tehtynä ja säilyy hyvin.

Maku on erinomainen.

Pidän typeränä jos maksaa enemmän jostain mikä ei ole parempaa ja jonka valmistamisesta saa vain vaivan palkakseen.

Itse en pidä typeränä ravintorikkaamman ruoan syömistä ja siihen panostamista ajallisesti ja rahallisesti, mutta jokainen tavallaan. Sitä paitsi rahaa ei kulu turhaan naposteluun, kun syö ruokaa joka oikeasti tyydyttää kehon ravinteiden tarpeen.

Valmisruoille on paikkansa hätätilanteissa tai retkellä yms reissussa tai vaikeissa elämäntilanteissa, mutta ei tavallista arkea kannata järjestää niin että on jatkuvasti pakko turvautua niihin.

Vierailija
173/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä ei aina saa vanhoja perunoita, uusista tulee liisteriä.

Vierailija
174/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tullaan kolmen nälkäkiukkuisen lapsen kanssa päiväkodista, niin perunamuusin tekemiseen "oikeista" perunoista ei ole aikaa! Myös keittoihin käytän pakkasesta löytyviä peruna+kasvis -pakasteita, kivittäkää minut!! Lapset tykkää pussimuusista (Lidl) ja se riittää minulle. Vkoloppuna on sitten aikaa hifistellä ruuanlaiton kanssa, arkena lähinnä vaan tankataan.

Tuoreena pakastetut pelkät vihannekset on ihan eri asia kuin joku lisäainemuusijauhe, älä niistä pakasteista huolestu.

Niin, pakasteetkin on ihan eri asia kun joku jauhomössö. Säilytystapojankin kannattaa tutkia ravinnonsaanniin ja -säilymisen, mutta myöskin muitten ominaisuuksiensa kannalta ;)

Vierailija
175/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten niin yhtään mitään ihmisestä. Mutta siitä se ainakin mulla kertoo,että en vaan jaksa alkaa kuorimaan perunoita. Aika aikaa kutakin. Joskus jaksoin, nykyään laiskottaa ja haluan päästä ruoanlaitosta mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
176/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuoreet perunatkin säilyvät hyvin talven yli. Keväällä saattavat alkaa tosin itämään, mikä ei vielä syömistä haittaa. No, kyllähän kuivajauheet säilyvät vielä pidempään, mutta mikä järki on haalia kaapit täyteen kuivavalmisteita, jos tuoreita saa paljon ja edullisesti?

Ja missä säilyttäisin niitä perunoita? Jääkaappi on suht pieni, kellaria/ruokakomeroa ei ole. Ei ne kirjahyllyynkään mahdu tms.

Vierailija
177/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kohdalla sitä että olen vaelluksella.

Jep, elämä on edelleen matka, jota säväyttävät etenkin hetket, jolloin voidaan joskus miettiä, mitä ihminen/olento kulloinkin on syönyt, ja mitä se muitten ominaisuuksiensa oheen kertoo hänestä !

Vierailija
178/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kuorimiseen menee aikaa. Jos ruuan pitää olla valmis 5 minuutissa, niin pussimuussi on hyvä vaihtoehto aina joskus. Felixin muussi on hyvää. 

Vierailija
179/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja missä säilyttäisin niitä perunoita? Jääkaappi on suht pieni, kellaria/ruokakomeroa ei ole. Ei ne kirjahyllyynkään mahdu tms.

No jos ei ole kylmätilaa, eikä jääkapissa säilytystilaa, niin aika vähissä vaihtoehdot on. Tosin tiedän, että sellaisia taloyhtiöitä on joissa esim.kellarissa on muun säilytystilan ohessa mahdollista myös mm.perunoita säilyttää.

En tiedä miten on omassa taloyhtiössäsi asian laita. Mutta eipä niitä taikomallakaan saa kai säilymään.

Vierailija
180/211 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kuorimiseen menee aikaa. Jos ruuan pitää olla valmis 5 minuutissa, niin pussimuussi on hyvä vaihtoehto aina joskus. Felixin muussi on hyvää. 

Miksi ruuan pitää muka olla valmis 5 minuutissa?! Kuule, ei kiireella saa aikaan mitään kunnollista :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme neljä