Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Höh. Miksi mun kysymys yliopisto-opiskelijoiden laukuista poistui. Kysyin ihan tosissani

Vierailija
02.08.2023 |

Millainen veska sulla tai sun jälkikasvulla oli yliopistossa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä aion ottaa käsilaukun mutta ehkä se tarkentuu sitten kun alkaa. Ja läppäriäkin pitää roudata

Vierailija
2/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on reppu koska pyöräilen joka päivä yliopistolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellainen iso vetoketjullinen kassi, ei mitään varsinainen laukku.

Vierailija
4/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä ottanut läppäriä mukaan niin riitti käsilaukku ihan hyvin.

Vierailija
5/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli vuosituhannen vaihteessa yliopistossa opiskellessani sellainen superhieno Marimekon olkalaukku, joka oli silloin viimeistä huutoa trendikäs. Mulla on edelleen sama laukku ja se on edelleen hyvässä kunnossa.

Vierailija
6/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu on paras.

Vierailija
7/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppu oli itselleni ja suurimmalla osalla muistakin. Sillä oli hyvä kantaa läppäriä ja kurssikirjoja ja esimerkiksi ruokajonossa painava laukku ei ollut tiellä.

Vierailija
8/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö kirjoja käytetään?

Ja tehdäänkö läppärille muistiinpanoja luennoilla?

Vierailija
9/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja muuten. Pitääkö vielä kirjoittaa käsin tenteissä vai onko kaikki sähköisiä?

Vierailija
10/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko myöntää, että mulla ei ole minkäänlaista mielikuvaa, millaista laukkua olen käyttänyt vai onko ollut reppu.

Vierailija
11/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekä että. Riippuu varmaan vähän alastakin. Minulla on tähän mennessä kielissä ollut lähinnä paperitenttejä, myös joitan kotona tehtyjä moodle-tenttejä. Koulussa exam-luokassa tehtäviä verkkotenttejä en ole päässyt vielä kokeilemaan. Paperitentit ovat kyllä tuskaisia, jos pitää kirjoittaa kunnon esseitä. Olen hyvä kirjoittamaan, mutta tekstin muotoilu on paljon hankalampaa paperilla.

Vierailija
12/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistiinpanoja saa toki tehdä miten haluaa, useimmat kyllä tuntuu tekevän ne läppärille. Itse teen muistiinpanot käsin, sillä olen lukenut tutkimuksista, joissa kirjoittaminen käsin on todettu tehokkaammaksi tavaksi oppia/muistaa kuin koneen näpyttely. Kirjoja käytetään, mutta itse en kyllä ole kokenut tarpeelliseksi raahata niitä luennoille mukaan. Monet lukevat varmaan e-kirjoina tarvittavat kirjat ja itselläni ei edes ole ollut pakollisia ostettavia kurssikirjoja juurikaan, vaan opettaja on laittanut tarvittavat luvut moodleen ja kiinnostuneet ovat voineet sen lisäksi ostaa kirjan.

Vierailija
13/22 |
02.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymyksessäsi oli persu-vibat. Nyt persutetaan!

Vierailija
14/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-80-luvulla "kaikilla " oli salkut paitsi biologeilla Fjällräven-reput.

Nykyisin lähes kaikilla on reput.

Vierailija
15/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistiinpanoja saa toki tehdä miten haluaa, useimmat kyllä tuntuu tekevän ne läppärille. Itse teen muistiinpanot käsin, sillä olen lukenut tutkimuksista, joissa kirjoittaminen käsin on todettu tehokkaammaksi tavaksi oppia/muistaa kuin koneen näpyttely. Kirjoja käytetään, mutta itse en kyllä ole kokenut tarpeelliseksi raahata niitä luennoille mukaan. Monet lukevat varmaan e-kirjoina tarvittavat kirjat ja itselläni ei edes ole ollut pakollisia ostettavia kurssikirjoja juurikaan, vaan opettaja on laittanut tarvittavat luvut moodleen ja kiinnostuneet ovat voineet sen lisäksi ostaa kirjan.

Nykyisin monet käyttää luentomuistiinpanojen tekemiseen iiPadia tms. Voi ladata luentodiat ja kirjoittaa niihin tai sitten voi kirjoittaa perinteisesti "kynällä" siihen.

Vierailija
16/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuu todella paljon alasta.

Vierailija
17/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humanisti 80-luvun alusta: minulla oli vanha, kankainen kaasunaamarilaukku, Rhodokselta ostettu polvissa laahaava olkalaukku ja Marimekon kankainen salkku.

Vierailija
18/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ottanut aina uuteen paikkaan ekan luokan Zico-penaalin vuodelta -82. Ylpeästi laitan pöydälle, sama on jatkunut töissäkin. Jotkut ihmettelee, jotkut juttelee, se oihan ookoo.  Otan sieltä lyijykynän, jota pyörittelen. 

Vierailija
19/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkia mahdollisia laukkutyyppejä näkee, Alkon muovikassista designer-shopperiin.

Vierailija
20/22 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi oli sama nahkapaloista tehty laukku, jota käytin jo koulussa. Myöhempinä vuosina, ei muistikuvaa. Tulevalla miehelläni oli attaseasalkku, niin kuin niin monilla silloin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi