Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kenenkään mies alkanut tehdä kotitöitä, jos ei ole ennen tehnyt?

Vierailija
04.08.2023 |

Tarkoitan 40+ miestä, joka on ilmeisesti elämänsä ajan sluibaillut kotitöistä ja kerran eronnutkin. Muutimme yhteen jo useampi vuosi sitten ja hän ei ole tehnyt kotitöitä kertaakaan. Aluksi en viitsinyt painostaa, sitten aloin ottaa puheeksi, mutta sekään ei auttanut. Olemme jakaneet tehtävät niin, että osa kuuluu minulle ja osa hänelle, mutta hän ei tee niitä omiaan kuitenkaan. Olen printannut excellin seinälle, siihen kertyy vain minun ruksejani. Kun taas otin asian esiin, niin hän alkoi mököttää.
Onko koskaan kukaan saanut miestä tekemään kotitöitä, jos ei ole ennen viitsinyt tehdä? Miten?

Kommentit (71)

Vierailija
1/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tehnyt kotitöitä miellyttääkseni (kaunista) naistani. Yksin kun olen, en jaksa tehdä kotitöitä.

2/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kukaan moderni suomalainen nainen suostuu katselemaan sellaista miestä, joka ei tee kotitöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä just luin? Ei ole tehnyt kotitöitä kertaakaan monen vuoden aikana?

Mitä hlvettiä sinä ap vielä sen loisen kanssa teet samassa kämpässä?

Vierailija
4/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja asut tämän miesvauvan kanssa miksi? Ja joo, ei tietenkään muutu. Miksi ihmeessä hän muuttuisi. Hänelle tämä on unelmajärjestely.

Vierailija
5/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melko helppo jo seurustelun alkuvaiheessa huomata miten mies ylläpitää sitä kotiaan. Ja kun kuuntelee sitä mies huomaa myös miten hän suhtautuu asioihin.

Vierailija
6/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikien äidit, opettakaa niitä poikianne tekemään jo pienestä pitäen kotitöitä ja  vaatikaa oman huoneen siivoamista yms älkääkä passatko liikaa. Ettei niistä tule näitä "miniöiden riesoja".

AP:lle, sanot miehelle että jos ei kotitöitä ala tekemään niin lähdet kävelemään. Itse jouduin omalle miehelle aikanaan raivostumaan oikein kunnolla aiheesta.

Vierailija
7/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Miten kukaan moderni suomalainen nainen suostuu katselemaan sellaista miestä, joka ei tee kotitöitä?

Sitten pitää valita ei-moderni nainen.

Vierailija
8/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien äidit, opettakaa niitä poikianne tekemään jo pienestä pitäen kotitöitä ja  vaatikaa oman huoneen siivoamista yms älkääkä passatko liikaa. Ettei niistä tule näitä "miniöiden riesoja".

AP:lle, sanot miehelle että jos ei kotitöitä ala tekemään niin lähdet kävelemään. Itse jouduin omalle miehelle aikanaan raivostumaan oikein kunnolla aiheesta.

Poikien isät myös: opettakaa lapsenne tekemään kotitöitä, ettei heistä tule avuttomia kotiloisia.

Vierailija
9/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset häärää kokoajan. Toisille kotityöt on projekti mitä varten pitää kerätä voimia. Ei ole helppo muuttaa toimintatapaa.

Vierailija
10/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun itse nuorena muutin miehen kanssa yhteen, ei tullut mieleenkään keskustella kotitöiden jaosta (suuri virhe). Oletin (toinen  virhe), että kumpikin tekee kotitöitä normaaliin tapaan tekemättä asiasta suurempaa numeroa, koska semmoinen nyt vaan on reilua ja tasapuolista. Ei juolahtanut pieneen mieleenikään, että oma ihana rakas mieheni, johon olin kaikkien joukosta rakastunut, ja jonka kanssa halusin elää elämäni loppuun asti, heittäytyisikin sohvalle passattavaksi seuraaviksi vuosiksi, peräänsä kertaakaan nostamatta. Mutta niin vain kävi.

Naiset, älkää luottako miehen reiluuden ja oikeudenmukaisuuden tajuun: puhukaa asiat yksityiskohtaisesti selviksi ennen yhteistä osoitetta, ja tarkkailkaa myös silmä kovana, että sovitut asiat toteutuvat.

Y-kromosomi tuo ilmeisesti mukanaan kuvitellun oikeutuksen palveltavana olemiseen.

Vierailija
11/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen näitä keskusteluja lukenut on kasvamassa iso joukko kädettömiä aikuisia. Kotitöitä ei tee miehet, lapset, eikä nuoret vaan äidit pahimpina marttyyreina tekee kaiken yksin.

Vierailija
12/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun itse nuorena muutin miehen kanssa yhteen, ei tullut mieleenkään keskustella kotitöiden jaosta (suuri virhe). Oletin (toinen  virhe), että kumpikin tekee kotitöitä normaaliin tapaan tekemättä asiasta suurempaa numeroa, koska semmoinen nyt vaan on reilua ja tasapuolista. Ei juolahtanut pieneen mieleenikään, että oma ihana rakas mieheni, johon olin kaikkien joukosta rakastunut, ja jonka kanssa halusin elää elämäni loppuun asti, heittäytyisikin sohvalle passattavaksi seuraaviksi vuosiksi, peräänsä kertaakaan nostamatta. Mutta niin vain kävi.

Naiset, älkää luottako miehen reiluuden ja oikeudenmukaisuuden tajuun: puhukaa asiat yksityiskohtaisesti selviksi ennen yhteistä osoitetta, ja tarkkailkaa myös silmä kovana, että sovitut asiat toteutuvat.

Y-kromosomi tuo ilmeisesti mukanaan kuvitellun oikeutuksen palveltavana olemiseen.

Äitini sanoi aikoinaan älä koskaan tee mitään asiaa kolmea kertaa peräkkäin. Mies olettaa tästä, että haluat omia kyseisen asian itsellesi. Millaisen esimerkin teidän äidit antoi teille? Entä isä? Minulla oli isä joka teki ruokaa, oli meidän lasten kanssa, teki kotitöitä, jne. Ja kun ostin sen ekan auton hän opetti mitä pitää osata kun sen auton omistaa.

Hieman kannattaa suunnata sitä katsetta sinne tulevan kumppanin lapsuudenperheen suuntaan.

Vierailija
13/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla jumitusta. Hankala vaiva.

Vierailija
14/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä olen näitä keskusteluja lukenut on kasvamassa iso joukko kädettömiä aikuisia. Kotitöitä ei tee miehet, lapset, eikä nuoret vaan äidit pahimpina marttyyreina tekee kaiken yksin.

Minä en ymmärrä miten meillä voi edes olla huonoja miehiä kun naiset on niin ylivertaisia lajissa, jota kutsutaan kasvatukseksi.

Vierailija
15/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi aikoinaan älä koskaan tee mitään asiaa kolmea kertaa peräkkäin. Mies olettaa tästä, että haluat omia kyseisen asian itsellesi. Millaisen esimerkin teidän äidit antoi teille? Entä isä? Minulla oli isä joka teki ruokaa, oli meidän lasten kanssa, teki kotitöitä, jne. Ja kun ostin sen ekan auton hän opetti mitä pitää osata kun sen auton omistaa.

Hieman kannattaa suunnata sitä katsetta sinne tulevan kumppanin lapsuudenperheen suuntaan.

Niin, lainatun tekstin parisuhde oli lapsuudenkodin esimerkin tulos. Kenties kummassakin perheessä äiti oli se joka teki kaiken? Nyt tuntuu lohduttavalta laittaa ne ongelmat oman sukupuolen sortamisen piikkiin? Kumpikaan osapuoli ei voi sille sukupuolelleen mitään.

Vierailija
16/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap miten mies perustelee sen että ei tee kotitöitä?

Vierailija
17/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mököttämällä...

Vierailija
18/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja asut tämän miesvauvan kanssa miksi? Ja joo, ei tietenkään muutu. Miksi ihmeessä hän muuttuisi. Hänelle tämä on unelmajärjestely.

Kuulostaa että mies on ennemmin mt-ongelmainen kuin elää unelmaansa.

Vierailija
19/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet on parisuhteessa yksin?

Vierailija
20/71 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitenkään. Esiintyy vain loukkaantuneena ja mököttää. Saattaa joskus myös lähteä pois kotoa sanomatta mitään.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi