Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä pitäisi muuttua, että suomalaiset saisivat lisää lapsia?

Vierailija
02.08.2023 |

Jokin on aika pahastikin pielessä, kun lisääntymisviettiä ei enää tunneta. Ongelma on ihan todellinen ja vakava. Kertokaa, erityisesti te lisääntymisikäiset, mikä saisi teidät yrittämään lasta.

Kommentit (996)

Vierailija
841/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan pitäisi matkustaa aikakoneella vuoteen 1920.

Vierailija
842/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä ei ole mitään luontaista tarvetta lisääntyä. Tietoinen eläin lisääntyy vain jos siitä on hyötyä. Siksi politiikalla pitäisi synnyttää lisääntymishalu, toisin sanoen rahaa lapsiperheille muita enemmän.

Miksi päättäjät ei suoraan kysy kansalta että mistä hinnasta he tekisivät lapsia?

Suomalaiset voidaan myös korvata. Suomalaiset vähenevät jo vauhdilla. Suomi menehtyy EK:n ja näiden kätyrien vallassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
843/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa ikäluokassani ihan helvetin yleinen ongelma: naiset haluaisivat parisuhteen ja perheen itsensä ikäisten miesten kanssa, mutta ikävuosina 25-39 miesten vastaus lapsikysymykseen on kauhistunut "ei kai nyt vielä!"

Miesten itsensä ratkaisuhan tälle olisi, että naisten pitäisi järjestään alkaa katselemaan 10-15 vuotta vanhempia miehiä... 🙄

Niin onhan se sääli että miehenkin elinolosuhteiden täytyy olla kunnossa ennenkuin alkaa tekemään mieli jälkikasvua. Mitä marxisfeministit aikovat tehdä miesten elinolosuhteiden kohentamiseksi vai aikovatko lypsää siemenen pakolla?

Ihan vaan menemällä klinikalle. Muitakin maita on kuin Suomi.

Vierailija
844/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omassa ikäluokassani ihan helvetin yleinen ongelma: naiset haluaisivat parisuhteen ja perheen itsensä ikäisten miesten kanssa, mutta ikävuosina 25-39 miesten vastaus lapsikysymykseen on kauhistunut "ei kai nyt vielä!"

Miesten itsensä ratkaisuhan tälle olisi, että naisten pitäisi järjestään alkaa katselemaan 10-15 vuotta vanhempia miehiä... 🙄

Niin onhan se sääli että miehenkin elinolosuhteiden täytyy olla kunnossa ennenkuin alkaa tekemään mieli jälkikasvua. Mitä marxisfeministit aikovat tehdä miesten elinolosuhteiden kohentamiseksi vai aikovatko lypsää siemenen pakolla?

Tuttavani seurustelevat ihan tavallisten, työssäkäyvien miesten kanssa, joiden "elinolosuhteet" ovat kyllä täysin kunnossa, mutta jätkien illat ja pleikkarinpeluu kiinnostaa perheellistymistä enemmän.

Monet vähän vanhemmat naiset ovatkin heränneet hankkimaan lapset itsellisesti ja ovat nyt onnellisia ala-astetta aloittelevien lasten äitejä, samaan aikaan kun ikäisensä miehet harmittelevat kun juna menikin jo ":(". Omassakin ikäluokassani näkynee myöhemmin sama ilmiö.

Vierailija
845/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeasti koulutettuja 180cm 25-44v. lapsettomia miehiä. Saa poimia: https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=508f278111c5383c51ff94d…

Vierailija
846/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisellä ei ole mitään luontaista tarvetta lisääntyä. Tietoinen eläin lisääntyy vain jos siitä on hyötyä. Siksi politiikalla pitäisi synnyttää lisääntymishalu, toisin sanoen rahaa lapsiperheille muita enemmän.

Miksi päättäjät ei suoraan kysy kansalta että mistä hinnasta he tekisivät lapsia?

Suomalaiset voidaan myös korvata. Suomalaiset vähenevät jo vauhdilla. Suomi menehtyy EK:n ja näiden kätyrien vallassa.

Sellaista se on. Ei täällä mikään ole ikuista eikä yksikään kansakunta ole ollut mitenkään aikojen alusta olemassa vaan rakennettu nationalismin, kielipolitiikan ja kansallisromantiikan avulla. Suomalaisuus on parin sadan vuoden ikäinen käsite, ja parin sadan vuoden päästä sitä ei enää ole ainakaan tällaisena kuin se nyt käsitetään. Mitäpä sitä itkemään.

Vierailija
847/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuttavani seurustelevat ihan tavallisten, työssäkäyvien miesten kanssa, joiden "elinolosuhteet" ovat kyllä täysin kunnossa, mutta jätkien illat ja pleikkarinpeluu kiinnostaa perheellistymistä enemmän.

Monet vähän vanhemmat naiset ovatkin heränneet hankkimaan lapset itsellisesti ja ovat nyt onnellisia ala-astetta aloittelevien lasten äitejä, samaan aikaan kun ikäisensä miehet harmittelevat kun juna menikin jo ":(". Omassakin ikäluokassani näkynee myöhemmin sama ilmiö.

Naisten pitäisi ymmärtää se että kaikki miehet ei halua lapsia. Nyt naiset painostaa miehiä lisääntymään ja monet miehet tuohon ansaan menevät, monet miehet tekee lapsia vain koska nainen niitä haluaa koska mies haluaa tehdä naisen onnelliseksi.

Vierailija
848/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan halua lapsia koska lapsien hoito ja perhe-elämä ei ole minusta kivaa.

Se että joku lapsi on minusta riippuvainen 18 vuoden ajan ei ole minun mielestä elämää.

Toinen asia on se että lapset vaativat rahaa ja palkat ei suomessa mitään hyviä ole.

M32

Sama täällä. Mulla jää käteen töistä vajaa 2000 euroa/kk, joten omaa napaa pidemmälle ei oikein pötkitä, kun vielä lisäksi pakolliset kustannukset vaan entisestään nousee. Joten rahallisestikaan perheen perustaminen ei ole itseni kannalta kannattavaa, jos sattuisi mieleni muuttumaan.

Sitten tarvitsisi kumppania ja sekin puuttuu. Ei ole autoakaan ja isompaa kämppää mitä itselläni nyt on.

Luoja ei ole luonut mulle perhe-elämää, ja onneksi en sitä haluakaan.

M30

Vierailija
849/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sana: mielenterveyden.

Sen pitäisi muuttua.

Meillä on meneillään niin iso mielenterveyskriisi, että nuorista aikuisista ei ole (omasta mielestään) vanhemmiksi.

Vierailija
850/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ainakaan halua lapsia koska lapsien hoito ja perhe-elämä ei ole minusta kivaa.

Se että joku lapsi on minusta riippuvainen 18 vuoden ajan ei ole minun mielestä elämää.

Toinen asia on se että lapset vaativat rahaa ja palkat ei suomessa mitään hyviä ole.

M32

Sama täällä. Mulla jää käteen töistä vajaa 2000 euroa/kk, joten omaa napaa pidemmälle ei oikein pötkitä, kun vielä lisäksi pakolliset kustannukset vaan entisestään nousee. Joten rahallisestikaan perheen perustaminen ei ole itseni kannalta kannattavaa, jos sattuisi mieleni muuttumaan.

Sitten tarvitsisi kumppania ja sekin puuttuu. Ei ole autoakaan ja isompaa kämppää mitä itselläni nyt on.

Luoja ei ole luonut mulle perhe-elämää, ja onneksi en sitä haluakaan.

M30

Minulla jää käteen palkasta noin 2100-2200e/kk.

Asumiskulut vie siitä noin 800e/kk, autoilu 300e/kk ja pakolliset laskut noin 100e/kk.

Nyt taloyhtiöön tuli remontti joka maksaa minulle 9000e eli hyvin menee....

Miten minä sillä noin 1000e/kk pystyisin edes elättämään lasta ja maksamaan päivähoitomaksuja?

M32

Vierailija
851/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paremmat mahdollisuudet lapsettomuushoitoihin ja ylipäätänsä gynegologi mahdollisuus julkisella naisille vuosittain. Ihan järkyttävän retuperällä on naisten terveydenhuolto julkisella.

Vierailija
852/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan äo:n ja tulo/varallisuustason pitäisi itsellä laskea roimasti.

Ehkä jos ei osaisi ajatella tulevaisuuttaan tai tämän maailman tilaa, sitä saattaisi hankkiutua raskaaksi.

Mulla ei oikein ole muuta mieleistä käyttöä ollut rahalle, joten olen käyttänyt sitä kalliisiin huonekaluihin. Nykyisellään en uskalla kutsua kotiini edes vieraampia tuttuja. Lasta tänne ei saisi sopimaan millään. En nyt puhu mistään Artekin huonekaluista, vaan yli kymppitonnin kalusteista, isoista öljyväritauluista ym, jotka ovat ainutlaatuisia ja siksi korvaamattomia minulle. Mukulat kyllä keksivät sakset tai tussin jostain tai vähintään kolhivat paikkoja, ja sitten se on menoa. Jos mulla olisi jotain Ikeaa tai edes sitä perus-Artekia, se ei niin haittais. En halua luopua koko omaisuudestani lapsen takia.

Vierailija
853/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paremmat mahdollisuudet lapsettomuushoitoihin ja ylipäätänsä gynegologi mahdollisuus julkisella naisille vuosittain. Ihan järkyttävän retuperällä on naisten terveydenhuolto julkisella.

Valtioltahan se siemen on saatava kun miehet ei sitä suostu antamaan. Tervettä toimintaa.

Vierailija
854/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten pitäisi ymmärtää se että kaikki miehet ei halua lapsia. Nyt naiset painostaa miehiä lisääntymään ja monet miehet tuohon ansaan menevät, monet miehet tekee lapsia vain koska nainen niitä haluaa koska mies haluaa tehdä naisen onnelliseksi.

Kaikki naisetkaan eivät halua; kuten en esimerkiksi minä, tämän lainausketjun aloittajakaan, halua.

Siksi näistä asioista pitäisikin olla 100% rehellinen, eikä roikuttaa toista parisuhteessa "no sitten joskus...", "ei nyt ihan vielä, katsellaan vielä muutama vuosi..." -puheilla. Tai varsinkaan hankkia niitä lapsia toisen mieliksi ja mahdollisesti katkeroitua loppuelämäksi sen seurauksena.

Lapsia haluamattomien ja niitä haluavien ei tule mennä katselusuhteeseen, vaikka vaihtoehtona olisikin sitten yksinjääminen. Jos tietää jo lähtöruudussa, etteivät omat elämäntavoitteet käy toisen kanssa yksiin, on epärehellistä lähteä yrittämään ja "katsomaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan".

Vierailija
855/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos ei osaisi ajatella tulevaisuuttaan tai tämän maailman tilaa, sitä saattaisi hankkiutua raskaaksi.

Mulla ei oikein ole muuta mieleistä käyttöä ollut rahalle, joten olen käyttänyt sitä kalliisiin huonekaluihin. Nykyisellään en uskalla kutsua kotiini edes vieraampia tuttuja. Lasta tänne ei saisi sopimaan millään. En nyt puhu mistään Artekin huonekaluista, vaan yli kymppitonnin kalusteista, isoista öljyväritauluista ym, jotka ovat ainutlaatuisia ja siksi korvaamattomia minulle. Mukulat kyllä keksivät sakset tai tussin jostain tai vähintään kolhivat paikkoja, ja sitten se on menoa. Jos mulla olisi jotain Ikeaa tai edes sitä perus-Artekia, se ei niin haittais. En halua luopua koko omaisuudestani lapsen takia.

Kuolinpesähuutokauppa kiittää.

Vierailija
856/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valtioltahan se siemen on saatava kun miehet ei sitä suostu antamaan. Tervettä toimintaa.

En halua antaa siementä naiselle koska en halua lapsia. Voisin minä antaa siemeniä naisille jos minun ei tarvitsisi hoitaa lasta tai maksella elareita.

Vierailija
857/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä minäkin olen ihmetellyt. Mies jos toivoisi asioiden olevan jollain lailla esim asumismuoto tai työ ja sitten vasta lapset sitä pidetään itsekkäänä ja jotenkin epäreiluna. Nainen jos toivoo samaa miestä pidetään kohtuuttomana jos haluaa lapsia nyt heti. Muutenkaan miehille ei oikein jostain syystä haluta antaa aikaa edes totutella ajatukseen vaan lasta aletaan vaatia heti kun nainen haluaa. En ikinä tekisi lapsia jos olisin mies tuo koko kuvio on hyvin epäreilu miehiä kohtaan ja jos kohdalle osuu päästään vinksahtanut nainen on miehen alistuttava täysin tämän tahtoon tai nainen ottaa ja lähtee lapset mukanaan eikä mies siinä kauheasti mahda mitään. Vieläkin istuu niin tiukassa se typerä äitimyytti ja että äiti olisi aina se paras mahdollinen huoltaja lapsille. Sivusta seurannut monesti näitä että vaikka mies olisi miten kunnollinen ja hyvä isä mutta ei halua jatkaa enää suhdetta lasten äidin kanssa heittäytyy äiti hankalaksi ja jauhaa miten mies hylkää perheensä vaikka nainen itse yksin on se jätetty eivätkä lapset.

Vierailija
858/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen 33v ja mieheni samanikäinen. Molemmat korkeakoulutettuja töissäkäyviä. Lapsia ei ole, mutta voisi ehkä tulla jossain vaiheessa. Miksi niitä ei nyt ole tai emme aktiivisesti yritä lasta:

-elämisen kustannukset. Nyt rahaa vielä riittää kivoihin asioihin kuten matkailu tai keittiöremontti. Lapsen myötä kaikki rahat menisivät ruokaan, vaatteisiin jne välttämättömyyksiin.

- elämän muutos. Nyt urheilen ja harrastan ja nukun pitkään ja lepään itse kun olen väsynyt. Lapsen myötä lapsen tarvitsevuus ja tunnesäätelyn määrä lisääntyy. Lapsesta täytyy huolehtia paljon enemmän kuin nyt itsestäni tarvitsee. Tähän vielä tukiverkkojen puute. Niitä ei nimittäin ole. Omat vanhempani kuolleet ja miehen vanhemmat asuvat kaukana eivätkä ole kovin avuliaita meitä kohtaan.

- työelämä. En usko, että lapsen saaminen pilaisi kenenkään uraa, mutta kumpikaan meistä ei halua hirveästi olla poissa töistä kotona hoitamassa lasta. Haluamme molemmat mennä töihin takaisin niin että se ei tee elämästä vaikeaa. Olen nähnyt miten äitiyslomalaisia ja sieltä palavia kohdellaan eikä se houkuttele. Toki tämä ei sinänsä muodosta estettä lapsen hankinnalle, koska asioilla on kyllä tapana järjestyä. Aihe vaan on noussut mieheni kanssa esille usein kun puhumme lapsen hoitamisesta ja vastuun jakamisesta. Jos kumpikaan meistä ei halua lasta hoitaa, niin miksi tehdä lapsi(a)? Itse yritän myös edetä johtoryhmätasolle ja yksi paikka jäänyt jo saamatta koska eivät halua ketään joka edes teoriassa voisi jäädä äitiyslomalle.

Korkeakoulutetun naisen kannattaa hankkia lapsia jo nuorena niin lapset eivät haittaa uran tekemistä myöhemmin. Tällöin myös isovanhemmat ovat todennäköisemmin elossa ja pystyvät hoitamaan lapsenlapsiaan. Monelle vaan tulee raha ongelmaksi ja siksi lapsia ei tehdä nuorena.

Vierailija
859/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat ihania ja kiinnostavia tyyppejä, huomasin tämän vasta kun sain omia pitkän harkinnan jälkeen. En ollut koskaan edes pitänyt vauvaa sylissä ennen omaa, koska heitä ei ollut missään lähipiirissäni.

Lapsia pitäisi nostaa enemmän esiin populaarikulttuurissa. Perheellistyviä somepersoonia tarvitaan. Ja lapset on hyväksyttävä mukaan yhteiseen elämään niin kuin muutkin ihmisryhmät. Nyt he ovat viimeinen ihmisryhmä, josta saa puhua syrjivästi.

Vierailija
860/996 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolinpesähuutokauppa kiittää.

Niin tekee, tiedän tasan että yksikään testamentin saajistani ei näitä rojuja huoli kämppäänsä. :D Tosin ei siinä, tuskinpa ne lapsetkaan huolisivat, jos niitä olisi. Itse myin omien vanhempieni 250-neliöisen asunnon irtaimesta pois kaiken paitsi kaksi maljakkoa ja muutaman viherkasvin.

Mutta elämäähän näiden on tarkoitus piristää. Kuolinhetkellä mulle ei ole väliä millään muulla kuin yhdellä keräilyesinekokoelmalla. Monista niistä on maailmalla vain yksi tuplakappale (tekijä kuoli), ja useampi keräilijä ulkomailta etsii niitä. Jos kuolen, soisin ne kaikki vaikka lahjoitettavan ulkomaille jollekulle, joka ymmärtää niiden oikean hoidon päälle, mieluummin kuin satasella jonkun tietämättömän meklarin kuolinpesähuutokauppaan ja siitä yhtä tietämättömän ostajan hyllylle kellastumaan. Olisi sääli tuhota upeita taideteoksia niin, vain koska kukaan ei tiedä, mitä ne ovat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi