Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varakas iäkäs vanhempi, miksi et auta lapsiasi?

Vierailija
02.08.2023 |

Tää ihmetyttää, oma tarina.
Erosin ja ajauduin 3v raha ongelmiin. Joutui vetämään ihan kädestä suuhun.. Jäi mm talo käsiin josta hirveät kulut..

Vanhemmilla taas rahaa riittää, tulen perimään joskus 5-800 000 omaisuuden.. Mutta ei senttiäkään en saanut apuja katastrofin päällä ollessa..

Ilmeisesti tämä on suht yleistä.. Mutta en ymmärrä miksi nyt joku vanhempi voisi kertoa milöä perustelette toimintanne?

Kommentit (224)

Vierailija
1/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin jouduin lopettamaan opiskelut kun yhteiskunta eikä vanhemmat auttaneet. Ei voi mitään.

Vierailija
2/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen suhde sinulla on vanhempiisi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin jouduin lopettamaan opiskelut kun yhteiskunta eikä vanhemmat auttaneet. Ei voi mitään.

Eikä puhuta edes isoista summista mitä säkin olisit tarvinnut varmaankaan?

Mutta ei. Omassakin tapauksessa vanhemmat jon65-75vuotiaita. Ei lainoja eläkkeistä jää tuhat € säästöön joka kk ym. Mä kävin jopa tosi lähellä itsemurhaa kun tuntui etten selviä mitenkään.

Vierailija
4/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollut aina lämmin ja läheinen. Mut tämä pihiys teki kyllä ison loven.. mä en voisi itse kuvitella että pystyisin tekemään samaa omille lapsilleni

Vierailija
5/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on outoa nykyään. Mikä motiivi on rikkailla olla auttamatta omaa lastaan? Ymmärrän, että silloin ei auteta jos on vaikka peli- tai alkoholiongelma, turha niihin on rahaa antaa. Mutta juuri ap:n kuvailemassa tapauksessa, ihmetellä täytyy. Ei ihme, että mielenterveysongelmia on, kun edes lähimmät perheen jäsenet eivät auta. Etenkin kun varoja on paljon, eikä iäkkään oma eläminen vaarannu mitenkään.

Vierailija
6/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vanhemmat ovat halunneet opettaa pärjäämään omillaan.

Karhunpalvelus jälkikasvulle jos kaikesta tehdään liian helppoa ja totutetaan siihen että aina joku auttaa ilman että itse tarvitsee nähdä vaivaa ja ottaa vastuuta itsestään sekä omista asioistaan.

Vierailija
7/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miettinyt, kun sivusta seurannut erästä elämäntilanteen muutoksesta johtuvaa talousvaikeuksissa olevaa tuttua. Tämän vanhempi on elänyt ja elää hyvin säästeliäästi ja omaisuutta ja käyttövaraa on. Tietää lapsen vaikeudet, mutta ei tarjoa minkäänlaista apua. Ihan jo perintöverotuksenkin näkökulmasta olisi hyödyllistä avustaa mieluummin elinaikana. Jos ei suuremmin niin vaikkapa ihan arkisiin kuluihin, siitäkin olisi iso apu. Ilmeisesti ei vain jostain syystä halua.

Vierailija
8/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on outoa nykyään. Mikä motiivi on rikkailla olla auttamatta omaa lastaan? Ymmärrän, että silloin ei auteta jos on vaikka peli- tai alkoholiongelma, turha niihin on rahaa antaa. Mutta juuri ap:n kuvailemassa tapauksessa, ihmetellä täytyy. Ei ihme, että mielenterveysongelmia on, kun edes lähimmät perheen jäsenet eivät auta. Etenkin kun varoja on paljon, eikä iäkkään oma eläminen vaarannu mitenkään.

Ei nämä eivät ole niitä rikkaita. Rikkaat kyllä antavat jälkipolville rahaa. Ne ovat nämä muka rikkaat keskkiluokan edustajat jotka tätä harrastaa.

Vierailija
9/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ollut aina lämmin ja läheinen. Mut tämä pihiys teki kyllä ison loven.. mä en voisi itse kuvitella että pystyisin tekemään samaa omille lapsilleni

"Vannomatta paras"; mitä voisit tehdä omille lapsillesi ja mitä et.

Onhan sinulla nytkin perintö odotettavissa, vai mitä?

Vierailija
10/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suht laajalla haarukalla perintöä tulossa. Jos tuo haarukan alalaita toteutuu niin eipä tuosta vitosesta paljoa autella.

Vierailija
11/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh! Veikkaan, että olet sellainen omia vanhempiasi haukkuva kusipäinen lapsi, että on ihan oikein, ettei sinua pelasteta jokaisesta sotkusta minkä olet itse aiheuttanut. Kasva aikuiseksi ja ota vastuu omasta elämästäsi niin kuin me muutkin teemme.

Vierailija
12/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annas olla, kun facebookista löytyy joku apua tarvitseva, hurmaava pulassa oleva amerikkalainen upseeri. Sille  mummelit on kyllä valmiita lähettämään satojatuhansia.

Vierailija
13/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suht laajalla haarukalla perintöä tulossa. Jos tuo haarukan alalaita toteutuu niin eipä tuosta vitosesta paljoa autella.

Kyttäätkö perintöä kuin korppikotka haaskalla? Odottelet toiveikkaasti toisten kuolemaa? 🤮

Vierailija
14/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jättäisi aloittajan perinnöttömäksi.

Vierailija
15/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vanhemmat ovat halunneet opettaa pärjäämään omillaan.

Karhunpalvelus jälkikasvulle jos kaikesta tehdään liian helppoa ja totutetaan siihen että aina joku auttaa ilman että itse tarvitsee nähdä vaivaa ja ottaa vastuuta itsestään sekä omista asioistaan.

Ap taitaa olla jo ihan aikuinen ihminen, jolle ei tarvitse opettaa enää yhtään mitään. 

Vierailija
16/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä ei auttanut, koska uusi puoliso rikkaalla vanhemmalla

a. vaati itselleen luxusta vanhemman rahoilla

b. aivopesi ja maipuloi taitavasti vanhempaa

c. aiheutti lopulta välirikon meille = onnistui ahneessa häikäilemättömässä suunnitelmassaan

d. Lopputulemana se, että lapsenlapsi jäi isovanhemmalleen vieraaksi

Mutta lopulta minulle kävi hyvin. Sain opiskeltua, eikä velkaa ole. Ei edes taloa kulusyöppönä.

Tälle ahneelle manipuloija-ilkeälle uudelle puolisolle ei käynyt hyvin. Mutta ei siitä sen enempää.

Vierailija
17/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tehty sitten velkakirjoja isoista summista ihan hyvässä hengessä ja syvästi loukatuilta nyt turha sitten odottaa apua vaikka nyt oma elämä muka niin sitten vanhempien syytä?

Vierailija
18/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä auttaisin mutta jälkikasvukin saisi tehdä töitä. Tarpeeseen antasin en jonninjoutavaan.

Vierailija
19/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen sukupolvi tienatkoon omaisuutensa. Minusta on törkeää yrittää skimmailla jonkun toisen rahoilla tai perinnöillä.

Vierailija
20/224 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt, kun sivusta seurannut erästä elämäntilanteen muutoksesta johtuvaa talousvaikeuksissa olevaa tuttua. Tämän vanhempi on elänyt ja elää hyvin säästeliäästi ja omaisuutta ja käyttövaraa on. Tietää lapsen vaikeudet, mutta ei tarjoa minkäänlaista apua. Ihan jo perintöverotuksenkin näkökulmasta olisi hyödyllistä avustaa mieluummin elinaikana. Jos ei suuremmin niin vaikkapa ihan arkisiin kuluihin, siitäkin olisi iso apu. Ilmeisesti ei vain jostain syystä halua.

Ehkäpä monet suuri osa näistä vanhemmista eivät ole saaneet minkäänlaista apua itsekään, vaan työtä tekemällä/ säästämällä ovat yrittäneet pankkitiliään kartuttaa....Mahd. pelkäävät jälkipolvensa pistävän rahat menemään "sen silijän tien!?"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä neljä