Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä aikuisiällä hpv-rokotuksen ottaneita?

Vierailija
04.08.2023 |

Kokemuksia?
Itseäni kiinnostaisi. Olen eronnut pitkästä suhteesta, mulla on ollut vain 2 seksikumppania ikinä. Ikää 30+. Kannattaako rokote?

Olen lähiaikoina menossa gynelle ja aion kysyä tästä mahdollisuudesta siellä.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Turhimmista turhin.

Vierailija
2/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata. Turhimmista turhin.

Miksi? Itselläni ei hpv-virusta, enkä aio ikinä saada sitä ja altistua syövälle. Olen 45 v. T. Eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillähän ei ole merkitystä kuinka monta kumppania sinulla on ollut vaan kuinka monta näillä kumppaneillasikin on ollut. Esim. vaikka itse olisit ollut yhden kanssa ja hänellä olisi ollut 13 ennen sinua niin sinun määräsi on 14.

Vierailija
4/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko käynyt testaamassa HPV-viruksen? Rokotettahan ei enää siinä vaiheessa luonnollisestikaan oteta, jos on jo saanut sen.

Vierailija
5/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillähän ei ole merkitystä kuinka monta kumppania sinulla on ollut vaan kuinka monta näillä kumppaneillasikin on ollut. Esim. vaikka itse olisit ollut yhden kanssa ja hänellä olisi ollut 13 ennen sinua niin sinun määräsi on 14.

Ekalla oli 6 ja toisella 1 (minä)

Ap

Vierailija
6/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko käynyt testaamassa HPV-viruksen? Rokotettahan ei enää siinä vaiheessa luonnollisestikaan oteta, jos on jo saanut sen.

2v sitten testattu silloin ei ollut. Noita viruksiahan on yli 100 erilaista ja joku 15 aiheuttaa syöpää.

Ap

Vierailija
7/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaarallinen, useassa maassa se on jopa kielletty, aiheuttanut nuorille todella vakavia oireita, suomi on kun vain sellainen paikka että mistään ei puhuta tai saa puhua.

Vierailija
8/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hpv viruksia on todella paljon, ja rokote auttaa vain muutamaan.

Vierailija
9/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkseni 80% ihmisistä altistuvat hpv:lle elämänsä aikana. Mutta suurimman osan ihmisisten immuunipuolustus taistelee viruksen pois eikä siitä koskaan näy merkkiäkään. Että rokotteesta on oikeastaan hyötyä ja väliä vaan niille joilla immuuni puolustus ei osaa torjua hpv:tä. Ja jos sinulla ei ole hpv:tä voi olla että se on ihan siksi että immuunipuolustuksesi osaa torjua sen ilmankin rokotetta.

Vierailija
10/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hpv viruksia on todella paljon, ja rokote auttaa vain muutamaan.

Yleisimpiin viruksiin

Vierailija
11/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vaarallinen, useassa maassa se on jopa kielletty, aiheuttanut nuorille todella vakavia oireita, suomi on kun vain sellainen paikka että mistään ei puhuta tai saa puhua.

Mitä oireita?

Vierailija
12/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpsis

Vierailija
13/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärtääkseni 80% ihmisistä altistuvat hpv:lle elämänsä aikana. Mutta suurimman osan ihmisisten immuunipuolustus taistelee viruksen pois eikä siitä koskaan näy merkkiäkään. Että rokotteesta on oikeastaan hyötyä ja väliä vaan niille joilla immuuni puolustus ei osaa torjua hpv:tä. Ja jos sinulla ei ole hpv:tä voi olla että se on ihan siksi että immuunipuolustuksesi osaa torjua sen ilmankin rokotetta.

No luulen, että se johtuu ihan siitä kun kun niitä kumppaneita on tasan 2. Ihan varmasti olisi vaikka mitä jos olisin vaikka harrastanut runsaasti yhdenyönjuttuja.

ap

Vierailija
14/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No luulen, että se johtuu ihan siitä kun kun niitä kumppaneita on tasan 2. Ihan varmasti olisi vaikka mitä jos olisin vaikka harrastanut runsaasti yhdenyönjuttuja.

ap

Luuletko että kaikilla ihmisillä jotka ovat joskus harrastaneet yhden yön juttuja on jotain tauteja? 🤦🏻

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole tauteja tai hpv:tä vaikka harrastaisivatkin yhden yön juttuja.

Tietenkin joillain joskus voi käydä huono tuuri, mutta ei se kovin yleistä ole Suomessa. Eri juttu tietty jossain ulkomailla.

Vierailija
15/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Luuletko että kaikilla ihmisillä jotka ovat joskus harrastaneet yhden yön juttuja on jotain tauteja? 🤦🏻

Suurimmalla osalla ihmisistä ei ole tauteja tai hpv:tä vaikka harrastaisivatkin yhden yön juttuja.

Tietenkin joillain joskus voi käydä huono tuuri, mutta ei se kovin yleistä ole Suomessa. Eri juttu tietty jossain ulkomailla.

No siis tuntuu todella vaikealta tää koko aihe. Ei ole tarkoitus shei mata (vaikka sen jo tein) mutta mulle semmoset ihmiset on ollu aina jotenkin li kaisia. (johtuu ihan siitä, että mulla ja myös tällä exällä on ollut tiukka uskon nollinen kasvatus. Tästä on vaikeaa opetella pois). Ru maa tietysti aatella näin mutta molemmat kasvatettu siihen, että sek si kuuluu vain vakituiseen suhteeseen ja niitä kumppaneita ei saa olla paljon.

ap

Vierailija
16/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan! Nykyään suositellaan Jenkeissä, että vanhempana voi myös ottaa ja hyötyä on. Myös vaikka olisi ollut joku HPV niin suojaa silti edelleen muilta tyypeiltä. Vielä en itse ole ehtinyt ottaa, mutta suunnitelmissa on.

Vierailija
17/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vaan! Nykyään suositellaan Jenkeissä, että vanhempana voi myös ottaa ja hyötyä on. Myös vaikka olisi ollut joku HPV niin suojaa silti edelleen muilta tyypeiltä. Vielä en itse ole ehtinyt ottaa, mutta suunnitelmissa on.

Olen menossa gynelle. Pystyyköhän hän kirjoittamaan reseptin? Voiko hän kieltäytyä? Olen kuullut semmoistakin, että gyne on todennut, ettei ole mitään tarvetta.

ap

Vierailija
18/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ottanut, mutta minä otan muutenkin kaikki rokotteet mitä vaan on tarjolla.

Vierailija
19/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin oon miettinyt rokotteen ottamista. Ärsyttää kun en saanut sitä koulussa, niitä ei ollut vielä silloin rokotusohjelmassa.

Vierailija
20/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen menossa gynelle. Pystyyköhän hän kirjoittamaan reseptin? Voiko hän kieltäytyä? Olen kuullut semmoistakin, että gyne on todennut, ettei ole mitään tarvetta.

ap

Mehiläiseltä näyttää voivan varata myös suoraan ajan rokotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä