Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MITEN uudelleenkouluttautumisen on jatkossa tarkoitus onnistua?

Vierailija
04.08.2023 |

Olen ihan kauhistuneena seurannut näitä uutisia. Olen itse kuihtuvalla alalla ja melko varma että työttömyys uhkaa. Kuitenkin tiedän jo sen että hyvin työllistäville hakupainealoille ei pääse nykyään juuri muut kuin ensikertalaiset, ja nyt poistuu myös kaikki tavanomaiset aikuisopiskelun tukimuodot. Kuulemma työttömyyskorvauksellakaan ei enää noin vaan opiskella. Edes asumistukea ei saa ennen kuin käyttänyt perheen vähäisenkin omaisuuden elämiseen. Mitä minun kaltaiseni ihmisen on tarkoitus tehdä, jäädä sänkyyn makaamaan ja odottamaan kuolemaa?

Kommentit (182)

Vierailija
181/182 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omasta kokemuksesta, että opiskelu aiheuttaa tällä hetkellä erittäin paljon ahdistusta taloudellisesta selviämisestä. Käytin opintotuet ja -lainan aiemmin ja valmistuin neljässä vuodessa filosofian maisteriksi. Sen jälkeen olen saanut tehdä sellaisia töitä, joita on löytynyt. Siis en oman alan töitä juuri ollenkaan, vaan esim. päiväkotien sijaisuuksia. No, lähdin siis opiskelemaan uudestaan. Tällä kertaa luokanopettajaksi, koska on mielestäni merkityksellinen ja työllistävä ammatti. En saanut työttömyystukea opintoihin, ainoastaan perustoimeentulotukea. Nyt olen siinä tilanteessa, että he aikovat leikata myös tt-tuesta, koska opiskelen. Summa menee niin pieneksi, että en tiedä miten selviän. Maksan jo entisen opintolainan korkoja jne. Pidin syksyn taukoa opinnoista ja olin töissä ja säästöön jäi hieman rahaa. Mutta työskentely opintojen ohessa on lähes mahdotonta, koska opettajan opintoihin kuuluu niin paljon läsnäoloa. Mitä

Ei kai siinä ole muuta tehtävissä, kuin käydä töissä. Juuri sen verran keikkatöitä, että saat vuokran, ruuan ja muut maksettua? Hankala tilanne.

Vierailija
182/182 |
12.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin kertoa omasta kokemuksesta, että opiskelu aiheuttaa tällä hetkellä erittäin paljon ahdistusta taloudellisesta selviämisestä. Käytin opintotuet ja -lainan aiemmin ja valmistuin neljässä vuodessa filosofian maisteriksi. Sen jälkeen olen saanut tehdä sellaisia töitä, joita on löytynyt. Siis en oman alan töitä juuri ollenkaan, vaan esim. päiväkotien sijaisuuksia. No, lähdin siis opiskelemaan uudestaan. Tällä kertaa luokanopettajaksi, koska on mielestäni merkityksellinen ja työllistävä ammatti. En saanut työttömyystukea opintoihin, ainoastaan perustoimeentulotukea. Nyt olen siinä tilanteessa, että he aikovat leikata myös tt-tuesta, koska opiskelen. Summa menee niin pieneksi, että en tiedä miten selviän. Maksan jo entisen opintolainan korkoja jne. Pidin syksyn taukoa opinnoista ja olin töissä ja säästöön jäi hieman rahaa. Mutta työskentely opintojen ohessa on lähes mahdotonta, koska opettajan opintoihin kuuluu niin paljon läsnäoloa. Mitä

Tuntuu, että olen umpikujassa. Nostan tätä vielä, jos minulta on jäänyt jotain ymmärtämättä. Myöntävätkö pankit tällaisessa tilanteessa lainaa?

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme